![]() 30.11.2010 23:11:42 | |
---|---|
Jupi57: Kuten sanoit kelpo pöntöt ja värit ovat harvinaiset. Kiitos kaikille tiedoista, ja Jupille plopsahti plus. Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. | |
![]() 01.12.2010 11:24:12 | |
Minkä kokoinen on Aquarianin Full Force-basarinreson reikä? Kenties 4"? Laitan siihen homorinkulan. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 01.12.2010 14:29:47 | |
Bacchus: Minkä kokoinen on Aquarianin Full Force-basarinreson reikä? Kenties 4"? Laitan siihen homorinkulan. Mistäs näitä homorinkuloita muuten mahdollisesti saisi helpoiten? www.revileband.com
www.akmaband.net | |
![]() 01.12.2010 14:43:53 | |
Buusteri: Mistäs näitä homorinkuloita muuten mahdollisesti saisi helpoiten? Tilailen tavaraa Gertiltä St Drumsilta niin ajattelin samalla napata sieltä yhden ehkäisyrenkaan messiin. Mulla on muuten yksi krominvärinen 6" ringeli ylimääräisenä, jos kiinnostaa. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 01.12.2010 15:33:00 | |
Bacchus: Tilailen tavaraa Gertiltä St Drumsilta niin ajattelin samalla napata sieltä yhden ehkäisyrenkaan messiin. Mulla on muuten yksi krominvärinen 6" ringeli ylimääräisenä, jos kiinnostaa. No tuota jos mitä voisi kutsua jo ennaltaehkäisyksi.. Homorinkula viestittämässä basarissa niin ei tule naiset iskemään keikan päätteeksi, ja sitten niin edelleen.... =) "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 02.12.2010 13:10:39 | |
No voi pärkkele! Ei ollu numeroleimaa tms kolisseumi Ludarien sisällä,jatkan etsintää...kait se netin syövereistä löytyy joku sarjanumerohomma josta saan selville vuosiluvut :( | |
![]() 02.12.2010 14:41:14 | |
artsipartsi: No voi pärkkele! Ei ollu numeroleimaa tms kolisseumi Ludarien sisällä,jatkan etsintää...kait se netin syövereistä löytyy joku sarjanumerohomma josta saan selville vuosiluvut :( Uudempiin (80-luku ja siitä eteenpäin) ei ole missään sarjanumerotaulukoita. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 03.12.2010 19:48:12 | |
Sain tänään käsiini tuo Byzancen extra dry crashin, ja huomasin, että keskireikä on normaalia pienempi eikä myöskään ole täysin pyöreä.. Onkohan tuolla vaikutusta mihinkään? "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 03.12.2010 19:58:32 | |
Speedy: Sain tänään käsiini tuo Byzancen extra dry crashin, ja huomasin, että keskireikä on normaalia pienempi eikä myöskään ole täysin pyöreä.. Onkohan tuolla vaikutusta mihinkään? Viilaa se normaalikokoiseksi pyöreäksi reiäksi ;) | |
![]() 04.12.2010 00:49:45 | |
Vallu-Veke: Viilaa se normaalikokoiseksi pyöreäksi reiäksi ;) Viilaa? Porakoneet ja metalliterät on keksitty? Kait se telineessä heiluu oletettuun tapaan vaik reikä ois viistoistamilliä? Saundista en ny sit puhu (toim huom) One kind of music only - the good kind | |
![]() 04.12.2010 13:46:41 | |
En viitsinyt tehdä uutta keskustelua vaan kysynpä sitten täältä. Eli kevään loppupuolella on tarkoitus ostaa ammattisetti. Siis pelkkä shell setti. Esim tällaisella kokoonpanolla: 22''x18 10''x8 12''x9 (14''x11'') 16''x16 14x5,5'' tai 14''x6'' Rahaa on näin alustavasti n. 3800€ mutta voi siihen vielä tonnin heittää lisää. Hinnalla ei ole kyllä juurikaan väliä, tällä setillä pitäis soitaa seuraavat parikymmentä vuotta. Mutta ei nyt sentään yli viiden tonnin viitsi mennä. Mutta siis tarvitsen setin jolla voi soittaa suht hiljaa bigbandin kanssa ja death metallia bändin kanssa nupit kaakossa. Peltejä eikä hardwarea (paitsi räkkiin tomikiinnikkeet) tarvitse ostaa. Ne on jo valmiina. Hieman olen kysellyt Musamaailmasta DW:n hintoja. Tuolla äsken mainitulla kokoonpanolla hinta on 4200€. DW:llä on yksi perskuleen siisti finish joka on vienyt multa monet yöunet =) Vaikka hinta on aika suolainen, finishin takia haluaisin juuri DW:n. Red Twisted Lava on kyseessä http://www.thomann.de/fi/dw_finish_plyred_twisted_lava.htm Toomannilta en settiä osta sen lattiatomin pienuuden takia F-musasta Yamahan Absolute Birch Hook Lug - setti samalla kokoonpanolla + 14''x11'' räkkitomilla on 4350€. F-musasta saisin noin -10% alennusta jolloin hinta tippuisi noin 3900€. Jammullakin on yksi ihan hieno finish, mutta ei kuintenkaan niin näyttävä kuin tuo DW:n finish. Levytukusta saisin -20% alennusta Taman setistä, mutta eipä Tamalla ole yhtään silmiähivelevää finishiä missään setissä... Pearlia en ole niinkään funtsinu, kun olen kuullut ja lukenut että Pearlin tomiripustikset on Esterin aukosta. Niin ja vielä nää Kirchhoffin akryylirumpulit. Thomannilta saa jo 2300 eurolla saman kokoonpanon kuin tuo Yamaha. Miten noi akryylirummut soi hiljasessa soitossa vai soiko ollenkaan. Kuulin isoveljeltäni, että Jörg Michaelin (Stratovarius) Kirsikat on yllättävän hyvän kuuloiset. Näistä jäisi vielä sen verran rahaa, että voisi tilata myös ne kauan kuolatut Trickin Bigfoot tuplapedaalit. Noh, mutta kertokaapa mulle miten noi DW:t, Jammut ja Tamat jne...kalliimmat sarjat toimii tämmösessä allround soitossa? Minkälaiset rungot kannattaa ostaa? Kiitos jo etukääteen! | |
![]() 04.12.2010 15:10:30 (muokattu 04.12.2010 15:14:30) | |
Pearlia en ole niinkään funtsinu, kun olen kuullut ja lukenut että Pearlin tomiripustikset on Esterin aukosta. Höpö höpö! Esimerkiksi Pearlin Optimount on helvetin hyvä ja tukeva ripustus. Tuon DW:n setin kuumotuksen ymmärrän. Minustakin on aika näyttävä pinnoite. E: Niin ja sanotaan niin, että päädyitpä mihin tahansa ratkaisuun, on kaikki ammattitason rumpusetit hyviä. Tuolla budjetilla et yksinkertaisesti voi tehdä "väärää" ostosta. Se on sitten juurikin ihan sinun omista fiiliksistä kiinni, mikä setti se on, joka silmää ja korvaa miellyttää. Tuohon hiljaa/kovaa soittamiseen ei ole mitään erityistä rumpusettiä. Se riippuu ihan soittajasta, on osattava soittaa hiljaa (itse olen surkea tässä) ja kovaa. Jokainen laadukas rumpusetti on minusta yleispätevä, enemmänkin merkitystä on rumpujen koolla. Nuo mainitsemasi koot on minusta kyllä oikein passelit yleispätevään rumpusettiin, loppu onkin sitten soittotavasti kiinni. Suosittelen, että testaat niin paljon erilaisia settejä, kuin vain mahdollista. Onnea setin etsintään, toivottavasti mieleinen löytyy! | |
![]() 04.12.2010 15:43:25 (muokattu 04.12.2010 15:50:21) | |
Neljällä donalla saisi jo kaksikin kovan luokan shellsettiä käytettynä, jos sellainen nyt ylipäätään kiinnostaa. Bigbandiin oma ja rässiin toinen setti? E: Niin ja jos haluaa oikeat custompöntöt niin: http://www.pearldrum.com/Products/Drumsets/Masterworks.aspx Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. | |
![]() 04.12.2010 15:54:57 | |
Kiitti kincy! Tällä hiljaa ja kovaa soittamisella viittasin enemmän runkojen paksuuteen. Kuitenkaan jotkut superpaksut rungot ei pakosti reagoi niin herkästi kuin ohuet hiljaa soitettaessa. Tosiaan itsekkin mietin, että tällä budjetilla voi ostaa ''väärää'' tai huonoa settiä. Kysymys on ennemmin siinä ulkonäössä! Vaihtoehtoja on niin maan pirusti jotta pää meinaa haljeta näitä miettiessä =D Onhan tässä vielä aikaa miettiä melkein puolivuotta... Pitäisi käydä testailemassa eri settejä mutta esim. Yamahan Absolute Birch - setin toimitusaika Suomeen on 4kk ja samoin DW:n Pearlista sen verran että onhan mulla toi pearlin DR-503C räkki, johon ehkä sopis Pearlin setti parhaiten. Tai noh kyllähän siihen saa kiinni setin kuin setin... Onhan Pearlilla tuo Diamond Burst - finish joka on aika perkuleen nätti, mut ei vedä vertoja DW:lle. Tietääkö kukaan noista Kirchhoffeista mitään? Miten ne toimii hipsuttelu käytössä? | |
![]() 04.12.2010 16:02:45 | |
Vastaus passelle: Kahen setin ostoa ei voi ees harkita koska ei ole tilaa säilyttää kumpaakin. Rummut on mun huoneessa ja vie muutenkin 1/3 huoneen tilasta. Mielummin se allround setti joka toimii kaikessa musassa Niin onhan tuo Masterworks mutta ehkä se on jo hieman liioittelua. Oma custom setti ensi vuonna lukioon menevälle? Maybe not... Saanhan valita runkotyypin kun tilaan DW:n setin | |
![]() 04.12.2010 16:27:44 | |
Tilaa Kumut. Kyllä lukiolaisellakin voi olla oma customsetti. | |
![]() 04.12.2010 16:33:08 (muokattu 04.12.2010 16:33:31) | |
-T0BBE-: Kiitti kincy! Tällä hiljaa ja kovaa soittamisella viittasin enemmän runkojen paksuuteen. Kuitenkaan jotkut superpaksut rungot ei pakosti reagoi niin herkästi kuin ohuet hiljaa soitettaessa. Tosiaan itsekkin mietin, että tällä budjetilla voi ostaa ''väärää'' tai huonoa settiä. Kysymys on ennemmin siinä ulkonäössä! Vaihtoehtoja on niin maan pirusti jotta pää meinaa haljeta näitä miettiessä =D Onhan tässä vielä aikaa miettiä melkein puolivuotta... Pitäisi käydä testailemassa eri settejä mutta esim. Yamahan Absolute Birch - setin toimitusaika Suomeen on 4kk ja samoin DW:n Pearlista sen verran että onhan mulla toi pearlin DR-503C räkki, johon ehkä sopis Pearlin setti parhaiten. Tai noh kyllähän siihen saa kiinni setin kuin setin... Onhan Pearlilla tuo Diamond Burst - finish joka on aika perkuleen nätti, mut ei vedä vertoja DW:lle. Tietääkö kukaan noista Kirchhoffeista mitään? Miten ne toimii hipsuttelu käytössä? Niin toki voi olla (varmasti onkin), että rungon paksuus vaikuttaa volaan, mutta mielestäni kuitenkin melko vähän. Mä neuvosin sua ottamaan ihan "normaalipaksuisen" rungon, eli n 6-8 mm paksut, vaihtelee vähän valmistajasta. Mun mielestä esimerkiksi jo 4 mm runko on ohut ja 9 mm alkaa olla jo paksu. En ole ikinä ohutrunkoista settiä omistanut, mutta olen soitellut setillä, jossa oli muistaakseni juurikin 4 mm rungot ja minusta se soundasi herkältä enkä huomannut soinnin voimakkuudessa juurikaan eroa "normaaliin". Kaverillani on Sonorin Signatureissa yli (?) 10 mm rungot ja ne jytisee aivan helvetin hyvin eivätkä ole minun korvaan ollenkaan sen kovaäänisemmät kuin vaikka omat Pearlini 7,5 mm rungot. Huomioitavaa on toki, etten ole mikään kultakorva enkä todellakaan ole sen perusteellisemmin asiaan paneutunut. Tämmöisiä mietteitä mulla kuitenkin näin äkkiseltään tulee omien kokemuksien mukaan mieleen. Sitten vielä tohon akryylisettiin. Helvetin komeathan ne on ja varmasti ihan vimosen päälle laatukannut mutta kun etsit todellakin yleispätevää settiä, niin en itse lähtisi akryylisettiä miettimään. Tässäkin tapauksessa huomioitavaa on, etten ole ikinä soittanut tai edes läheltä kuullut akryylisettiä, mutta ihan puhtaasti veikkaan akryylisetin olevan "rajoittuneempi". Jätän arvuuttelut kokeneemmille kavereille, olisi itekin hauska akryylikannuista tietää enemmän. | |
![]() 04.12.2010 16:36:41 | |
-T0BBE-: Kiitti kincy! Pitäisi käydä testailemassa eri settejä mutta esim. Yamahan Absolute Birch - setin toimitusaika Suomeen on 4kk ja samoin DW:n Äffällä on Kaisaniemessä ollut pitemmän aikaa Absolute Birch-setti testihuonessa. Sen varmaan saisi neuvoltua hyvään hintaan, jos vain pitää tämän värisestä: http://usa.yamaha.com/products/musi … absolute_birch_hook_lug/?mode=model Minä ainakin pidän noista sparkleista. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. | |
![]() 04.12.2010 17:55:56 | |
-T0BBE-: Rahaa on näin alustavasti n. 3800€ mutta voi siihen vielä tonnin heittää lisää. Hinnalla ei ole kyllä juurikaan väliä, tällä setillä pitäis soitaa seuraavat parikymmentä vuotta. Tol hinnalla Helanen ja Saari tekee sulle melkein mimmoiset rumputtimet tahansa. Kysy vaik noilta. Tol budjetilla mä ny en edes miettis jokapojan tehdaspannuja, vaan oikeesti tilaisin mieleiseni. Mut ko taidan olla suamen surkein rummunlyöjä, ni mitäs mä ny näistä tietäisin. One kind of music only - the good kind | |
![]() 04.12.2010 18:11:47 | |
Sonoria, DW:tä tai Yamahaa. Käytettynä etsisin joka tapauksessa, uusien osto on vähän kuin repisi viissatasia. Ellet sitten ole ammattilainen ja saa uusista tehtyä vähennyksiä. Hyväkuntoiset ja mieleiset Jammut, Deedubit tai Sonorin Designerit/SQ2:t. Nämähän ovat totta kai aivan puhtaasti fiilispohjaisia juttuja, joten vaihtoehtoja riittää. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)