Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 564 65 66 67 68311 312 313 314 315
abbruzzese
14.02.2012 13:56:37
mkok: Jyrsimellä tekisin. Jyrisimen ympyräohjaimella ensin kalvon syvennys oikeaan kohtaan ja sen jälkeen ulko- ja sisäreunat.

Juuri näin minäkin tein noiden vanteiden kanssa. Käytin vielä apuna vanhaa kalvoa siten että leikkasin itse kalvon pois jolloinka jäljelle jäi "kalvon vanne" jolla oli kätevä nopeasti tarkistaa haluttu halkaisija ja syvyys uralle.
"Drummers do it in rythm..."
Kefiiri
14.02.2012 15:02:51
kincy: Mites tuo syvennys kalvolle kannattaisi toteteuttaa? Mikä olisi helppo ratkaisu mallia "budjetti" tuon operaation toteuttamiseen?

Varsinainen budjettiratkaisu olisi liimata yhteen kaksi ulkohalkaisijaltaan saman kokoista rengasta, joista alimmaisessa olisi isompi reikä.
kincy
14.02.2012 16:16:54

Kefiiri: Varsinainen budjettiratkaisu olisi liimata yhteen kaksi ulkohalkaisijaltaan saman kokoista rengasta, joista alimmaisessa olisi isompi reikä.

No johan perkeles! Tuota pitää kokeilla.
ferodoz
16.02.2012 21:48:47

Omistaako joku täällä DW Super Solid 14"x5,5" snaren 3/8" rungolla? Onko mitään ominaisuus speksejä heittää kehiin? :) Tollanen tuli ilmeisesti hankittua, ja vasta kuukauden päästä saadaan kaupat tehtyä loppuun..
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
VeKrio
17.02.2012 01:55:56 (muokattu 17.02.2012 01:56:24)

ferodoz: Omistaako joku täällä DW Super Solid 14"x5,5" snaren 3/8" rungolla? Onko mitään ominaisuus speksejä heittää kehiin? :) Tollanen tuli ilmeisesti hankittua, ja vasta kuukauden päästä saadaan kaupat tehtyä loppuun..

GASituksen hoitoon lääkettä apoteekista. :) No sen mitä näytteitä olen kuullut, kuulosti ihan sika hyvältä. Parhaita virppasaundeja mitä puusta olen kuullut. Erikoistahan tossa on se, että vahvike ja runko on samaa puuta, se vahvike on jyrsitty. Ei liimattu erikseen. Runkohan on siis kolme kahdeksaosa tuumaa elikkäs noin sentin. Noin.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
ferodoz
17.02.2012 06:45:42

VeKrio: GASituksen hoitoon lääkettä apoteekista. :) No sen mitä näytteitä olen kuullut, kuulosti ihan sika hyvältä. Parhaita virppasaundeja mitä puusta olen kuullut. Erikoistahan tossa on se, että vahvike ja runko on samaa puuta, se vahvike on jyrsitty. Ei liimattu erikseen. Runkohan on siis kolme kahdeksaosa tuumaa elikkäs noin sentin. Noin.

Okei, kiitos tiedosta. Päällimmäisenä mulla on jäänyt klippien perusteella mieleen se, että saundi kuulostaa olevan ihan älyttömän hienosti kasassa..
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
El Jefe
17.02.2012 08:23:05
ferodoz: Okei, kiitos tiedosta. Päällimmäisenä mulla on jäänyt klippien perusteella mieleen se, että saundi kuulostaa olevan ihan älyttömän hienosti kasassa..

Mikäs sen rakenne on ?

Mietin itsekkin BB ludarin vaihtoa tuohon virppaan, mutta yleensä yhdestä puusta tehdyt paksurunkoiset virpat ovat yhden soundin rumpuja ja sen takia se jäi sitten.

Mitä katellut tuota kamarumbaa, niin se on torilla kuukauden sisällä :)
ferodoz
17.02.2012 08:53:01

El Jefe:
Mitä katellut tuota kamarumbaa, niin se on torilla kuukauden sisällä :)

Mitä tarkoitat?
El Jefe
17.02.2012 09:07:09
ferodoz: Mitä tarkoitat?

Sulla vaihtunut peltikattaus pariinkin otteeseen aika tiheään ja ykös? virppaa tunnut vaihtavan myös usein.

Ei siinä, vaihdan mäkin ihan vaihtelun halusta soittimia, mutta mulla on se 8-15 suht halpaa virppaa mistä osaan ruuvata ne soundit tarpeen mukaan. Mitä paksumpi runko niin sitä pienempi on sen rungon vaikutus lopputulokseen. 70% soundista tulee kuitenkin rummunkalvosta noin yleensä.
markkuliini
17.02.2012 11:10:07

El Jefe:Ei siinä, vaihdan mäkin ihan vaihtelun halusta soittimia, mutta mulla on se 8-15 suht halpaa virppaa mistä osaan ruuvata ne soundit tarpeen mukaan. Mitä paksumpi runko niin sitä pienempi on sen rungon vaikutus lopputulokseen. 70% soundista tulee kuitenkin rummunkalvosta noin yleensä.

Tuo 3/8 tuumaa ei ole solid shelliksi mitenkään erityisen paksu. Se on sentti.

Mä taas olen sitä mieltä että soundi on 90% tatsissa. :) Ja loput voi jakaa miten haluaa.
Mä en näe mitään ongelmaa jos rumpu on yhden soundin soitin. Jos se on siis hyvä soundi eikä sellaista muista saa. Solid rummuissa on ihan omanlainen soundi, ja kuuro Reetakin huomaa sen kun pääsee kokeilemaan. (vaikka sen rummun osuus onkin enää vain se about 3%).
Ennemminkin ihmettelen sitä miksi sulla on noin monta rumpua joista kaikista saat samat soundit ruuvattua. Itse pystyn toki myös virittämään rummut soundaamaan miten vaan, mutta koetan löytää kunkin rummun luonteen ja valitsen vireen/kalvovalinnan sen mukaan. Ja sitten jos haluan eri soundin, niin vaihdan ennemminkin rumpua. Ymmärrän siis monipuolisuus-näkökulman jne, mutta en ihan taas ymmärrä tuota monta virveliä-mutta kaikkia viritellään-pointtia.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
ferodoz
17.02.2012 11:38:45

El Jefe: Sulla vaihtunut peltikattaus pariinkin otteeseen aika tiheään ja ykös? virppaa tunnut vaihtavan myös usein.

Ei siinä, vaihdan mäkin ihan vaihtelun halusta soittimia, mutta mulla on se 8-15 suht halpaa virppaa mistä osaan ruuvata ne soundit tarpeen mukaan. Mitä paksumpi runko niin sitä pienempi on sen rungon vaikutus lopputulokseen. 70% soundista tulee kuitenkin rummunkalvosta noin yleensä.

Peltisatsin vaihdoin kerralla Turkishista Sabianiin eli yhden kerran oon vaihtanut tässä kahden vuoden sisällä. Yksittäisiä on kiertänyt enemmän jos on bongannut jonkun hyvän tarjouksen. Esim viime viikolla HHX evolution ride 160€.

Virveli on vaihtunut kahden vuoden sisällä kaks kertaa, tämä mukaanluettuna. Että ei ne nyt niin usein vaihdu. Kysymys kuuluukin tarvitsetko oikeasti 15 semipro virppaa saadaksesi kaikista eri saundin?
El Jefe
17.02.2012 11:40:22
markkuliini: Tuo 3/8 tuumaa ei ole solid shelliksi mitenkään erityisen paksu. Se on sentti.

Mä taas olen sitä mieltä että soundi on 90%
badgessa :)
Mä en näe mitään ongelmaa jos rumpu on yhden soundin soitin. Jos se on siis hyvä soundi eikä sellaista muista saa. Solid rummuissa on ihan omanlainen soundi, ja kuuro Reetakin huomaa sen kun pääsee kokeilemaan. (vaikka sen rummun osuus onkin enää vain se about 3%).
Ennemminkin ihmettelen sitä miksi sulla on noin monta rumpua joista kaikista saat samat soundit ruuvattua. Itse pystyn toki myös virittämään rummut soundaamaan miten vaan, mutta koetan löytää kunkin rummun luonteen ja valitsen vireen/kalvovalinnan sen mukaan. Ja sitten jos haluan eri soundin, niin vaihdan ennemminkin rumpua. Ymmärrän siis monipuolisuus-näkökulman jne, mutta en ihan taas ymmärrä tuota monta virveliä-mutta kaikkia viritellään-pointtia.

Mulla on juurikin eri tyylisiä virveleitä, teräksisiä, messinkisiä, ( alumiinisia ei ole just nyt ), ohutrunkoisia, paksurunkoisia, vahvikerenkailla ja ilman, kovaa puuta olevia, lo-fi höttöpuuta olevia, 14" x ?, 13" ? ...isomassaisilla osilla, prässivanteila, vaahteravanteilla, s-hoopeilla ja valetuilla vanteilla. Kalvoja, mattoa, mattosyvennystä, viritystä, mikitystä ja efektejä muokkaamalla noita soundeja haetaan.

Noi kaikki on valikoitunut vuosien varrella, mutta arvokkaita virppoja en omista nyt yhtä ainutta tai no Pearlin kallein sarjalainen on mutta halpahan sekin.

Toi oli provo millä pääsee pätemään toi 70%, ja tiesin että joku siihen tarttuu :)

Luin tuossa pari vuotta vanhaa rumpulehteä, missä Craviotto sanoi, että loppupelissä kuitenkin se on fakta, että 70% rummun soundista tulee kalvosta.

Ja mitä studiollakin soitin Referencen virppaa, missä todella paksu runko niin tuntui vähän menevän se rungon sointi hukkaan.
VeKrio
17.02.2012 14:46:11 (muokattu 17.02.2012 14:46:40)

El Jefe: Toi oli provo millä pääsee pätemään toi 70%, ja tiesin että joku siihen tarttuu :) Luin tuossa pari vuotta vanhaa rumpulehteä, missä Craviotto sanoi, että loppupelissä kuitenkin se on fakta, että 70% rummun soundista tulee kalvosta.

Myös Kumu-Pekka on virkkonut jossain artikkelissa, että "suurin yksittäinen rummun saundiin vaikuttava tekijä on kalvot". Että silleen. Sen takia mä en ole 250 euroa enempää investoinut varmaan koskaan virppaan. Silloin metalliosat toimii ja kaikki on laadulliseti jo ok. Se hyöty, minkä siitä ylöspäin menevistä euroista saa on niin marginaalista, että yleisöstä sitä ei kuule kukaan, soittajista 1 % ja loput on kiinni tuulen suunnasta.

Mutta fiilis on tärkein, jos kalvoja ei huomioida. Jos tonnin rummun soittamisesta tulee tonnin fiilis, ja markan rummun soittamisesta tulee markan fiilis, silloin kannattaa valita se tonnin peli. Jos virpassa on paska fiilis hinnasta huolimatta, se kannattaa vaihtaa. Visuaalisuuspuoli on kans aika tärkeä, ainakin mulle. Mä ainakin saan yhteiskiksit fiiliksestä ja saundista.
marktark
17.02.2012 15:30:34
Palaan vielä astialle sivuten tuota basarisoundi-aihetta; mitä tulee virveleihin, samasta paras-aiheesta ovat jo muinaiset kreikkalaiset keskustelleet kiivaasti. Sama koskee symbaaleja, kalvoja, pedaaleita, kapuloita, demppareita...mites tomit ? Tossa oli jo viitettä aiheeseen : "...basari ampuu, mut tomit ei niin."

Nno, kun tuumailin, että onko täällä (te muutamat harvat keskustelevat rumpalit) harrastettu sekasettejä : basari tuosta merkistä tuolla mallilla, tomit tuolta ja tämän merkin virveli jne. Viimeksi mainittua on jo ehditty vaihdella miten sattuu, mutta entä tuo basso - tomi - akseli ?
Okei, jos visuaalisuus tuottaa päänvaivaa, niin ymmärrän, mutta kuitenkin mä näkisin, että jotkut väri/wrappi-yhdistelmät toimisivat ihan hyvin. Kuulun siihen porukkaan, joka saattaa tokaista höh jollekin "oudolle" lookille tai set upille, mutta jos rumpali ja bändi saa mut mukaansa soitollaan, niin ei oo millään mitään väliä.
Onko kukaan ottanut haastetta vastaan ?
Play that song (not the instrument)
El Jefe
17.02.2012 19:18:53
marktark: Palaan vielä astialle sivuten tuota basarisoundi-aihetta; mitä tulee virveleihin, samasta paras-aiheesta ovat jo muinaiset kreikkalaiset keskustelleet kiivaasti. Sama koskee symbaaleja, kalvoja, pedaaleita, kapuloita, demppareita...mites tomit ? Tossa oli jo viitettä aiheeseen : "...basari ampuu, mut tomit ei niin."

Nno, kun tuumailin, että onko täällä (te muutamat harvat keskustelevat rumpalit) harrastettu sekasettejä : basari tuosta merkistä tuolla mallilla, tomit tuolta ja tämän merkin virveli jne. Viimeksi mainittua on jo ehditty vaihdella miten sattuu, mutta entä tuo basso - tomi - akseli ?
Okei, jos visuaalisuus tuottaa päänvaivaa, niin ymmärrän, mutta kuitenkin mä näkisin, että jotkut väri/wrappi-yhdistelmät toimisivat ihan hyvin. Kuulun siihen porukkaan, joka saattaa tokaista höh jollekin "oudolle" lookille tai set upille, mutta jos rumpali ja bändi saa mut mukaansa soitollaan, niin ei oo millään mitään väliä.
Onko kukaan ottanut haastetta vastaan ?

Mulla on oisko tuo nyt kolmas setillinen aika sekalaista rumpua täynnä. Oon tykännyt Sonorin Performer bassorummusta ja niin on mun broidi ja sen miljoonat kaveritkin, kun ovat sitä lainanneet keikoille ja levytyksiin. Mulla oli setillinen niitä joskus, sen vaihdoin Hilite settiin ja jokunen vuosi sitten ostin irtonaisen Performer-bassorummun kun se tuli torille myyntiin. Siihen 10" ja 12" Hilite tomi ja 14" ja 16" lattiatomi on jotakin halpaa Tamaa. Lattiatomareissa musta ei oo hirveän iso ero se , että onko se joku Swingstar vai uber kallis customi. Joku päivä vielä Hilitet hommaan takaisin tai Designerit.

Mikäs siinä olisi noita kalliita käsintaottuja HHX:iä ostella jos rahaa olisi loputon määrä, mutta kun on 4,5 ja 6 kielisiäkin, efektejä, mikkejä ja studiokamaa aika lailla ja lisää tarvisi. Hyvät Sabianit menin jo tuossa myymään kesän lopussa.

Kysyin tammikuun alussa noista AAX-Artist ja Zildjianin K promopakin eroista ja en siihen täältä vastausta saanut. Tilasin AAX:t ja nyt ne on sitten erinomaisia AAX-Celerator haikkoja lukuunottamatta myyty. Kovin oli paksuja nuo AAX Stage crashit. No ompahan samat HH pellit kuin Chad Smithillä. Välistä joutuu kyllä vaihtamaan vähän hiljaisempia haikkoja erinlaisiin juttuihin.

Joo onhan nuo aika tunneperäisiä asioita kuitennii nuo soittimet. Oli japsifenkku 8 vuotta, Aerodyne eli vielä todella hieno malli mutta halusi siitä vielä astetta paremman nelikielisen, niin musarihan se oli ostettava. Vaikka tuolla Aerodynelläkin olisi melkeimpä jo kaiken hoitanut. Nuo Ferodoksen Kumut on musta yhdellä maailman hienoimmista kuvioinneista. Eri kivat. Itse en vaan 24" bassorummulla tekisi mitään asettelun vaikeutuessa ja eikös nuo 22" Kumutkin ole aika tykkejä soundiltaan. Mutta onhan se aina näyttävä basuuna tuo 24" tai jopa 26".

Mutta kuten todettu, nyt on taas vähän niinkuin peltiosastoon mietittävä täydennystä. Meni se Zilkun tarjous jo paristakin saksalaisesta firmasta ohitse, mutta Briteistä tuon näyttäisi saavan vielä. Lähetin sähköpostia Gakille, ja sanoivat lähetyskuluiksi tulevan 20.6 puntaa.

Mitenkäs tuo satsi olisi hinnaltaan yms ?

http://www.gak.co.uk/en/sabian-hhxh … set-plus-18in-evolution-crash/39217

Mulla oli 18" HHX Evolution crash ja se oli paras crashi se ikinä.

Minkälainen tuo 21" Dry Bell Ride on ?

On mulla netti ja Jewtube kyllä, mutta ihan porukan mielipidettä kyselen lämpimikseni. Tuo ois ollut kova setti tilata alunperin juurikin haikkoje ja crashien takia:

http://www.gak.co.uk/en/sabian-ah5003-aaxhhx-arena-mix-set/57357
VeKrio
17.02.2012 23:31:19 (muokattu 17.02.2012 23:32:55)

marktark: Nno, kun tuumailin, että onko täällä (te muutamat harvat keskustelevat rumpalit) harrastettu sekasettejä?

Mulla on sekasetti. Yamaha Maple Customin tomit 12" ja 14", Keller-rungosta basari 20"x18". Toiminut muistaakseni vajaan vuoden päivät. Mun basarisaundi on aika tumps, joten sointiväri ei ehkä ole niin olennainen siinä kohtaa. Värikin melkein sama, ja lugitkin. Päädyin hankkimaan nuo, kun maksoin niistä yhteensä vain neljä ja puol sataa. Hintansa väärti big time.
piipponen
18.02.2012 10:59:41
marktark: sekasettejä

mullakin on sekasetti. tomit on jammun 9000-sarjaa ja basari pearlin mlx. kaikki hienosti itse maalattu mustiksi ja lakattu. :) satuin saamaan halvalla kyseisen setin, joka oli valitettavasti raiskattu spraymaalilla. 22" basari, 12" ja 14" tomit 70-luvun lopusta, 14" keller-runkonen virppa sekä telineet yht. 350e. tarjous, josta ei voinut kieltäytyä.
kincy
18.02.2012 11:56:40

piipponen: mullakin on sekasetti. tomit on jammun 9000-sarjaa ja basari pearlin mlx. kaikki hienosti itse maalattu mustiksi ja lakattu. :) satuin saamaan halvalla kyseisen setin, joka oli valitettavasti raiskattu spraymaalilla. 22" basari, 12" ja 14" tomit 70-luvun lopusta, 14" keller-runkonen virppa sekä telineet yht. 350e. tarjous, josta ei voinut kieltäytyä.

No tuolla hinnalla ei kyllä tosiaan haittaa, vaikka spraylla olisikin raiskattu =)
Bullitt
22.02.2012 13:42:09
Kuinkahan harvinainen ja hankalasti saatava mahtaa olla Acrolitessä (-70) oleva pikkuruinen talttapäinen pultti/ruuvi, jolla dempparikoneisto on kiinni? Omasta Acrosta kun mokoma sattui tippumaan ja hukkumaan. Ja saa tuollaista myös tarjota, jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen, voisin ostaa. Mahtaakohan nuo maton "kiinteän" pään kiinnitysruuvit olla samanlaisia?
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
janneto
22.02.2012 13:56:49
Bullitt: Kuinkahan harvinainen ja hankalasti saatava mahtaa olla Acrolitessä (-70) oleva pikkuruinen talttapäinen pultti/ruuvi, jolla dempparikoneisto on kiinni? Omasta Acrosta kun mokoma sattui tippumaan ja hukkumaan. Ja saa tuollaista myös tarjota, jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen, voisin ostaa. Mahtaakohan nuo maton "kiinteän" pään kiinnitysruuvit olla samanlaisia?

Kierteen nousu saattaa olla tuumakokoinen, jenkkiautoissa on esimerkiksi moisia.

Nettikaupoista saa ihan varaosiakin ja kirjeenä postikulut eivät ole korkeat. Stdrumsista kannattaa kysyä: http://www.stdrums.de/shop/index.php?cat=c204_Ludwig-parts.html
www.captaincougar.net
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)