Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 569 70 71 72 73122 123 124 125 126
VeKrio
28.06.2010 23:41:22

hollmi-5: Hommaa se Phonic. Syvä lattiatomi toimii hienosti, vaikka epämuodikas onkin tänään. Phonic on aikansa parasta osaamista ja hakkaa kaikki nykyiset semi-pro-setit mennen tullen. Hinta/laatusuhde on ihan törkeän hyvä.

Niinhän mie täält luinkin. Mä en o koskaan soittanut pyökkirunkoista settiä. Ainoa kokemus on äänitteeltä Mestarit Areenalla ku Larun Okko vetää Yamahan Beech Customilla. Ne tosin ei o ehkä ihan kelpo verrokit ehkä. Sonor on mulle vähän sellainen kysymysmerkki, mutta toi snare on ollut kyllä loisto. Se ei hohda millään ulkonäöllä tai vastaavalla, mutta se toimii erittäin hyvin. Jos soitan sitä hiljaa, se on hiljaa ja jos pieksen, se antaa mulle takasin mitä pyyän. Se on mukavaista.

Muodikkuus ei sinänsä oo mulle oikein mitään. Bevet ovat sellaiset mitä kaikki tulee kuolaamaan ihan joka paikassa, mutta meille on tullut jo bänksit. Sille ei voi mitään. Tärkeintä on intuitiivinen lepo sillä millä veivaa. Se Phoniceissa vähän hirvittää, että jos ovat saundimaailmalta jotakin sellaista kuin Bevet. Mutta ovat ilmeisesti aika kovat volyymiltään? Ja saattaa olla että en vain halua enää tuon kokoista settiä. Kaipaan kymppitomia. Sellasen jos tohon Phoniciin sais, niin maksaisin setistä satkun lisää.

gepardi: Se satsi ei ole pahanhintainen. Ja näyttää tosi siistiltäkin kuvissa.

Ei ne kyllä ole musta kovin siistit. Katoppa lattiatomin wräpin reunaa, puu sieltä paistaa läpi. Rstou varmasti osaa pinnoittaa, enkä sitä epäile. Silti tykkäisin siistimmästä. Mutta ehkä mä kasvan henkisesti ja päädyn noihin. Mapexit Saturnina typerästä äxästä ja Taiwanilaisuudesta houkuttaa 20" basarineen ja 10" tomineen.
hollmi-5
29.06.2010 04:01:51
Ei ne kyllä ole musta kovin siistit. Katoppa lattiatomin wräpin reunaa, puu sieltä paistaa läpi. Rstou varmasti osaa pinnoittaa, enkä sitä epäile. Silti tykkäisin siistimmästä. Mutta ehkä mä kasvan henkisesti ja päädyn noihin. Mapexit Saturnina typerästä äxästä ja Taiwanilaisuudesta houkuttaa 20" basarineen ja 10" tomineen.

10" on aikansa ihan kiva, mutta jos akustisesti meinaa rokata, niin on se pieni. Mikitettynä toimii hyvin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
VeKrio
29.06.2010 10:06:28

hollmi-5: 10" on aikansa ihan kiva, mutta jos akustisesti meinaa rokata, niin on se pieni. Mikitettynä toimii hyvin.

Juuri näin. Bändin keikoilla vedetään aina mikeillä. That's because. Se on kaakaomuki.
gepardi
29.06.2010 22:38:52
Totta, että pinnoitteissa on sanomista. Metalliosat ovat kuitenkin siistejä. Minun tuplasetti oli rapakunnossa: vanteissa ruostepilkkuja, basarin vanteissa lommoja ja mattamustaa sprayta. Osa lugeista pittingissa ja kolhuilla, wrapit kolhuilla ym. pientä. Oli pakko pistää centennial setti varaosiksi että sain niistä siistit. Tulipahan noille jackshopin wrapeille hyvä käyttötarkoitus samalla. Oli muuten basareissa vanha pinta tiukassa. Ei auttanut kuumailmapuhallin sillä muovi suli, mutta liima ei. Ne piti repiä pikku palasina pois puukolla kammeten irti rungoista.

Phonicit on kyllä kovaääniset (minun makuun mahtavaa) pönikät, mutta ei minusta missään tapauksessa häiritsevät. Ja ne soivat muhkeasti myös kevyesti soittaen. Toisinsanoen, monipuoliset, mutta epämuodikkaat.
VeKrio
30.06.2010 19:31:25

gepardi: Totta, että pinnoitteissa on sanomista. Metalliosat ovat kuitenkin siistejä. Minun tuplasetti oli rapakunnossa: vanteissa ruostepilkkuja, basarin vanteissa lommoja ja mattamustaa sprayta. Osa lugeista pittingissa ja kolhuilla, wrapit kolhuilla ym. pientä. Oli pakko pistää centennial setti varaosiksi että sain niistä siistit. Tulipahan noille jackshopin wrapeille hyvä käyttötarkoitus samalla. Oli muuten basareissa vanha pinta tiukassa. Ei auttanut kuumailmapuhallin sillä muovi suli, mutta liima ei. Ne piti repiä pikku palasina pois puukolla kammeten irti rungoista.

Phonicit on kyllä kovaääniset (minun makuun mahtavaa) pönikät, mutta ei minusta missään tapauksessa häiritsevät. Ja ne soivat muhkeasti myös kevyesti soittaen. Toisinsanoen, monipuoliset, mutta epämuodikkaat.

Noniin! Tänään lähti Beverleyt uuteen erittäin sopivaan kotiin. Niitten ja kivas pikku Teosto-yllärin avustuksella olisi 500 euroa panna shell-settiin. Nuo Sonorit on yks vaihtoehto, joskaan ei paras aiemmista postauksiin. Kuluneet mutta ok kuntoisetMApex Saturnit olis 20", 10", 12" ja 14" jotka ovat tällä hetkellä numero 1. Sitten olis jotain Yamahan Birch Customia 3-piece setti. Pohdin pohdin, mutta istumaan jään.

Ettei tästä nyt syntyis väärä kuva, että jahkailen liikaa, niin todettakoon, että on sitä tullut ostettua kaikenlaista nopeasti ja ei optimaalista. Optimount ei edes toiminut. No joo. Mutta oon sitä mieltä, että 500 euroa on semmonen summa, että sitä vastaan pitää saada jotakin oikeasti hyvän tuntuista.
isoaarne
30.06.2010 20:01:43
VeKrio: Mutta oon sitä mieltä, että 500 euroa on semmonen summa, että sitä vastaan pitää saada jotakin oikeasti hyvän tuntuista.

Valitettavasti joudun toteamaan että 500€llä saatat jäädä pitkäksikin aikaan rannalle odottelemaan sitä jotakin Oikeasti hyvän tuntuista, mikäli setti on hakusessa. Saa sillä hyvän virvelin ja ehkä vielä jonkun hyvän pellinkin.
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
VeKrio
01.07.2010 00:01:48

isoaarne: Valitettavasti joudun toteamaan että 500€llä saatat jäädä pitkäksikin aikaan rannalle odottelemaan sitä jotakin Oikeasti hyvän tuntuista, mikäli setti on hakusessa. Saa sillä hyvän virvelin ja ehkä vielä jonkun hyvän pellinkin.

Äläs ny. Kaikki muu on jo. Virveli, telineet ja pellit. Vain basari ja kaksi tai plus tomia.
ferodoz
01.07.2010 02:07:45

Heräteostoksena kävin poistamassa paikallisesta musafirmasta sähkörumpuaivot ja 2 padia akustisen setin jatkeeksi! Saas nähdä mitä niistä sais kehiteltyä. :)
Rumpali, muuten terve. VonTawast.
Velli
01.07.2010 02:46:38
VeKrio: Nuo Sonorit on yks vaihtoehto, joskaan ei paras aiemmista postauksiin. Kuluneet mutta ok kuntoisetMApex Saturnit olis 20", 10", 12" ja 14" jotka ovat tällä hetkellä numero 1. Sitten olis jotain Yamahan Birch Customia 3-piece setti. Pohdin pohdin, mutta istumaan jään.

Sonorit ovat varmasti jees, mutta tuunatut ovat. Saturnit taas ovat semi pro-pönttöjä. Kyllä mä noista kolmesta vaihtoehdosta Birch Customit ottaisin kyselemättä. Ne ovat täysin pro-kastia.
hollmi-5
01.07.2010 03:18:30
Velli: Sonorit ovat varmasti jees, mutta tuunatut ovat. Saturnit taas ovat semi pro-pönttöjä. Kyllä mä noista kolmesta vaihtoehdosta Birch Customit ottaisin kyselemättä. Ne ovat täysin pro-kastia.

Sonor Phonic olisi minun valintani.
VeKrio
01.07.2010 06:50:22

Velli: Sonorit ovat varmasti jees, mutta tuunatut ovat. Saturnit taas ovat semi pro-pönttöjä. Kyllä mä noista kolmesta vaihtoehdosta Birch Customit ottaisin kyselemättä. Ne ovat täysin pro-kastia.

Noniin. Mahaplätsi. Siis tarkennan: Stage Custom. Todennäköisesti vähemmän pro kuin Mapexit. Mapexeissa saisin passelit koot. Taidan käydä niitä kahtomassa.
Legenda
01.07.2010 12:27:34
Pitkäaikainen haave on nyt kotona. Sain hankittua itselleni Ludwig Big Beat MahoganyRed Cortex setin vuosimallia n. 1977-1979, kuva omalla sivulla. Täytyy sanoa että soittohalut parantui n.100 %. Kiitokset Holmille asiantuntija-avusta.
P.S. Pääseekö näillä Ludwig-kerhoon???
legenda on hyvä juoma!
hollmi-5
01.07.2010 13:12:46
Legenda: Pitkäaikainen haave on nyt kotona. Sain hankittua itselleni Ludwig Big Beat MahoganyRed Cortex setin vuosimallia n. 1977-1979, kuva omalla sivulla. Täytyy sanoa että soittohalut parantui n.100 %. Kiitokset Holmille asiantuntija-avusta.
P.S. Pääseekö näillä Ludwig-kerhoon???

Kyllä pääsee kerhoon ;-)
Velli
01.07.2010 15:34:49
VeKrio: Noniin. Mahaplätsi. Siis tarkennan: Stage Custom. Todennäköisesti vähemmän pro kuin Mapexit. Mapexeissa saisin passelit koot. Taidan käydä niitä kahtomassa.

Ahaa, no siinä tapauksessa jättäisin jammut pois vaihtoehdoista.
lkx
01.07.2010 15:53:37

Sabian HHX 21" Groove Ride tuli eilen ja passelisti pääsin suoraan treeneihin testailemaan. Kyllä onkin namu.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
jazzmies
01.07.2010 16:01:19
lkx: Sabian HHX 21" Groove Ride tuli eilen ja passelisti pääsin suoraan treeneihin testailemaan. Kyllä onkin namu.

Onnea! Hiljan vaihdoin omani 21" Encore Rideen. Sama vire, profiili ja systeemit, mutta kuivempi saundi ja happokäsitelty viimeistely. Kuten sordiinopedaalia polkisi samalla pellillä eli synnynnäinen CymPad.
Pottery Is Gay!
Kailis
01.07.2010 16:08:18 (muokattu 01.07.2010 19:18:58)

lkx: Sabian HHX 21" Groove Ride tuli eilen ja passelisti pääsin suoraan treeneihin testailemaan. Kyllä onkin namu.

Oli joskus. Tykkäsin. Nykyinen Bosphorus 21" Custom on aika samanhenkinen.
LaKu
01.07.2010 19:07:16

Saturnit ovat kyllä ihan pro-tasoa. Mahtavat soundit, työn laatukin tosi hienoa. Nimim. "uuden saturn-setin juuri läpikäynyt" :)
ATK:n avulla voidaan ratkaista ongelmia jotka ei olisi olemassa ilman ATK:ta
Kailis
01.07.2010 19:21:19 (muokattu 01.07.2010 19:21:34)

LaKu: Saturnit ovat kyllä ihan pro-tasoa. Mahtavat soundit, työn laatukin tosi hienoa. Nimim. "uuden saturn-setin juuri läpikäynyt" :)

Mulla on aina ollut aika hyvä käsitys Mapexin hinta/laatusuhteesta. Samaa mieltä on The Drumbookin kirjoittaja Geoff Nicholls.
Velli
01.07.2010 19:36:38 (muokattu 01.07.2010 19:58:33)
LaKu: Saturnit ovat kyllä ihan pro-tasoa. Mahtavat soundit, työn laatukin tosi hienoa. Nimim. "uuden saturn-setin juuri läpikäynyt" :)

Juu, Ihan hyvät Saturnit kyllä on ei siinä mitään. Sanoisin kuitenkin edelleen että Saturnit ovat semi prota. Lähellä prota, mutta eivät kuitenkaan ihan vielä siellä. Orionit laskisin pro-kannuiksi.

edit. Saturneissa on erittäin hyvä hinta/laatusuhde, mutta aina kun otetaan esiin hinta/laatusuhde-kortti, niin silloin puhutaan semipro-pöntöistä. Ainakin mun mielestä. Pro-pöntöissä ei puhuta hinnasta mitään, vaan ainoastaan hyvyydestä (tälleen karrikoiden ja yeistäen ilmaistuna).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)