![]() 02.05.2007 14:49:53 | |
---|---|
Oma setti oli punaisella wrapilla, jotka kylläkin kuorin veks. Rakentelin joskus 14"x10" RMIF tomista virvelin. Aika häijy peli tuli :) Ehkä pitää tuon virvelin kylkeen vetäistä sirppi ja vasara kylmän viileästi... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. | |
![]() 02.05.2007 14:51:18 | |
RMIFfit on kyllä kautta linjan helkutin rumia vermeitä, semmosia idän ihmeen näköisiä jos tiedätte mitä tarkoitan. 16" lattiatomista tuli muuten tosi hieno roskis treenikselle. :) Ei tuo virveli niin ruma ole, mitä Neuvostoliittolaiselta odottaa, mutta ei se kauniskaan kyllä ole... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. | |
![]() 02.05.2007 21:23:55 | |
Sehän soikin yllättävän hyvin tuo Neuvostoliittolainen peli. Ehkä olen ollut Ladan suhteenkn vain turhan epäluuloinen... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. | |
![]() 02.05.2007 21:32:24 | |
http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-BEECH- … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Ostakaa siitä hyvänolonen paketti... ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA | |
![]() 03.05.2007 11:29:33 | |
http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-BEECH- … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Ostakaa siitä hyvänolonen paketti... Liian syvät... | |
![]() 03.05.2007 11:31:49 | |
Tässä kuvia yllätysvirvelistä: http://img187.imageshack.us/img187/6226/kokokuvaisonb2.jpg http://img247.imageshack.us/img247/2825/koneistosisuvj4.jpg http://img187.imageshack.us/img187/459/nostinulkoazw7.jpg Siinä muutamia. Ei siis ole itselläni mitään hajua mikä peli on kyseessä. Voi tietysti olla ihan New Sound -osastoakin. Soinnista ei siis mitään tietoa ennen iltaa... Hienohan toi on! Eikä se soundi ole välttämättä yhtään huono. Väri on kyllä...no, kiihottava. | |
![]() 03.05.2007 13:07:03 | |
Hienohan toi on! Eikä se soundi ole välttämättä yhtään huono. Väri on kyllä...no, kiihottava. Pitää tänään illalla vielä rasvata ja kiillottaa peli. Sointi ei siis ollut lainkaan paha. Kyllä se rock'n rollissa menee. Kovin herkkä se ei kyllä ole. Eli ghost-noteja on kyllä turha kuvitella viljelevänsä. Mutta suhteellisen äänekäs ja jämäkkä peli. Painaakin kuin synti tuon läpi rungon koneiston ansiosta. Ja hinnaksi tuli sitten loppujen lopuksi 0€, koska myin samalla ostamani crashin pois 150€:llä ja koko paketista maksoin saman verran. "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. | |
![]() 22.03.2008 01:22:20 | |
"Löytöjä, harvinaisuuksia, sattumia.. Eli rumpuja ja yllätyksiä" "Huom! Olet kirjoittamassa yli 323 päivää vanhaan ketjuun!" ....... joo joo Laitetaanpa tämä ketju jälleen ylös - sattumalta kun löytyi haun avulla. Jossain "Rookie" ketjussa kyselin teiltä rytminikkareilta hyvien rumpusettien ominaisuuksista ja merkki/malli - suosituksia "about tonnin hintaluokkaan". ( Shell & hardware ) Noin kuukauden olen rahat perstaskussa käynyt katsastelemassa ja testailemassa liikkeissä eri settejä - niillä epämääräisen pienillä tiedoilla ja taitamuksilla mitä vuosien saatossa mukaan on tarttunut. Eipä juuri ole kiinnostanut rumpalien puuhastelut kamojensa ympärillä - nyt sen sai sitten tuta. Yamahan Custom tour settiin olin ropojani laittamassa - kun tarjolle tuli Olympicin "Super Olympic setti" vuodelta 1976-1977 alkuperäisessä kattauksessa , vain haitsun yläpään kiristimen sormiruuvi korvattuna pultilla. Jopa "äffän" myyjä kuullessaan tarjokista, kehoitti hamkkimaan sen omistukseen. "Yamahan pääsee ostamaan kyllä myöhemminkin - tällaista ei välttämättä" Alkuperäiseltä omistajalta , asuinhuoneiston nurkasta , kymmeniä vuosia siellä seisseenä - kävin setin sitten hakemassa - omasta mielestäni kohtuuhinnalla. http://www.simondring.co.uk/vo/images/1970/Super%20Olympic.jpg Pari kysymystä tähän teille asiantuntijoille heittäisin. Jännittyneenä tiedustelisin - mikä on ko. satsin käypä hinta ( aka. nimimerkki "maksoinko liikaa" ) Mitä toimenpiteitä ottaessani / virittäessäni sitä jälleen käyttökuntoon ? Kalvosuosituksia ? " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. | |
![]() 22.03.2008 01:39:22 (muokattu 22.03.2008 01:45:38) | |
"Löytöjä, harvinaisuuksia, sattumia.. Eli rumpuja ja yllätyksiä" "Huom! Olet kirjoittamassa yli 323 päivää vanhaan ketjuun!" ....... joo joo Laitetaanpa tämä ketju jälleen ylös - sattumalta kun löytyi haun avulla. Jossain "Rookie" ketjussa kyselin teiltä rytminikkareilta hyvien rumpusettien ominaisuuksista ja merkki/malli - suosituksia "about tonnin hintaluokkaan". ( Shell & hardware ) Noin kuukauden olen rahat perstaskussa käynyt katsastelemassa ja testailemassa liikkeissä eri settejä - niillä epämääräisen pienillä tiedoilla ja taitamuksilla mitä vuosien saatossa mukaan on tarttunut. Eipä juuri ole kiinnostanut rumpalien puuhastelut kamojensa ympärillä - nyt sen sai sitten tuta. Yamahan Custom tour settiin olin ropojani laittamassa - kun tarjolle tuli Olympicin "Super Olympic setti" vuodelta 1976-1977 alkuperäisessä kattauksessa , vain haitsun yläpään kiristimen sormiruuvi korvattuna pultilla. Jopa "äffän" myyjä kuullessaan tarjokista, kehoitti hamkkimaan sen omistukseen. "Yamahan pääsee ostamaan kyllä myöhemminkin - tällaista ei välttämättä" Alkuperäiseltä omistajalta , asuinhuoneiston nurkasta , kymmeniä vuosia siellä seisseenä - kävin setin sitten hakemassa - omasta mielestäni kohtuuhinnalla. http://www.simondring.co.uk/vo/images/1970/Super%20Olympic.jpg Pari kysymystä tähän teille asiantuntijoille heittäisin. Jännittyneenä tiedustelisin - mikä on ko. satsin käypä hinta ( aka. nimimerkki "maksoinko liikaa" ) Mitä toimenpiteitä ottaessani / virittäessäni sitä jälleen käyttökuntoon ? Kalvosuosituksia ? Paljonko maksoit? Eihän hinnat mitään valtiosalaisuuksia ole, vai? Käypää hinta voi olla vaikea määritellä. 76-77 alkaa vasta tulla oikeaan vintage-ikään. Tosin jos paketti on niin siisti kuin sanoit, nostaa arvoa. Olympic oli Premierin karvalakkiversio. Tuossa matalat tomit joka on mielestäni plussaa. En ole asiantuntija, mutta jos olet saanut 400 eurolla on se mielestäni kohtuuhinta. Ja sitten on oikeiden asiantuntijoiden vuoro, olkaa hyvät. Kalvoiksi Ambassador coated ei mene koskaan pahasti pieleen. Kevyt rasvaus viritysruuveihin, esim. teflonpohjaisella voiteluaineella. Ota kaikki kalvot pois ja pyyhi kostealla rungot, viisteet, vanteet ym. Jos on piintynyttä likaa käytä hieman astianpesuainetta. Kromiosat krominkiillotusaineella tarvittaessa. Pledillä saat hienon kiillon ja hylkii likaa ja pölyä. | |
![]() 22.03.2008 02:18:15 | |
Paljonko maksoit? Eihän hinnat mitään valtiosalaisuuksia ole, vai? Voin hinnan paljastaa - tosin myöhemmin - ettei vaikuta mielipiteisiin. Käypää hinta voi olla vaikea määritellä. 76-77 alkaa vasta tulla oikeaan vintage-ikään. Tosin jos paketti on niin siisti kuin sanoit, nostaa arvoa. Olympic oli Premierin karvalakkiversio. Tuossa matalat tomit joka on mielestäni plussaa. Netistä sain ennen kaupantekoa selville ; jonkinasteinen Olympicin juhlamalli tämä "super" oli - mm. kymmenen bassarin lugia ja parempi hardware. MUTTA se miksi nostan tämän kaupan "omaan arvoonsa" ovat juuri nuo matalat tomit ! En ole asiantuntija, mutta jos olet saanut 400 eurolla on se mielestäni kohtuuhinta. Ja sitten on oikeiden asiantuntijoiden vuoro, olkaa hyvät. ... sanotaan " tieto luo tuskaa " - onneksi ei tämä. Kalvoiksi Ambassador coated ei mene koskaan pahasti pieleen. Kevyt rasvaus viritysruuveihin, esim. teflonpohjaisella voiteluaineella. Ota kaikki kalvot pois ja pyyhi kostealla rungot, viisteet, vanteet ym. Jos on piintynyttä likaa käytä hieman astianpesuainetta. Kromiosat krominkiillotusaineella tarvittaessa. Pledillä saat hienon kiillon ja hylkii likaa ja pölyä. Kiitos vinkeistä. Tomeja kun tutkailin sisäpuolelta - mieleeni tuli kysymys ; voiko viisteitä vahata puuvahalla ? Puu viisteissä vaikutti melko kuivalta ja karheahkolta. ( Viisteiksi oli rungon reunaan liimattu pyökkinen rimpssu - levennys/vahvennus ) " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. | |
![]() 22.03.2008 07:27:04 | |
Kiitos vinkeistä. Tomeja kun tutkailin sisäpuolelta - mieleeni tuli kysymys ; voiko viisteitä vahata puuvahalla ? Puu viisteissä vaikutti melko kuivalta ja karheahkolta. ( Viisteiksi oli rungon reunaan liimattu pyökkinen rimpssu - levennys/vahvennus ) Viisteet kannattaa vahata, minä olen vahannut simppelisti kynttilällä että kalvo luistaa kunnolla. Se on vahvikerengas. :) "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 22.03.2008 10:22:29 | |
Taisi olla hieman alakanttiin tuo arvio hinnasta varsinkin jos on HW ja snare mukana. 600 vois olla sellainen kohtuu. | |
![]() 22.03.2008 10:28:10 (muokattu 22.03.2008 10:30:35) | |
Pari kysymystä tähän teille asiantuntijoille heittäisin. Jännittyneenä tiedustelisin - mikä on ko. satsin käypä hinta ( aka. nimimerkki "maksoinko liikaa" ) Mitä toimenpiteitä ottaessani / virittäessäni sitä jälleen käyttökuntoon ? Kalvosuosituksia ? Olympic oli Premierin edullisin mallisto, joten kalliita ne eivät uutenakaan olleet. Siksi alkuperäinen omistaja saattaa myydä hyvinkin halvalla, kun ei niitä itse harvinaisina vintagerumpuina pidä. Kannattaa ehdottomasti ostaa, jos edullisesti saa. Varsinkin jos setti on alkuperäiskuntoinen kaikkine standeineen. Matalissa ja vanhoissa rummuissa valkoinen Ambassador on yleisin valinta ja käy hyvin kalvoksi Olympickeihin. Niissä on ollyt Everplay Extrat alkuperäisasennuksena. Sillä nimellä saa kalvoja edelleenkin. Tosin ne taitavat nykyisin olla parempia, kuin ne kammotukset silloin 70-luvulla. Taisi olla hieman alakanttiin tuo arvio hinnasta varsinkin jos on HW ja snare mukana. 600 vois olla sellainen kohtuu. No ei missään tapauksessa. Ellei ole ihan pakko saada juuri niitä tunnesyistä. Noita myytiin markka-aikaan alle tonnillakin. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 22.03.2008 10:55:18 | |
Paljonkohan se sen aikainen tonni olis nykyrahassa? Aika kova raha varmaan. Ehkä about kassaneidin kuukausiliksa. | |
![]() 22.03.2008 11:51:17 | |
Paljonkohan se sen aikainen tonni olis nykyrahassa? Aika kova raha varmaan. Ehkä about kassaneidin kuukausiliksa. Markka-akaa elettiin vielä 2000-luvulla. 90-luvun lopulla noita sai alle tonnilla. Tämmöinen täsmennys. Pitää kuitenkin muistaa, että Olympickit eivät ole vintagea. Ne ovat vain vanhat. Tämä on toki minun mielipiteeni. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 22.03.2008 12:01:15 | |
Vähän kuin jotkut rumpalit jotka eivät ole vintagea. Ne ovat vain vanhoja | |
![]() 22.03.2008 22:40:36 | |
Olympic oli Premierin edullisin mallisto, joten kalliita ne eivät uutenakaan olleet. Yes ... yes ... ymmärretty - siis Premierin "jokapojan" tyrkytit. Käsittääkseni tässä Super Olympic setissä laatutasoa oli kuitenkin nostettu edellisiin O:n malleihin verrattuna. Olympicin "vintage" sivujen mukaan juuri nämä Superin setin elementit olivat mukana Jenkkiviennissä. Siksi alkuperäinen omistaja saattaa myydä hyvinkin halvalla, kun ei niitä itse harvinaisina vintagerumpuina pidä. Kannattaa ehdottomasti ostaa, jos edullisesti saa. Varsinkin jos setti on alkuperäiskuntoinen kaikkine standeineen. No tässä tapauksessa myyjä oli saanut "vintagerumpujen asiantuntijalta" vinkin rumpujen "nykyarvosta" - joka muuten poikkesi teidän arviostanne - ollen 50 % kalliimpi. Setti on täysin alkuperäisessä kunnossa - lukuunottamatta haitsun kadonnutta sormiruuvia. Alkuperäiset kalvot oli edelleen tallessa, vaikka paikalle oli vaihdettu 30 vuotta sitten "uudet" paremmat kalvot. Hardware käsitää basaripedaalin, haitsun, tomitelineen, jakkaran, pari peltiständiä - kaikki kiristimiltään ja rihloiltaan/hampailtaan täysin kunnossa - originaaleja. Symbaaleina ovat alkuperäiset pellit - uskomattoman hyväsoundiset - ja tähän ikään mennessä niitä on tullut kuultua jos jonkinlaisia. Alkuperäiset haitsun pellit olivat kuulostaneet kuulema väsähtäneiltä - tilalle hommattu Paisteen satsi - originaalit olivat tallessa ja seurasivat mukana. Kannut pinnoiltaan ja rungoiltaan täysin kunnossa - snare on peltinen. "Taisi olla hieman alakanttiin tuo arvio hinnasta varsinkin jos on HW ja snare mukana. 600 vois olla sellainen kohtuu" No ei missään tapauksessa. Ellei ole ihan pakko saada juuri niitä tunnesyistä. Noita myytiin markka-aikaan alle tonnillakin. Tunnesyy tai ei - hommattua tuli. Ostopäätökseeni vaikutti suuresti näkemäni uudet "tonnin hintaluokan" euroajan tarjokit. Itse olen tyytyväinen ostokseeni, eikä myyjän hintapyyntö osoittautunut minulle ylitsepääsemättömäksi. Tämän keskustelun perusteella olen kuitenkin mitä ilmeisemmin tehnyt huonot kaupat - näitä siis saa neljälläsadalla - en vain löytänyt mistä. Puolustuksekseni maksamalleni hinnalle , kuusisataa , täytynee sanoa ; fiiliksestä ostaa "Made in China" settien tilalle jotain länsimaista "aikansa halpiskamaa" - sekin oli jo sen ylimääräisen parinsadan väärtti. Keep on knockin´ " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. | |
![]() 22.03.2008 22:50:14 | |
No tässä tapauksessa myyjä oli saanut "vintagerumpujen asiantuntijalta" vinkin rumpujen "nykyarvosta" - joka muuten poikkesi teidän arviostanne - ollen 50 % kalliimpi. Huoh, en halua mitenkään masentaa, mutta en luottaisi pätkääkään näihin "asiantuntijoihin". Perusmyyntipuhetta, jolla ei ole yhtään mitään arvoa. Epäilyttävän kaupan tunnistaa aina siitä, että joku asiantuntija on sitä suositellut. Varsinkin, kun itse tuntee markkinat sen verran hyvin, että väitettyjen asiantuntijoiden myyntipuheet tuntuvat lähinnä naurettavilta. Itse olen tyytyväinen ostokseeni, eikä myyjän hintapyyntö osoittautunut minulle ylitsepääsemättömäksi. Tämän keskustelun perusteella olen kuitenkin mitä ilmeisemmin tehnyt huonot kaupat - näitä siis saa neljälläsadalla - en vain löytänyt mistä. Puolustuksekseni maksamalleni hinnalle , kuusisataa , täytynee sanoa ; fiiliksestä ostaa "Made in China" settien tilalle jotain länsimaista "aikansa halpiskamaa" - sekin oli jo sen ylimääräisen parinsadan väärtti. Keep on knockin Paljon mieluummin ottaisin nuo Olympicit, kuin jotkut Taiwanin halpikset. Nykyään tosin esim. Pearlille Taiwan on käynyt liian kalliiksi, tuotantoa siirretään jo Indonesiaan. | |
![]() 22.03.2008 22:52:43 (muokattu 22.03.2008 22:53:31) | |
Puolustuksekseni maksamalleni hinnalle , kuusisataa , täytynee sanoa ; fiiliksestä ostaa "Made in China" settien tilalle jotain länsimaista "aikansa halpiskamaa" - sekin oli jo sen ylimääräisen parinsadan väärtti. Keep on knockin Sinulla oli hyvä syy: oma fiilis. Näin pitää toimia. Itselleen näitä hommataan loppupelissä. Silloin hintakin määräytyy pitkälti ostohalukkuuden mukaan. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 22.03.2008 23:09:23 (muokattu 22.03.2008 23:11:17) | |
"Taisi olla hieman alakanttiin tuo arvio hinnasta varsinkin jos on HW ja snare mukana. 600 vois olla sellainen kohtuu" Puolustuksekseni maksamalleni hinnalle , kuusisataa , täytynee sanoa ; fiiliksestä ostaa "Made in China" settien tilalle jotain länsimaista "aikansa halpiskamaa" - sekin oli jo sen ylimääräisen parinsadan väärtti. No ei se mun arvio sitten niin paljon heittänyt. Mielestäni teit hyvät kaupat. Ei tuollaisia kävele vastaan joka päivä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)