Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 568 69 70 71 72122 123 124 125 126
Speedy
24.06.2010 15:35:53

moderndrummer88: Mulle se pikkucrashin raja taas menee tuumaa isommassa, kaikki alle 18" on pikkucrasheja...

Kaikki alle 5 kg:n on krässejä..!

16"x14" Kumu-tomi on tulossa..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
markkuliini
24.06.2010 15:44:26

Speedy: Kaikki alle 5 kg:n on krässejä..!

Ja kaikki alle 16" tomit on pikkutomeja, alle 24" bassarit pikkubassareita ja alle 15" virvelit pikkuvirveleitä. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Speedy
24.06.2010 16:07:13

markkuliini: Ja kaikki alle 15" virvelit pikkuvirveleitä. :)

Ja kaikki jota yltää istualtaan soittamaan on piccoloita.. notta..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
iekku84
24.06.2010 20:50:58
Meinl raker heavy ride. Aika kiva kilkutin mutta hitto kun ei crashäydy sitten millään... No voisikohan heavy paksuudella olla omat koukeronsa pelissä=)
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen.
moderndrummer88
24.06.2010 20:52:15
iekku84: Meinl raker heavy ride. Aika kiva kilkutin mutta hitto kun ei crashäydy sitten millään... No voisikohan heavy paksuudella olla omat koukeronsa pelissä=)

Lukion lyhyellä matematiikalla voisin veikata näin.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Weetoz
24.06.2010 21:32:34
iekku84: Meinl raker heavy ride. Aika kiva kilkutin mutta hitto kun ei crashäydy sitten millään... No voisikohan heavy paksuudella olla omat koukeronsa pelissä=)

Minulla oli joskus 20" Meinl Amun ride, ja siinä oli ihan sama "vika", vaikka se oli paksuudeltaan medium. Harmi sinänsä, sillä muuten se oli ihan loistopelti. Nyt komppalien A-Zildjianiin joka kyllä crashaytyy ihan ok, mutta on soundiltaan minun makuuni vähän turhan kihisevä. Vaihtoon siis lähtee tuokin jossain vaiheessa, kunhan löydän jonkun kaikin puolin täydellisen ratsun siihen tilalle. Ei vaan tunnu kovin helpolla löytyvän...
JGroover
24.06.2010 23:29:17
hollmi-5: Taitaa raja mennä tuumaa pienemmissä?

Kyä näin o.

Xplosion Fastit oli kyllä ilahduttava uus tuttavuus. Rakastettavia rässejä. :) Sitävastoin Superkick oli toooodellllaaaa iso pettymys! Täysin hengetön soundi. Resona EQ3, joka emadin kanssa toimi kun unelma. Sääli vaan, että noi emadit ihan täysin kulutustavaraa.. mitähän seuraavaks...
Rough'n tough. Tä?
moderndrummer88
24.06.2010 23:58:34
Weetoz: Minulla oli joskus 20" Meinl Amun ride, ja siinä oli ihan sama "vika", vaikka se oli paksuudeltaan medium. Harmi sinänsä, sillä muuten se oli ihan loistopelti. Nyt komppalien A-Zildjianiin joka kyllä crashaytyy ihan ok, mutta on soundiltaan minun makuuni vähän turhan kihisevä. Vaihtoon siis lähtee tuokin jossain vaiheessa, kunhan löydän jonkun kaikin puolin täydellisen ratsun siihen tilalle. Ei vaan tunnu kovin helpolla löytyvän...

Jotenkin tuntuu, että sinäkin voisit digata zildjianin K-sarjasta... Vastaa aikalailla kuvaustasi.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
markkuliini
25.06.2010 01:08:11

JGroover: Kyä näin o.

Xplosion Fastit oli kyllä ilahduttava uus tuttavuus. Rakastettavia rässejä. :) Sitävastoin Superkick oli toooodellllaaaa iso pettymys! Täysin hengetön soundi. Resona EQ3, joka emadin kanssa toimi kun unelma. Sääli vaan, että noi emadit ihan täysin kulutustavaraa.. mitähän seuraavaks...

Onko sulla demppiä rummussa sisällä?
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
JGroover
25.06.2010 11:19:59
markkuliini: Onko sulla demppiä rummussa sisällä?

Oli ja ei ollut, lyöntikalvossa kiinni, resossa kiinni, molemmissa ja ei kummassakaan. Kokeilin kaikki kikat mitä keksin. Joka suhteessa soundi oli kuivempi ja laihempi verrattuna emadiin. Ainoa parannus oli erottuvampi napsu, joka taas meinaa kadota emadin kanssa (mikitys tehtävä poikkeuksetta syvältä rummun sisältä, mutta sillon soundi on kyllä upea). Paras tulos Superkickin kanssa tuli tosi löysällä vireellä, jolloin katos tietysti tatsi. Tietty vois kokeilla sen kanssa vielä esim. emad-resoa, jossa olis vielä astetta voimakkaampi demppi.

Kahden vuoden kokemuksella voi sanoa DW:ista sen verran, että mahtavat soittimet, mutta kalvot on valittava yllättävän tarkkaan. Kaikkia niihin ei voi tosiaan suositella. Vaatii pitkäjänteisyyttä ja rahaa löytää oikeanlaiset. Valitettavasti noita molempia löytyy aika vaihtelevasti ajoittain... Ja tiedän, että tällä lähtee uskottavuuspisteitä roimasti, mutta parhaat tomisoundit saa Pinstripeillä. :) Soundi on aivan mahtava. Ja pinstripethan on tunnetusti ne kaikkein parhaat allrounderit.. ;)
Rough'n tough. Tä?
iekku84
25.06.2010 13:13:35 (muokattu 25.06.2010 18:43:07)
Weetoz: Minulla oli joskus 20" Meinl Amun ride, ja siinä oli ihan sama "vika", vaikka se oli paksuudeltaan medium. Harmi sinänsä, sillä muuten se oli ihan loistopelti. Nyt komppalien A-Zildjianiin joka kyllä crashaytyy ihan ok, mutta on soundiltaan minun makuuni vähän turhan kihisevä. Vaihtoon siis lähtee tuokin jossain vaiheessa, kunhan löydän jonkun kaikin puolin täydellisen ratsun siihen tilalle. Ei vaan tunnu kovin helpolla löytyvän...

Itselläkin tuollainen vanhempi avedis oli/on edelleen pitkään. Tarkempaa mallia en tiiä. Aikainsa medium vai heavy?? 2.7kg painaa noin. Mut halkeema heitti sen nurkkaan. A-customeiden soundi ei oikein miellytä. Harmittaa kun meni k-custom medium nenän edestä. Olisi pitänyt olla nopeampi. Se olisi ollut se ykkösvaihtoehto. Mutta oli erittäin positiivinen yllätys kaikinpuolin.
Soundi kyllä on kohdallaan rakerissa=) China hoitaa nyt kihisevän komppauksen!
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen.
markkuliini
25.06.2010 13:43:00

JGroover: Oli ja ei ollut, lyöntikalvossa kiinni, resossa kiinni, molemmissa ja ei kummassakaan. Kokeilin kaikki kikat mitä keksin. Joka suhteessa soundi oli kuivempi ja laihempi verrattuna emadiin...
Kahden vuoden kokemuksella voi sanoa DW:ista sen verran, että mahtavat soittimet, mutta kalvot on valittava yllättävän tarkkaan. Kaikkia niihin ei voi tosiaan suositella. Vaatii pitkäjänteisyyttä ja rahaa löytää oikeanlaiset.

Hmm... Mulla on toiminut Superkick I sekä 22" vlt runkoisessa että 20" Jazz-series bassarissa ihan täysillä. Ilman demppiä isommassa soundi on sellainen moderni bonham, ja pienemmässä sellainen funky marssibassarinmainen. Dempillä olen pienempää vienyt R'n'B-keikoille ja äänimiehet on tykänneet kyllä kanssa. Ja siis pikkubassarissa edessä on ollut coated ambassador, ja isommassa Aquarianin regulator.
Lähetäs huviksesi mulle pikaviestillä sun meiliosoite. Lähetän sulle samplen tuosta jazz-series bassarista tuolla kalvolla, jonka äänitin tuossa päivänä eräänä samplekirjastoon. :)
Weetoz
25.06.2010 17:47:17
moderndrummer88: Jotenkin tuntuu, että sinäkin voisit digata zildjianin K-sarjasta... Vastaa aikalailla kuvaustasi.

Joo, olen tuota itsekin vähän miettinyt. Yhtä K-ridea olen joskus päässyt soittelemaan, ja siitä jäi ainakin ihan positiiviset fiilikset. Meinlin Byzance-sarjasta olen myös kiinnostunut, sillä yhtä 21" ridea olen joskus vähän kokeillut, ja se yksilö oli ainakin varsin lupaava, joskin hieman eri tavalla kuin Zildjianin K. Pitää varmaan mennä vaan joskus oikein ajan kanssa kiertämään kaikki kaupat läpi ja kilkuttelemaan eri vaihtoehtoja.
gepardi
27.06.2010 08:18:13
Alkuviikosta uiskenteli Saksasta Phonicin 8x14" D508 virveli. Maksoin ehkä ylihintaa mutta en malttanut odottaa kaupan loppuun, joten ostin heti kuleksimasta itselle. Ja kotimaasta Phonicin 2 suoraa ständiä, tomiständin, 14" tomiraadon ja muualta alkuperäisen penkin. Puomiständejä tarttisi ostaa vielä 2-3kpl, kunhan löytyisi jostakin.
VeKrio
28.06.2010 00:34:09

gepardi: Alkuviikosta uiskenteli Saksasta Phonicin 8x14" D508 virveli. Maksoin ehkä ylihintaa mutta en malttanut odottaa kaupan loppuun, joten ostin heti kuleksimasta itselle. Ja kotimaasta Phonicin 2 suoraa ständiä, tomiständin, 14" tomiraadon ja muualta alkuperäisen penkin. Puomiständejä tarttisi ostaa vielä 2-3kpl, kunhan löytyisi jostakin.

Täällä on kuusipuolonen ferromangaani, minkäs sie sait? On kyllä toistaiseksi paras virppa mitä olen omistanut. Oikeita hyviä taajuuksia, eikä mitään ärsyttävää taajuutta. Harmittaa vain tuo Sonorin oma avain jota pitää roikottaa mukana.

Ratkaisu olisi tietenkin hankkia kaikki Sonoria, heeh. Pitäiskö ostaa ne Torniossa kaupan olevat Phonicit, jos ovat edes enää kaupan? :) Kunhan saisi Beverleyt ensin liikkeelle. Mapex Saturn on toistaiseksi vahvin kandidaatti 500-600 euron shell-setin hankinnassa.
gepardi
28.06.2010 11:12:34 (muokattu 28.06.2010 16:35:56)
Kuuspuolikas minulta löytyy jo. Se tuli setin mukana. Ajattelin että kasi olisi vielä parempi ja ostettavahan se siksi piti. Phonicin rojut kiinnostaa siksi koska setti on silloin yhtenevä kokonaisuus, kun kaikki on samaa rojua. Ne alkaa kuitenkin jo olla sitä vintagea. Kuitenkaan hinnat eivät ole pilvissä, niin minäkin pystyn niitä hankkimaan.

Oliko se Tornion setti se rosewood satsi? En kyllä möisi sinuna noita Beverleyitä pois, vaan pitäisin ne jemmassa.
VeKrio
28.06.2010 18:40:53

gepardi: Oliko se Tornion setti se rosewood satsi? En kyllä möisi sinuna noita Beverleyitä pois, vaan pitäisin ne jemmassa.

Ei. Tornion setti on nimimerkin Rstou musta kokoomaerä Phonic Centennial. Järkyn syvä lattiatomi tosin. Bevet ovat kivat, ja arvokkaan oloise. Monta kivaa keikkaa, ja mun kaikkien aikojen ykkössetti. Silti aikansa kutakin. Ei ole tilaa eikä varaa pitää jemmassa.
Kosminen
28.06.2010 20:36:00

Speedy: Kaikki alle 5 kg:n on krässejä..!

Onnea! Ihtelle ompi tulossa 14"x6" snare puuvanteilla. Seuraava hankinta olisi vähemmän soiva tomi komppailuun ja sen sellaiseen. Olisikohan semmoinen matala 16"x12" vähemmän soiva kuin standardimpi 16"x14"? Tietenkin kalvotus vaikuttaa (alle Ambassador Diplomatin sijaan) ja Pekka tietää parhaiten, mutta kunhan aikani kuluksi mietiskelen :)
"Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))>
hollmi-5
28.06.2010 20:38:20
VeKrio: Ei. Tornion setti on nimimerkin Rstou musta kokoomaerä Phonic Centennial. Järkyn syvä lattiatomi tosin. Bevet ovat kivat, ja arvokkaan oloise. Monta kivaa keikkaa, ja mun kaikkien aikojen ykkössetti. Silti aikansa kutakin. Ei ole tilaa eikä varaa pitää jemmassa.

Hommaa se Phonic. Syvä lattiatomi toimii hienosti, vaikka epämuodikas onkin tänään. Phonic on aikansa parasta osaamista ja hakkaa kaikki nykyiset semi-pro-setit mennen tullen. Hinta/laatusuhde on ihan törkeän hyvä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
gepardi
28.06.2010 21:26:09
VeKrio: Ei. Tornion setti on nimimerkin Rstou musta kokoomaerä Phonic Centennial. Järkyn syvä lattiatomi tosin. Bevet ovat kivat, ja arvokkaan oloise. Monta kivaa keikkaa, ja mun kaikkien aikojen ykkössetti. Silti aikansa kutakin. Ei ole tilaa eikä varaa pitää jemmassa.

Se satsi ei ole pahanhintainen. Ja näyttää tosi siistiltäkin kuvissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)