jtpennane 28.07.2010 17:14:09 | |
---|
markkuliini: Vannon! Koskin vain RUMPUkapulalla. Kiitos, uskon. Turkulaisethan ne niitä tavaroita mulkutteli, ei muut... Relatively mellow, supposedly reliable - obviously full of shit. |
Speedy 28.07.2010 17:15:06 (muokattu 28.07.2010 17:16:41) | |
---|
Velli: Cabriaahan noissa katalogeissa ei edes ole. Ne perus Genista-tyyppiset jalathan on siis tällaiset: http://www.freewebs.com/bjornsdrums/photos/eBayapril09045.jpg Cabriassa puolestaan oli tällaiset: http://www.rifesdrums.com/premier_cabria_black.jpg En ole ihan 100% varma oliko jo heti ensimmäisissä Cabrioissa nämä, mutta pääsääntöisesti niissä oli juuri tuollaiset jalat. Hetkinen, mitäs eroa noisaa nyt on? Se että toiset on enemmän harillaan? Mutta eikös siihen vaikuta missä kohtaa runkoa ne on kiinni (ja basarin koko) Nuo toisethan näyttäs selvästi olevan alempana kiinni, kun varsikaan ei ole niin pitkällä... en minä tiiä....=D pitääpä tutkia tarkemmin enskerran kun käy treeniksellä.. Velli: Olikohan niin, että vanhoissa APK:ssa oli lattiatomissa lyhyet erillislugit vaikka muissa pöntöissä oli pitkät lugit. Katsopas esim. tuo vuoden -90 katalogi. Siellä on XPK:ssa kaikissa pöntöissä pitkät lugit. Sitäpä minä just että vanhoissa oli lattiatomarit lyhyillä.. kaverilla on joku vanha 60-luvun Premier, jossa näyttäs olevan myös samanlaiset lugit.. Niistähän pystyy jo aikakautta nopeasti rajaamaan.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
AP 28.07.2010 17:19:44 | |
---|
Velli: Siis eihän tuo Epämuusikon laittama kuva ollut Epämuusikon setistä, vaan ainoastaan referenssinä saman näköisiin rautaosiin. . Ai phrkl, sorry, niinpä. Sisälukutaitoa voisi harjoittaa. Sen verran voisi sentään viimeisimpiin päteä, että on myös Projectoreja joissa lukee malli badgessa. Kerran mokomista tein kauppaakin, vaan mihin lie jäi. Kaupan kariutuminen tuppaa vieläkin joskus kirvelyttämään. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Velli 29.07.2010 11:40:51 | |
---|
Odotapas, haen rautalankavyyhdin esiin.... noin, nyt voidaan taas jatkaa :D... Speedy: Hetkinen, mitäs eroa noisaa nyt on? Se että toiset on enemmän harillaan? Mutta eikös siihen vaikuta missä kohtaa runkoa ne on kiinni (ja basarin koko) Nuo toisethan näyttäs selvästi olevan alempana kiinni, kun varsikaan ei ole niin pitkällä... en minä tiiä....=D pitääpä tutkia tarkemmin enskerran kun käy treeniksellä.. Eli vielä kerran, tuossa on Genista-aikakauden jalat: http://www.oaklandbeachdrums.com/Premier%20project%202%20008.jpgja http://farm4.static.flickr.com/3125/2746366955_cb818a0689_b.jpg Kiinnitä huomiota jalan kärkeen, se on erilainen näissä Cabria-tyylin jaloissa: http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/8/8/3/257883.jpgja http://www.rifesdrums.com/premier_cabria_black.jpg Sitäpä minä just että vanhoissa oli lattiatomarit lyhyillä.. kaverilla on joku vanha 60-luvun Premier, jossa näyttäs olevan myös samanlaiset lugit.. Niistähän pystyy jo aikakautta nopeasti rajaamaan.. Premierillä oli siihen aikakauteen, kun räkkitomeissa oli pitkät lugit ja lattiatomeissa lyhyet, muutkin rautaosat erilaisia. Esim. RokLok-tomipidikettä (Genista-aikakauden pidike) ei oltu vielä keksittykään. Käsitin, että tuossa Epiksen setissä oli perus RokLok-tomiteline basarin päällä, jonka myötä setti on joko -80-90-lukujen taitteen XPK tai -90-luvun lopun Cabria. Tässä onkin jo tullut niin paljon tunnistusta auttavia merkkejä, että eiköhän tuo malli ole jo Epiksellekin selvä. Eli äijä voisi tulla vaikka vähän valottamaan tätä salaisuuksien verhoamaa mysteeriä ;). |
Speedy 29.07.2010 12:42:19 | |
---|
Velli: Odotapas, haen rautalankavyyhdin esiin.... noin, nyt voidaan taas jatkaa :D... Niin joo, no onhan tuo erilainen koko jalka.. Piti ihan vanhoja kuvia kaivella, niin APK setissä (pikku lugeilla) oli nuo genistan tyyliset jalat, mutta Artist setissä olikin tommoset toisenlaiset jalat.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
EH 29.07.2010 17:30:35 | |
---|
Uuutta kyytipeltiä: Bosphorukselta New Orleans 20" ride. Painoa 2160 grammaa. Aika eläväinen peli on, suht suuri muutos vanhaan Paiste 502 rideeni... Don't waste your time or time will waste you. |
markkuliini 29.07.2010 18:48:27 | |
---|
Regal Tipiltä kapuloita testiin. Yksi pari malleja 5Ax ja 5BX. Vähän pidemmät ja ohuemmat kuin vastaavat 5A ja 5B. Saas nähdä... Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
iekku84 29.07.2010 21:04:21 (muokattu 30.07.2010 06:03:59) | |
---|
Taman royalstaarit 12"x8", 13"x9" ja 22"x14" pannut metallic gold värillä joka löytyi punaisen kontaktimuovin alta. vuosilta 75-78?? Saas nähdä mitä keksii. puuttuu aikapaljon lugeja tomejen alalugit ja basariin 60% uusilla (toki osaa lugeita voi viellä käyttää mutta toinen aina toinen runkoontulevista kiinnitysruuveista on poikki). Wrapit on aika kypsät ja kuivat=) Vaikka väri on mahtava. Basarista puuttuu toinen jalka kaikkine killikkeineen. Rungot on kyllä kunnossa. Toki viisteissä voi olla ehkä pikkuisen hiplaamista. Tomeista ehkä leivon minisetin lattiatomit! Jos jotain kiinnostaa kuva on profiilissa missä ne on purettuna. Tiiä jaksanko kasatakkaan... tomit ehkä ainakin mikäli projekti etenee suunnitellusti. Toki jollakin olisi tolle basarille käyttöä niin vaihto/ myynti kiinnostaisi. Vaihto 16" lattiatomiin jossa olisi 8lugia puolellaan. merkillä ja mallilla ei suurta väliä kunhan ei nyt millenium ois=). Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen. |
Sonormies 30.07.2010 12:57:17 | |
---|
Ambassadorit tomeihin kuritettaviksi. Alla Evansin G1. Ai ai, kun irtoaa tasapainoiset soundit joka pöntöstä. Eikä tarvitse virittää liian alas tai ylös, kun tomien tuumakoot ovat omaan korvaan sopivat (10tt-12tt-14tt-16ft). All around-soundimaailma löytyi helposti. Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit." |
Bacchus 30.07.2010 18:20:26 | |
---|
markkuliini: Regal Tipiltä kapuloita testiin. Yksi pari malleja 5Ax ja 5BX. Vähän pidemmät ja ohuemmat kuin vastaavat 5A ja 5B. Saas nähdä... Käyttelin aika pitkään Regal Tipin tavallisia 5 B-keppejä. Diggailin lakatusta pinnasta ja hyvästä balanssista. Kapulat olivat kuitenkin ehkä hivenen kevyet Taman tammisiin verrattuna, ja jyrsiytyivät katki aika nopeaan tahtiin. Summa summarum, pidin tuntumasta, en lompakkoon syntyvästä lovesta.;) When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
markkuliini 30.07.2010 18:35:56 (muokattu 30.07.2010 18:38:15) | |
---|
Bacchus: Käyttelin aika pitkään Regal Tipin tavallisia 5 B-keppejä. Diggailin lakatusta pinnasta ja hyvästä balanssista. Kapulat olivat kuitenkin ehkä hivenen kevyet Taman tammisiin verrattuna, ja jyrsiytyivät katki aika nopeaan tahtiin. Summa summarum, pidin tuntumasta, en lompakkoon syntyvästä lovesta.;) Oho, sähän vedät sitten aika kovaa? Mulla on mennyt Regalia katki yksi kapula tässä about 10 vuoden aikana. Montakohan paria ostan vuodessa? Ehkä 12-15/vuosi. Loput on kuluneet ensin tipeistä tai alkaneet suikalemaisesti kulumaan rimshottien alta. Ja kestävät todella hyvin, paremmin kuin mikään testaamani puukapula. Rimshotteja soitan 90% ajasta, enkä mitenkään tosi hiljaa, joskin soittaa moni kovempaakin. Esim. Vic Firtejä olen ostanut elämäni aikana about 20 paria, ja irtikatki on mennyt ainakin 10 kapulaa. Ehkä ne oli kuivuneita tms., mutta Regalin lakatuissa ei ainakaan ole sitä ongelmaa. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Bacchus 30.07.2010 18:39:35 (muokattu 30.07.2010 18:41:41) | |
---|
markkuliini: Oho, sähän vedät sitten aika kovaa? Mulla on mennyt Regalia katki yksi pari about 10 vuoden aikana. Loput on kuluneet ensin tipeistä tai alkaneet suikalemaisesti kulumaan rimshottien alta. Ja kestävät todella hyvin, paremmin kuin mikään testaamani puukapula. Rimshotteja soitan 90% ajasta, enkä mitenkään tosi hiljaa, joskin soittaa moni kovempaakin. Esim. Vic Firtejä olen ostanut elämäni aikana about 20 paria, ja irtikatki on mennyt ainakin 10 kapulaa. Ehkä ne oli kuivuneita tms., mutta Rgalin lakatuissa ei ainakaan ole sitä ongelmaa. :) No mulla on vaan paska tekniikka.;) Kyllä mä aika kovaa soitan kuulemma. Pitäisi ehkä napata parit uudet Regalit, muutamaan vuoteen en ole niitä käytellyt. Tamoja en ole nimittäin saanut katki kuin pari, silloinkin kapulat olivat jäystyneet miltei jo poikki. EDIT: Itse asiassa nyt muistankin, että monet Regalit menivät juuri tipistä halki. Sitten piti hylätä tsebulat. Tämän takia siirryin Tamoihin. Niissä tipit kestävät. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
markkuliini 30.07.2010 18:48:23 | |
---|
Bacchus: No mulla on vaan paska tekniikka.;) Kyllä mä aika kovaa soitan kuulemma. Pitäisi ehkä napata parit uudet Regalit, muutamaan vuoteen en ole niitä käytellyt. Tamoja en ole nimittäin saanut katki kuin pari, silloinkin kapulat olivat jäystyneet miltei poikki. EDIT: Itse asiassa nyt muistankin, että monet Regalit menivät juuri tipistä halki. Sitten piti hylätä tsebulat. Tämän takia siirryin Tamoihin. Niissä tipit kestävät. Tammihan on kyllä selvästi kovempaa ja kestävämpää puuta, ja Tamat muistaakseni aika hyvän hintaisetkin, joten hyvä valintahan se on. Paitsi ovatko jo niin paljon kovempaa, että kalvot/symbaalit ovat koetuksella enemmän? En ole Regaleissa huomannut laadun vaihtelua joten en usko, että kestävyydessä on suuria muutoksia tapahtunut. Se erikoisuus niissä on, että perusmalleissa on suht. ohuet kaulat verrattuna moniin merkkeihin. Itse tykkään kun eivät ole niin etupainoiset ja on hyvä pomppu. Pääsyy merkin käyttöön on kuitenkin se, ettei muut kapulat pysy niin hyvin kädessä, kun mulla ei näpit hikoile juuri ollenkaan. Joskus olen erehtynyt pyyhkäisemään hiestä märkää otsaa soittaessa, ja saman tien tiedän miksei monet käsistä hikoilevat pidä lakatuista. :D Onneksi ovat hyvälaatusia ja muutenkin mieleisiä, joten ei ole ollut tarvetta etsiä muita lakkamalleja. Tuo kapuloiden kestävys on ilmeisesti aika henkilökohtainen juttu, kun monilla taas Vic:it kestää ja joku muu merkki taas hajoaa, ja päin vastoin jne jne. Kai se on kokeiltava kaikkien itse... :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Krisse82 30.07.2010 21:59:13 (muokattu 30.07.2010 22:44:58) | |
---|
Ajattelin, jos yrittäisi ymmärtää tuota rumpalin parasta (joskus toki vihatuinta) ystävää. Siispä tuli hankittua tällainen. http://www.ampeg.com/products/classic/microvr/index.html Bassokin toki tulossa, kun ei sovi käteen toi vaimon Yamaha, kun siinä on se järkyttävän kiree hihna. Mutta kotona näillä vain soitetaan ettei kukaan nää, olishan se hävettävää jos joku tietäis. Teille toki uskallan salaisuuden kertoa... Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |
Sa(n)kari 30.07.2010 22:40:21 | |
---|
Krisse82: Ajattelin, jos yrittäisi ymmärtää tuota rumpalin parasta (joskus toki vihatuinta) ystävää. Siispä tuli hankittua tällainen. http://www.ampeg.com/products/classic/microvr/index.html Bassokin toki tulossa, kun ei sovi käteen toi vaimon Yamahalla kun siinä on se järkyttävän kiree hihna. Mutta kotona näillä vain soitetaan ettei kukaan nää, olishan se hävettävää jos joku tietäis. Teille toki uskallan salaisuuden kertoa... Vaimo on niin järkyttävän kiree? No onnea. Anteeksi. Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni. |
Krisse82 30.07.2010 22:43:02 | |
---|
Sa(n)kari: Vaimo on niin järkyttävän kiree? No onnea. Anteeksi. Taitaa tämäkin pitää paikkaansa. Ja ihan ilman hymiöitä! Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |
markkuliini 30.07.2010 22:44:23 | |
---|
Sa(n)kari: Vaimo on niin järkyttävän kiree? No onnea. Anteeksi. Eikäkun vaimo on laittanut miehen kiinni liian kireällä hihnalla. Puristaa kaulaa happi loppuu pierettää. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
mattjuha 30.07.2010 23:39:16 | |
---|
Tosco 20" ride. On kyllä melkonen ratakisko verrattuna 18" Toscon rideen, joka meni jo kiertoon. |
Sky Blue Sky 31.07.2010 08:01:29 | |
---|
markkuliini: Joskus olen erehtynyt pyyhkäisemään hiestä märkää otsaa soittaessa, ja saman tien tiedän miksei monet käsistä hikoilevat pidä lakatuista. :D Onneksi ovat hyvälaatusia ja muutenkin mieleisiä, joten ei ole ollut tarvetta etsiä muita lakkamalleja. Saa kai noita pyydettäessä ilman sitä lakkaakin. En tiedä saako kaupasta, mutta ainakin noiden artistit saa suoraan tehtaalta. |
markkuliini 31.07.2010 12:30:01 | |
---|
Sky Blue Sky: Saa kai noita pyydettäessä ilman sitä lakkaakin. En tiedä saako kaupasta, mutta ainakin noiden artistit saa suoraan tehtaalta. Niillä on ollut monia malleja saatavilla ihan kaupassa ilman lakkaa, mutta Musamaailman mukaan ovat lopettamassa niitä sarjoja. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,