Aihe: Symbaalit
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1045 46 47 48 49
Kailis
21.10.2009 19:14:55

...vaikka ilmeisesti eivät sikäläisten ja meikäläisten sääntöjen mukaan saisi

Hetkinen...what meaning?
velipesonen
21.10.2009 19:29:43

Kailis: Hetkinen...what meaning?

Tarkemmin ajatellen tuo meikäläisten-sana olisi saanut jäädä kirjoittamatta. Mutta sikäläiset säännöt menevät niin, että firmalla on valmistajan tai maahantuojan kanssa tehtyyn sopimukseen perustuva oikeus myydä tietyn merkkistä tavaraa tiettyihin maihin. Yleensä se on usa-kanada, joskus pelkkä usa. Joskus ei rajoituksia ole. Nämä sopimukset takaavat sen, että EU:n kauppiaat voivat myydä tätä kyseistä tuotetta EU:n alueella ilman pelkoa häiriköinnistä ison veden takaa silloinkaan kun aihetta muuten olisi.

Toisin sanoen jos valmistajan tai maahantuojan edustaja saa tietää että kauppias on myynyt heidän edustamansa tavaran Suomeen, vaikka heillä on eurooppalaisten, kenties jopa suomalaisten jakelijoiden kanssa tarkoin säädetty sopimus hintoineen kaikkineen, niin sen kauppiaan myynnit loppuu siihen.

Vapaa länsi on usein protektionistisen sopimusurheilun luvattu maa. Voi olla että Obama pahentaa tilannetta entisestään, ei vielä tiedä.
Authorization by nothing.
Kailis
22.10.2009 11:40:24 (muokattu 22.10.2009 11:46:59)

Toisin sanoen jos valmistajan tai maahantuojan edustaja saa tietää että kauppias on myynyt heidän edustamansa tavaran Suomeen, vaikka heillä on eurooppalaisten, kenties jopa suomalaisten jakelijoiden kanssa tarkoin säädetty sopimus hintoineen kaikkineen, niin sen kauppiaan myynnit loppuu siihen.

Kuulostaa omituiselta. Valmistaja sirkuttelee niin kauan kuin tavara menee kaupaksi. Maahantuoja ja kauppiaat ei asialle mitään mahda, muuten kuin tarkistamalla hintapolitiikkaansa. Toisaalta takuu ym. asiat on aina paremmin hoidettavissa. Oot sä nyt ihan varma tästä?
Ja mikä tää sopimus on? Käsittääkseni sopimus koskee valmistajaa ja maahantuojaa; valmistaja ei myy ohi maahan jossa on maahantuoja. Tosin tästäkin lipsutaan.
velipesonen
22.10.2009 13:28:23

En ole alalla enkä tunne koukeroita, mutta tällainen kokonaiskuva minulle on kokemusten perusteella muodostunut.
markkuliini
22.10.2009 18:58:00

velipesonen: Tarkemmin ajatellen tuo meikäläisten-sana olisi saanut jäädä kirjoittamatta. Mutta sikäläiset säännöt menevät niin, että firmalla on valmistajan tai maahantuojan kanssa tehtyyn sopimukseen perustuva oikeus myydä tietyn merkkistä tavaraa tiettyihin maihin. Yleensä se on usa-kanada, joskus pelkkä usa. Joskus ei rajoituksia ole. Nämä sopimukset takaavat sen, että EU:n kauppiaat voivat myydä tätä kyseistä tuotetta EU:n alueella ilman pelkoa häiriköinnistä ison veden takaa silloinkaan kun aihetta muuten olisi.

Näin se minunkin tietääkseni on.
Jälleenmyyjillä on omat sallitut alueensa joihin he saavat myydä. Esim. monta kertaa olen saanut jenkkiliikkeistä vastaukseksi että he saavat myydä vain Usa:han ja Kanadaan. Onhan valmistajan edun mukaista että tuotteella on edustajia ympäri maailmaa, eikä vain yksi tukku josta joudutaan kokeilematta ja näkemättä tilaamaan.

Eri alueillahan on mm. erilaiset verotukset ja tullit jotka vaikuttavat lopulliseen hintaan. Ei kyse ole aina siitä että esim. suomalaisella kauppiaalla olisi mahdollista laskea hintojaan vastaavalle jenkkitasolle, Suomessa myyjän kulutkin ovat isommat. Jos haluamme kaikki esim. jenkkihinnalla, niin silloin käytännössä myös palkkamme ja sosiaaliturvamme pitää laskea samalle tasolle. Muunmuassa nehän ne kuluttajahintoja täällä nostavat
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
velipesonen
22.10.2009 19:21:20

markkuliini: ..., niin silloin käytännössä myös palkkamme ja sosiaaliturvamme pitää laskea samalle tasolle. Muunmuassa nehän ne kuluttajahintoja täällä nostavat

Hiukan voi kadehtia norjalaisia ja sveitsiläisiä, joiden ansiotaso on mitä on ja jotka maksavat Thomannin vermeistä vain hiukan enemmän kuin me.

(Suomessa kannattaa aina lietsoa kateutta. Tässä on se vika ettei tämä ole keskinäistä lajia.)
markkuliini
22.10.2009 19:30:49

velipesonen: Hiukan voi kadehtia norjalaisia ja sveitsiläisiä, joiden ansiotaso on mitä on ja jotka maksavat Thomannin vermeistä vain hiukan enemmän kuin me.

(Suomessa kannattaa aina lietsoa kateutta. Tässä on se vika ettei tämä ole keskinäistä lajia.)

Paljonko enemmän ne maksavat? Kumpikaanhan nimittäin ei ole Eu:n maa. Ainakin Suomeen tilatessa Eu:n ulkopuolelta täytyy maksaa verot ja tullit päälle. Mites Norjan ja Sveitsin käytännöt?
Thomannin etusivuilla ei muuten löydy kys.maiden lippuja, kun pitää maa valita.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
velipesonen
22.10.2009 20:02:35

markkuliini: Paljonko enemmän ne maksavat? Kumpikaanhan nimittäin ei ole Eu:n maa. Ainakin Suomeen tilatessa Eu:n ulkopuolelta täytyy maksaa verot ja tullit päälle. Mites Norjan ja Sveitsin käytännöt?
Thomannin etusivuilla ei muuten löydy kys.maiden lippuja, kun pitää maa valita.

Veroton hinta plus kohdemaan liikevaihtovero (nykyinen termi arvonlisävero) plus tulli plus mahdolliset tullin käsittelykulut. Verottoman hinnan saat jakamalla Thomannin Suomi-hinnan luvulla 1,22.

Wikipedia toteaa mm. seuraavaa: "Euroopan unionissa ulkomaankaupassa noudatetaan arvonlisäveron kohdemaaperiaatetta, jolloin arvonlisäveroa ei peritä vientiä harjoittavassa maassa vaan kohdemaassa, jossa tuonnin arvonlisävero on verovähennyskelpoinen edellä mainitulla tavalla."

Kokemukseni on, että tämä ei oikein pidä paikkaansa. Tai lainsäädäntönä tietenkin pitää, mutta se mitä oikeasti tapahtuu on ns. villiä.
markkuliini
22.10.2009 20:09:24

velipesonen: Veroton hinta plus kohdemaan liikevaihtovero (nykyinen termi arvonlisävero) plus tulli plus mahdolliset tullin käsittelykulut. Verottoman hinnan saat jakamalla Thomannin Suomi-hinnan luvulla 1,22.

Wikipedia toteaa mm. seuraavaa: "Euroopan unionissa ulkomaankaupassa noudatetaan arvonlisäveron kohdemaaperiaatetta, jolloin arvonlisäveroa ei peritä vientiä harjoittavassa maassa vaan kohdemaassa, jossa tuonnin arvonlisävero on verovähennyskelpoinen edellä mainitulla tavalla."

Kokemukseni on, että tämä ei oikein pidä paikkaansa. Tai lainsäädäntönä tietenkin pitää, mutta se mitä oikeasti tapahtuu on ns. villiä.

No sun aiemmasta kirjoitusesta sain sellaisen kuvan että tiedät Norjan tai Sveitsin tilanteesta, kun puhuit että halvemmalla saavat. :) Toki tiesin mitä esim. Suomessa tapahtuu jos tilaan tavaraa Eu:n ulkopuolelta, mutta esim.Norjan alveista ja tulleista ei ole havaintoa. Oletko muuten varma että Thomann saa myydä Eu:n ulkopuolelle, ja jos saa niin onko sitä rajattu?
velipesonen
22.10.2009 20:17:42

markkuliini: No sun aiemmasta kirjoitusesta sain sellaisen kuvan että tiedät Norjan tai Sveitsin tilanteesta, kun puhuit että halvemmalla saavat. :) Toki tiesin mitä esim. Suomessa tapahtuu jos tilaan tavaraa Eu:n ulkopuolelta, mutta esim.Norjan alveista ja tulleista ei ole havaintoa. Oletko muuten varma että Thomann saa myydä Eu:n ulkopuolelle, ja jos saa niin onko sitä rajattu?

Ei, vaan sanoin että he maksavat vain hiukan enemmän kuin me. Helpostihan se täsmällinenkin taso on selvitettävissä, en nyt jaksa sitä itse tehdä.

Pidän mahdottomana etteivät Thomannin alueena olisi myös EU:hun kuulumattomat Euroopan maat, kuten Norja, Sveitsi, Islanti, muutama entisen Jugoslavian maa, muutama entisen Neuvostoliiton maa ja muutama hyvin pieni maa. Paavikin tarvitsee soittovehkeitä ja uskoakseni suosii saksalaista kauppiasta.
Antti KP
25.10.2009 12:32:17
En ole ollenkaan varma onko tätä postattu aiemmin, mutta itse rekisteröidyin vasta ja keskustelu on jo ehtinyt aika pitkäksi, jotenka toivottovasti joku viitsii vielä vastata vaikka tästä symbaali setistä olisi jo aiemminkin kysytty. http://www.thomann.de/fi/zildjian_zht_pro_holiday_pack_rock.htm
Mielipiteitä siis kaipailisin.
Nolte
25.10.2009 13:11:49 (muokattu 25.10.2009 13:15:02)
Antti KP: En ole ollenkaan varma onko tätä postattu aiemmin, mutta itse rekisteröidyin vasta ja keskustelu on jo ehtinyt aika pitkäksi, jotenka toivottovasti joku viitsii vielä vastata vaikka tästä symbaali setistä olisi jo aiemminkin kysytty. http://www.thomann.de/fi/zildjian_zht_pro_holiday_pack_rock.htm
Mielipiteitä siis kaipailisin.

Itse saattaisin katella näitä sillä silmällä, jos symbaalit pitää kokonaisena settinä ja suht vähällä rahalla välttämättä saada: http://www.tornionmusiikki.com/epag … roducts/%22Istanbul%20Xist-setti%22

Riffi -lehdessä tuo Xist-setti sai mukavat arvostelut. Tämmöinen löytyi Yuotubesta: http://www.youtube.com/watch?v=AzRZQ3Vf2EQ

EDIT: Niin, ei kokemusta ZHT:stä. Uskoisin Xistien olevan kuitenkin paremmat.
Tätä en allekirjoita!
wardog
25.10.2009 14:20:21
Nuo kaikki Zildjianin kirjainyhdistelmäsarjat - mitä niitä nyt onkaan, ovat hyvin pitkälti paskaa. Vaikka noista nimenomaisista ZHT-pelleistä ei ole kokemusta (ZXT Titaniumeista ja ZBT-sarjasta on) , niin kehottaisin silti välttämään ja ostamaan suoraan kunnon läpyskät. =) Johan tuo hintaluokkakin kertoo että parasta ei tule saamaan.
Antti KP
25.10.2009 20:11:24 (muokattu 25.10.2009 20:13:24)
Kiitos tiedoista. Kunpa ei olisi rahasta kiinni! Tahtoo vaan työttömällä yleensä olla! Ette viittis sitte hei vaikka laittaa linkkejä soittokelpoisista kohtuu hyvistä symbaaliseteistä, jotka sisältää ainakin haikan, riden ja crashin ja jäävät hintaluokkaan alle 400e. Niin ja hei wardog en minä ihan parasta haekkaan. Hakisin kyllä jos olis vähemmän rahatsa kiinni!

Kiittos.
Nolte
25.10.2009 20:35:29
http://www.thomann.de/fi/sabian_xs20_performance_plus_set.htm

Tuo on käsittääkseni ok vaihtoehto alle 400€:n hintaluokassa.
Tätä en allekirjoita!
hollmi-5
25.10.2009 20:51:16
Nolte: http://www.thomann.de/fi/sabian_xs20_performance_plus_set.htm

Tuo on käsittääkseni ok vaihtoehto alle 400€:n hintaluokassa.

Kuka haluaa soittaa symbaaleilla, joiden pinnasta suuri osa noin typerien leimojen peitossa?
Soundit, piuhat ja kajarit.
velipesonen
25.10.2009 21:06:24

Antti KP: Kiitos tiedoista. Kunpa ei olisi rahasta kiinni! Tahtoo vaan työttömällä yleensä olla! Ette viittis sitte hei vaikka laittaa linkkejä soittokelpoisista kohtuu hyvistä symbaaliseteistä, jotka sisältää ainakin haikan, riden ja crashin ja jäävät hintaluokkaan alle 400e. Niin ja hei wardog en minä ihan parasta haekkaan. Hakisin kyllä jos olis vähemmän rahatsa kiinni!

Kiittos.

Minä olen ostanut Musicstore Kölniltä Sonor Armoni -peltejä, joita pidän siinä hintaluokassa hyvinä.

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR … ide-14-HiHat-Bag/art-DRU0014077-000

Sonorin kiinalaista versiota Castia ei kannata ostaa koska laatu vaihtelee erittäin paljon.
hollmi-5
25.10.2009 21:08:46 (muokattu 25.10.2009 21:09:47)
velipesonen: Minä olen ostanut Musicstore Kölniltä Sonor Armoni -peltejä, joita pidän siinä hintaluokassa hyvinä.

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR … ide-14-HiHat-Bag/art-DRU0014077-000

Sonorin kiinalaista versiota Castia ei kannata ostaa koska laatu vaihtelee erittäin paljon.

Missä Armonit on tehty? Eli missä Turkkilaisessa pajassa?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
25.10.2009 21:32:39
hollmi-5: Kuka haluaa soittaa symbaaleilla, joiden pinnasta suuri osa noin typerien leimojen peitossa?

On kyllä aikamoiset leimat noissa kieltämättä. No, jos ne muuten ajavat asiansa, niin saattaisin kallistua antamaan sen anteeksi.
Tätä en allekirjoita!
velipesonen
25.10.2009 21:44:44

hollmi-5: Missä Armonit on tehty? Eli missä Turkkilaisessa pajassa?

Mistä minä tiedän, varmaan Rellun tehtaalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)