Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 569 70 71 72 73311 312 313 314 315
Weetoz
16.03.2012 14:42:25
juseIBZ: Terve arvon rumpalistit :D. jne...

Tossa olis laatua halvalla: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=617650

Jos näissä vaan on siis kaikki viisteet yms kriittiset osat asiallisessa kunnossa. Itse ainakin tiedustelisin noista vähän lisää jos olisin sinun tilanteessa.
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
majuku
16.03.2012 15:58:37
OPJ1974: Itse itseäni lainaten: Mahtaako kenelläkään foorumilaisista olla tietoa, mistä ja/tai keneltä voisi kysellä alkuperäistä koneistoa tähän rumpuun (Suomesta)? Premier-keräilijää/tietäjää?

Koluan kyllä ebayt yms. läpi omatoimisesti, mutta suomalainen kontakti olisi kullanrvoinen siinä mielessä, että JOS täysin alkuperäistä koneistoa ei syystä tai toisesta ole saatavilla lainkaan, pystyisi kenties helpommin etsimään vaihtoehtoja.

Ainakin jäsen Clinton on paljon Premierin rumpuja entisöinyt. En tunne miestä mutta olen sähköpostitse häneltä neuvoa kysynyt itsekin.
Toinenkin aiheeseen perehtynt hlö tulee mieleen (kenet tunnen) mutta valitettavasti hänen nimimerkkiään en nyt juuri satu muistamaan.

En muista koskaan nähneeni pelkkää alkuperäistä koneistoa kaupan missään, siis sitä läpi rungon menevää. Noita rumpuja kyllä liikkuu aina välillä.
- It's business in the front and party in the back -
OPJ1974
16.03.2012 18:50:28

majuku: Ainakin jäsen Clinton on paljon Premierin rumpuja entisöinyt. En tunne miestä mutta olen sähköpostitse häneltä neuvoa kysynyt itsekin.
Toinenkin aiheeseen perehtynt hlö tulee mieleen (kenet tunnen) mutta valitettavasti hänen nimimerkkiään en nyt juuri satu muistamaan.

En muista koskaan nähneeni pelkkää alkuperäistä koneistoa kaupan missään, siis sitä läpi rungon menevää. Noita rumpuja kyllä liikkuu aina välillä.

Kiitos tästä, otan Jäsen Clintoniin yhteyttä.
juseIBZ
16.03.2012 22:25:35
Velli: ... Pelleiksi suosittelisin Sabian XS Promo -kattausta St. Pauls Soundista hintaan 389€ (14" HH, 16" ja 18" Crash, 20" Ride). Tuohon rahaan nuo ovat ihan kelvollisen kuuloisia peltejä.

Miten tuo setti eroaa tuosta Sabian XS20 Performance setistä kuin hinnaltaan?:

http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … _0_24_30_173_0&products_id=3561

Tuota XS20 Performancee myydään ilmeisesti sekä 18" crashin kanssa että ilman, tosin hinnoissa näyttäisi olevan aika suuria heittoja liikkeiden välillä oli sitten kyseessä kumpi kattaus tahansa.
Velli
16.03.2012 22:32:17 (muokattu 16.03.2012 22:45:22)
juseIBZ: Miten tuo setti eroaa tuosta Sabian XS20 Performance setistä kuin hinnaltaan?

Pellit ovat noissa seteissä täysin samanlaisia. Hinta ja peltien määrä sen sijaan on eri:

Performancessa on: HiHat, Crash ja Ride ja hinta lähes 500E.

Promossa on: Hihat, 2X Crash ja Ride ja hinta alle 400E.

Noita Promo-settejä ei ole enää monessakaan paikassa jäljellä (esim. Thomannilta ja Musiikkikullakselta ne ovat jo loppuneet). Sabian on laittanut noita promo-kattauksia ilmeisesti vain rajoitetun määrän liikkeelle. Sen jälkeen kun ne loppuvat, niin kaupasta saa ainoastaan Performance-settiä.

edit. Thomannilla tuo Performance-setti näyttäisi maksavan 391E, jos sellaisen haluat ostaa ja miksipä haluaisit ;)...
WideAwake
18.03.2012 14:57:51
Osaisikohan joku selventää, minkälaisia malleja Yamahalla on/oli "chrome over brass" snarveleissa. Tutulla olis vanha setti myynnissä ja siinä on juurikin tuommoinen. Ilmeisesti jostain 80-luvulta.
hollmi-5
18.03.2012 16:32:28
WideAwake: Osaisikohan joku selventää, minkälaisia malleja Yamahalla on/oli "chrome over brass" snarveleissa. Tutulla olis vanha setti myynnissä ja siinä on juurikin tuommoinen. Ilmeisesti jostain 80-luvulta.

Ei ;) Minulla ei ole havaintoa yhdestäkään tuon ikäisestä COB Yamahasta. Onko niitä? Kokeile tarttuuko magneetti runkoon kiinni.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Einola
18.03.2012 16:52:29

Mitenkäs kaapelihaikka pelittää jos ei oo räkkiä?
Kinnitys ja jne. ?
"Homma kusee ku ryssät Serenassa!"
hollmi-5
18.03.2012 17:16:55
DrummerBoy13: Mitenkäs kaapelihaikka pelittää jos ei oo räkkiä?
Kinnitys ja jne. ?

Klampilla standin kylkeen. http://www.thomann.de/fi/millenium_dchset01_kabel_hihat.htm
Soundit, piuhat ja kajarit.
Einola
18.03.2012 17:28:00

hollmi-5: Klampilla standin kylkeen. http://www.thomann.de/fi/millenium_dchset01_kabel_hihat.htm

Eikö tuu ahdasta, esim. pelti ottaa kii telineesee?
"Homma kusee ku ryssät Serenassa!"
Speedy
18.03.2012 17:43:09

DrummerBoy13: Eikö tuu ahdasta, esim. pelti ottaa kii telineesee?

Ottaa kiinni.. pitää olla melkein kaksi klämppi viritelmää, tai sitten kokonaan erillinen teline..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Duro
18.03.2012 18:01:56
DrummerBoy13: Eikö tuu ahdasta, esim. pelti ottaa kii telineesee?

Tuskinpa tulee, jos ständi johon tuo klämppiviritelmä laitetaan on puomillinen. Itellä on ride, crashi ja x-hatti kiinni samat tellingis ilman mitään ongelmaa. http://muusikoiden.net/dyn/users/96500.jpg

Kyllä tuohon ton kaapelihaikkaviritelmänkin saisi tarpeeks pitkällä klämpillä myös.
Piste.
Speedy
18.03.2012 18:09:24 (muokattu 18.03.2012 18:10:36)

Duro: Tuskinpa tulee, jos ständi johon tuo klämppiviritelmä laitetaan on puomillinen. Itellä on ride, crashi ja x-hatti kiinni samat tellingis ilman mitään ongelmaa. http://muusikoiden.net/dyn/users/96500.jpg

Kyllä tuohon ton kaapelihaikkaviritelmänkin saisi tarpeeks pitkällä klämpillä myös.

Mutta sulla onkin erilainen kuin tuolla kuvassa..

E: jaa niin mutta sei ollukkan kysyjän kuva.. riippuu siis kaapelihaikan telineestä, mutta käsittääkseni kaikki on semmosia "pysty malleja", eikä kuten sinun kuvassa..
Duro
18.03.2012 18:58:54 (muokattu 18.03.2012 19:00:08)
Speedy: E: jaa niin mutta sei ollukkan kysyjän kuva.. riippuu siis kaapelihaikan telineestä, mutta käsittääkseni kaikki on semmosia "pysty malleja", eikä kuten sinun kuvassa..

Niihän ne on joo. Mun pointti oli lähinnä se, et sen kyllä saa öbaut samalla tavalla kuin miten mulla on tuo 12" haikka tuossa x-hat-tellingillä. Tarvii vaan tarpeeks pitkän klämpin. Esim. Pearlilta löytyy hyvä yhdistelmä: UX-80 + AX-25.

http://www.thomann.de/fi/pearl_ux80_universalhalter.htm
http://www.thomann.de/fi/pearl_ax25.htm

Sitten, kun on vielä puomillinen ständi mihin tuon koko systeemin iskee, niin ei luulis olevan kauheen hankalaa laittaa se esim. riden pelti niin ettei se kolise kaapelihaikkaan tai sen pelteihin.

Ennen tuota x-hattia mul oli Yamahan vastaava, jossa on samantyylinen pystymallinen pidike haikalle kuin mikä yleensä on kaapelihaikoissakin. Kivasti sen sai aseteltua, Yammulla on kans noita pitkiä klämppejä saatavilla joskaan en muista niiden mallinumeroita yhtään.
Piste.
Speedy
18.03.2012 19:35:47

Duro: Niihän ne on joo. Mun pointti oli lähinnä se, et sen kyllä saa öbaut samalla tavalla kuin miten mulla on tuo 12" haikka tuossa x-hat-tellingillä. Tarvii vaan tarpeeks pitkän klämpin. Esim. Pearlilta löytyy hyvä yhdistelmä: UX-80 + AX-25.

http://www.thomann.de/fi/pearl_ux80_universalhalter.htm
http://www.thomann.de/fi/pearl_ax25.htm

Niin no tolleenkin saa kyllä.. Mutta silti niitä on kaksi..=)

Itsellä on kaksi klämppiä ja niiden välissä pieni rautaputki.. Silleen sen saa tarpeeksi alas, miten sen itse haluan.. tolla pitkällä ux-80:llä menee helposti aika ylös.. mutta rautasahahan on myös keksitty
Duro
18.03.2012 19:41:57 (muokattu 18.03.2012 19:43:56)
Speedy: tolla pitkällä ux-80:llä menee helposti aika ylös.. mutta rautasahahan on myös keksitty

Eihä se ny liian ylös mene, jos käyttää toises päässä jotain AX-25:n tyylistä ratkaisua ja suuntaa UX-80:n alemmas. Tai ohan noita pidemmällä varrella varustettuja klämppejä kai olemas missä on suoraan molemmissa päässä nuo kääntyvät "puristimet".
Piste.
Speedy
18.03.2012 19:49:55

Duro: Eihä se ny liian ylös mene, jos käyttää toises päässä jotain AX-25:n tyylistä ratkaisua ja suuntaa UX-80:n alemmas. Tai ohan noita pidemmällä varrella varustettuja klämppejä kai olemas missä on suoraan molemmissa päässä nuo kääntyvät "puristimet".

Eikö tuossa ax-25ssä ole samassa linjassa nuo puristimet, eli eikö se pitkä tanko ota siihen maassa seisovaan ständin runkoon kiinni? Kun pitäähän sitä kuitenkin kääntää että menee kauemmas.. Ja mun mielestä vie enemmän tilaa muutenkin.. Vaikka aikamoisia virityksiä nuo on joka tapauksessa..=)
Duro
18.03.2012 20:06:08 (muokattu 18.03.2012 20:11:42)
Speedy: Eikö tuossa ax-25ssä ole samassa linjassa nuo puristimet, eli eikö se pitkä tanko ota siihen maassa seisovaan ständin runkoon kiinni? Kun pitäähän sitä kuitenkin kääntää että menee kauemmas.. Ja mun mielestä vie enemmän tilaa muutenkin.. Vaikka aikamoisia virityksiä nuo on joka tapauksessa..=)

Ei ainakaan itellä ottanut mihinkään kiinni. Ja saahan kumpaakin puristinta vielä käännettyä. Eli ei haittaa vaik pitäis tuota AX-25:n tankoa ihan vaakatasossa, kun sitä toisen pään puristinta voi sitten kääntää miten lystää. Tilaahan tuo vie piirun verran enemmän kuin yhdellä klämpillä (kuten vaikka AX-25L:llä) toteutettu ratkaisu, mutta liikkumavaraa on toisaalta paremmin.

Täs on tietysti se et mä en osaa selittää tätä asiaa kauheen selkeesti välttämättä ;--D Pitäis ottaa kuva tjtn. Mul nimittäin löytyy tosta UX-80:stä lyhyempi versio täl hetkel, voin napata kuvaa joku kerta et miten sillon joskus sen x-hat-hässäkän toteutin.
Piste.
Jarmando
22.03.2012 10:55:28
Tervehdys.

Nyt on kokeiltuna kaikkien komponenttien erillisjalat ja kuten vähän epäilitte, jo aikoinaan, nyt on projektina vähentää lattialle tulevaa jalkaromua.

Kahdella crashilla (17" ja 18") on nyt setin mukana tullut Pearl "890" puomijalka ja sen alaosa on vähän hutera ja huojuva. Ajattelin lisätä kuormaa 12" tomilla ja kyselisin muiden sarjojen tukevuuksia. Ostaako 900- vai 1000-sarjalainen ja saako noita pelkkinä alempina puoliskoina? Taman roadpro-sarja on riden alla vakuuttanut, mutta Pearleissa menisi tomipidike suoraan putkeen. Vai ottaako ja tukevoittaa (ts. hitsata osia jäykäksi + lisää tavaraa) vanhaan standia? Kokonaiskuorma tullee jo melkoinen, eli saako tuota edes tukevaksi?
Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs.
south_of_heaven
22.03.2012 14:01:50
hommasin tossa jo pidemmän aikaa sitten customina tehdyn vaahteravirvelin kun halvalla sai... Ongelmana on se, että viritystapit löystyilevät jo yksien treenien aikana ihan kunnolla, esim. parikin ylätappia aukenee niin paljon että saisi sormipelillä muutamalla kierroksella irti. Yksi alatapeista tykkää myöskin tipahdella irti aina säännöllisin väliajoin.

Mikäs neuvoksi? Miten saisin tapit löystyilemään vähemmän? Kyllästyttää olla kokoajan ruuvaamassa. Itse virvelissä on mielestäni älyttömän hyvä ja tanakka saundi joten en ajatellut vaihtoonkaan laittaa ainakaan vielä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)