Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 577 78 79 80 81122 123 124 125 126
markkuliini
07.12.2010 23:56:24 (muokattu 07.12.2010 23:58:20)

Speedy: En tiiä sitten onko uudemmissa huonommat pyörät.. Mutta en kyllä vetäs mitään keissiä vauhdilla kynnyksistä jne, ihan telineidenkin kärsivyyden takia.. Vai onko KGB:ssä iskarit..=) Muuten en kyllä ymmärrä miten niistä pyörät vois mennä..=I

Ei niitä telinecaseja todellakaan jaksa esim. aamuneljältä jokaisen kynnyksen kohdalla alkaa jarruttelemaan. Tai sitten portaita kun laskee alaspäin, niin kyllä mulla menis hermo jos pitäis jotenkin silkkihansikkain käsitellä. En mä niitä mitenkään riuhdo, mutta silleen määrätietoisesti. Kyllä telinecasen pitää se kestää.
Puhumattakaan roudareit...eikun sori siis teknikoiden käsittelystä. ;)
Sitten kun tuossa SKB:ssä on isommat renkaat niin kulkevat paljon paremmin portaita ylös ja talvisin. Jos mun pitää maksaa 100€ lisää siitä ilosta että saan roudata loppuikäni varomatta jokaista kynnystä, niin todellakin maksan sen riemumielin.
Enkä usko että telineet menevät miksikään jos niiden casea vie vähän vauhdikkaammin. Ei mulla ainakaan ole mennyt, vaan pysyneet tosi hyvässä kunnossa.

Mä en oo aikuisten oikeasti nähnyt juuri yhtän ehjää Hardcasen tellinkilaatikkoa aktiivisessa keikkakäytössä. Kaikkia pitää kantaa tai raahata perässään renkaiden takia, ja niitä ei voi pistää kyljelleen koska lukot tai remmit ovat hajonneet eikä luukku pysy kiinni.

Rumpujen roudauksesta puheenollen, oon alkanut käyttämään sellaista häkkiä joka on jostain keikkabussin perään eksynyt..kröhm. Siis sellaista mitä näkee kauppojen takapihoilla. Just mahtuu koko setti (miinus telinecase) siihen kun ajatuksella pakkaa, ja menee sen verran tiiviisti että kama ei tipu mäelle.
Tai no kyllä siihen kaksi hihnaa pitää aina laittaa, mutta kaiken kaikkiaan kätevä systeemi. Roudarit ei vikise irtosälästä kun setin voi kerralla työntää bussin rampista. Nice! :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
OPJ1974
08.12.2010 08:03:23

markkuliini: Rumpujen roudauksesta puheenollen, oon alkanut käyttämään sellaista häkkiä joka on jostain keikkabussin perään eksynyt..kröhm. Siis sellaista mitä näkee kauppojen takapihoilla. Just mahtuu koko setti (miinus telinecase) siihen kun ajatuksella pakkaa, ja menee sen verran tiiviisti että kama ei tipu mäelle.
Tai no kyllä siihen kaksi hihnaa pitää aina laittaa, mutta kaiken kaikkiaan kätevä systeemi. Roudarit ei vikise irtosälästä kun setin voi kerralla työntää bussin rampista. Nice! :)

Meillä ammattipiireissä sitä kutsutaan rullakoksi :D
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Speedy
08.12.2010 09:35:04

Mullei oo niin paljoo, tai no sitten varmaan niin hyvä palkkaisia keikkoja, että ois vara ostaa auto keissin mukaan.. Joutuu tyytymään keissiin auton mukaan..=) (Nim. mittanauha mukana autokaupoilla)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
hollmi-5
08.12.2010 09:38:44
markkuliini:

Rumpujen roudauksesta puheenollen, oon alkanut käyttämään sellaista häkkiä joka on jostain keikkabussin perään eksynyt..kröhm. Siis sellaista mitä näkee kauppojen takapihoilla. Just mahtuu koko setti (miinus telinecase) siihen kun ajatuksella pakkaa, ja menee sen verran tiiviisti että kama ei tipu mäelle.

Onko laivatuliaisena pitkäaikaisessa l. NeverBack-lainassa
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
08.12.2010 10:04:29

hollmi-5: Onko laivatuliaisena pitkäaikaisessa l. NeverBack-lainassa

En oo oikeasti itse lainannut, vaan roudarit hankki sen jostain. En ole kysellyt enempää. :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Conrad Lant
08.12.2010 11:27:20

wavelength: Minulla on tuota pidempi ja hoikempi Hardcase, joka on runsaasti rouduuta nähnyt ja kolissut keikkabussien perässä, ja renkaat ovat edelleenkin hyvässä iskussa.

Meikäläisellä on hevisetille tuollainen ja yllätys, yllätys, renkaat ovat seitsemän(?) vuoden kynnysten yli roudailujen jälkeen entiset. Toiselle setille ostin juuri kuitenkin sen leveämmän/paksumman samalta valmistajalta ihan siitä syystä kun se mahtuu lähes autoon kuin autoon.
No one prayed for Sodom
dullelysium
08.12.2010 12:13:50

Kitos kaikille kysymykseeni vastanneille! +++

Nyt sitten alan suunnittelemaan emperor/pinstripe hankintaa.
Sen verran täytyy vielä sanoa että tässä esimerkkibändissä ainakin autossa kuunneltaessa on ehkä tuhdeimmat alapäät mitä olen kuullut. Ettei ne pelkkää lätinää ole. Mutta se tietenkin on kovasti nordströmmin ansiota.
Take a gander the bigger they are the harder they fall
Stoalainen
08.12.2010 13:01:35 (muokattu 08.12.2010 13:01:59)
Soitto-osastolle jo laitoinkin, mut se on vähän väärä alue vaikka keskustelun aiheeseen sopikin.

Olen harkinnut satulamallisen rumpupenkin ostamista, veikkaan että mun takapuolelle se istuisi paremmin kuin pyöreä. Tällaista komboa olen miettinyt:

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/13147&kategoria_id=655
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/13227&kategoria_id=655

Kokemuksia? Onko muita suosituksia?
Too weird to live, too rare to die
Niq
08.12.2010 13:07:54

kazaa: Soitto-osastolle jo laitoinkin, mut se on vähän väärä alue vaikka keskustelun aiheeseen sopikin.

Olen harkinnut satulamallisen rumpupenkin ostamista, veikkaan että mun takapuolelle se istuisi paremmin kuin pyöreä. Tällaista komboa olen miettinyt:

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/13147&kategoria_id=655
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/13227&kategoria_id=655

Kokemuksia? Onko muita suosituksia?

http://www.thomann.de/fi/tama_ht530e7_drummersitz.htm

Tää on munsta paras. Testailin ison läjän penkkejä ennenkuin ostin omani, mukaanlukien tuollainen Gibraltarin satulamalli. Taman penkki osoittautui tukevimmaksi ja raudaltaan luotettavimman oloiseksi.
Nolte
08.12.2010 13:46:41
Niq: http://www.thomann.de/fi/tama_ht530e7_drummersitz.htm

Tää on munsta paras. Testailin ison läjän penkkejä ennenkuin ostin omani, mukaanlukien tuollainen Gibraltarin satulamalli. Taman penkki osoittautui tukevimmaksi ja raudaltaan luotettavimman oloiseksi.

Itsellä on tämä http://www.thomann.de/fi/tama_ht730 … id=977d3e43853b5443426af5560a79d8e9

Se on jotain pyöreän ja satulamallin väliltä, oikein hyvä. Ei ole penkkiasiaan tarvinnut huomiota kiinnittää, kun tuon aikoinaan hommasin. Tuota saa kai myös kangaspintaisena. Ei hiostu äässi niin paljoa.
Tätä en allekirjoita!
jaakkko
08.12.2010 14:20:12
Perskuta.

Mikä auttaisi pitämään viritysruuvit paikallaan? Mitään kierreliimaa ei huvita ruveta työntelemään.

Löystyminen johtunee kohtalaisen kovasta kanttiin lyömisestä (tarkkaan harkittu tyyli), mutta ketuttaa etsiä alavanteesta lattialle pudonneita ruuveja muutaman biisin välein.

Ja kalvoja oon koittanu pitää kireällä, juu, mutta virityksen idea häviää kun kiireessä joutuu vääntämään ruuvit vaan takas kiinni.
Velli
08.12.2010 14:36:21
jaakkko: Mikä auttaisi pitämään viritysruuvit paikallaan? Mitään kierreliimaa ei huvita ruveta työntelemään.

Löystyminen johtunee kohtalaisen kovasta kanttiin lyömisestä (tarkkaan harkittu tyyli), mutta ketuttaa etsiä alavanteesta lattialle pudonneita ruuveja muutaman biisin välein.

Ja kalvoja oon koittanu pitää kireällä, juu, mutta virityksen idea häviää kun kiireessä joutuu vääntämään ruuvit vaan takas kiinni.

Lukkoprikat tai mutterit auttavat asiaa. Hmm, kuulostaa kyllä melko oudolta, että ruuvit tippuilevat virvelin alavanteesta! Yleensä ne on ylävanteen ruuvit, jotka löystyvät.
MrSorbus
08.12.2010 20:49:30
Mistä johtuu että virveli jää "soimaan"? Ostin ensimmäiset omat rummut vasta, pari viikkoa sitten, joten koko homma on vielä vähän hakusessa.
MN2073621
moderndrummer88
08.12.2010 20:54:43 (muokattu 08.12.2010 20:55:57)
MrSorbus: Mistä johtuu että virveli jää "soimaan"? Ostin ensimmäiset omat rummut vasta, pari viikkoa sitten, joten koko homma on vielä vähän hakusessa.

Mitä minä olen tässä vuosien varrella huomannu, niin usein se ei ole virveli mikä jää soimaan, vaan tomi joka alkaa resonoimaan virvelin lyönnin vaikutuksesta ja se saa aikaan fiiliksen, että virveli soisi tolkuttoman kauan. Demppaa vuorotellen jokainen tomi kädelläsi ja sen kohdalla jolla ylimääräinen sointi häviää, voisi olla pieni vireen tsekkaaminen suuntaan tai toiseen paikallaan.

Tämäkin vaihtoehto kannttaa tsekata...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
arse
08.12.2010 21:28:47

MrSorbus: Mistä johtuu että virveli jää "soimaan"? Ostin ensimmäiset omat rummut vasta, pari viikkoa sitten, joten koko homma on vielä vähän hakusessa.

Joo, kato tosiaan ettei se olekin tomi joka soi, mutta jos on, sou not. Niinhän ne rummut toimii, että kun lyöt yhteen paikkaan niin ääntä lähtee vähän kaikkialta. Jos taas itse virvelistä lähtee semmonen dänggg-ääni, katso että lyöt sitä rumpua keskelle ja koita virittää kalvo tasaisesti (samalle kireydelle joka viritystapin kohdalta). Tosin laittamalla vaikkapa nahkahanskan kalvon päälle voi päästä helpommin lähes yhtä tyydyttävään lopputulokseen.
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
Jupi57
08.12.2010 22:48:04
jaakkko: Perskuta.

Mikä auttaisi pitämään viritysruuvit paikallaan? Mitään kierreliimaa ei huvita ruveta työntelemään.

OLETUS
Sinulla on millikierteiset viritysruuvit ja teräsvanteet.
Saattaapa olla ylävanteen lyöntikohta napasi yläpuolella?
VAI
Onko virvelisi vanha jenkkilätty tuumakiertein ja valuvantein?
hollmi-5
08.12.2010 23:04:31

Onkohan ruuvit tasatiukkuudessa? Jos jokin ruuvi on löysällä, lähtee se helposti lisää löystymään.

Sitkostuva sprayvaseliini tyyliin Wurth HSS 2000 toimii hyvin, vaikka ei liimaakkaan tappeja paikoilleen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hutikuti
09.12.2010 00:58:17

Kokeiles tuollaisia: http://stores.tightscrew.com/StoreFront.bok
Soundstoresta löysin viime keväänä. Hyvin pysyy kiinni.
Tangon työntäminen valssiin kielletty!
Velli
09.12.2010 18:26:01 (muokattu 09.12.2010 18:26:54)
Pitäisi ostaa yksi osa rumpuihin, mutta en tiedä mikä osan nimi on. Eli tuollainen mutteri, millä lukitaan basarin jalkojen piikkien päällä oleva kumiosa paikoilleen.

http://www.pearldrummersforum.com/a … d=395472&stc=1&d=1291911539

Eli mikä tuon mutterin virallinen nimi on? Tarvitsen osan vieläpä messingin värisenä. Onko suosituksia, mistä kannattaisi alkaa metsästämään?
jaakkko
09.12.2010 19:24:35
Velli: Hmm, kuulostaa kyllä melko oudolta, että ruuvit tippuilevat virvelin alavanteesta!

Tubelugit vaikuttanee asiaan.

Jupi57: OLETUS
Sinulla on millikierteiset viritysruuvit ja teräsvanteet.
Saattaapa olla ylävanteen lyöntikohta napasi yläpuolella?
VAI
Onko virvelisi vanha jenkkilätty tuumakiertein ja valuvantein?

Juurikin OLETETTU malli, tosin kanttiin mäiskäminen on enempi tarkoituksellista. Lyöntikohta on enemmänkin nivusten tasalla, jonka takia hakkaan puolivahingossa itseäni reiteen soittaessa. Pitäsköhän nostaa vähän jakkaraa ylöspäin?

Virvelinä WorldMax BB.

hollmi-5: Onkohan ruuvit tasatiukkuudessa? Jos jokin ruuvi on löysällä, lähtee se helposti lisää löystymään.

Näin olen pyrkinyt virittämään rummun, tosin keikalla hätiköidessä tulee monesti vaan väännettyä löystynyt ruuvi kiinni parilla-neljällä ranneliikkeellä...

hutikuti: Kokeiles tuollaisia: http://stores.tightscrew.com/StoreFront.bok
Soundstoresta löysin viime keväänä. Hyvin pysyy kiinni.

Voisipa testata. Aron Soitin lupasi tosin myös valuvannetta tässä vähän myöhemmin, josko näillä rupeisi asettumaan.

Lieneekö mahdollista, että uusi lyöntikalvo löystyy niin perkeleesti alkuvaiheessa, että pääsee sitten ruuvitkin pyörimään?
En nyt täsmälleen muista kumpi oli parempi tapa asentaa uusi kalvo, se että viritellään kalvo haluttuun vireeseen ja pidetään se siinä, vai se että väännetään kalvo kireimpään mahdolliseen pisteeseen ja hypitään vielä sen päällä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)