Aihe: Löytöjä, harvinaisuuksia, sattumia.. Eli rumpuja ja yllätyksiä.
1 2 3 4 5 6 7 8
hollmi-5
23.03.2008 09:36:08
No ei se mun arvio sitten niin paljon heittänyt. Mielestäni teit hyvät kaupat. Ei tuollaisia kävele vastaan joka päivä.

Totta on, että noita on alkuperäiskunnossa todella vähän liikenteessä. Tämä nostaa setin arvoa. Todella monet setit on modattu pilalle ja 70-luvun villitys alakalvojen poistolle on hävittänyt vanteet, kantit ja viritysruuvit. Näiden asioiden valossa 600 on ihan perusteltavissa. Eli hyvin on setti arvonsa pitänyt, kun sitä on huolella pidetty.
Soundit, piuhat ja kajarit.
harpist
23.03.2008 22:45:17
No ei se mun arvio sitten niin paljon heittänyt. Mielestäni teit hyvät kaupat. Ei tuollaisia kävele vastaan joka päivä.

Tämän "vintagerumpujen asiantuntijan" hinta-arvio myyjälle oli tuo mainittu 600 euroa.

"Äffällä" rumpumyyjänä oleva kaverini kehotti oitis ostamaan jos kuudellasadalla kyseisen setin saisin - "uusia rumpuja kun on aina tarjolla" - tällaisia harvemmin.

Sinun arvio osui siis myös tähän haarukkaan.

Olen itse erittäin tyytyväinen kauppaan - jäi vielä budjetista säästyneet 400 euroa käytettäväksi uusiin kalvoihin - eikä kulu rahaa enää pelteihinkään.

Jälkeenpäin huomaa hyvin , miten tällainen vanha setti sytyttää aivan eri lailla fiilikset, kuin nämä tarjolla olevat uudet "jokamiesluokan" kannut.
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
Kailis
24.03.2008 01:44:14

Ja kuten aikaisemmin mainittu niin tykkään hirveästi noista matalista etutomeista, älyttömän tyylikkäät. Minkä syvyiset tuon setin rummut on? Onko ne mustat?
Itse laittaisin etutomit haikkapuolelle, mutta se nyt on mun oma perversio.
Kertoilehan sitten soundikokemuksia kun olet päässyt testaamaan.
Jupi57
24.03.2008 05:03:44 (muokattu 24.03.2008 05:04:48)
siis Premierin "jokapojan" tyrkytit. Käsittääkseni tässä Super Olympic setissä laatutasoa oli kuitenkin nostettu edellisiin O:n malleihin verrattuna. Olympicin "vintage" sivujen mukaan juuri nämä Superin setin elementit olivat mukana Jenkkiviennissä.

Jos sallit, niin se oli/on Resonatorin budjettiversio.

http://www.simondring.co.uk/vo/images/1970/Super%20Olympic.jpg
linkin mukainen kokoonpano oli tällainen:

B1030 (1030 sarja 20" bassorummulla)

Suluissa halvemman sarjan (B1031, B1033) tuotteet
Viimeisenä B204 Resonator koodit

1152 (1173) bass drum 22x14 fitted with 1298 folding spurs, 10 lugia (142 Resonator)
1035 (1005) snare drum 14x5 metal, 10 lugia (35 tai 101 Resonator)
1333 (1433) tom-tom 13x8 (333 Resonator)
1340 (1442 t-t 12x8) tom-tom 14x10 (340 Resonator)
1346 (1446) f. tom-tom 16x16 (346 Resonator)
7251 (1251) pedal (252)
7313 (1313) Sd stand (313 Lok-fast)
7314 (1314) cymbal stand x 2 (314 Lok-fast)
7315 (1315) H-h stand (315 Lok-fast)
1392 (1392) double t-t holder (392 Lok-fast)
1547 (1547) sticks (545)
1555 (1555) brushes, telescopic (555)
???? (1245) stool (249 matching throne)
Recommended cymbals
274P (274P) 14 H-h, Zyn (354P 5-Star Super-Zyn)
278 (276) 18 Zyn (358 Crash/Ride 5-Star Super-Zyn x 2)
280 (278) 20 zyn (360 Ride 5-Star Super-Zyn)
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
harpist
24.03.2008 23:58:39 (muokattu 25.03.2008 00:02:13)
Ja kuten aikaisemmin mainittu niin tykkään hirveästi noista matalista etutomeista, älyttömän tyylikkäät.

Tässä iässä on minun ainakin vaikea "sulatella" muita kokoja - Roots tausta taitaa vaikuttaa niin paljon.

Minkä syvyiset tuon setin rummut on? Onko ne mustat?

8" - ja oisko tuo isompi 9" - täytynee mitata kun menen treenikselle "palapelin" äärelle jälleen. Mustat - kyllä.

Kertoilehan sitten soundikokemuksia kun olet päässyt testaamaan.

Kyllä vaan. Olen purkanut kannuista kalvot ja menossa on mainitsemasi kausihuolto :

"Kalvoiksi Ambassador coated ei mene koskaan pahasti pieleen. Kevyt rasvaus viritysruuveihin, esim. teflonpohjaisella voiteluaineella. Ota kaikki kalvot pois ja pyyhi kostealla rungot, viisteet, vanteet ym. Jos on piintynyttä likaa käytä hieman astianpesuainetta. Kromiosat krominkiillotusaineella tarvittaessa. Pledillä saat hienon kiillon ja hylkii likaa ja pölyä."

Käytän vielä asiantuntevuuttanne hyväksi parilla kysymyksellä - kiitos etukäteen.

Voiko kannujen sisäpuolet ( mahonki ) vetää jollain puunhoitoöljyllä kuten esim. kitaroiden otelaudat tulisi aika ajoin käsitellä ? Estäisi puun kuivumista ainakin ensimmäisen viilun osalta.

Toisen Tomin kylkeen on jossain vaiheessa edellisellä omistajalla komppipelti hangannut muutamia kulumia ja pinta on näiltä kohdin mattainen. Saako jollain konstilla hiottua ja sen jälkeen kiillotettua kyseisen mustan Duroplastic materiaalin jälleen peiliksi ( Piano black ) ?????

Kiitän vielä asiallisesta keskustelusta ja tuesta - täällä vaikuttavat näköjään Herrasmiehet ...

EDIT: Piti vielä kiittää Jupi57 tuosta edellä olevasta osaluettelosta / vertailulistasta - asialle omistautunutta asiantuntevuutta - thanks.
Kailis
25.03.2008 00:08:44 (muokattu 25.03.2008 00:19:21)

Kyllä mun mielestä voisi laittaa. Itse olen sitä Plediä laittanut.
Tuo hiominen varmaan jotenkin onnistuu. Olisiko jotain hiomatahnaa tms.? Tiedän ainakin levysoittimien pölykansia hiotun kirkkaaksi, joten luulisi tuonkin onnistuvan.

E.

Vähintään 2000 hiomapaperia ja hiomatahnalla loput. Jos on vielä kiillotuslaikka niin hyvä, käsinkin varmaan pärjää. Kyllähän täällä jotkut poraa halpisterillä kalliiden Sonoreiden bassariin reikiä niin eiköhän tuokin onnistu =D

http://www.pienoismallit.net/keskus … ut/1547_kuomun-kirkastaminen/?out=1
jtoi
25.03.2008 17:48:11 (muokattu 25.03.2008 17:55:42)
Saako jollain konstilla hiottua ja sen jälkeen kiillotettua kyseisen mustan Duroplastic materiaalin jälleen peiliksi ( Piano black ) ?????

Moi!

Noitahan nuo ovat tuolla rumpufoorumeilla suositelleet:

http://www.novus.fi/plasttic_polish.php

Edit: olikin näköjään samat aineet jo tuossa edellisessä linkissä...

Usein mainitaan aineita, joita käytetään kypärien naarmuisten visiirien hiomiseen/kiillottamiseen, saa varmaankin mp-liikkeistä niitä...

Edit 2: Kerropa sitten miten kiillotuksen kanssa kävi... vois olla omille seteille tarvetta hieman hionta- ja kiillotusaineita näyttää... Sen puoleen, foorumeilta kyllä löytyy aika lailla kommenttia esim. noista Novuksen tuotteista, ettei kai tässä tarvitse ketään maanmiestä koekaniiniksi usuttaa ;^) ...
harpist
26.03.2008 01:14:37
Kerropa sitten miten kiillotuksen kanssa kävi... vois olla omille seteille tarvetta hieman hionta- ja kiillotusaineita näyttää... Sen puoleen, foorumeilta kyllä löytyy aika lailla kommenttia esim. noista Novuksen tuotteista, ettei kai tässä tarvitse ketään maanmiestä koekaniiniksi usuttaa ;^) ...

Kiitoksia taas vinkeistä.

Liimasin tänään pikkutomin rungon sisäpuolella olevaa pyökkivahviketta parista kohtaa uudelleen kiinni vanerirunkoon - taivutussäde on sen verran tässä pikkutomissa pieni, että liimaus "rakoili" parista kohtaa.

Olin saanut vinkin soitinkorjaajalta juoksevan pikaliiman käytöstä näissä pienissä ja ahtaissa halkeamissa / liimasaumoissa - ja toden totta - kapilaarina halkeama imaisi sisäänsä kaiken tarjoamani pikaliiman. Niin tai melkein kaiken - läpinäkyvää kun on - oli juossut noro tuolle muovipinnoitteelle. Onneksi aivan samaan kohtaan jossa nuo pellin aiheuttamat hiertymät ovat ( positiivista ajattelua) ja tottakai liima jätti matan "tästä valuin" jäljen tomin kylkeen.

Tein pienen alkukiillotustestin hiomatahnalla rungon reunaan. Muovipinta on kuin onkin kiillotettavissa. Huomasin että loppukiillotuksessa hyvin tärkeää on kitkan aiheuttama lämpö - se nosti muovin pintaan materiaalin oman kiillon ikäänkuin sieltä sisältä "ytimestä".

Kiillotettavaa kun on - ja hiontamateriaaleja ja -välineitä kertynyt ( rst hiontavahat , rättilaikat ... kiillotussudit ) otan ja kiillotan pinnan vielä ennen rumpujen kasaamista. Laitan tulokset ja kerron millä aineilla ja välineillä homma käy parhaiten - kunhan saan taas aikaiseksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)