![]() 05.06.2010 08:59:22 | |
---|---|
jazzmies: Nyt on ilmaisu kohdillaan :) Kovasti olen miettinyt, kuinka ilmaisisin leikkimielellä asioita. Etukalvossa voisi lukea logon alla "Pera & Moottori" tai "Peratila" tai "Peraferia" tai "Perarutku". Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että joku voisi ottaa asian liian vakavasti..... Itselläni on kokemusta vähän pitemmältä ajalta eri rummuista ja en rohkeme hehkuttaa erityisesti mitään. Sarjatuotanto ja kilpailu muuttavat tuotantoja ja tuotantomaita. Näin se menee. Mennyt aika ei koskaan enää palaa ja se on ainoa fakta. Miten tämän nyt ilmaisisi...... "se on päin persettä, kuten moottoripyörän satula. Toneman - make it better! | |
![]() 05.06.2010 12:01:38 | |
triaxis: Toni sai hankittua mieleiset Ludwigit ja raaski luopua entisistään. No tänne ne tulevat - periferiaan paukuteltaviksi. Nyt on sitten kolmet lutarit ja kahdet kanukit :-) Kanukit päätyivät hyvään kotiin :D | |
![]() 05.06.2010 16:28:10 | |
Mä varmaan vaihdan kohta nikkini "Beverleymies joka haluaisi olla Yamahamies". Kyllä triaxiksen viisaus on yli kaiken subjektiivisen suitsutuksen! Korvat käteen ja kapulat... | |
![]() 05.06.2010 16:51:04 | |
Mahonki-Premarit menivät kaupaksi ja Hollmilta ostin mustaleimaisen 2oo2-crashin. Ei surkutella vaan tehdään! | |
![]() 05.06.2010 17:30:45 | |
hollmi; Sonorin ollessa vain lyömäsoittimiin erikoistunut firma, ei sen mielestäni olisi kannattanut mennä halpatuotantoon ollenkaan. Niin. Että tyytyykö sijoittajat siihen että rumpuesteetikoille tuotetaan elämyksiä. | |
![]() 05.06.2010 19:59:28 | |
Pearlin hihnavetoinen Eliminaattori tuli eilin hankittua. ATK:n avulla voidaan ratkaista ongelmia jotka ei olisi olemassa ilman ATK:ta | |
![]() 05.06.2010 20:06:42 (muokattu 05.06.2010 20:56:21) | |
Kailis: Niin. Että tyytyykö sijoittajat siihen että rumpuesteetikoille tuotetaan elämyksiä. Eivät todellakaan tyydy. En minä välttämättä mitään tarkkaan tiedä, mutta jotakin sentään ja ihan henkilökohtaisesti "isoja herroja" olen jututtanut. Minua "sylettää" se, että Premier ei saanut riittävästi markkinaa aikaan ison veden takana -90 luvun hyvillä tuotteillaan. Niitä olivat erityisesti Signia ja Genista rummustot. Entry level rummustoina XPK oli mielestäni enemmän kuin hyvä rumpusetti. Niitäkään ei tarpeeksi ostettu...? Sonorin ja Hohnerin liitto oli järkiliitto, koska viimeksimainitulla oli valmis markkinointiorganisaatio maailman laajuisesti. Jo -80 luvulla kokeiltiin Sonor International mallilla markkinaa. Ei ollut aasialainen työn laatu riittävää ja setistä tuli ns. "hylsy". Tultiin -90 luvulle ja tehtiin Force 2000 ja 3000 sarjoja. (taisi olla 1000 sarjakin.) USA:ssa olen haastatelut jälleenmyyjiä ja ihmettelin, kun siellä oli kaikki Sonorit alennusmyynnissä???? Kauppa ei käynyt ja rummut tahtoivat jäädä hyllyyn. Kauppiaat ja myyjät kyllä pitivät eurooppalaista työtä arvossa, mutta "kuningas kuluttaja" eli amerikkalainen taatelin tallaaja osti muuta. (Tiedätte jokainen -90 luvulla harrastanut, mistä tuotemerkeistä puhun nyt.) Premier kusi pääasiallisen tuotantonsa Taiwaniin ja laatu on mitä on tänä päivänä. Osakkeen omistajat (mm. Englannin valtio) eivät juurikaan jaksa innostua siitä, mitä me "esteetikot" haluaisimme. Jos firma ei kannata, niin jotakin on tehtävä! Engelsmannit tekivät näin. Sonor on toiminut hieman fiksummin. Se on hankkinut yhteistyökumppanikseen kiinalaisen ison toimijan, joka on suostunut valmistamaan tuotteet kuten Sonorin asiasta vastaava määrittelee ja valvoo. Lue artikkeli: http://www.sonormuseum.com/articles/DrumBusiness/drumbiz.html Tämä henkilö on arvostettu ukko jopa kiinalaisen tehtaan työntekijöiden ja johdon keskuudessa. laatu pidetään tietyllä tasolla. Se on ollut Sonorille hyvä asia. USA:ssa tuote on edelleenkin arvostettu ja 2000/3000 sarjoja arvosetaan ja myydään paremmin kuin aikaisemmin. Kokeilin pitkän tauon jälkeen noin 1000€ hintaluokan kalustoa paikallisessa liikkessä. Tarjolla oli toista kymmentä rummustoa. kyllä on sanottava, että Sonor veti pisimmän korren. Tällä tarkoitan hallittua kokonaisuutta. kalvot je sen semmoiset joutaa roskiin saman tien kaikissa, mutta itse rumpujen rakenne, metalliosat yms. ovat Sonorissa hyvät edelleenkin. Virvelit on sitten makuasia. Yleensähän se hankitaan erikseen ja parempi tia erillainen...?! Tässä vähän taustatietoa ja empiiristä tutkimusta. Me elämme globaalia aikaa ja liiktoiminnan tulee kannattaa. Pieniä valmistajia on harvassa, mutta onneksi on! Kukaan ei tosissaan odota, että laatutotteet olisivat halpoja. Jokainen meistä ymmärtää, että se on mahoton yhtälö. Henkilökohtaisesti pidän suuressa arvossa niitä pieniä valmistajia, jotka jaksavat pysyä pienenä ja eivät halua kasvaa yrityksenä yli äyräittensä. Nimiä en mainitse, ettei kukaan ala huutelemaan. Jokaisella merkittävällä toimijalla on laadukkaita tuotteita, mutta niistä pitää maksaa rahaa. On makuasia mihin itse kukin vähäiset rahansa survoo. Pääasia on, että perse on penkillä ja soitto maistuu mukavalle. Joskus se on ihan valaisevaa soittaa keikka heikommalla setillä, kuin itsellä on. Tulee helevetin hyvä fiilis kun menee kotio :-) Toneman - make it better! | |
![]() 05.06.2010 21:36:46 | |
Kailis: Veit jalat suusta. Bobana haluaa hollmiksi hollmin paikalle =D Nimenomaan. Juu. Näin. Kyllä. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 05.06.2010 21:52:31 | |
Kailis: Mutta mitä sanoo sonormies? Liikuttuiko Bobana Mikan kommentista? Tuleeko saksanpoikien rumputaideteosten keräilijäkerhon ulkopuolelta joku musta lammas joka räjäyttää tajunnan ja potin? Pysy m.netissä... En liikuttunut. Minulla on saksalaisen jäykkä selkäranka ja otin palautteen vastaan nöyrästi kiittäen jatkaen samalla linjalla ajan loppuun asti. Kysyttävää? Ja mitä tulee tohon keräilijäkerhon mustiin lampaisiin niin, kyllä, olen aikonut ruveta keräämään Sonor-merkkisiä kitaroita. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 06.06.2010 20:25:31 | |
Ihan viimeisin oli niinkin ennenkuulumaton kuin uusi basarin lyöntikalvo. Evanssin EQ3 tuli tällä kertaa. Tuota ennen Rolandin basaritriggeri. Aivo pitäisi vielä itelle hankkia. Näitä ennen sitten jo keväämmällä uusi setti: Pearl Session / Prestige Session kioski "Wine Red" 8,10,12,14 ja 16" tomeilla 20" basari 14" virppa Pulisongs = best | |
![]() 07.06.2010 01:13:46 (muokattu 07.06.2010 01:14:41) | |
polytoximaniac: Aivo pitäisi vielä itelle hankkia. Tästä mäkin oon haaveillu mut taitaa olla tähän ikään myöhästä? | |
![]() 07.06.2010 13:20:58 | |
Tuli hommattua Tommy Igoen Groove Essential 2.0.. innoissani odotin että pääsee soittelemaan play alongeja, mutta persetti eihän siinä niitä ole.. tietenkin se pitää hommata erikseen..=( No pitihän se tilata sekin sitten.. DVD kyllä vaikuttaa ihan hyvältä, paljon asiaa ja esimerkkejä.. Hauska (?) huomio levyn takakannesta, painettu hinta 22$ kun taas euro hinta ihan jotain muuta.. En nyt ole maaliman taloutta pahemmin seurannu mutta viimeksi euron ja dollarin hinta on ollu ihan toisin päin..=D "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 10.06.2010 14:46:37 | |
Gibraltar Intruder Direct drive pedaali. Premierin EDP pääsi tiensä päähän. | |
![]() 10.06.2010 17:10:40 (muokattu 10.06.2010 18:45:53) | |
Omassa (huonossa)kuvassa näkyy viimeinen ostos. Noin nelisen vuotta meni noiden haalimiseen, eli kiire takaisin "rumpaliksi" ei ollut. Setissä uutta ja vanhaa, china tulossa vielä.. Kovin olen tyytyväinen. En mä kuitenkaan ihan aloittelija ole, 1987-2003 soitin ja reenasin melko ahkerasti. On ollut Rockstaria, Remoa ja Genistaa... Turbo!!! | |
![]() 10.06.2010 21:20:39 | |
Ostin HD-videokameran. Sillä saa tarkkoja kuvia mun kessistä rumpusetin ääressä ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 10.06.2010 22:05:02 (muokattu 10.06.2010 22:11:16) | |
Pro Mark: Stephen Perkins PW719W Japanese White Oak 719 wood tip Pidän kovasti. Tammi on hyvää vaihtelua Vic Firtien hikkorille. Tipit kans kivat. Melko pyöreät. Balbexin Kuoppikset taas kestää sähkörummuissa. Pearl 14"X5,5" carbon limited virveli heräteostoksena. Hintaansa nähden ihan ok peli. Aika läpitunkeva ja yksipuoleinen soundi kuitenkin. Saa nähdä jääkö pitoon. Turkish Rock Beat Ride 20" tuli vaihdossa. Kunnon alasin. Ennestään HHX manhattan 20" ja vanha medium Avedis 20". Sabian lähtee, muut saavat jäädä ainakin toistaiseksi. Ufip Tiger China 16". Piti ostaa Wuhan tai esim Tunjay , jollanen kaverilla on, tosin jo rikkinäisenä. Hyvä räkäinen soundi oli kunnes hajosi. No toi Ufip lähti halvalla, joten menee vaikka koristeeksi. Ei taida olla edes B20 seosta. Efektipeltejä katellut jo pitkään, kun edellisistä kulunut se 10 vuotta. Joku splash tai kaksi voisi tulla kaveriksi. Miksei toinen kiinanpeltikin. T-kaupassa pienimmät Wuhanit 20". 24" ois aika halpa vaikka raidinpoikaseksi. Saahan noita pienempiä Woodwindsistä tai Soundstoresta, ja pääsee ennen kaikkea valkkaamaan. Ei noilla bändin kans soitella, mutta yksin treenatessa ihan mukavata kikkailla. Sit vielä sain kaverilta kaksi 12" Asian Sound splassiä. Erikseen aika aunarista. Hihattina toimii yllättävän tiukasti. Saa nähdä kauan kestää, kun parin tunnin soiton jälkeen oli jo yläpellin reunaan tullut röpelöä aktiivisen jalkatyöskentelyn seurauksena. | |
![]() 11.06.2010 13:04:13 | |
Eilen tuli Tammerpianon rumpupuolelta, eli rock-centeristä ostettua uudet Pearlin Eliminaattorit ja puolikova RockBag symbaalilaukku. Hintaa näille tuli pienen tinkaamisen jälkeen yhteensä 370e ja kaupanpäälle sain vielä VicFirthin kapulat. Mielestäni oli aika hyvä diili. Nyt vaan elluja säätämään! Vallankumous ei ole vallankumous ilman tanssia | |
![]() 11.06.2010 13:35:32 | |
MrAntero: Eilen tuli Tammerpianon rumpupuolelta, eli rock-centeristä ostettua uudet Pearlin Eliminaattorit ja puolikova RockBag symbaalilaukku. Hintaa näille tuli pienen tinkaamisen jälkeen yhteensä 370e ja kaupanpäälle sain vielä VicFirthin kapulat. Mielestäni oli aika hyvä diili. Nyt vaan elluja säätämään! Sehän on ihan hyvä kauppa silloin kun se on vaan auki (joo saahan sen auki kun pyytää toiselta puolelta)ja tietää itse mitä haluaa ostaa. Haluaisin ostaa sen liikkeen. Ja tilaisin sinne lisää Yamahaa. | |
![]() 11.06.2010 21:23:59 | |
eino mutku: Sehän on ihan hyvä kauppa silloin kun se on vaan auki (joo saahan sen auki kun pyytää toiselta puolelta)ja tietää itse mitä haluaa ostaa. Haluaisin ostaa sen liikkeen. Ja tilaisin sinne lisää Yamahaa. Kyllä. Loisto kauppa, kun vaan saa ensin myyjän kiinni jostain lähimaastosta. :) Parhautta on sekin, että sieltä saa kaiken tavittavan: DW, yamaha, Sabian, Evans ja Vic Firth. Saken kanssa pystyy tekemään hyviä diilejä. Rough'n tough. Tä? | |
![]() 12.06.2010 11:27:13 | |
Hehheh, viimeinen ostos on vihreät keikkabyysat :) mutta seuraava saattaisi olla setin puuttuva lenkki eli Kumun virveli. Laitoin juuri Pekalle tiedustelua asiasta... "Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo Kalamies #16 >-)))> | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)