Aihe: Rumpujen viritys
1 2 3 4 5 6 7 8 947 48 49 50 51
Migo
06.11.2005 18:26:26
Siis onko esim. exporttien tomien virittäminen mahdotonta, jos on noi I.S.S ripustukset? Onko mahdotonta saada hyvä ääni? Ois tässä joulun alla kalvon vaihto viikot edessä niin ei taida evanssit olla enää vaihto ehtona...

Eikai se mahdotonta ole, mutta niinkuin tuossa yläpuolella sanottiin Evanssin kohdalla, niin se ei taida niin hyvin sopia kuin Remon kalvot. Eiköhän hyvillä kalvoilla yms. saa ihan kelpo soundit, mutta kuulemani mukaan I.S.S tuppaa laskemaan viritystä sen kiinnitys kohdasta. Kokeneemmat voivat lisätä/jatkaa.
Piristystä päivään omasta kuvasta.
Migo
13.11.2005 18:19:13
Millälailla saisi tuon virvelin resonoinnin pienemmäksi? Nyt kun lyön esimerkiksi 10" tomiin, niin virveli päästää aivan mahdottoman lisämausteen mukaan. Viritin tänään virvelin uudestaan melko tiukalle ja samalla virittelin tomeja, kun vaihdoin niihin rimssit. Ilmeisesti vireillä on tekemistä sen resonoinnin kanssa. Pahin on juuri tuon 10" ja 12" tomin kanssa.
Tykkään soittaa soittimilla.
Skymningen
13.11.2005 19:30:53
Millälailla saisi tuon virvelin resonoinnin pienemmäksi? Nyt kun lyön esimerkiksi 10" tomiin, niin virveli päästää aivan mahdottoman lisämausteen mukaan. Viritin tänään virvelin uudestaan melko tiukalle ja samalla virittelin tomeja, kun vaihdoin niihin rimssit. Ilmeisesti vireillä on tekemistä sen resonoinnin kanssa. Pahin on juuri tuon 10" ja 12" tomin kanssa.

Otan osaa, mulla on aina ollut tuo sama pirun vaikeus enkä osaa tehdä sille yhtään mitään.. Minuakin siis kiinnostais kuulla miten tuommosesta riesasta mahtaisi päästä eroon..
Osaako joku muuten sanoa tällaseen mitään syytä/neuvoa: Meillä on tomit sellasilla killuttimilla (mitä ikinä lie oikeelta nimeltään) kiinni, eli ne siis roikkuu "neljän ylimmän viritystapin varassa". Mutta sitten itse problemos on se, että tasaisin väliajoin saa huomata kuinka tomien ääni on muuttunut laskevaksi ja syyksi löytyy kahden alimmaisen, "vapaan" viritystapin armoton löysyys. Kuinka ne voi niin tehdä, että löystyvät ihan omia aikojaan? Ja vain ne kaksi alimmaista. Pitäiskö mahdollisesti koko virettä laittaa kireemmäksi, jos tapit on liian löysällä tai jottain?...
Mr. Morrow
13.11.2005 20:20:40
Ei mulla ainakaan ole I.S.S:n kanssa suurempia onkelmia ollut tuon virityksen suhteen, vaikka Evansin kalvot onkin!
Oon jopa saanu 12" ja 13" tomitkin keskenään hyvään vireeseen.
Optimounteja harkitsen ihan vanteen kestävyyden kannalta. En ole meinaan soittaja sieltä hellimmästä päästä, kun fiilis iskee.. =)

Niin ja se virvelin "pärähdys" jotain toista tomia soittaessa johtuu vireestä. Tod.näk. virvelin alakalvon vire on liian lähellä sitä tomin virettä.
Koita vaikkapa kiristää virpan resokalvoa vähän ja testaa uusiks. Mulla korjaantu näin.

Viisaammat korjatkoon, jos puhun täyttä paskaa.
Yhteinen kohtalomme on verinen, mutta veri on vieraan...
Migo
13.11.2005 20:37:59
Ei mulla ainakaan ole I.S.S:n kanssa suurempia onkelmia ollut tuon virityksen suhteen, vaikka Evansin kalvot onkin!
Oon jopa saanu 12" ja 13" tomitkin keskenään hyvään vireeseen.
Optimounteja harkitsen ihan vanteen kestävyyden kannalta. En ole meinaan soittaja sieltä hellimmästä päästä, kun fiilis iskee.. =)

Niin ja se virvelin "pärähdys" jotain toista tomia soittaessa johtuu vireestä. Tod.näk. virvelin alakalvon vire on liian lähellä sitä tomin virettä.
Koita vaikkapa kiristää virpan resokalvoa vähän ja testaa uusiks. Mulla korjaantu näin.

Viisaammat korjatkoon, jos puhun täyttä paskaa.

Ok. Kokeillaan. Kyllä itsekkin tekis mieli noi optimountit ostaa, mutta pärjätään nyt noilla rimsseillä.
Migo
26.11.2005 22:32:27
Antakaas vinkkejä virvelin viritykseen. Siis ihan alusta asti, kun ei tosta exportin virvelistä meinaa saada kelvollista soundia. Olisin kiinnostunut siitä, että miten muut exportin omistajat on virvelin virittänyt, niin voisi kokeilla.
Shitmanek
26.11.2005 23:22:30
Antakaas vinkkejä virvelin viritykseen. Siis ihan alusta asti, kun ei tosta exportin virvelistä meinaa saada kelvollista soundia. Olisin kiinnostunut siitä, että miten muut exportin omistajat on virvelin virittänyt, niin voisi kokeilla.

Tuolla Kumun sivulla olevien ohjeiden mukaan. Itsellänikin kesti sen vireen hakemisessa, suht löysä se sitten lopulta oli, joten kärsivällisyyttä tarvitaan :) Käytössä minulla on Remon CS-kalvo päällä ja tehdaskalvo alla. Noita toimivia vireitä ei taida hirveästi olla, sillä se kuulosti aika kamalalta ennen kuin "se" vire löytyi.
Yarr!
Jeltz
26.11.2005 23:24:24

Exporttia en omista, Rockstar Custom -puuvirpan sen sijaan. Mulla on siinä nyt päällä Evans Genera Dry, alla Remo Ambassador Snare, ja Taman originaali 20-lankainen matto. Parhaimman soundin olen saanut kiristämällä molemmat kalvot tiukalle, ja maton melko löysälle.

Virpan soundi itsessään on ihan kelvollinen noin, mutta resonointi on häiritsevää, tämä kuitenkin johtunee siitä, ettei virpassa ole mattosyvennyksiä? Voiko asialle tehdä muuta, kun teettää mattosyvennykset (en aio, turhan kallis operaatio) tai ostaa uuden virvelin?
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Shitmanek
26.11.2005 23:26:58
Virpan soundi itsessään on ihan kelvollinen noin, mutta resonointi on häiritsevää, tämä kuitenkin johtunee siitä, ettei virpassa ole mattosyvennyksiä? Voiko asialle tehdä muuta, kun teettää mattosyvennykset (en aio, turhan kallis operaatio) tai ostaa uuden virvelin?

Eikös vireitä muuttelemalla pitäisi tuohon tulla vähän parannusta? Omissa rummuissani ei virveli resonoi oikeastaan yhtään tomeihin lyödessä, ja sitä kyllä jopa ihmettelin kun sain ensimmäisen kerran nuo kasattua :) Saapa sitten nähdä miten käy kun uudet kalvot tulevat.
Yarr!
Migo
26.11.2005 23:31:08
Eikös vireitä muuttelemalla pitäisi tuohon tulla vähän parannusta? Omissa rummuissani ei virveli resonoi oikeastaan yhtään tomeihin lyödessä, ja sitä kyllä jopa ihmettelin kun sain ensimmäisen kerran nuo kasattua :) Saapa sitten nähdä miten käy kun uudet kalvot tulevat.

Mulla kyllä resonoi jonkin verran ainakin 10" tomin kanssa. Täytyy oikeastaan kokeilla tuota virityksen muuttamista ehkäpä hieman löysemmäksi. Nyt se on semmonen töks töks. Luultavammin kuitenkin se alakalvo saa olla tosi kireällä?
Jeltz
26.11.2005 23:55:39

Niinno, virppa siis resonoi sekä basarin, että tomien kanssa, vireestä riippumatta, ongelma ei siis johdu samasta vireestä.
Deino
27.11.2005 00:35:04 (muokattu 27.11.2005 00:35:21)

Itselläni on yläkalvo todella tiukalla, alakalvo hiukan löysemmällä ja Remon (ei Taman paska) matto todella tiukalla. Luulen, että olen repinyt parhaa mahdollisen soundin tästä roskavirpasta.
Perkele!
vapauskauppias
30.11.2005 21:51:32
Mulla kyllä resonoi jonkin verran ainakin 10" tomin kanssa. Täytyy oikeastaan kokeilla tuota virityksen muuttamista ehkäpä hieman löysemmäksi. Nyt se on semmonen töks töks. Luultavammin kuitenkin se alakalvo saa olla tosi kireällä?

Itse tykkään siitä, kuinka se maton resonointi tuo eloa tomi- ja basarisoundiin. Ihmettelen aina, kun kaikki koettavat saada maton resonoinnin kokonaan pois. Parempi vaan, kun resonoi. Toki, jos tomi ja virveli soivat täysin samalta korkeudelta, resonanssi on ehkä hieman liian voimakasta. Voisiko muuten olla, että halpisvirpat resonoivat enemmän kuin laadukkaammat? Tiedä en.
Migo
30.11.2005 21:56:07
Itse tykkään siitä, kuinka se maton resonointi tuo eloa tomi- ja basarisoundiin. Ihmettelen aina, kun kaikki koettavat saada maton resonoinnin kokonaan pois. Parempi vaan, kun resonoi. Toki, jos tomi ja virveli soivat täysin samalta korkeudelta, resonanssi on ehkä hieman liian voimakasta. Voisiko muuten olla, että halpisvirpat resonoivat enemmän kuin laadukkaammat? Tiedä en.

Niin, enpä tiedä. Nykyään saanut tuon resonoinnin ihan kohtuulliselle tasolle. Hieman jaksoi vaan viritellä ja sen semmosta.
Jeltz
30.11.2005 21:58:57
Voisiko muuten olla, että halpisvirpat resonoivat enemmän kuin laadukkaammat? Tiedä en.

Ainakin mattosyvennyksen puute vaikuttaa asiaan. Vaikuttavana tekijänä saattaa myös olla viritystaidottomuuteni :).
vapauskauppias
30.11.2005 22:03:57
Ainakin mattosyvennyksen puute vaikuttaa asiaan. Vaikuttavana tekijänä saattaa myös olla viritystaidottomuuteni :).

Emääkää ossaa virittää, ku "sinne päi". Kuintennii pirän siitä resonoonnista.
ToMi88
30.11.2005 22:45:29

Kuintennii pirän siitä resonoonnista.

Joo, kyllä mustakin se resonointi kuuluukin olla. Sopivassa suhteessa se tuo mukavaa lisää tomeihin ja etenkin basariin.
ddrum54
30.11.2005 23:10:04
Joo, kyllä mustakin se resonointi kuuluukin olla. Sopivassa suhteessa se tuo mukavaa lisää tomeihin ja etenkin basariin.

Minusta myös. Paljon helpompi on elellä, kun hyväksyy sen surinan. Joka tapauksessa basso pörisyttää sitä virppaa ihan pirusti.
2`n 4
Stereophile
01.12.2005 09:22:55

Minusta myös. Paljon helpompi on elellä, kun hyväksyy sen surinan. Joka tapauksessa basso pörisyttää sitä virppaa ihan pirusti.

Mullakin tulee enemmän resonointia bassokitarasta kuin muista rummuista. Ja tällä hetkellä käytössä on vanha Rockstarin virveli. Ei muuten yhtään hullumpi kampe, kun vaan oikean vireen löytää, harmi vaan että mattosyvennys puuttuu.
Paskaa!
Ze Kink
05.12.2005 20:48:27 (muokattu 05.12.2005 20:48:43)
Aaaargh, harmittaa. Nyt on koko setissä uudet kalvot, mutta basarista ei saa millään hyvää saundia. Olen 99% varma että se johtuu tuosta huoneesta, sillä basari joutuu olemaan melkein seinässä kiinni ja huone on tosi pieni. Ennen kuin vein basarin sinne soittohuoneeseen sain siitä mahtavan "JYTYMMM" saundin, tuolla huoneessa se on lähinnä "pouk." tai "plöps.". Onkohan mitään mitä tuolle voisi tehdä että tulisi edes vähän parempi soundi huonossa huoneessa?
I JUST WANNA RIDE MY MOOOTORSÄÄÄHHH.... CLE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)