Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 561 62 63 64 65414 415 416 417 418
Conrad Lant
14.09.2011 23:58:34

ferodoz: Ai ne sai uuden kodin. Ei sitte muutaku rummut olohuoneen pöydälle tai auton takapenkille ja soitelemaan.

Taitavat löytää paikkansa peltikauppiaan pieniin tiloihin sopivana demosettinä.
No one prayed for Sodom
BanZai88
15.09.2011 17:44:17
Tulipas sitten liityttyä "Supra- ja Zildjian-kerhoihin". Ainakin hetkellisesti, täytyy kassella miltä alkavat maistua pitemmän testin jälkeen :) Mukaan tarttui tosiaan tuommonen Ludwig LM402 (B/O badge, jonkin verran pittinkiä) ja Zildjian 14" K-custom dark haitsut (1068g/1374g) ja 18" K dark crash thin (1426g). Onkos nuo K-custom haitsut yleensä nuin "painavat" vai tuntuuko musta vaan siltä noiden ohkasempien Istanbulien jälkeen?

http://dl.dropbox.com/u/9072957/Kuvat/IMG_6716.JPG
markkuliini
15.09.2011 17:48:53 (muokattu 15.09.2011 17:53:02)

BanZai88: Tulipas sitten liityttyä "Supra- ja Zildjian-kerhoihin". Ainakin hetkellisesti, täytyy kassella miltä alkavat maistua pitemmän testin jälkeen :) Mukaan tarttui tosiaan tuommonen Ludwig LM402 (B/O badge, jonkin verran pittinkiä) ja Zildjian 14" K-custom dark haitsut (1068g/1374g) ja 18" K dark crash thin (1426g). Onkos nuo K-custom haitsut yleensä nuin "painavat" vai tuntuuko musta vaan siltä noiden ohkasempien Istanbulien jälkeen?

On nuo aika painavan oloiset, ei mun mielestä yleensä ole noin paksuja.

Edit: Jep, Cymbals Onlyn ainoat 14" custom darkit on _979/1196 g.
Edit2: Eihän mulla ola sama crash kun mulla on K custom dark.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
BanZai88
15.09.2011 17:58:26 (muokattu 15.09.2011 18:05:57)
markkuliini: On nuo aika painavan oloiset, ei mun mielestä yleensä ole noin paksuja. Tuo 18" on myös thiniksi pikkaisen paksu, siis ei vielä medium thini missään nimessä. Mulla on sama pelti 1399 grammaisena, ja sekin on sellainen ronski thin. Hyvä livehommissa. Tai sitten se on vaan tuo mun yksilö.

Joo, tulivat tuossa yhden setin matkassa. Itseä ei tuo painava alapelti haittaa, mutta kun on tottunut, että yläpelti on n. 900g tuntumassa, niin hieman hassulta tuntuu :) Soundi ei kuitenkaan ole millään tavalla "kolkko". Oikeastaan aikalailla sellainen, mitä tässä olen koittanut löytää noiden pehmoisten haitsujen vastapainoksi eli enemmän leikkavuutta ja terävyyttä ilman yläkihinää.

Tuota kattelinkin, että on tainnut Zildjianin poijjaat laittaa crashin thin-merkinnän väärään paikkaan! :) Eipähän siinä, hyväsoundinen ja tasapainoinen yksilö ompi, ehkä jollain tasolla "yllätyksetön" eli kelpaa kyllä moneen paikkaan ja sopii monenlaisten peltien kanssa yhteen.

edit. Ahaa, elikkäs noihin on eksyny melkoisen painava alapelti!
edit2. Heh! :D
edit3. Mycymbalin sivuilla näkyvät parit on 1050g/1287g, 1093g/1238g, 1072g/1208g ja 976g/1208g. Elikkäs yläpelti on hyvin "haarukassa", mutta jostain on eksynyt tosi painava alapelti matkaan verrattuna muihin.
EJ84
15.09.2011 18:10:11

BanZai88: Tuota kattelinkin, että on tainnut Zildjianin poijjaat laittaa crashin thin-merkinnän väärään paikkaan! :)

Tuosta syystä mun settiin ei tullut Zildjianin K/Custom thin crashia. Ihmeen paksuja ne thineiksi kaikki mitä oon nähnyt. :)
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
markkuliini
15.09.2011 18:20:04

EJ84: Tuosta syystä mun settiin ei tullut Zildjianin K/Custom thin crashia. Ihmeen paksuja ne thineiksi kaikki mitä oon nähnyt. :)

Mun mielestä nuo K custom dark crash thinit on melko ohuita kautta linjan. Esim. mun 17" on jo huomiota herättävän ohut. Tuo 18" on just hyvä livekäyttöön, sellainen thin+, ja mun käsittääkseni harvinaisuus tuossa sarjassa.
K dark thineissä taas voi olla eri juttu, itsellä ei ole kuin 19" thin ja sen valitsin parin yksilön joukosta. Se on kyllä just sellainen perus ohut. Ei todellakaan paksu. Ihana olla se.

Onko sulla kuinka iso otanta asiasta? :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
15.09.2011 20:10:50

BanZai88: Tulipas sitten liityttyä "Supra- ja Zildjian-kerhoihin". Ainakin hetkellisesti, täytyy kassella miltä alkavat maistua pitemmän testin jälkeen :) Mukaan tarttui tosiaan tuommonen Ludwig LM402 (B/O badge, jonkin verran pittinkiä) ja Zildjian 14" K-custom dark haitsut (1068g/1374g) ja 18" K dark crash thin (1426g). Onkos nuo K-custom haitsut yleensä nuin "painavat" vai tuntuuko musta vaan siltä noiden ohkasempien Istanbulien jälkeen?

Mulla on aika samoissa 14" Versa haikat ja 18" Gold fast crash. Erittäin yleispäteviä. Haikat yllättävänkin pehmeät painoisikseen mutta löytyy erottelua. Crash syttyy helposti mutta on juuri sopiva sekoitus leikkaavuutta ja sohjoa.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
BanZai88
15.09.2011 20:30:01
Kailis: Mulla on aika samoissa 14" Versa haikat ja 18" Gold fast crash. Erittäin yleispäteviä. Haikat yllättävänkin pehmeät painoisikseen mutta löytyy erottelua. Crash syttyy helposti mutta on juuri sopiva sekoitus leikkaavuutta ja sohjoa.

Joo, pitäis noihin Bosphoruksiin joskus tutustua ihan ajan kanssa. Jokusta Master Vintage rideä ja Crashia on tullut naputeltua ja varsin hyvänkuuloisia symbaaleita olivat.

Nyt kun tuli mieleen, niin mulla oli Meinlin Byzance 14" medium haitsut, mitkä oli lähes saman painoiset kuin noi K-customit ( meinl 1042g / 1380g vs. zildjian 1068g /1374g). Soundi oli kuitenkin ihan erilainen. Harmi kun menin myymään, olisi ollut hauska testata vierekkäin, miten valmistusmenetelmät, taonta ja symbaalin profiili vaikuttavat soundiin.
Kailis
15.09.2011 21:30:50

...miten valmistusmenetelmät, taonta ja symbaalin profiili vaikuttavat soundiin.

Vaikuttavat iham penteleesti.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
iekku84
16.09.2011 00:16:19
Ludwig LM400 14"x5" -96
Yamaha SD-493 14"x3.5" 9/89

Alkaa noita virveleitä olemaan useampi laadukkaampi. Varmaan jostain joutuupi jo luopumaan. Jahka testannut kaikki noi vierekkäin! 400m2 hallissa, jossa vain rummut ja vähän muita soitin tarpeita niin kaikki kuullostaa jokseenkin paskalle. Mut jospa sitä jossain kunnon treeniksellä kävisi kopustelemassa.
Pessimisti ei pety.
kincy
16.09.2011 08:07:42

iekku84: Ludwig LM400 14"x5" -96

Alkaa noita virveleitä olemaan useampi laadukkaampi. Varmaan jostain joutuupi jo luopumaan. Jahka testannut kaikki noi vierekkäin! 400m2 hallissa, jossa vain rummut ja vähän muita soitin tarpeita niin kaikki kuullostaa jokseenkin paskalle. Mut jospa sitä jossain kunnon treeniksellä kävisi kopustelemassa.

Teretuloa meidän treenikselle Yrjölään=) Saat ne vanteet samalla?

Viimeisin ostos on 14"x12" MMX Black Mist tomi. Matkahuollossa odottelee uutta omistajaansa, kohta hakemaan!
iekku84
16.09.2011 09:22:13
kincy: Teretuloa meidän treenikselle Yrjölään=) Saat ne vanteet samalla?

Viimeisin ostos on 14"x12" MMX Black Mist tomi. Matkahuollossa odottelee uutta omistajaansa, kohta hakemaan!

Kiits!
Voisi poiketa! Jahka aikaa piisaa!
Pessimisti ei pety.
arse
16.09.2011 09:54:47

iekku84: Ludwig LM400 14"x5" -96

Ei millään pahalla, mutta vaihto RC:sta Exportiin ja väite, että virveleitä voi olla jotenkin "liikaa" tekevät susta vähän epäilyttävän...
Ai hitto kun mie tykkään!
iekku84
16.09.2011 10:27:20
arse: Ei millään pahalla, mutta vaihto RC:sta Exportiin ja väite, että virveleitä voi olla jotenkin "liikaa" tekevät susta vähän epäilyttävän...

Joskus tehdään siirtoja. Oma talo kummittelee mielessä. Mut tosiaan kun en mie soita kun yhdellä virveli rummulla kerrallaan. Ja nykyisin aika vähän tulee soiteltua. Vähän työt ja koulu sotkee harrastuksia.
Että epäilykset sikseen. Omakoti, pari tai rivitalo mökkerö jokatapauksessa nyt tärkein hankinta lähi tulevaisuudelle. Noita rumpuja saapi kyllä. Sexporteilla soittelee toistaiseksi.
Pessimisti ei pety.
kincy
16.09.2011 10:52:44 (muokattu 16.09.2011 10:55:38)

iekku84: Omakoti, pari tai rivitalo mökkerö jokatapauksessa nyt tärkein hankinta lähi tulevaisuudelle. Noita rumpuja saapi kyllä. Sexporteilla soittelee toistaiseksi.

Viisaan miehen puhetta. Kyllä meinaan itelläkin on asunnon ostaminen ihan ensimmäinen prioriteetti jahka saan ammattikorkeakoulusta oikeusalan paperi kouraan (joka toivottavasti tapahtuu kohta) ja mikäli tuuri käy ja pääsen töihin.

E: Kirjottamaan siellä koulussa en ole näköjään vieläkään oppinut:D
iekku84
16.09.2011 11:09:21
kincy: Viisaan miehen puhetta. Kyllä meinaan itelläkin on asunnon ostaminen ihan ensimmäinen prioriteetti jahka saan ammattikorkeakoulusta oikeusalan paperi kouraan (joka toivottavasti tapahtuu kohta) ja mikäli tuuri käy ja pääsen töihin.

E: Kirjottamaan siellä koulussa en ole näköjään vieläkään oppinut:D

En ole oppinut minäkään! Enkä opettele!
Pessimisti ei pety.
arse
16.09.2011 12:17:25

iekku84: Joskus tehdään siirtoja. Oma talo kummittelee mielessä. Mut tosiaan kun en mie soita kun yhdellä virveli rummulla kerrallaan. Ja nykyisin aika vähän tulee soiteltua. Vähän työt ja koulu sotkee harrastuksia.
Että epäilykset sikseen. Omakoti, pari tai rivitalo mökkerö jokatapauksessa nyt tärkein hankinta lähi tulevaisuudelle. Noita rumpuja saapi kyllä. Sexporteilla soittelee toistaiseksi.

Täytyy varoa, ettei vaimo vahingossakaan näe tuota tekstiä, sen verran järkevältä kuulostaa :)
Ai hitto kun mie tykkään!
iekku84
16.09.2011 14:09:32
arse: Täytyy varoa, ettei vaimo vahingossakaan näe tuota tekstiä, sen verran järkevältä kuulostaa :)

Siis sovittu juttu perheen kera. Harraste kamoja saapi sitten kunhan, perheellä katto päällä! Ja päästään pois 5min kävelymatkan päästä torilta. Eli vähän rauhallisempi paikka mielessä.
Pessimisti ei pety.
MxS
16.09.2011 20:03:54 (muokattu 16.09.2011 20:06:50)
Saksaan lähti tilaus (tiedän, syntiä...) kun en jaksanut alkaa haalimaan vermeitä muualta kun on muka niin kiirettä. Tämmöstä olisi tulossa:

Tama 13"X6,5" Artwood Custom Maple Snare Drum
- Syvänlainen 13" virveli piti saada ja lopulta päädyin tähän vaikka välillä oli kovasti mielessä muitakin vaihtoehtoja, kuten esimerkiksi Sonorin Benny Greb ja Yamahan Wolfgang Haffner signaturevirvelit. Tajusin kuitenkin, että menee vielä jokunen tovi ennen kuin taidot on sillä tasolla, että mun virvelisoundi paranee huomattavasti sillä, että ostan 600 euron rummun 300 euron vermeen sijaan. Parempia virppoja voi sitten katsella muilta mailta paremmilla hinnoilla myöhemmin.

Remo 13" Ambassador Coated ja Ambassador Reso Snare
- Vaihtokalvot Tamaan

Yamaha LC 930 Hi-Hat Clutch
- kun ständin alkuperäisessä klutsissa on kierteet pellin kohdalla

Thon Accessory Case 100x40x40
- muutto- ja säilytyslaatikoksi ständeille, penk(e)ille, sähkörumpuräkille ym. rumpusälälle

Hardcase HN12S Snare Drum Case
- 12"x7" Mapexia varten

Meinl MSUB-20 Surdo Bag
- 18"x18" basaria varten. Setti meni myyntiin mutta tämä bassotin on niin namu, että se kannattaa roudata mukana kauemmaskin.

Edit: hankalaa tämä puhelimella kirjoittaminen...
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
Bacchus
16.09.2011 20:17:50
Tama 13"X6,5" Artwood Custom Maple Snare Drum
- Syvänlainen 13" virveli piti saada ja lopulta päädyin tähän vaikka välillä oli kovasti mielessä muitakin vaihtoehtoja, kuten esimerkiksi Sonorin Benny Greb ja Yamahan Wolfgang Haffner signaturevirvelit. Tajusin kuitenkin, että menee vielä jokunen tovi ennen kuin taidot on sillä tasolla, että mun virvelisoundi paranee huomattavasti sillä, että ostan 600 euron rummun 300 euron vermeen sijaan. Parempia virppoja voi sitten katsella muilta mailta paremmilla hinnoilla myöhemmin.

Olisin suositellut Yamahan Steve Jordan 13"x6,5"-signaturea. Läski soundi noin pieneksi, silti herkkä kuin mikä. Myin omani suurin piirtein 250 €:lla. Olisin pitänytkin, mutta oli pakko kaventaa rumpuarsenaalia.

No, ei käännetä veistä haavassa. Varmasti erittäin hyvä tuokin.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)