Aihe: Rumpuja ostamassa
1 2 3 4 5 6 7 8
velteri
24.01.2010 12:49:05
hollmi-5: Ongelmana taisi olla nuijanvarren kääntyminen ns. ylikulmaan eli pystysuorasta (ihanteellinen nuijan osumakulma) yli. Aika monet bassorummunpedaalit tekevät niin, että painettaessa pedaali ala-asentoon, on nuija pystysuorassa ja ns. ylikulmaan se viedään vauhdilla. Silloin nuija tekee helposti tahattoman tuplalyönnin.

Jos et ole lukenut, niin tuossa kirjoitukseni pedaalin säätämisestä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=119918#p4734144

Kiitoksia ohjeesta. Pitää alkaa testailemaan tuota juttua tai sitten hankkia nuija jota saa säädettyä. Kaveri oli rälläköiny yhdestä pedaalista kiinnityskohdan syvemmäks jotta pedaali olis lähempänä kalvoa ja sillä tavalla sai kulman säädettyä. En viitsisi alkaa siihen kun pedaali on uusi.
Velli
24.01.2010 13:06:44
Jänniä ongelmia pedaalien kanssa. Itsellänikin oli ongelma DW5000-pedaalin kanssa: Se ei sopinut Yamaha Maple Custom-basarin vanteeseen. Vanne oli liian paksu pedaalille. Viilasin pedaalin kiristysmötikän (siis sen joka kiristetään kiinni vanteeseen) pari milliä ohuemmaksi. Homma toimi hyvin, eikä pedaali näytä ulospäin yhtään erilaisemmalta kuin ennenkään.
Nolte
24.01.2010 13:13:33
Jeltz: Taman Iron Cobra -nuija on hyvä valinta. Siinä on käänneltävä pää, niin kulman saa aina säädettyä sopivaksi. Kyllä se tatsiltaan eroaa Pearlin mötkylöistä, mutta munsta ainakin parempaan suuntaan.

Minulla juuri päinvastoin, tykkään Ellujen norminuijasta. Minulla oli Camcossa IC:n nuija, ainakin ihan sen näköinen, enkä saanut sillä mitään aikaan. Kun pistin tilalle Ellujen "mötkylän", niin jo palasi tuntuma ja jykevä soundi. IC tuntui liian leijalta jalan alla.

Legendaarisia makuasioita.
Tätä en allekirjoita!
markkuliini
24.01.2010 14:11:52

Nolte: Minulla juuri päinvastoin, tykkään Ellujen norminuijasta. Minulla oli Camcossa IC:n nuija, ainakin ihan sen näköinen, enkä saanut sillä mitään aikaan. Kun pistin tilalle Ellujen "mötkylän", niin jo palasi tuntuma ja jykevä soundi. IC tuntui liian leijalta jalan alla.

Munkin makuun turhan rimpula se IC:n nuija. Dw:n oma pamppu tuntuu just hyvältä. Toisaalta sellaisella on tullut soitettua putkeen jo about 13 vuotta, niin luulis jalan tottuneen.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
markkuliini
24.01.2010 14:13:59

Velli: Jänniä ongelmia pedaalien kanssa. Itsellänikin oli ongelma DW5000-pedaalin kanssa: Se ei sopinut Yamaha Maple Custom-basarin vanteeseen. Vanne oli liian paksu pedaalille. Viilasin pedaalin kiristysmötikän (siis sen joka kiristetään kiinni vanteeseen) pari milliä ohuemmaksi. Homma toimi hyvin, eikä pedaali näytä ulospäin yhtään erilaisemmalta kuin ennenkään.

Yamahoissa on tosiaan tavallista paksummat bassarinvanteet. Mikäköhän siinäkin on takana?
Joiltain olen kuullut että joskus Yamahan bassareissa on pohjalevyllisten pedaalien kanssa on ollut sellaista ongelmaa että pedaalin takaosa (kantapään kohdalla) meinaa nousta ilmaan.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Vallu-Veke
24.01.2010 17:23:59
velteri: Kiitoksia ohjeesta. Pitää alkaa testailemaan tuota juttua tai sitten hankkia nuija jota saa säädettyä. Kaveri oli rälläköiny yhdestä pedaalista kiinnityskohdan syvemmäks jotta pedaali olis lähempänä kalvoa ja sillä tavalla sai kulman säädettyä. En viitsisi alkaa siihen kun pedaali on uusi.

Rälläkkä, moska ja viimekädessä reilun kokoinen leka on parhaimpia hienosäätötyökaluja ;)

No joo se rälläkkä kannattaa jättää pois ja kokeilee vaikka erilaisia nuijia ensin :)

Itse taivutin hieman sitä vartta, kun se oli omasta mielestä muka muutaman millin liian kaukana. Nyt se ei käänny siitä varren alaosasta katsottuna yli 90 astetta.
Kyse on kait vähän kuin moottorin sytytyksenajoituksessa. Tehot menee ja kierrokset lerpahtaa, jos potku takaisin tulee liian myöhään;)
Jeltz
24.01.2010 17:57:01
kincy: Tämä!
Iron Cobran nuija on kyllä tuntumaltaan täydellinen ja tuo kulman säätö on todella kätevä juttu. Pearlin nuijat on liian painavat minusta jo. Cobran nuija toimii missä tahansa pedaalissa.

Tässähän toinen mielenkiintoinen pointti; Iron Cobra-kuminuijat on painavampia kuin nelisivuiset Eliminator-nuijat. Ero ei ole kovin radikaali, mutta noin päin kuitenkin.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
moderndrummer88
24.01.2010 18:26:40
kincy: Tämä!
Iron Cobran nuija on kyllä tuntumaltaan täydellinen ja tuo kulman säätö on todella kätevä juttu. Pearlin nuijat on liian painavat minusta jo. Cobran nuija toimii missä tahansa pedaalissa.

Jeltz: Tässähän toinen mielenkiintoinen pointti; Iron Cobra-kuminuijat on painavampia kuin nelisivuiset Eliminator-nuijat. Ero ei ole kovin radikaali, mutta noin päin kuitenkin.

Reps! :D:D
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Vallu-Veke
24.01.2010 18:57:35 (muokattu 24.01.2010 18:58:37)
Tuossa taitais olla laatua tonteron edestä?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=387833
RstoU
24.01.2010 19:04:01
Vallu-Veke: Tuossa taitais olla laatua tonteron edestä?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=387833

Kappas, meikäläisen eksät, ja ties kuinka monetta kertaa jo myynnissä :) Laatua on tuohon hintaan kovastikin. Jos rahatilanne olisi eri niin ostaisin nuo takaisin.
kincy
24.01.2010 19:25:09 (muokattu 24.01.2010 19:36:28)

Jeltz: Tässähän toinen mielenkiintoinen pointti; Iron Cobra-kuminuijat on painavampia kuin nelisivuiset Eliminator-nuijat. Ero ei ole kovin radikaali, mutta noin päin kuitenkin.

Niin, minä puhuinkin siitä ihan tavallisesti huopanuijasta.

Vai onko se huopanuijakin painavampi? Eipä oo tullut nuihin painoihin niin perehdyttyä. Noh, ei se mitään:) Se iron cobran nuija on silti meitistä mukavampi tuntumaltaan.
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
Linnunlaulupuu
24.01.2010 19:34:23
moderndrummer88: Reps! :D:D

Hauskimpia juttuja ikinä! Lol x 100
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Wilko
24.01.2010 20:33:50
Velli: Jänniä ongelmia pedaalien kanssa. Itsellänikin oli ongelma DW5000-pedaalin kanssa: Se ei sopinut Yamaha Maple Custom-basarin vanteeseen. Vanne oli liian paksu pedaalille. Viilasin pedaalin kiristysmötikän (siis sen joka kiristetään kiinni vanteeseen) pari milliä ohuemmaksi. Homma toimi hyvin, eikä pedaali näytä ulospäin yhtään erilaisemmalta kuin ennenkään.

Sama vika Rahikaisella. Pearlin poljin (201P) ei sovi sitten millään Yamahan vanteeseen
Lisää balanssia!!!
Bacchus
24.01.2010 20:38:05
Nolte: Minulla juuri päinvastoin, tykkään Ellujen norminuijasta. Minulla oli Camcossa IC:n nuija, ainakin ihan sen näköinen, enkä saanut sillä mitään aikaan. Kun pistin tilalle Ellujen "mötkylän", niin jo palasi tuntuma ja jykevä soundi. IC tuntui liian leijalta jalan alla.

markkuliini: Munkin makuun turhan rimpula se IC:n nuija. Dw:n oma pamppu tuntuu just hyvältä. Toisaalta sellaisella on tullut soitettua putkeen jo about 13 vuotta, niin luulis jalan tottuneen.

Reps lol ähihiii uuh kipu
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Nolte
24.01.2010 23:26:51
Se nuija, mikä oli minulla Camcon pedaalissa oli ainakin kovasti IC -nuijan näköinen. Vaihdoin Camcoon sen tilalle Ellujen mötkäleen varsineen, niin tuntuma oli päivänselvästi jämäkämpi ja rummun soundi jykevämpi. Ei ollut IC-nuija kuminuija, vaan joku lie perushuopahommeli, mutta olipa mikä hyvänsä, niin leija se oli. Ei tuntumaa, ei voimaa polkaisuun. Ei minulle, kiitos.
Tätä en allekirjoita!
Wetski
03.02.2010 18:32:30 (muokattu 03.02.2010 18:33:19)
Kannattais ehkä Taman rumpui miettii koska ne nyt on aika hyviä yleesä ja luotettaviiki. Niissä on kunnon soundi ja kestäviä ja oha niissä oikeet takuutki.
aap
03.02.2010 19:19:50
Wetski: Kannattais ehkä Taman rumpui miettii koska ne nyt on aika hyviä yleesä ja luotettaviiki. Niissä on kunnon soundi ja kestäviä ja oha niissä oikeet takuutki.

Ettei sulla vaan olisi Tamat?
are you shure? dont worry theres no t.bone
moderndrummer88
03.02.2010 19:48:03
aap: Ettei sulla vaan olisi Tamat?

Ettei se ois vaan trolli...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
hansakemanelius
03.02.2010 19:53:37

Ettei vaan olisi samaa laatua kuin meilläpäin kulkevat IC-junat. Ovat aina vähän myöhässä.....?
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Nolte
03.02.2010 21:30:26
hansakemanelius: Ettei vaan olisi samaa laatua kuin meilläpäin kulkevat IC-junat. Ovat aina vähän myöhässä.....?

Ehkä näin, ehkä näin. :)

Muuten, kun puhutaan pedaalin nuijien painosta, niin puhutaanko pelkän mötkylän painosta vai mötkylän + varren painosta? Onko niissä varsien painoissa eroja?
Tätä en allekirjoita!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)