Aihe: Onko meitä yli 3-kymppisiä enää elossa?
1 2 3 4 5 6 7
ferodoz
19.12.2014 22:30:22

Bobana: Tuo tinnituksen hankkiminen on silkkaa hölmöyttä kyllä. Anteeksi vaan. En voi ymmärtää että kuka pystyy kuuntelemaan tai treenaamaan ilman mitään suojausta. On tullu vedettyä kaikenmoista metallia ja kaahausta yli 20 vuotta ja silti on erittäin hyvä kuulo koska siitä olen pitänyt huolen. Suosittelen muillekkin.

Ihmisillä on kuulovaurioon erilaisia kynnyksiä. Mulla alkaa olla ongelmaa vaikka oon varmasti aina kun on mahdollista käyttänyt asianmukaisia suojia.
Just a face in the crowd.
hoikkeli
19.12.2014 23:20:20
ferodoz: Ihmisillä on kuulovaurioon erilaisia kynnyksiä. Mulla alkaa olla ongelmaa vaikka oon varmasti aina kun on mahdollista käyttänyt asianmukaisia suojia.

Kompataan tätä. Itse kärsinyt jo 15v tinnityksestä ja sen tuomasta meluherkkyydestä ja ikää tuli just 30v. Rumpuja soittanut aina suojat korvissa eli siitä ei ole kiinni.
Simulator
12.04.2015 17:15:14
Tervehdys rumpuhemmot!

Minä olen 57-vuotias ja pakko ruveta jo uskomaan pikkuhiljaa, että en ole enään nuori. Rumpujen soitto kiinnostaa kyllä vielä noin niinkuin periaatteessa mutta käytännössä melko vähän. Bändissä soittaminen ei kiinnosta enään ollenkaan.

Minulla on pari akustista settiä ja sähkörummut. Sähkösetti on iän myötä alkanut kiinnostaamaan enemmän koska sitä on kevyempi soittaa eikä tarvitse hosua niin laajalla alueella fyysisesti. Hyvät soundit tulevat myös pienemmällä lyöntivoimakkuudella.
Akustisesta setistä tulee myös mielestäni liian kova ääni, ei kiinnosta enään pahemmin kuunnella sitä meteliä vaikka soittotuntuma onkin vähän parempi kuin sähkösetissä.
Korvien vinkuminen soittosession jälkeen ei tunnu enään "makeelta jutulta" ja vaikka osaankin soittaa hiljaa ja hyvällä fiiliksellä niin silti tuntuu, että aksutinen setti soi liian kovaa. Rumpujen jyminä tuntuu kropassa muutenkin, eikä se tunnu enään pelkästään miellyttävältä.
Soitan myös muita rockbändin soittimia ja rumpujen soitto rajoittuu nykyään lähinnä siihen, että sähkörummuilla naputan silloin tällöin jonkin biisin taustat ja äänittelen muita soittimia sitten siihen päälle. Yhtä hyvin voin myös tehdä rumpukompit koneilla. Enään ei kiinnosta tehdä näistä jutuista mitään "uskontoa" jonka mukaan pitäisi sitten toimia. Kiva kokeilla vaan erilaisia työtapoja. Rumpujen osalta nyt on ykkösjuttuna itseäänitetyillä sampeilla soittaminen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)