Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 562 63 64 65 66414 415 416 417 418
MxS
16.09.2011 20:35:37
Bacchus: Olisin suositellut Yamahan Steve Jordan 13"x6,5"-signaturea. Läski soundi noin pieneksi, silti herkkä kuin mikä. Myin omani suurin piirtein 250 €:lla. Olisin pitänytkin, mutta oli pakko kaventaa rumpuarsenaalia.

No, ei käännetä veistä haavassa. Varmasti erittäin hyvä tuokin.

Kyllä tuo Jordankin oli mietinnässä mukana mutta se tippui jo varhaisessa vaiheessa pois kisasta kun ei oikein ollut mun mieleen. Toki hyvin vajavaisilla tiedoilla jouduin valinnat tekemään kun en omin korvin päässyt mitään noista kokemaan. Siitä Tamasta löytyi sen verran videoita ja positiivisia kommentteja, että rohkaistuin kokeilemaan sitä. Saa nähdä mitä sieltä tulee.
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
jatur
16.09.2011 21:42:53 (muokattu 16.09.2011 21:45:10)

Kaikenlaista on tullut hankittua viimeisen vuoden aikana, mutta tässä viimeisimmät.

Tänään matkahuolto toi torilta ostetun Bosphorus Antique thin riden. Pikaisella testauksella vaikutti oikein hyvältä, mutta voi olla että bändin kanssa sillä jää vähän jalkoihin. Saa nähdä.

Muutama viikko sitten kotiutin Kumu-setin, käytettynä. Ei ole juurikaan vielä ollut aikaa syventyä virittelyn saloihin, mutta sen minkä olen ehtinyt, niin aim in lööv! Hyvä sattuma oli se, että setti on just sellainen minkä olisin itsekin tilannut. Koot ja väri. Mulle on ihan sama kenen custom setti se on, kunhan soundaa hyvältä, Ja näyttää hyvältä ;)
hollmi-5
16.09.2011 21:54:48
jatur:Mulle on ihan sama kenen custom setti se on, kunhan soundaa hyvältä, Ja näyttää hyvältä ;)

No kenen se oli ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
jatur
16.09.2011 21:59:56 (muokattu 16.09.2011 22:04:36)

hollmi-5: No kenen se oli ;)

Jukka Teerisaaren, setti nro 151.

Edit: pointti oli siis se, ettei minua haittaa että setti ei ole minun custom.
hollmi-5
16.09.2011 22:06:40
jatur: Jukka Teerisaaren, setti nro 151.

Ei tietenkään haittaa... Mielenkiinnosta kysyin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jatur
16.09.2011 22:10:13

hollmi-5: Ei tietenkään haittaa... Mielenkiinnosta kysyin.

Luulisin että jotakuta toista voi haitata.
WanhaWihtahousu
16.09.2011 22:11:30

jatur: Kaikenlaista on tullut hankittua viimeisen vuoden aikana, mutta tässä viimeisimmät.

Tänään matkahuolto toi torilta ostetun Bosphorus Antique thin riden. Pikaisella testauksella vaikutti oikein hyvältä, mutta voi olla että bändin kanssa sillä jää vähän jalkoihin. Saa nähdä.

Muutama viikko sitten kotiutin Kumu-setin, käytettynä. Ei ole juurikaan vielä ollut aikaa syventyä virittelyn saloihin, mutta sen minkä olen ehtinyt, niin aim in lööv! Hyvä sattuma oli se, että setti on just sellainen minkä olisin itsekin tilannut. Koot ja väri. Mulle on ihan sama kenen custom setti se on, kunhan soundaa hyvältä, Ja näyttää hyvältä ;)

Oh! Ihanaa!
http://www.myspace.com/metallishtan
sahkuifk
16.09.2011 22:29:37
Paiste 400 Power ride 20. Hyvä kunto, 30 euroa.
Mielipiteesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka itse siihen uskoisitkin.
joonama
17.09.2011 00:24:42

jatur: Jukka Teerisaaren, setti nro 151.

Oikein hienot ja varmat kootkin. Soittelun iloa sinne.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
EJ84
17.09.2011 13:07:45

markkuliini: Onko sulla kuinka iso otanta asiasta? :)

Ei kovinkaan iso johtuen kehnosta maantieteellisestä sijainnistani sekä matkustelun vähäisyydestä. Sikaa en osta säkissä. Kaikki kokeilemani yksilöt ovat olleet liian paksuja. Epäilen että tänne lähetettiin em-nordicin jämäerät ja kaikki puhelimessa käytettynä ostattelemani yksilöt osoittautuivat keskustelujen perusteella myöskin melko paksuiksi ja lähinnä näiden perusteella mielikuva muodostui, vaikka varmasti löytyy niitä ohuempiakin yksilöitä.
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
moderndrummer88
17.09.2011 15:20:44 (muokattu 17.09.2011 15:31:55)
Imperssionilta tilasin pari symbaalia ja ne olisi tulossa nyt sitten alkuviikosta postiin.

Traditional sarjan Flat Ride_21" _1900g

Dark Sarjan Regular Hi-Hat_15" _1000/1222g

Soundiklippiä löytyy maahantuojan sivuilta noista kyseisistä yksilöistä http://www.rusto-osiris.com/impression/cymbals.php

Hienoa kyllä, että tuolta voi tilata itse toiveiden mukaisen pellin, eikä maksa listahintoja enempää, noista haikoista en ole varma, mutta tuo 21" on ihan pyynnöstä valmistettu mulle ilmeisesti. Kumpaakaan sivustolla listoissa ei silloin ollut kun peltikaupoista sovittiin, mutta tehtaalla sitten sellaiset tehtiin tai kaiveltiin tehtaan varastoista.
larwa
18.09.2011 09:49:41
moderndrummer88: Imperssionilta tilasin pari symbaalia ja ne olisi tulossa nyt sitten alkuviikosta postiin.

Soundiklippiä löytyy maahantuojan sivuilta noista kyseisistä yksilöistä http://www.rusto-osiris.com/impression/cymbals.php

Hienoa kyllä, että tuolta voi tilata itse toiveiden mukaisen pellin, eikä maksa listahintoja enempää, noista haikoista en ole varma, mutta tuo 21" on ihan pyynnöstä valmistettu mulle ilmeisesti. Kumpaakaan sivustolla listoissa ei silloin ollut kun peltikaupoista sovittiin, mutta tehtaalla sitten sellaiset tehtiin tai kaiveltiin tehtaan varastoista.

Itse olen enemmän kuin tyytyväinen tilaamaani 16" Rock thin crashiin. Soundiklipit ovat sivustolla hyvät ja tosiaan jos jotain ei listoilla ole niin tilaamalla saa.
Tarkoitus olisi hankkia vielä tuolle 16" crashille isoveli kaveriksi jahka budjetti sen sallii.
Legenda
18.09.2011 11:26:10
moderndrummer88: Imperssionilta tilasin pari symbaalia ja ne olisi tulossa nyt sitten alkuviikosta postiin.

Hyvä valikoima ja asiallisen kuuloiset klipit. Äkkiseltään kuunneltuna minun korvaa miellyttivät erityisesti nuo mixed ridet.
legenda on hyvä juoma!
VeKrio
18.09.2011 12:04:12

larwa: Itse olen enemmän kuin tyytyväinen tilaamaani 16" Rock thin crashiin. Soundiklipit ovat sivustolla hyvät ja tosiaan jos jotain ei listoilla ole niin tilaamalla saa.
Tarkoitus olisi hankkia vielä tuolle 16" crashille isoveli kaveriksi jahka budjetti sen sallii.

Musta saundiklipit on ihan samaa tasoa kuin Bosphoruksen JMS-sivuilla ww.symbaalit.fi Tosi edulliset ovat hinnat, vaan kohoavat siitä kyllä pikkuhiljaa.

Tuntuu vain oudolta, kun mallit ovat täysin samat kuin Bosphoruksen. Olisivat kehittäneet vaikka jotain omaakin.

Janne Salolle pitää antaa pointsit siitä, että on kehittänyt Bosphorukselle niin loistavan pellin kuin Special 3. Se muistuttaa tosi paljon Zildjianin Constantinoplea ja niitä muita voimakkaasti taottuja. Saundi on semmonen savuinen ja tosi rouhea olematta silti yhtään kolkko, vaan niissä on sitä yläkeskiääntä haluttaessa sen verran rutkasti, että tulevat Marshallien läpi kyl jos tarve on.
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
Ginga
18.09.2011 12:59:10
VeKrio:
Tuntuu vain oudolta, kun mallit ovat täysin samat kuin Bosphoruksen. Olisivat kehittäneet vaikka jotain omaakin..

Tuntuu että KAIKILLA turkkilaisilla valmistajilla on Traditional-sarja ;). Laittas vaikka joku oman sarjansa turkiksi! Mut kiinnostavia oli minunki mielestä toi mixed-sarja. Traditionaliin verrattuna china kuulosti mukavalta.
Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond
VeKrio
18.09.2011 14:46:41

Ginga: Tuntuu että KAIKILLA turkkilaisilla valmistajilla on Traditional-sarja ;). Laittas vaikka joku oman sarjansa turkiksi! Mut kiinnostavia oli minunki mielestä toi mixed-sarja. Traditionaliin verrattuna china kuulosti mukavalta.

En tarkoita mitään nimiä. Vaan kun Impressionin pojat on lähteneet Bosphorukselta, niin jatkavat vain sen täysin saman mallin tekemistä omalla nimellään ja omalla mallinimellään. Kaikki nuo on Bosphoruksen mallistosta napattu. Eikä siinä mitään pahaa ole, en tarkoita sitä.

Itse vain arvostan enempi sellaista pioneeritoimintaa ja Pelle Peloton -meininkiä. Että tehdään jotain mitä moni muu tai kukaan ei ole ennen tehnyt. Sabianin HHX:t on sitä mitä suuremmissa määrin, ja ovat onnistuneet siinä sika hyvin. Samoin kuin tuo Special 3.

Yks mikä olisi kiva testata on toi Mixed rinnakkain Bossen Antiquen kanssa. Ne mixedit on mun makuun jotenkin napakamman oloisia ja niissä on kivaa tikkusaundia, mitä Bossien Antiqeissa ei musta oo. Tai sit en oo kuullu sopivan painoista Antiquea. Niitä ei Jannen varastossa nyt kovin paljoa ole. Esimerkiks Raikun ride on just tämmönen. Onkohan ero painossa vai onko Impressionin pojilla sittenkin jotain ässiä hihassa, joita ei Bossella käytetty?
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
mustang 66
18.09.2011 16:53:07
paiste 2002 rock crash 19"
http://www.youtube.com/watch?v=HKGiOY72ru4
Conrad Lant
18.09.2011 18:21:41

VeKrio: En tarkoita mitään nimiä. Vaan kun Impressionin pojat on lähteneet Bosphorukselta, niin jatkavat vain sen täysin saman mallin tekemistä omalla nimellään ja omalla mallinimellään. Kaikki nuo on Bosphoruksen mallistosta napattu.

Lienen jäävi sen kummemmin osalistumaan keskusteluun, mutta toki täytyy muistaa että Erdogan on itse ollut osaa noista malleista alunperin kehittämässä ja ideoimassa Bossen master hammerina ja nykyisellään mallistossa on tämän jälkeenkin ideoitua uutta tavaraa :-)

Yks mikä olisi kiva testata on toi Mixed rinnakkain Bossen Antiquen kanssa. Ne mixedit on mun makuun jotenkin napakamman oloisia ja niissä on kivaa tikkusaundia, mitä Bossien Antiqeissa ei musta oo. Tai sit en oo kuullu sopivan painoista Antiquea. Niitä ei Jannen varastossa nyt kovin paljoa ole. Esimerkiks Raikun ride on just tämmönen. Onkohan ero painossa vai onko Impressionin pojilla sittenkin jotain ässiä hihassa, joita ei Bossella käytetty?

B20-seoksen suhteilla on ainakin kokeiltu, mutta en osaa sanoa tuleeko ero sieltä.
No one prayed for Sodom
VeKrio
18.09.2011 19:44:11

Conrad Lant: Lienen jäävi sen kummemmin osalistumaan keskusteluun, mutta toki täytyy muistaa että Erdogan on itse ollut osaa noista malleista alunperin kehittämässä ja ideoimassa Bossen master hammerina ja nykyisellään mallistossa on tämän jälkeenkin ideoitua uutta tavaraa :-)

Ei, ei, et sä oo jäävi vaan sä oot tietolähde numero yksi! Kiitos tästä. Jatketaan kilistelyä.
Kailis
19.09.2011 03:06:12

Vaikeaa kehittää mitään uutta. If it's not broken, don't fix it. Parhaat sarjat mielestäni ovat hyvin tehtyjä kopioita vanhoista turkkilaisista. Zildjianin Constantinople, Sabianin Artisan, Paisteen Traditional ja jotain muita.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)