![]() 07.10.2010 00:43:59 | |
---|---|
Miten nää eri hintaluokat eroaa toisistaan. Jos sanotaan että Spark Plugit on sitä 10-30e luokkaa, sitte tulee esim tbonen 50e ja sitten lähemmän 100e. Tai siis mun oikea kysymys on: mikä mun kannattaa hankkia ensimmäisiksi korvatulppamonitoreiksi, kun haluaisin soittaa metronomen päälle bändin kanssa, ja me soitetaan lujaa. En ihan hotsis tollasia 100e juttuja jos voin tyydyttää itseni parilla kympillä(opiskelija puhuu) Onko thomann.de se paikka tilata? Muita puljuja? Suomesta? hmphrmph | |
![]() 07.10.2010 09:28:51 | |
Jomped: Miten nää eri hintaluokat eroaa toisistaan. Jos sanotaan että Spark Plugit on sitä 10-30e luokkaa, sitte tulee esim tbonen 50e ja sitten lähemmän 100e. Tai siis mun oikea kysymys on: mikä mun kannattaa hankkia ensimmäisiksi korvatulppamonitoreiksi, kun haluaisin soittaa metronomen päälle bändin kanssa, ja me soitetaan lujaa. En ihan hotsis tollasia 100e juttuja jos voin tyydyttää itseni parilla kympillä(opiskelija puhuu) Onko thomann.de se paikka tilata? Muita puljuja? Suomesta? Kaksi kymppiä riittää kuusitulppiin, joiden päihin voi laittaa esimerkiksi Shuren in-ear malliset kuulokkeet. Ne eristävät hyvin, ovat hyväsoundiset ja pitkäikäiset oikein käytettynä. Viisi vuotta minulla toiminut erittäin hyvin tämmöinen ratkaisu. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 07.10.2010 13:36:46 | |
![]() 07.10.2010 14:12:35 | |
Jomped: Miten nää eri hintaluokat eroaa toisistaan. Jos sanotaan että Spark Plugit on sitä 10-30e luokkaa, sitte tulee esim tbonen 50e ja sitten lähemmän 100e. Tai siis mun oikea kysymys on: mikä mun kannattaa hankkia ensimmäisiksi korvatulppamonitoreiksi, kun haluaisin soittaa metronomen päälle bändin kanssa, ja me soitetaan lujaa. En ihan hotsis tollasia 100e juttuja jos voin tyydyttää itseni parilla kympillä(opiskelija puhuu) Onko thomann.de se paikka tilata? Muita puljuja? Suomesta? Kun tilasin FinFonicin tulpat ja napit niihin, niin kauppasivat myös halvempaa mallia FF:n nappeihin sopivia kuulokkeita. Olisikohan olleet Sennhaiserin tekemät ja edulliset ainakin noihin FF:n omiin kuulokkeihin verrattuna. En tiedä sopiiko kuusitulppiin. Tuollaiset ilmeisesti http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=583127 [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com | |
![]() 07.10.2010 15:52:23 | |
Kailis: Taitaa halvimmat Shuret olla nää? http://beatman.fi/product_details.php?p=486 Mulla on tuommoiset. Soundi on ihan suht ok hintaan nähden. Mitkään paketin mukana tulleista sovitteista ei sopinut mun korvakäytävään, vaan tungin perus earit noihin. Mulla on kyllä suht pienet korvakäytävät, mutta joo.. Hajosivat kyllä 4 kk käytön jälkeen, sinänsä paska juttu. Toisesta kuulokkeesta ei kuulu mitään. Pitää varmaan lähettää thomannille takuuhuoltoon, jos saisi ne vielä kuntoon. "Sääteletkö sä ääntä? Oli vähän liian kovalla.." "Mä oon ihan valomies." "Aijaa, no tossa oli helsingin kaupunginteatterin entinen valomies, sanoi että valot ihan päin persettä.." | |
![]() 07.10.2010 18:45:13 | |
henydrum: Kun tilasin FinFonicin tulpat ja napit niihin, niin kauppasivat myös halvempaa mallia FF:n nappeihin sopivia kuulokkeita. Olisikohan olleet Sennhaiserin tekemät ja edulliset ainakin noihin FF:n omiin kuulokkeihin verrattuna. En tiedä sopiiko kuusitulppiin. Tuollaiset ilmeisesti http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=583127 Vähän omituiselta kuulostaa tuo, että Sennheiserit olisi olleet halvemmat. Minä kun ostin pari vuotta sitten finfonicilta tulpat, niin antoivat kuulokkeiksi kaksi vaihtoehtoa: ff:n omat tai Sennheiserin CX-300:t, joista päädyin jälkimmäisiin. Sennheiserit olivat selvästi kalliimmat, ja ilmeisesti (toivottavasti) myös paremmat. En muista enää tarkkaa hintaa, mutta oisko jossain 50-70e tietämillä ollut. Sitten siihen lisäksi vielä piti ne sovitteet ostaa. Voihan se tietty olla että valikoimat ja/tai hinnat on muuttunu jossain vaiheessa. Noh, oli miten oli, itse olen ainakin 100% tyytyväinen tulppiin sekä kuulokkeisiin. | |
![]() 07.10.2010 21:50:23 | |
Weetoz: Vähän omituiselta kuulostaa tuo, että Sennheiserit olisi olleet halvemmat. Minä kun ostin pari vuotta sitten finfonicilta tulpat, niin antoivat kuulokkeiksi kaksi vaihtoehtoa: ff:n omat tai Sennheiserin CX-300:t, joista päädyin jälkimmäisiin. Sennheiserit olivat selvästi kalliimmat, ja ilmeisesti (toivottavasti) myös paremmat. En muista enää tarkkaa hintaa, mutta oisko jossain 50-70e tietämillä ollut. Sitten siihen lisäksi vielä piti ne sovitteet ostaa. Voihan se tietty olla että valikoimat ja/tai hinnat on muuttunu jossain vaiheessa. Noh, oli miten oli, itse olen ainakin 100% tyytyväinen tulppiin sekä kuulokkeisiin. Tyytyväinen itsekin oen. FF-2 kuulokkeet n.120erkkiä [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com | |
![]() 07.10.2010 22:17:09 | |
Tiedättekö meneekö CX-300 II tuollaisiin parin kympin kuusiin? korkuinen | |
![]() 08.10.2010 00:28:45 | |
Kai nuo aivoihin työnnettävät napit jollakinlailla demppaa ulkopuolista hälinää vähän joka malli.. Sitte niihin voi tilata vaikka tommosia ear-tyylisiä päitä melkeimpä joka merkkiin jos haluaa enempi peittää ulkopuolisia ääniä. Ja noitakin on saatavilla kyllä eri kokoisia eri kokoisiin korviin. Ja varmaan noita kuusitulppiakin on erikokoisilla sovitteilla olemassa.. Noista halvemmista napeista ei mulla ole kokemusta, mutta varmaan hieman halvemmatkin siihen hommaan käy. Riippuu mitä kaikkea ja millä volalla sieltä napeista kukakin haluaa tuleemaan.. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kuulovauriot on yleensä pysyviä! Jokin limitteri hässäkkä on ehdoton peli kuulovaurioiden ehkäisemiseen! Mulla on käytössä UE:n tommoset kaalliiman sarjan 3-tie valunapit (en muista mallia) ja vanhat Shuren E1:set. Rumpuloita soittaessa en huomaa saundissa eroja ja tykkään jostakin syystä käyttää noita vanhoja Shuren nappeja.. | |
![]() 08.10.2010 12:06:29 | |
Vieno: Kai nuo aivoihin työnnettävät napit jollakinlailla demppaa ulkopuolista hälinää vähän joka malli.. Sitte niihin voi tilata vaikka tommosia ear-tyylisiä päitä melkeimpä joka merkkiin jos haluaa enempi peittää ulkopuolisia ääniä. Ja noitakin on saatavilla kyllä eri kokoisia eri kokoisiin korviin. Ja varmaan noita kuusitulppiakin on erikokoisilla sovitteilla olemassa.. Noista halvemmista napeista ei mulla ole kokemusta, mutta varmaan hieman halvemmatkin siihen hommaan käy. Riippuu mitä kaikkea ja millä volalla sieltä napeista kukakin haluaa tuleemaan... No joo, tavallaan. Täs ketjussa on tavallaan kaksi asiaa pikkuisen ristissä päällekäin. Eli tartteeko vaimennusta, nappikuulokkeita vai sekä että. Jos ei o tarvetta vaimennukseen, ni ainakin meikäläiselle kelpaa halpisnapit vallan mainiosti. Se, et ne ei vaimenna ulkopuolisia ääniä on mulle hyvä asia. Ihan kätevä ja kustannustehokas langallinen korvamonitorisysteemi syntyi ihan stereoplugi- xlr- piuha + fisherampsin vyöklipsi + mitkä tahansa napit, mis on korvasanka. Jos vaimentaa tarttis, niin sit tarttis miettiä mitä sinne korvaansa tunkee, mut pelkkä monitorointi toimii ihan noinkin. One kind of music only - the good kind | |
![]() 08.10.2010 14:31:07 | |
henydrum: Tyytyväinen itsekin oen. FF-2 kuulokkeet n.120erkkiä Jaa, varmaan muistan sitten vaan väärin. No, samapa tuo. Hyviä ovat siis ilmeisesti molemmat. | |
![]() 08.10.2010 23:36:24 | |
rintapek: No joo, tavallaan. Täs ketjussa on tavallaan kaksi asiaa pikkuisen ristissä päällekäin. Eli tartteeko vaimennusta, nappikuulokkeita vai sekä että. Jos ei o tarvetta vaimennukseen, ni ainakin meikäläiselle kelpaa halpisnapit vallan mainiosti. Se, et ne ei vaimenna ulkopuolisia ääniä on mulle hyvä asia. Ihan kätevä ja kustannustehokas langallinen korvamonitorisysteemi syntyi ihan stereoplugi- xlr- piuha + fisherampsin vyöklipsi + mitkä tahansa napit, mis on korvasanka. Jos vaimentaa tarttis, niin sit tarttis miettiä mitä sinne korvaansa tunkee, mut pelkkä monitorointi toimii ihan noinkin. Juu, mutta kait ne halvemmatkin napit jollain tavalla vaimentaa kun ne korviin työnnetään? | |
![]() 09.10.2010 00:45:55 (muokattu 09.10.2010 00:47:26) | |
Vieno: Juu, mutta kait ne halvemmatkin napit jollain tavalla vaimentaa kun ne korviin työnnetään? Witut. Ei vaimenna yhtikäs mitään. Muu maailma vaan putoaa kartalta, milloin napeissa on signaalia. edit; siis tarkoititko luureja vai tulppia? One kind of music only - the good kind | |
![]() 09.10.2010 20:23:33 | |
rintapek: Witut. Ei vaimenna yhtikäs mitään. Muu maailma vaan putoaa kartalta, milloin napeissa on signaalia. edit; siis tarkoititko luureja vai tulppia? Ok. Ja tulppia tarkoitin.. | |
![]() 11.10.2010 16:54:45 | |
Tiiä häntä tulpista. Mulla on vaimentavat n. 60 egen tulpat (en muista valmistajaa) ja hyvin on pelanneet langattomien in earien kanssa. Noista langattomista in -eareista muistan lukeneenin varsin negatiivisia kirjoituksia: eivät toimi, on häiriöitä jne., joten niistäkin nyt muutama kokemus. Mullon ollu käytössä Sennheiserin korvamonitorisysteemi: paristot/akut pelaa suurinpiiretin niin, että keikalle laitan uudet akut ja käytän niitä treeneissä 1-2 kertaa viikossa ehkä kuukauden. Sen jälkeen pitää patterit vaihtaa, eli kestävät mukavasti. Äänenlaatu on hyvä ja mitään toimintahäiriöitä ei ole ollut. Käytetty on nyt vajaan vuoden. Ihan uutena kokemuksena kokeilin parissa viimetreeneissä Rolandin Personal monitormikseriä http://www.roland.com/products/en/M-48/ , joka oli kiinni digimikserissä. Äänenlaatu oli aivan käsittämättömän hyvä. Eristävillä tulpilla, basari mikitettymä kuullosti vähän kuin olis keikalla ollu ja hyvä äänimies paikalla ! Eli kaikki saa säädettyä ite ja koko roska tulee stereona korviin. Siis, semmonen tulee seuraavaksi... -Meinl Laser 20" komppipelti on paras - | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)