Niskamies 19.08.2005 18:41:05 | |
---|
No ei esim. haitsua saa sihisemään kunnolla jos pitää hiljaa soittaa. Eikä virvelistä saa kunnon kanttisoundia hivelöimällä. Ei se aina ole soittotaidosta kiinni vaan yksinkertaisista fysiikan laeista. Tämän takia mä tykkäänkin ohuista ja dynaamisista pelleistä. Soivat nätisti hiljaa, mutta tarpeentullen kovempi soittokin toimii. Virallisesti semi-pro! |
HeavyMachinery 19.08.2005 19:20:50 | |
---|
Tämän takia mä tykkäänkin ohuista ja dynaamisista pelleistä. Soivat nätisti hiljaa, mutta tarpeentullen kovempi soittokin toimii. JEp hyvin sanottu. Kakkos nelosta tähän.... Ainut että jotkut pellit menee "tukkoon" jos niitä lyö liian lujaa. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Niskamies 19.08.2005 19:28:48 | |
---|
JEp hyvin sanottu. Kakkos nelosta tähän.... Ainut että jotkut pellit menee "tukkoon" jos niitä lyö liian lujaa. Onko kokemusta? Mitkä pellit menevät mielestäsi tukkoon kovaa soittaessa? Itse en ole moista huomannut missään kokeilemissani pelleistä, mutta enpä mä mikään halonhakkaaja ole:-) Virallisesti semi-pro! |
Epämuusikko 19.08.2005 22:27:20 | |
---|
Onko kokemusta? Mitkä pellit menevät mielestäsi tukkoon kovaa soittaessa? Itse en ole moista huomannut missään kokeilemissani pelleistä, mutta enpä mä mikään halonhakkaaja ole:-) Hajoitin yhden Istanbulin riden. Kyllä ne tukkoon menee. Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009 |
HeavyMachinery 20.08.2005 11:41:52 | |
---|
Onko kokemusta? Mitkä pellit menevät mielestäsi tukkoon kovaa soittaessa? Itse en ole moista huomannut missään kokeilemissani pelleistä, mutta enpä mä mikään halonhakkaaja ole:-) Ei tarvii olla halon hakkaaja että saa 17" thin carshi tukkoon. Kummiskin kaikella metallilla on kyky värähdellä vain tiettyyn pisteeseen asti, insinööri miehinä sun se pitäis tietää :) 2kovaa iskua niin varmasti toinen soi jo tukkoisesti. nauhottaisessa sen kuulee tosis selvästi kun toisella kertaa pelti soikin tavallista hiljempaa. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Niskamies 20.08.2005 11:43:41 | |
---|
Ei tarvii olla halon hakkaaja että saa 17" thin carshi tukkoon. Kummiskin kaikella metallilla on kyky värähdellä vain tiettyyn pisteeseen asti, insinööri miehinä sun se pitäis tietää :) 2kovaa iskua niin varmasti toinen soi jo tukkoisesti. nauhottaisessa sen kuulee tosis selvästi kun toisella kertaa pelti soikin tavallista hiljempaa. Emmä vielä ole insinööri. Kuten sanoin, suurinpiirtein 7 vuoden päästä;-) Juu, eli ohuet crashit menevät tukkoon kun lyö liian kovaa. Ratkaisu on yksinkertainen, lyö hiljempaa. Virallisesti semi-pro! |
Volle 20.08.2005 12:09:21 | |
---|
Tämän takia mä tykkäänkin ohuista ja dynaamisista pelleistä. Soivat nätisti hiljaa, mutta tarpeentullen kovempi soittokin toimii. Juu, eli ohuet crashit menevät tukkoon kun lyö liian kovaa. Ratkaisu on yksinkertainen, lyö hiljempaa. Eikö näissä kommenteissa ole pieni ristiriita? :) Nam. |
HeavyMachinery 20.08.2005 12:16:07 | |
---|
Emmä vielä ole insinööri. Kuten sanoin, suurinpiirtein 7 vuoden päästä;-) Juu, eli ohuet crashit menevät tukkoon kun lyö liian kovaa. Ratkaisu on yksinkertainen, lyö hiljempaa. TÖÖT !! Oot kyllä tosiaan basisti..... ja insinööri. Listastasi uupuu vain vasenkätisyys ja turkulaisuus... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Epämuusikko 20.08.2005 12:16:35 | |
---|
Eikö näissä kommenteissa ole pieni ristiriita? :) On kovaa ja on Mike Bordin-kovaa... Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009 |
Niskamies 20.08.2005 14:39:55 | |
---|
On kovaa ja on Mike Bordin-kovaa... Niinpä. Mun kovalla soitolla ei ainakaan omat symbaalit mene tukkoon. Virallisesti semi-pro! |
Jaakob 20.08.2005 15:16:52 | |
---|
Jos sortuu hevikeikalle jonnekin kälyseen kioskiin, niin se on sitten jo vaan tyhmää. Mihinkähän tämä kommenttisi perustuu? Jos tykkää hevistä, eiköhän tuo ole ihan sama missä kopissa sitä kuuntelee. Minusta livemusa on aina ihan kurkoa, oli se sitten mitä musatyyliä tahansa tai missä tahansa paikassa soitettua. Samoin on keikkajärjestäjällä mielenterveydessä miettimistä jos tilaa hevibändin soittamaan hiljaa keikalle. Tämähän on paha yleistys. Kyllä heviäkin voi soittaa hiljempaa. Itse bändi-iltoja järjestävänä olen kyllä bändejä tilaillut ihan tervein päin. Suurin osa niistä vaan soittaa liian kovaa, mutta eihän sitä tilatessa voi tietää. Kyllä yleisökin yleensä tietää mitä odottaa jos hevikeikalle menee. No näinhän se on, mutta ainahan se on boonusta, jos voluumi on kohtuullinen. Toisaalta kaikki kuuntelijat eivät vaan tajua käyttää tulppia, vaikka tietävät, että musa tulee tautisen lujaa. Siinä mielessä on kohteliasta soittaa kohtuuvoluumeilla. Jokaisella rumpalin snare- ja pelti-iskulla pistetään monta tinnitusta pikkuisen pahemmaksi. Oikein inhottaa, kun näen keikalla soittaessani jonkun tietämättömän ihan lavan edessä ilman tulppia. Siinä meni taas jonkun kuulo. Ymmärrän kyllä sen kun soittaa ei vielä osata ja muutenkin biisit paskoja, niin silloin ei parempiin keikkapaikkoihin päästä. Muistan, kun aikoinaan kaikki piti oppia kantapään kautta. Mutta jos itsekin aikanaan olisin tämän keskustelun nähnyt, niin olisin ollut paljon viisaampi. Eli siis palautteen kauttahan ne kovaa soittavat ehkä joskus tajuavat soittaa hiljaa. Tulipas jöötiä. Ilomantsista kotoisin. |
Jaakob 20.08.2005 15:35:16 | |
---|
Ei kai kenenkään ole pakko keikkailla. Mutta sanotaan, että huonosti soittavat ja huonoissa keikkapaikoissa soittavat bändit opetelkoot soittamaan myös hiljaa. Argh näitä juttuja. Taidat itse kuulua tuohon itse mainitsemaasi ryhmään. Ilomantsista kotoisin. |
Viceroy 20.08.2005 15:51:21 | |
---|
No näinhän se on, mutta ainahan se on boonusta, jos voluumi on kohtuullinen. Toisaalta kaikki kuuntelijat eivät vaan tajua käyttää tulppia, vaikka tietävät, että musa tulee tautisen lujaa. Siinä mielessä on kohteliasta soittaa kohtuuvoluumeilla. Jokaisella rumpalin snare- ja pelti-iskulla pistetään monta tinnitusta pikkuisen pahemmaksi. Oikein inhottaa, kun näen keikalla soittaessani jonkun tietämättömän ihan lavan edessä ilman tulppia. Siinä meni taas jonkun kuulo. Oho, tämä oli kyllä oikeasti hyvä kommentti. Pisti jopa meikäläisen ajattelemaan. Lopputulos jää kyllä siihen, että pyydän yleisöä laittamaan ne tulpat. Kovaa mennään ja korkealta (viime vuosina on kyllä tullut myös morjestettua sitä dynag...dynast...mikäs se.,...DYNAMIIKKAA!)! Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
Jaakob 20.08.2005 16:13:36 | |
---|
Oho, tämä oli kyllä oikeasti hyvä kommentti. Pisti jopa meikäläisen ajattelemaan. Lopputulos jää kyllä siihen, että pyydän yleisöä laittamaan ne tulpat. Kovaa mennään ja korkealta (viime vuosina on kyllä tullut myös morjestettua sitä dynag...dynast...mikäs se.,...DYNAMIIKKAA!)! Itse joskus nuorempana kuuntelin bändiä, ja olin juuri jumalattoman pa-kaapin edessä koko keikan ajan ilman tulppia. Tinnitushan siitä tuli, eikä vieläkään lähtenyt. Sen takia nyt itse ruvennut vähän miettimään tuota volluumia. Ilomantsista kotoisin. |