Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10122 123 124 125 126
passe
18.03.2010 13:06:20
Basaripedaaleista olisin kysynyt. Saako noihin laatuvehkeisiin (pearl, tama, dw...) vaihdettua ketjut hihnan tilalle ja päinvastoin kätevästi? En ole hihnavetoisella oikein ikinä kunnolla treenannut ja himottaisi sellaistakin kokeilla, ties vaikka istuisi tassulle paremmin.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
hegma
18.03.2010 13:14:43

passe: Basaripedaaleista olisin kysynyt. Saako noihin laatuvehkeisiin (pearl, tama, dw...) vaihdettua ketjut hihnan tilalle ja päinvastoin kätevästi? En ole hihnavetoisella oikein ikinä kunnolla treenannut ja himottaisi sellaistakin kokeilla, ties vaikka istuisi tassulle paremmin.

Tamalla ei taida sitä mahdollisuutta olla, mutta DW:n ja Pearlin pedaaleihin kyllä pitäisi saada vaihdettua.
markkuliini
18.03.2010 13:28:21

DW 9000:seen saa vaihdettua, ja hihna tulee mukana. Dw 5000 pedaaleissa hihnamallinen on erikseen sitten, eli käsittääkseni ketjuvetoisiin ei saa vaihdettua.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Nolte
18.03.2010 13:37:14
passe: Basaripedaaleista olisin kysynyt. Saako noihin laatuvehkeisiin (pearl, tama, dw...) vaihdettua ketjut hihnan tilalle ja päinvastoin kätevästi? En ole hihnavetoisella oikein ikinä kunnolla treenannut ja himottaisi sellaistakin kokeilla, ties vaikka istuisi tassulle paremmin.

Elluun ainakin onnistuu erittäin simppelisti.
Tätä en allekirjoita!
passe
18.03.2010 13:53:48
markkuliini: DW 9000:seen saa vaihdettua, ja hihna tulee mukana. Dw 5000 pedaaleissa hihnamallinen on erikseen sitten, eli käsittääkseni ketjuvetoisiin ei saa vaihdettua.

Ihan vähän himottaa 9000:n muutenkin! En ole vaan vielä keksinyt kuinka sen ostaminen markkinoidaan hallitukselle;-)

Kiitoksia vastauksista, laddies!
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
hollmi-5
18.03.2010 14:36:31
passe: Ihan vähän himottaa 9000:n muutenkin! En ole vaan vielä keksinyt kuinka sen ostaminen markkinoidaan hallitukselle;-)

Ei hallituksen tarvitse tietää :-) Ostin tänään kalliin virpan, en kysynyt vaimolta lupaa. Haudoin tyhjällä lompsalla otsaa ja kun ei auttanut, tein kaupat.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Krisse82
18.03.2010 14:42:52 (muokattu 18.03.2010 14:43:34)
passe: Ihan vähän himottaa 9000:n muutenkin! En ole vaan vielä keksinyt kuinka sen ostaminen markkinoidaan hallitukselle;-)

Perustelet kuinka paljon parempi soundi tossa bedaalissa on...

...ja seuraavaksi kerrot kuinka ne ei sovi yhteen sun nykyisen rummun kanssa, joten nekin täytyy vaihtaa. Näissä asioissa täytyy toveria ainakin yrittää auttaa :)
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
hansakemanelius
18.03.2010 15:03:43

hollmi-5: Ei hallituksen tarvitse tietää :-) Ostin tänään kalliin virpan, en kysynyt vaimolta lupaa. Haudoin tyhjällä lompsalla otsaa ja kun ei auttanut, tein kaupat.

Täytyy aina olla selitys valmiina, varsinkin jos posti tuo saapumisilmoituksen.
Juu juu, mulla on jo ostaja tolle vanhalle, enkä mä voi ilmankaan soittaa....
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
hollmi-5
18.03.2010 15:10:44
hansakemanelius: Täytyy aina olla selitys valmiina, varsinkin jos posti tuo saapumisilmoituksen.

Ei se yksi virveli pinossa lisää pahaa tee. Sitten, kun vaimo huomaa, niin ensin virppa on kaverin ja huollossa vain. Sitten se on kokeilussa ja lopulta kamavaihtorumban jälkeen oma.

Tosin varmaan eilen kuuli, kun sanoin puhelimeen: "Älä myy muille vielä..."
Soundit, piuhat ja kajarit.
Speedy
18.03.2010 15:53:12

Krisse82:kerrot kuinka ne ei sovi yhteen sun nykyisen rummun kanssa

Kerrot miten hyvin uusi pedaali sopii yhteen sun kenkien kanssa, niin heti ymmärtää..;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
passe
18.03.2010 15:54:27
hansakemanelius: Täytyy aina olla selitys valmiina, varsinkin jos posti tuo saapumisilmoituksen.

Monenko vuoden sykleissä niitä selityksiä voi kierrättää? Toisaalta, se ilme on aina yhtä vastaanottavainen, kun yrittää lammaskoira-ilme naamalla ja samettisella äänellä selittää, että "täs ois ny tämmönen tosi hyvä diili...".
Rockster
18.03.2010 16:29:10
Arvon rumpuveljet, onko kellään tietoa hajua, että saako 13" tomille sellaista Rims-henkistä lattiatomisysteemiä?
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Sonormies
18.03.2010 16:41:11
Passe: Monenko vuoden sykleissä niitä selityksiä voi kierrättää? Toisaalta, se ilme on aina yhtä vastaanottavainen, kun yrittää lammaskoira-ilme naamalla ja samettisella äänellä selittää, että "täs ois ny tämmönen tosi hyvä diili...".

Mulla meni lyhyen ajan sisällä läpi toisen kokonaisen setin hankinta. Vaimolla oli varmaan joku heikko hetki. Ei ole tavallista ainakaan meillä.
Savonlinnalaiset rumpalit: "Kun kaveri saa, on se kuin olisi itsekin saanut."
Velli
18.03.2010 16:52:41 (muokattu 18.03.2010 16:53:07)
Ei oo teillä jätkät helppoa, jos vaimolle täytyy kamahankintoja perustella :).

EDIT. Tai no joo onhan se ymmärrettävää, jos soittaminen on enemmän harrastuspohjalta eikä tuo leipää pöytään.
Sonormies
18.03.2010 16:55:57 (muokattu 18.03.2010 16:56:15)
Kyllä kunnan virkamiehen pitää hoksata neuvotella vaimon kanssa siinä vaiheessa, kun kaikki rumpusetit ei enää mahdukaan alakerran treenikämppään. :-)
Savonlinnalaiset rumpalit: "Kun kaveri saa, on se kuin olisi itsekin saanut."
tml
18.03.2010 17:45:35
Rockster: Arvon rumpuveljet, onko kellään tietoa hajua, että saako 13" tomille sellaista Rims-henkistä lattiatomisysteemiä?

Alkuperäistä Gaugeria löytyy: http://www.gaugerpercussion.com/dynamount.html

Mutta Taiwan-osastolta näyttäisi löytyvän vain 14, 16 ja 18": http://www.stdrums.de/hardware/rims/rims.htm
Kailis
18.03.2010 18:14:54

Tosin varmaan eilen kuuli, kun sanoin puhelimeen: "Älä myy muille vielä..."

Sanot vaan että se oli joku puhelintyttö =D

Mulle tuli ensimmäistä kertaa tullin ohi tavaraa. Iso kasa Slingyn osia, mm. demppari, nostin ja lugeja. Myyjä oli ihan pyytämättä laittanut "gift" statuksella.
Stoalainen
18.03.2010 20:12:14
Pienellä googlettamisella löysin vielä tällaiset arvosteluartikkelit, mitkä kyllä selvensivät tätä Pearlin rumpujen arvoasteikkoa/laatukysymystä ja vaikuttivat myönteisesti ostopäätökseen. Pearlit siis olisi nyt tulossa. Muillekin kiinnostuneille lukemista.

http://www.musicradar.com/gear/all/ … asters-custom-mcx-kit-125813/review
http://www.mikedolbear.com/story.as … 7&Source=Archive&txtSearch=
Sen pituinen se
Vallu-Veke
18.03.2010 20:16:39

Joo tämä on mun alaa. Ensinnäkin kannattaa pimittää todelliset tulot ja pistää vähän syrjään aina pikkaisen... Vaimo ei tiedä tarkkaa summa, minkä tienaan. En ole ikinä kertonut, kun ei ole kysellytkään koskaan.
Meillä rouva kerää antiikkia. Kippoja, kuppoja,...
Viimeksi kun ostin ison läjän peltejä sijoitin rumpukrääsän sijasta luonnollisesti "antiikkisoittimiin", joiden arvo sen kun vaan nousee. Asia pitää esittää innokkaasti, miten kamalan hyvät kaupat tuli tehtyä, .... Ei mitään luikerteluja. Ne kun oli oikeasti hyvät kaupat, niin oli helppo esittää. Mutta vaimon mielestä ei välttämättä, jos menee pölöttämään hinnat, varsinkin kun olen luvannut vuoden verran jo ostaa uuden hellan. Sekin ostetaan, kunhan tässä ehtii. Peräkärry on hautautunut lumihankeen on selitys ollut ;)
Piti ihan ok juttuna näitä peltejä tai tulkitsin asian niin. Oikeita hintoja ei kannata mennä pölpöttelemään. En minäkään kysele, mitä kampaamoihin menee, jne.
Asiaa pehmentää se, kun kerään erilaisilta rompetoreilta,.. vanhoja esineitä muutenkin, työkaluja, talonpoikaistavaroita, koneita...
Nyt kerään jatkossa " vintagerumpuja" ja niihin liittyviä "arvoesineitä" :)
hansakemanelius
18.03.2010 20:23:17

Kailis: Sanot vaan että se oli joku puhelintyttö =D

Mulle tuli ensimmäistä kertaa tullin ohi tavaraa. Iso kasa Slingyn osia, mm. demppari, nostin ja lugeja. Myyjä oli ihan pyytämättä laittanut "gift" statuksella.

Kyllä se Tulli-setä täälläkin luuraa. Pistää sitten laskun korkoineen....hih!
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)