Aihe: Vapaamuotoista keskustelua rummuista
1 2 3 4 5 6 7 8 947 48 49 50 51
Miskendal
18.10.2018 17:40:23
Duro: Kumu ja Jackshop niitä ainakin asentelee. Yks mahdollisuus on hommata jostain Geuger Percussionin Dynamountti, joka tekee kelluvasta tomista jalallisen. http://www.gaugerpercussion.com/dynamounttrade-fts.html

Mulla oli yhes välis tollasella yks lattiatomi. Muuten ihan toimiva systeemi, mutta keissiin ei enää mahtunut tuon rimmssin kanssa.

Kiitokset! Tuo Dynamountti vaikuttaa turvalliselta ratkaisulta. Jos jollain sellainen 16'' tomiin pyörii ylimääräisenä niin voisin ostaa pois.
hollmi-5
19.10.2018 07:47:55
Miskendal: Kiitokset! Tuo Dynamountti vaikuttaa turvalliselta ratkaisulta. Jos jollain sellainen 16'' tomiin pyörii ylimääräisenä niin voisin ostaa pois.

Saa olla aika pitkät jalat, että 12" syvä tomi on soittokorkeudella.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Miskendal
19.10.2018 12:03:11
hollmi-5: Saa olla aika pitkät jalat, että 12" syvä tomi on soittokorkeudella.

Erinomainen huomio, enpä itse edes ajatellut. Luulen että istun kuitenkin sen verran matalalla että riittänee ihan normaalit jalat
Kefiiri
19.10.2018 15:33:38
En vieläkään oikein tajua puhutaanko rumpalin vai rummun jaloista. Rummussahan jalat tulevat tuolla systeemillä niin alas, että jalan koko pituus alkaa olla hyötykäytössä ja korkeus riittää normi soittoon. Eikö?
En ole musiikin asiantuntija.
Miskendal
19.10.2018 15:45:20
Kefiiri: En vieläkään oikein tajua puhutaanko rumpalin vai rummun jaloista. Rummussahan jalat tulevat tuolla systeemillä niin alas, että jalan koko pituus alkaa olla hyötykäytössä ja korkeus riittää normi soittoon. Eikö?

Rummun jaloista käsitin itse puhuttavan. Mittasin myös paljonko jää ns ylimääräistä tällä hetkellä noista 16x16 lattiatomin jaloista joka on setissä. Ylimääräistä oli hieman yli 10 senttiä per jalka, eli ainakin nuo jalat riittäisi juuri passelisti lyhyemmällekin tomille.
hollmi-5
19.10.2018 16:49:25 (muokattu 19.10.2018 16:50:04)
60-luvun Ludwigien jalat ovat lyhyet. 14 lattiatomissa ei orggisjaloilla korkeus riitä, kun sääret on vaakatasossa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Krice
19.10.2018 18:39:33

Pitää varmaan ostaa se Zildjian City Pack. Siinähän olisi ne minulta puuttuvat kiekot. Lisäksi Zildjianilta on tullut äskettäin verrattain hilpeältä vaikuttava L80-sarjalainen 18" china, joka sopisi varmaan aika hyvin muuten "normaaliin" hiljaiseen settiin, koska tavalliset chinat on aivan liian äänekkäitä.
moderndrummer88
21.10.2018 17:02:50
hollmi-5: Saa olla aika pitkät jalat, että 12" syvä tomi on soittokorkeudella.

Itsellä ei moista ongelmaa kyllä ole ollut, vaikka tuossa Signia setissä lattiatomi onkin 12" syvä, ellei peräti 11". Se kun alunperin ollut sitä power syvyyksistä kokosarjaa ja lattiatomi on tullut yhdellä kiinnikkeellä klämpillä kiinni.

Pidän virveliä ja lattiatomia samassa korkeudessa vaakatasossa ja virveli on minulla aika korkealla, korkeammalla kuin useimmilla nykymuodin mukaan. Etureuna on aikalailla navan korkeudella, toisaalta en ihan hirmu korkealla istu, mutta kuitenkin niin, että jalat on selvästi yli 90 asteen.
Epämuusikko
22.10.2018 02:51:58
Saahan sitä vaikka kuinka pitkiä jalkoja.
uliuli
Krice
23.10.2018 14:55:29

Huvittaa kun youtube ai-singulariteetti ehdottaa jatkuvasti Sabian Big & Ugly -sarjan ridejä. Karsean näköisiä ja kuuloisia laattoja.
VeeKoo
25.10.2018 23:04:07

Krice: Huvittaa kun youtube ai-singulariteetti ehdottaa jatkuvasti Sabian Big & Ugly -sarjan ridejä. Karsean näköisiä ja kuuloisia laattoja.

Jaha, se lienee sitten justiinsa näin. Yksi parhaista rideistä mitä olen soittanut 22" big & ugly pandora. Tietty jos tykkää kirkkaasta ja repivästä pingistä, niin onhan nää varmaan karsean kuuloisia. https://www.youtube.com/watch?v=rk2W6Qz9s0Q
Krice
26.10.2018 00:22:24

Pitää varmaan ostaa sitten joku niistä, ilmeisesti Apollo on minulle sopivin; koska minulla ei ole kunnon ride-symbaalia. Jos se on huono niin voin ilkkua singulariteetille, että se oli tyhmempi kuin apinalajiin kuuluva eläin.
jarome
26.10.2018 12:27:40
Kyllä varmasti jos niitä symbaaleja hipelöi siellä kerrostalo-olohuoneessa yksin ilman bändiä, niin on vaikea ymmärtää hyvän päälle.
Monen symbaalin hyvyys tulee esiin vasta kun ympärille laitetaan muita instrumentteja soimaan.
time decorating
Krice
26.10.2018 14:39:24

jarome: Kyllä varmasti jos niitä symbaaleja hipelöi siellä kerrostalo-olohuoneessa yksin ilman bändiä, niin on vaikea ymmärtää hyvän päälle.
Monen symbaalin hyvyys tulee esiin vasta kun ympärille laitetaan muita instrumentteja soimaan.

No onpa ylimielinen asenne. Ns. hyvän päälle ymmärtäminen on makuasia ja väittäisin, että 30 vuotta soittamista harrastaneena tiedän mikä kuulostaa hyvältä omasta mielestäni.
jabajee
26.10.2018 22:24:54
VeeKoo: Jaha, se lienee sitten justiinsa näin. Yksi parhaista rideistä mitä olen soittanut 22" big & ugly pandora. Tietty jos tykkää kirkkaasta ja repivästä pingistä, niin onhan nää varmaan karsean kuuloisia. https://www.youtube.com/watch?v=rk2W6Qz9s0Q

Kirkkaan ja repivän riden saa ilmastointiteipillä kuulostamaan tuollaiselta pandoralta ja samalla siitä tulee uglyn näköinenkin.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Krice
27.10.2018 16:19:23

En ehkä ihan vielä hanki mitään kallista rideä. Taidan ensin opetella vähän soittamaan, jos vaikka jotakin sattumalta oppisi ja sen jälkeen sitten kalliimpaa välinettä settiin. Löysin nurkasta 18" Stagg Sensa medium crashin, jota olen nyt käyttänyt ridenä. Sehän on aika kirkas soundiltaan, mutta haitanneeko tuo.
Seba
27.10.2018 17:51:01

Krice: No onpa ylimielinen asenne. Ns. hyvän päälle ymmärtäminen on makuasia ja väittäisin, että 30 vuotta soittamista harrastaneena tiedän mikä kuulostaa hyvältä omasta mielestäni.

Tässä on vähän sama homma kuin esim bassosaundissa. Menee treenikselle ja pari tuntia säätää sitä ihan vitun jumalaista saundia, ja kun kaikki on täydellistä ja loppubändi saapuu paikalle ja kaikkien soittaessa yhdessä se saundi onkin ihan perseestä. Se jää joko jalkoihin, tunkee liikaa läpi tai on muuten vaan munaton tai paska. Kokonaissaundi on osiensa summa. Sitä varmaan tuossa haettiin.

Itsekseen makkarin nurkassa hiplaillen tietenkin se on tärkeintä että ne osien saundit miellyttää itseään jos niitäcei tarvii sovittaa mihinkään kokonaisuuteen sekaan, varsinkaan livenä.
Ei viestiä.
jarome
27.10.2018 21:24:13
Krice: No onpa ylimielinen asenne. Ns. hyvän päälle ymmärtäminen on makuasia ja väittäisin, että 30 vuotta soittamista harrastaneena tiedän mikä kuulostaa hyvältä omasta mielestäni.

Ei ollut tarkoitus tuossa olla ylimielinen lainkaan. Sori jos hymiö jäi pois.
Mutta tosiaan moni symbaali saattaa yksinään soitettuna ollakkin huonon kuuloinen. Bändin seassa se sitten toimiikin todella jees. Tai sitten ei.
time decorating
VeeKoo
29.10.2018 09:41:17

jabajee: Kirkkaan ja repivän riden saa ilmastointiteipillä kuulostamaan tuollaiselta pandoralta ja samalla siitä tulee uglyn näköinenkin.

Symbaalipajat toivovat varmaan, että tätä tietoa ei leviteltäisi. Loppuu pian Raw- ja Dry peltien myynti.
Kefiiri
29.10.2018 10:47:33
VeeKoo: Symbaalipajat toivovat varmaan, että tätä tietoa ei leviteltäisi. Loppuu pian Raw- ja Dry peltien myynti.

Ei se lopu koska ainoa rumpali joka käyttää teippiä on kuitenkin Epis :)
En ole musiikin asiantuntija.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)