Aihe: Mitkä olivat ekat rumpunne??
1 2 3 4 5 6 7
TAMAS
30.03.2015 20:30:33
Eka setti oli handmade mallia. Virvelinä ja tomeina toimi tyhjät pahviset kaljalavat, jotka oli täytetty tyynyillä. Mummolasta löysin vanhat 50-luvun zildjianin haitsun pellit ( Ovat vieläkin tallessa ) jotka toimi pelteinä. Bassaria ei sen kummemmin ollut muuta kun poljin jalalla lattiaa ja kapuloina toimi jotkut vanhat vispilät. Aikani niillä soiteltuani sain isältä ranguttua rummut ja ensimmäiset rummut oli Milleniumit. Kyllä oli hienoo omistaa rummut! NIillä mentiin muutama vuosi ja siitä lähtien on nuo sonorit ollu.
jp351
30.03.2015 21:00:08
TAMAS: Eka setti oli handmade mallia. Virvelinä ja tomeina toimi tyhjät pahviset kaljalavat, jotka oli täytetty tyynyillä. Mummolasta löysin vanhat 50-luvun zildjianin haitsun pellit ( Ovat vieläkin tallessa ) jotka toimi pelteinä. Bassaria ei sen kummemmin ollut muuta kun poljin jalalla lattiaa ja kapuloina toimi jotkut vanhat vispilät. Aikani niillä soiteltuani sain isältä ranguttua rummut ja ensimmäiset rummut oli Milleniumit. Kyllä oli hienoo omistaa rummut! NIillä mentiin muutama vuosi ja siitä lähtien on nuo sonorit ollu.

Aikamoinen upgreidaus millenium --> sonor signature. :)

Minulla oli ensimmäiset rummut new soundit. Koot oli muistaakseni 12, 13, 16, 20 + 14" virveli. Peltiosastolla paiste 302 crash ja hi-hat oli joku royal made in west germany (onko kyseisestä merkistä kenelläkään tarkempaa tietoa, itse en ole törmännyt missään). Tomeja oli hankala virittää, basarin pedaali nitkutti vaikka laittoi öljyä ja crashin kulmansäädössä oli ruuvin kierre korkannut niin pelti saattoi kellahtaa kesken soiton. Siitä huolimatta hienoja hetkiä tuli vietettyä tämän setin parissa ja virveli oli jopa yllättävän hyvä hintaan nähden. Muutama vuosi mentiin näillä ja sitten tuli taloon sonor 3005 + meinl amun ja byzance symbaalit. Nämä olikin sitten pitkään käytössä, tosin täydensin vähitellen virveli- ja peltiosastoa parempaan suuntaan kunnes puolitoista vuotta sitten ostin kirchhoffin akryylisetin joka on tällä hetkellä käytössä.
Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit
Påskägg
06.04.2015 03:24:49
Milleniumit tietysti. Puolet setistä tuhoutui suuripiirtein ensimmäisissä reeneissä.
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
Simulator
11.04.2015 12:50:52
Tervehdys rumpuhemmot!

Kirjottelen pääasiassa tuolla kosketinsoitin osastolla mutta rumpujakin on tullut paukuteltua tuossa vuosikymmenten saatossa. Olen ikuinen
aloittelija mitä tuohon soittamiseen ja soittokamoihin tulee mutta ovat silti kelpuuttaneet minut aikoinaan soittamaan sekä yleisön eteen, että myös studioon.

No, se siitä mutta mitkä olivat ensimmäiset rumpuni? juu siitä on noin 40-vuotta aikaa kun käytiin fillareilla kaverin kanssa ne hakemassa.
Bassari oli julmetun iso noin 80-senttiä korkea ja siinä oli nahkakalvo. Etukalvoa ei ollut eikä bassaripedaalia.
Virvelissä oli myös nahkakalvot ja virvelin matosta oli jäljellä muistaakseni kolme lankaa, se särähti silti hieman kun siihen löi.
Symbaalikin tuli mukana, se oli ihan tummunut eikä soinut yhtään kuului van "kil" siinä oli reikiä reunoissa missä oli ollut ilmeisesti niittejä.
Rummut olivat väriltään vaalen kellertävät, semmoinen helmenhohtoinen pinta.
Bassaripolkimen puuttuminen haittasi hieman soittoa. Tapasin lyödä siihen bassariin kepillä tai potkaista jalalla, jokatapauksessa näillä opettelin rummuttamisen alkeita. Myöhemmin sitten täydensin settiä ihan musiikkikaupasta ostetulla hi-hat telineellä ja pelleillä. Bassaripedaaliin rahat eivät riittäneet.
Stereot sitten vaan lujalle ja armotonta hakkaamista musiikin mukana, siitä se lähti.
watt
11.04.2015 21:14:52
Joskus 80 luvulla kun aloittelin eka kerran 6v soiton niin minun ihan eka rumpusetti oli sender merkkinen. Väri oli "kulta"., niillä tuli sit musiikkiopiston oppien mukaan reenailtua joku aika. En löytänyt netin syövereistä kuvaa moisista kapistuksista.
aap
21.01.2018 19:28:57
Meillä oli navetassa maalipurkkeja joita paukuteltiin.
Sitten ostettiin huutonetistä Rmif tuplasetti 12",12",13",13",22",22" ja 14" virppa.
Haikat ja ride oli jotain neuvostoliitto tekoa kanssa, haikat halkeili minkä kerkes mutta hyvin toimi, crashina oli mustaksi maalattu 16" avedis josta puuttu nyrkin kokonen pala.
Pari vuotta myöhemmin sain ilmaseks Star setin 13"x9",16"x16" ja 20"x16" ja 14"x5"
sitä on vähän jopa ikävä.
Drums12
06.02.2018 13:20:26
drummer 1: Joo eli kiinnostaisi tietää millaisilla seteillä väki on aloitellut rumpalin uriaan..ja tietty mitkä on nykyään! Itse olen soitellut noin viisi ja puoli vuotta ja erittäin aktiivisesti koko sen ajan. Eka settini oli New Sound: 22" basari 10", 12", 13", 14" ja 16". Ja New Sound virppa.Tähän settiin ostin aikoinaan Tama Iron Cobra tupliksen joka on minulla tietty vieläkin.. Pellit Paisteen kakkaa ja Headlineria. Pidin sitä settiä pari vuotta ja sitten vaihdoin Tama Swingstareihin: 2* 22" basarit, 8", 10",12",13" ja 16" ja virppa samaa sarjaa..pellit Paisteen "hieman parempia". Sitten myin senkin setin ja hommasin nykyiset Pearl World Seriekseni (lista: http://www.rumpalit.cjb.net/index.php?page=view_dude.php&ID=197 ) ja hyvät pellit..voi tietty olla että vaihdan kannut vielä parempiin sitten joskus..:)

Mun eka setti oli 2 öljytynnyriä lepikossa, niitä paukuttelin leppäkepeillä niin pirusti ja hyvin mehtä raikui ja kaikui, sittemmin iskä osti Arai-rummut missä jalat oli niin huterat ettei kovi kummasia fillejä kannattanut soitella. Ruuveista tahtoi mennä kierteet helposti. Siitä joka kerta paremmat ja paremmat kamat kun laatukin kehittyi.2000 luvulle...
karkjani
07.02.2018 09:09:13
Omat ensimmäiset rummut oli Ludwig (ilmeisesti Rocker2). Niillä tuli soiteltua pitkät pätkät, ennenkuin muutto katkaisi soittohommat. Onneksi edellisvuonna sain rummut takaisin itselle. Aikani niitä katseltua, tuli ajatus, että jos uudestaan saisin ne soittokuntoon. Tuumasta toimeen ja rummut purkuun. Perusteellisen putsauksen jälkeen raahasin rummut treenikselle ja voi pojat mikä saundi...

Alla muutama kuva...

https://drive.google.com/open?id=1kDPj_nRpn5QEVd_4dd3zV7qU-4prrJyK
https://drive.google.com/open?id=1iVsYikyw2cl-955bZSUPgb9_X3XcXQtZ
https://drive.google.com/open?id=16z3qjfP7JkvRp3xoxBWLVq9vW2cGBLOW
https://drive.google.com/open?id=1Rb3Rb7ToaEWBeftz9dKamKKfO2y3nzvI
https://drive.google.com/open?id=1hCVg6fHnQ-2Ip6XAz16378_H9y0pEKhF
WinterMad
07.02.2018 17:45:23 (muokattu 07.02.2018 18:03:05)
karkjani: Omat ensimmäiset rummut oli Ludwig (ilmeisesti Rocker2).

Kuvien perusteella vaikuttaisivat olevan 70-luvun lopun Classic-sarjalaiset. Rocker-sarjalaisissa on mustavalkoinen badge, kun taas noissa näkyisi olevan ihan perus Blue-Olive. Vahvikerenkaattomat rungot lanseerattiin 1976.

Eli ihan laaturummut kyseessä, eikä mitkään halpis-Ludwigit ;)
arhipp
16.02.2018 15:30:42
Aloitin suoraan huipulta ja ostin Recording Customit. En juurikaan osannut soittaa rumpuja tuolloin, jolloin olin 19-v.

Nyt käydään jo viidettäkymmenettä, RC:t on edelleen käytössä. Vuosien karttuessa olen laajentanut settiäni. Rumpuja en ole kuitenkaan juuri oppinut soittamaan.
Tämänkin hankinnan olen onnistunut vaimolta pimittämään.
Jucciz
26.02.2018 02:30:51 (muokattu 26.02.2018 02:45:04)
Ekat rummut (loppuvuodesta 2015) olivat Premier Club -setti vuodelta 1981 kuten minäkin. Poly Red triband -viimeistely, C1 outfit: 22x14", 12x8", 13x9" ja 16x16". Virvelinä Ludwig Acrolite 5x14" 70/80-lukujen taitteesta. Nämä löytyvät edelleen, vaikka toisenkin setin sittemmin hommasin. Näissä on oivaa vanhan liiton pöhinää ja kyllä nämä ihan täysiveriset rummut ovat, vaikka jälleenmyyntiarvo ei varmasti (vielä?) ihan hervoton olekaan, suomalaista koivua sentäs. Sivusoittimeksi kitaristille varsinkin takuulla turhankin hyvät! ;)

Peltiosastolle hommasin heti kärkeen varman päälle Zildjian K Custom Dark -sarjaa, osa näistä löytyy vieläkin. Ei ole kaduttanut, vaikkei ihan halvaksi tullutkaan: noiden soundi miellyttää kirkkaampia peltejä selvästi enemmän. Toki muihinkin merkkeihin on sittemmin tullut tutustuttua.

Kuvassa moposetti, tosin '68 Super Sensitivellä Acron sijaan:
http://jucciz.com/random/premarit1.jpg
http://jucciz.com/random/premarit2.jpg

Nämä ovat jäsen Lucky 7:n vanhat, mutta kuka muistaa/tunnustaa omistaneensa nämä sitä ennen? Historiamielessä kiinnostaisi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)