Aihe: Rumpujensoitto välineurheiluako?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
rbt
27.07.2005 12:43:13 (muokattu 27.07.2005 12:43:29)
Formula vertailut menee aina vaa kauemmas...huh huh...formuloissa moottorit valmistetaan niin, että ne juuri ja juuri kestää sen yhden kisan...jos ne kestää pitempään ne ovat huonoja, liian tehottomia...sitä rajaa kun valmistajat ja insinöörit hakee, niin useasti jäädään juuri ja juuri sen rajan väärälle puolelle ja poksuu...
Stereophile
27.07.2005 12:56:22

Pitäiskö perustaa Mediummiehet- tai mediumtasonkamarumpalit- kerho?

Ehdottomasti. Minä liityn ainakin. =)
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
Groovi
27.07.2005 13:00:42
Formula vertailut menee aina vaa kauemmas...huh huh...formuloissa moottorit valmistetaan niin, että ne juuri ja juuri kestää sen yhden kisan...jos ne kestää pitempään ne ovat huonoja, liian tehottomia...sitä rajaa kun valmistajat ja insinöörit hakee, niin useasti jäädään juuri ja juuri sen rajan väärälle puolelle ja poksuu...

Ai niinkö? No mites Ferrari sitten? Kisasirkuksen ylivoimaisesti tehokkain kone ja ei poksu.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
rbt
27.07.2005 13:10:42 (muokattu 27.07.2005 13:11:06)
Ai niinkö? No mites Ferrari sitten? Kisasirkuksen ylivoimaisesti tehokkain kone ja ei poksu.

Missä ne tehot näkyy?

E: päästii hyvin formuloihin :)
Leipuri
27.07.2005 13:11:29

Ja logo keulassa näyttä hyvältä. Rellua en laittais, vaikka ne taitaa mestaruuden viedä. Ferrari kelpais, jos olis tarpeeksi hilloa. Tosin ei sillä raaskiis ajella talvella ympäri Suomea. Pysyttelen siis Bemarissa, vaikka ei ne nyt oikeen pärjääkään.
kampela
27.07.2005 13:13:09

Kuis toi Discoverysukkula, siin taitaa olla vääntöö aikas paljon.
www.endofyou.net
rbt
27.07.2005 13:16:45

Sellaisen jos saisi nii olis kova juttu.

Sukkuloissakin tehoa on joskus liikaa ja ne poksuu.

Nykyään myös autojen Dieselmoottorit alkavat olemaan kestävyyden rajoilla. Tehoa on revitty kestävyyden kustannuksella.
Groovi
27.07.2005 13:17:38
Missä ne tehot näkyy?

E: päästii hyvin formuloihin :)

Hienoa, ymmärsit pointin. =) Ne tehot ei näy missään.

No niin, jospa nyt lopetellaan tämä vertailu jonka alkuperäinen tarkoitus mulla oli vain esittää asiani vertauskuvannollisesti. Tää formula-keskustelu alkaa olla jo topicin varastamista...
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Hakki
27.07.2005 13:21:55

Ihan pakko laittaa vielä offtopikki, kun alkoi kiinnostamaan. Anteeksi.

Vääntöä on. Nämä eivät ole Discoveryn speksit, vaan K-1 sukkulan speksit. Varmaankin aika verrattavissa.

K-1 Specifications

K-1 vehicle gross
liftoff weight:
841,000 lbm (382,300 kg)
First stage:
551,000 lbm (250,500 kg)
Second stage:
290,000 lbm (131,800 kg)

First stage engines:
Three Aerojet AJ26-58/-59 LOX/kerosene engines
with a total sea level thrust of 1,020,000 lbf (4,540 kN).

Second stage engines:
One Aerojet AJ26-60 LOX/kerosene engine
with a total vacuum thrust of 395,000 lbf (1,760 kN).
One Aerojet LOX/ethanol Orbital Manuvering System (OMS)
engine with a total vacume thrust of 870 lbf (3.9 kN).

http://www.kistleraerospace.com/k1vehicle/specs_performance.html
while(true) {metal.play(örörör);}
ToMi88
27.07.2005 13:26:27

Paska keskustelu tullut taas tästäkin.
hollmi-5
27.07.2005 13:27:01 (muokattu 27.07.2005 13:32:01)
Anteeksi, kun vein keskustelun sivuun aloittamalla autoihin vertailun. Joku jo kellotkin heitti peliin. Nekään ei oikein istu vertailuun rummuista puhuttaessa. Toki rummut ja kellot edustavat omalla tavallaan käsityöperinnettä. Itse tykkän kelloista ja rummuista. Hyvän mekaanisen rannekellon hinnalla saa jo kivan setin, mutta ei oikein minkäänlaista autoa.

Rummut ovat kuitenkin aika halpa harrastus, joten kaikilla on mahdollisuus hommata todella huippuluokan vehkeet. Kukaan ei pidä sinua idioottina, jos ostat kymppitonnin moottoripyörän ja maksat huikeat vakuutusmaksut. Menetät sijoittamasi pääoman pikkuhiljaa arvon alentuessa. Paneppa sama raha vaikkapa vintagerumpuihin, joissa arvo säilyy, niin jo pidetään vähintäänkin höyrähtäneenä.

Esimerkiksi Tama. Innovatiivisilla keksinnöillä (järkevillä), hyvällä myynnillä ja mainonnalla hintakin pysyi kohtuullisena. Kyllä se Tama parhaillaankin oli tuona aikana aika kaukana Sonorista. Siirryin itse Sonoreihin Tamojen jälkeen. Joku Artstar II edusti aikanansa hyvää Tamaa, mutta rumpuina ne ovat aika huonot, kun verrataan Sonorin Hiliteen. Molemmat saman aikakauden vaahterarunkoisia settejä.

Vaikka teistä saattaa tuntua siltä, että elvistelen omilla kamoillani, niin yritän kuitenkin välittää viestiä siitä, että sinullakin on varaa ja mahdollisuus hyviin rumpuihin.
Mika Hollström
rbt
27.07.2005 13:37:37
Kukaan ei pidä sinua idioottina, jos ostat kymppitonnin moottoripyörän ja maksat huikeat vakuutusmaksut. Menetät sijoittamasi pääoman pikkuhiljaa arvon alentuessa. Paneppa sama raha vaikkapa vintagerumpuihin, joissa arvo säilyy, niin jo pidetään vähintäänkin höyrähtäneenä.

Jaa minusta tämä on juuri päinvastoin ja pitääkin olla, eli moottoripyörän hommaaminen vs. vintage rummut. Tosin joku pitää minua höyrähtäneenä kun tykkään 80-luvun mahongista ja pidän sitä vintagena.
ddrum54
27.07.2005 13:39:07
ei ne ainakaan mulle ne laatukamat ihan tostanoin vaan ole tullu,on joutunut uhraamaankin jotain,kuten kesälomia ja semmosia : )

Ei mullekaan. Nykyinen setti on seurausta perheen sisäisestä kehityskeskustelusta. Pojan huoneessa olleet kaksi soittovalmista settiä ja olohuoneessa ollut yksi setti joutuivat siivousta "haittaavina" objekteina väistymään. Eiku myyntiin vaan. Myynnin tuloksilla rakennettiin autotalli treenikämpäksi. Lopuilla rahoilla + "vähän lisää" ostettiin sitä, mihin rahat riittivät. ( Periaatteena alusta asti on ollut - mikä soittimiin sijoitetaan, se soittimissa pidetään -.) Nyt tuntuu olevan semmoinen setti, jota en myy. Hyvistä virveleistä on kyllä pikkuisen pulaa... Pikkuhiljaa... : )
2`n 4
Groovi
27.07.2005 13:45:09
Anteeksi, kun vein keskustelun sivuun aloittamalla autoihin vertailun. Joku jo kellotkin heitti peliin. Nekään ei oikein istu vertailuun rummuista puhuttaessa. Toki rummut ja kellot edustavat omalla tavallaan käsityöperinnettä. Itse tykkän kelloista ja rummuista. Hyvän mekaanisen rannekellon hinnalla saa jo kivan setin, mutta ei oikein minkäänlaista autoa.

Rummut ovat kuitenkin aika halpa harrastus, joten kaikilla on mahdollisuus hommata todella huippuluokan vehkeet. Kukaan ei pidä sinua idioottina, jos ostat kymppitonnin moottoripyörän ja maksat huikeat vakuutusmaksut. Menetät sijoittamasi pääoman pikkuhiljaa arvon alentuessa. Paneppa sama raha vaikkapa vintagerumpuihin, joissa arvo säilyy, niin jo pidetään vähintäänkin höyrähtäneenä.

Kyllä se Tama parhaillaankin oli tuona aikana aika kaukana Sonorista. Siirryin itse Sonoreihin Tamojen jälkeen. Joku Artstar II edusti aikanansa hyvää Tamaa, mutta rumpuina ne ovat aika huonot, kun verrataan Sonorin Hiliteen. Molemmat saman aikakauden vaahterarunkoisia settejä.

Vaikka teistä saattaa tuntua siltä, että elvistelen omilla kamoillani, niin yritän kuitenkin välittää viestiä siitä, että sinullakin on varaa ja mahdollisuus hyviin rumpuihin.

Siinämielessä olet kieltämättä oikeassa, että rumpujensoitto on halpa harrastus. Kyllä jokaisella ihan tavallisella duunarillakin on varaa laittaa kunnon kamat. Kyse on lähinnä omasta halusta ja asioiden tärkeysjärjestykseen laittamisesta.

Joillakin on varaa ostaa kaikki kerralla ja maksaa lasku mukisematta, ja jotkut ostavat palikan kerrallaan. Mutta jokatapauksessa se onnistuu tavalla tai toisella.

Tässä tuleekin eteen kysymys siitä, mitä jokainen setiltään haluaa. Toisille ne halvimmatkin kamat on "hyvät" ja soittotaidosta se ei oikeasti kerro yhtään mitään.

Toiset ajaa taksilla 100km hieromaan kauppaa jostain pikkuauton hintaisesta vintage-palikasta, ja toiset ajaa pyörällä 20km treenikämpälle, vain jotta pääsis soittamaan niillä made in taiwan-kamoillaan. Rumpaleita molemmat.

Kumma ettei ne tällä palstalla mahdu kuitenkaan samaan "lokeroon".
J. Cool
27.07.2005 13:54:01

Mä kävin tänään kiinalaisessa ja hyvää oli! Mahakin tuli täyteen.
O: 16" K-custom dark crash!
ddrum54
27.07.2005 13:55:55

Naseva vertaus + .

Kyllä mua pidettiin täysidioottina, kun 80 - luvulla ostin moottoripyörän. Duunissa ihmettelivät, ettei tuolla pysty mitään kuljettamaan. Mä sanoin, että ei sitä rahtiliikenteeseen hommattukaan. No, ne ihmetteli, että minkä ihmeen takia sitten? Mä sanoin, ihan vaan siksi, että mä haluan sen. Sijoituksena todella surkea.

Laatusoittimet ei ole huono sijoitus. Mä en ole yhtään rumpusettiä myynyt tappiolla.
2`n 4
rbt
27.07.2005 13:56:20
Mä kävin tänään kiinalaisessa ja hyvää oli! Mahakin tuli täyteen.

Kiinalaisista on huonoja kokemuksia enemmän kuin hyviä. Hiuksia löytyy usein. Kerran tuli friteeratun banani, jossa oli kanaa seassa. Kohteliaasti olisin saanut uuden sen tilalle. Rahoja ei takaisin saa. Hinta/laatu ei siis ole kohdallaan kiinalaisissa useinkaan ;)
rbt
27.07.2005 13:57:28
Laatusoittimet ei ole huono sijoitus. Mä en ole yhtään rumpusettiä myynyt tappiolla.

Kumma kyllä ainoa setti jonka olen tappiolle myynyt oli Sonor Performer. Kaikista muista on tullut voittoa :)
dictatorsh*t
27.07.2005 13:58:30
Paska keskustelu tullut taas tästäkin.

Onneksi nostit tasoa.
Oli sentään KESKUSTELUA, ei väittelyä tyyliin kumpi on parempi, Lars vai Jordison.
Jatkakaa, olkaa hyvät.
HELL-O TO ALL OF YOUR SWINGING PARTS!
ToMi88
27.07.2005 13:58:48

Toiset ajaa taksilla 100km hieromaan kauppaa jostain pikkuauton hintaisesta vintage-palikasta, ja toiset ajaa pyörällä 20km treenikämpälle, vain jotta pääsis soittamaan niillä made in taiwan-kamoillaan. Rumpaleita molemmat.

Tämä oli minusta hienosti sanottu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)