![]() 14.05.2009 17:04:46 | |
---|---|
hollmi-5: Noi on hienoja symbaaleja. Valitettavan herkästi särkyvät. Siksi Thin-kokoiset ja ohuemmat ovat todellisia harvinaisuuksia. Pidä hyvää huolta. Kiitoksia neuvoista, pidän huolta, ja soittelen hellästi!! | |
![]() 14.05.2009 19:52:46 | |
H8machine: Tosi hyvä toi alotusposti. Vähän tämmöinen tyhmemmänpuoleinen kysymys, että miten noitten peltien hankinnan kanssa kannattaa toimia, koska thomanilta ostaessahan niitä ei paljoa pääsee testailemaan, ja omilla kylillä (Mikkeli) on aika suppeat valikoimat (yksi kauppa), viimeks peltiä ostaessa katsoin netistä videon missä kyseistä peltiä soitettiin ja melkein sen perusteella tuli sitten ostettua, ei kyllä pettänyt tippaakan odotuksia ja aika edullisesti sainkin. Onko vaivan arvoista lähteä kauemmas peltien perässä? Ei muuten ollenkaan tyhmemmänpuoleinen kysymys. Tämä ongelma lienee tuttua kaikilla kolleegoilla. Kyllähän näissä peltiostoksissa, ainakin käytetyissä, täytyy aika sokkona ostaa. Yrittää netissä etsiä tietoa. Kyllä se tuntuma ja kokemus sitten karttuu muutaman kokeilun jälkeen. Ja jollei pelti mielytä, pistää uudelleen kiertoon. Ei se kaupassa hiplailu välttämättä kerro miltä se lätty oikeesti tositilanteesa kuulostaa. Itse oon suosinut käytettyjä, ei sitten ainakaan harmita niin paljon, jos täytyy pistää kiertoon. Ei se oo ny niin v...n tarkkaa. | |
![]() 14.05.2009 20:55:08 | |
rymy: Ei muuten ollenkaan tyhmemmänpuoleinen kysymys. Tämä ongelma lienee tuttua kaikilla kolleegoilla. Kyllähän näissä peltiostoksissa, ainakin käytetyissä, täytyy aika sokkona ostaa. Yrittää netissä etsiä tietoa. Kyllä se tuntuma ja kokemus sitten karttuu muutaman kokeilun jälkeen. Ja jollei pelti mielytä, pistää uudelleen kiertoon. Ei se kaupassa hiplailu välttämättä kerro miltä se lätty oikeesti tositilanteesa kuulostaa. Itse oon suosinut käytettyjä, ei sitten ainakaan harmita niin paljon, jos täytyy pistää kiertoon. Varsinkin käsintaotuissa pelleissä on se ongelma että kaksi päältäpäin identtistä peltiä saattavat kuulostaa ihan erilaisilta. Itse olen hankkinut suurimman osan pelleistäni käytettyinä. Kyttäilen aina muusikoiden.netiä ja huuto.netiä ja kun kohdalle sattuu kiinnostava pelti järkevään hintaan niin ostan pois. Parhaimmat olen pitänyt ja muut olen pistänyt kiertoon ja yleensä olen saanut maksamani hinnan takaisin. Tällainen testailu on sekä opettavaista että mielenkiintoista, joten suosittelen. Twistkompilla pärjää pitkälle... | |
![]() 15.05.2009 01:12:51 | |
hansakemanelius: Varsinkin käsintaotuissa pelleissä on se ongelma että kaksi päältäpäin identtistä peltiä saattavat kuulostaa ihan erilaisilta. Itse olen hankkinut suurimman osan pelleistäni käytettyinä. Kyttäilen aina muusikoiden.netiä ja huuto.netiä ja kun kohdalle sattuu kiinnostava pelti järkevään hintaan niin ostan pois. Parhaimmat olen pitänyt ja muut olen pistänyt kiertoon ja yleensä olen saanut maksamani hinnan takaisin. Tällainen testailu on sekä opettavaista että mielenkiintoista, joten suosittelen. Oolrait, kiitoksia vastauksista! Tosiaan, siirryn tässä itsekkin koulun penkiltä työ-elämään mikä ratkaisee opiskelijalle tyypilliset raha-ongelmat. Pitää itsekkin alkaa kärkkyä otollisia tilaisuuksia. RETRIBUTION! | |
![]() 15.05.2009 14:04:53 (muokattu 15.05.2009 14:20:58) | |
Jeltz: Isoa ääntä lähtee isosta symbaalista, ja mulla tuon tarpeen täyttää 19" Zildjianin K-Custom hybrid crash. Sopii kuvaukseen ollen ison kuuloinen, ja tasaisen maton saa helposti aikaan. Syttyy helposti, mutta ei ole kuitenkaan ihan ohuimmasta päästä. Zildjianin nettisivujen mukaan on paksuudeltaan thin, itse mieltäisin enempi med.thin-medium -osastoon. On sorvaamattoman keskiosan ansiosta aika voimakkaasti reunoille oheneva profiililtaan. 'Keskitason' hinta on kovin vaikeasti määriteltävä käsite. Liekö K-Custom liian arvokas? K-customit alkaa olemaan jo liian kalliita :( Kuvauksesta päätellen tuollanen olisi kyllä aika passeli. Onko muita vastaavat ominaisuudet täyttäviä? Juuri tuollaista helposti syttyvää, muttei liian ohutta hakisin. Keskitason hinnalla meinasin ettei mitään halpiskolisijaa, eikä toisaalta minkään merkin lippulaivaakaan ole tarvis hankkia. Siellä parin sadan euron lähellä saa pyöriä, muttei mitään 300€ saisi olla. Tällä hetkellä omista pelleista miellyttää eniten Zildjianin 16`Avedis thin crash, josta tosin puuttuu sivusuuntaisesti palasia, mutta soi vielä kohtuullisesti. En tiedä voiko rikkinäistä verrata uuteen, mutta ainakin sitä äänekkäämpi ja ehkä paksumpi saisi olla. | |
![]() 15.05.2009 14:09:44 | |
Edelliseltä sivulta Kailista lainaten: Mä lähtisin 18" enintään 1500 grammaa painavasta liikkeelle. Yks asia mistä ei niin hirveesti ole vouhotettu on profiili, joka liian kuperana piukentaa ääntä ja vähentää wash ominaisuutta. Bosphoruksen Versa on hirmu hyvän kuuloinen, mutta hinta voi olla sen "keskihinnan" yli. Mites Turkishilta löytyis? Soundstoren Turkish-valikoimaa lähtisin varmaan testailemaan itsekin. Eivät ole pahan hintaisia, ja b20-turkkilaiset harvemmin edustavat kuitenkaan noita 'halpiskolisijoita'. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. | |
![]() 17.05.2009 20:46:24 | |
Jeltz: Edelliseltä sivulta Kailista lainaten: Soundstoren Turkish-valikoimaa lähtisin varmaan testailemaan itsekin. Eivät ole pahan hintaisia, ja b20-turkkilaiset harvemmin edustavat kuitenkaan noita 'halpiskolisijoita'. Turkishin classic rock 17" löytyy täältä ja mainio pelti komppaamiseen. Ehkä tuuman isompi vois toimia vähän jykevämpäänkin komppiin. Google won't search for Chuck Norris because it knows you don't find Chuck Norris, he finds you. | |
![]() 18.05.2009 00:35:54 (muokattu 18.05.2009 00:39:49) | |
Jos Soundstoreen eksyy, kannattaa aivan varmasti tsekata Istanbul Agop Mel Lewis mallisto. Musamaailmassa on Agopeja enemmänkin, aivan loistavia symbaaleja. Tää on tarjouksessa http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/40_44_155/products_id/3238 Paikan päälle vaan testaamaan. Eikä muuten Bosphoruksetkaan mene budjettisi yli. Traditional tai Gold sarjan 1400-1500 grammainen 18"-19" ajaisi asiansa varmasti. Kuuntelehan näytteet. http://www.jamisa.com/ | |
![]() 25.06.2009 21:58:44 | |
Suositelkaas mulle jotain 20 tuumaista halpaa ja hyvää rideä.. Ei mielellään yli 100e.. Itse olen miettinyt ostaisinko Meinlin HCS riden kun hintaakaan ei ole kuin se 80e ja laatu on melko hyvää.. | |
![]() 26.06.2009 15:10:44 | |
Sodomy: Suositelkaas mulle jotain 20 tuumaista halpaa ja hyvää rideä.. Ei mielellään yli 100e.. Itse olen miettinyt ostaisinko Meinlin HCS riden kun hintaakaan ei ole kuin se 80e ja laatu on melko hyvää.. Heikille peltipaita päälle ja kovennettua 15 vuotta. | |
![]() 28.06.2009 23:27:05 | |
Sodomy: Suositelkaas mulle jotain 20 tuumaista halpaa ja hyvää rideä.. Ei mielellään yli 100e.. Itse olen miettinyt ostaisinko Meinlin HCS riden kun hintaakaan ei ole kuin se 80e ja laatu on melko hyvää.. Halpa ja hyvä eri lauseeseen kiitos. 100€ ei saa hyvää ridea ainakaan uutena. Katsele käytettynä. Paiste Alpha, Pst5, Meinl classics, amun ja mb8. Sabian b8 (hyvät ridet kuulemma) ja niin eespäin. Näitä käytettyinä etsimään. Ovat varmasti parempia kuin HCS ja huntin pintaan tod.näk lähtee, varsinkin jos osaat tinkiä. Google won't search for Chuck Norris because it knows you don't find Chuck Norris, he finds you. | |
![]() 29.06.2009 09:09:34 (muokattu 29.06.2009 09:09:51) | |
_kuntsi_: Halpa ja hyvä eri lauseeseen kiitos. 100€ ei saa hyvää ridea ainakaan uutena. Katsele käytettynä. Paiste Alpha, Pst5, Meinl classics, amun ja mb8. Sabian b8 (hyvät ridet kuulemma) ja niin eespäin. Näitä käytettyinä etsimään. Ovat varmasti parempia kuin HCS ja huntin pintaan tod.näk lähtee, varsinkin jos osaat tinkiä. Joo, halvalla ei saa ainakaan uutena hyvää ja köyhän ei oikeasti kannata ostaa halpaa. Viisikymppiä-seitsemänkymppiä lisää hintaan, niin alkaa jo saamaan ihan pro-tason peltiä käytettynä. Itse maksoin tuosta Sabianin 20" AA Medium Ridesta juurikin 150 euroa. Virheetön peli, leimat tosin ovat kuluneet pois. Toisin sanoen, tämänkin foorumin tori on katselemisen arvoinen paikka! EDIT: typoja Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. | |
![]() 20.07.2009 17:31:40 | |
Olen ostamassa 2 halpaa crashia treenikäyttöön. Ihan sama onko messinkiä. Koot 16" ja 18". Linkkiä jos jotain on mielessä! | |
![]() 30.07.2009 12:56:28 (muokattu 30.07.2009 12:57:21) | |
Suositelkaas rumpumaisterit jotain dynaamista ja "sivistynyttä" hi-hatia äänityskäyttöön. Olen itse kitaristi joten en tiedä yhtään mitään symbaaleista, mutta ois tarkoitus ostaa jokin yleishaikka äänittämiseen, kun noi vuodot ärsyttää. Äänitän useimmin raskasta rokkia/meteliä mutta haikka sais olla kuitenkin vähän "jazzimpi" ja hillitty. Dynamiikkaa sais löytyä. Jotain 12-13 tuumaista ehkäpä? Budjetit jossain 250-300? Nimim. Paisteen Rudeen kyllästynyt -.- www.mikseri.net/blindways | |
![]() 30.07.2009 13:54:53 | |
Yrms: Suositelkaas rumpumaisterit jotain dynaamista ja "sivistynyttä" hi-hatia äänityskäyttöön. Budjetit jossain 250-300? Tuohon hintaan löytää jo niin paljon erilaisia haikkoja, että järkevää mennä kauppaan kokeilemaan mikä omaa korvaa miellyttää. Kannattaa uskoa omia korviaan, ts. yrittää kuunnella niin että voi uskoa. Äkkinäinen ei aina tule ajatelleeksi että myös kapula vaikuttaa peltisoundiin hyvin paljon, joten eri haikkoja verratessa kannattaa aina käyttää samaa keppiä. | |
![]() 30.07.2009 14:44:52 | |
Yrms: Suositelkaas rumpumaisterit jotain dynaamista ja "sivistynyttä" hi-hatia äänityskäyttöön. Olen itse kitaristi joten en tiedä yhtään mitään symbaaleista, mutta ois tarkoitus ostaa jokin yleishaikka äänittämiseen, kun noi vuodot ärsyttää. Äänitän useimmin raskasta rokkia/meteliä mutta haikka sais olla kuitenkin vähän "jazzimpi" ja hillitty. Dynamiikkaa sais löytyä. Jotain 12-13 tuumaista ehkäpä? Budjetit jossain 250-300? Nimim. Paisteen Rudeen kyllästynyt -.- Ziljian K-Custom Dark: http://www.thomann.de/fi/zildjian_kcustom_regular_14_dark_hihat.htm Uutena menee yli budjetin, mutta käytettynä saa noin kolmella sadalla. Pienemmät menevät yleensä jo aika ohkaiseksi, mutta esim Zildjian A-Custom 13" on oikein hyvä ja edullinenkin: http://www.thomann.de/fi/zildjian_acustom_brilliant_13_hihat.htm Sitten hihaässänä heitän Policen Stewart Copelandin käyttämän oikein sähäkän 12" Paisten, mutta sitä ei taida vielä olla myynnissä? Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 30.07.2009 16:01:30 (muokattu 30.07.2009 16:03:00) | |
Sabian HHX Evolution käytettynä jos löytyy. Soundstoresta http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/40_44_156/products_id/6538 http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/40_44_156/products_id/608 http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/40_44_156/products_id/134 Ääh, siis 12"-13". On siellä niitäkin. | |
![]() 17.09.2009 15:14:14 | |
Pääsin tänään testaamaan jenkeistä tullutta 18" Bosphorus Versa crashia. Juuri sellainen kuin odotin; ohut, tumma, herkkä ja kompleksinen. Hintakaan ei ollut paha, noin 100 euroa, Suomessa 282. | |
![]() 21.10.2009 18:03:42 | |
onko kukaan tilannut jenkeistä tai lähettääkö ne ylipäätänsä sieltä joka paikasta tilauksia.yritin music 123:sta tilata riden nyt kun kurssi on alhainen mutta vastaus tuli etteivät us:n ulkopuolelle tällä hetkellä lähetä.jos joku on tilannut jostain muualta nettikaupasta jenkeistä niin voisko vähän linkkiä saada vinkiksi. | |
![]() 21.10.2009 19:09:11 | |
watt: onko kukaan tilannut jenkeistä tai lähettääkö ne ylipäätänsä sieltä joka paikasta tilauksia.yritin music 123:sta tilata riden nyt kun kurssi on alhainen mutta vastaus tuli etteivät us:n ulkopuolelle tällä hetkellä lähetä.jos joku on tilannut jostain muualta nettikaupasta jenkeistä niin voisko vähän linkkiä saada vinkiksi. Niillä vähän käytännöt vaihtelee näissä asioissa. Jotkut suostuvat myymään meillekin vaikka ilmeisesti eivät sikäläisten ja meikäläisten sääntöjen mukaan saisi, ja se voi loppua lyhyeen. Onhan tämmöinen kuin shopusa.com -nettisivu, jonka kautta voi tilata nimenomaan mainitsemastasi puljusta, mutta ne ottaa käsittelymaksua sekä tullit ja alvit päältä. Se voi silti olla kannattavaa jos dollarin kurssi on selkeästi heikompi kuin .66 . Authorization by nothing. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)