Jaren 02.08.2006 18:41:40 | |
---|
Vaikka Ian Paicea rumpalina arvostankin ei Deep Purple ja sitä kautta herran työskentely ole koskaan niin kovasti kolahtanut, että hänet suosikkeihini laskisin. Jaa, no ei sitten ;). Ei minuunkaan Buddy Rich ole koskaan kummemmin kolahtanut, tyyppi kun tuntui aina toistavan itseään sooloissaan. Mielipide asioitahan nämä, joista ei tunnetusti KANNATA kiistellä. "...No, no, baldrick, thats the most ridiculous thing i'v ever hea....Aah! Baldrick, I have a cunning plan...." -Prince Edward |
kaksi 26.08.2006 01:16:37 | |
---|
1. John Bonham 2. John Bonham 3. John Bonham 4. John Bonham .....Eiköhän siinä ollu nää kaikkien aikojen parhaat rumpalit..... Tai siis mun mielpide vaan on se, että Bonzo oli ja on vieläkin paras vaikka ei elä. En tiiä mistä johtuu, tyyli niin kohallaan. Timo. |
hollmi-5 26.08.2006 02:51:00 | |
---|
Jaren: Aloitteleva rumpali. Aktiivista soittoa noin vuosi, Oikeinko Buddy toistaa itseään? http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
J. Cool 26.08.2006 10:35:44 | |
---|
Jaren: Aloitteleva rumpali. Aktiivista soittoa noin vuosi, Oikeinko Buddy toistaa itseään? nyt mä repesin oikein kunnolla :D heh onnistuit hollströmi kiteyttämään kahteen virkkeeseen koko mnetin luonteen. Laittaisin sulle monta plussaa jos voisin. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
muulipetteri 26.08.2006 11:05:39 | |
---|
Danny Carey. |
Jaren 26.08.2006 12:15:44 (muokattu 26.08.2006 12:18:47) | |
---|
Jaren: Oikeinko Buddy toistaa itseään? Kyllä, näin on. Melkein jokainen SOOLO jonka olen Buddyltä nähnyt on ollut lähes samanlainen kuin toiset. Aina samat vanteeseen naputtelut, samat kuviot snareen, sama "hakkaan jumalattomasti näitä kahta crashiä" -lopetus. Voi tietenkin olla etten ole kuunnellut hänen soittoaan tarpeeksi, mutta nämä näkemäni pätkät eivät vain ole säväyttäneet. EEi siinä mitään, tälläiset voin kyllä hyväksyä, mutta kun jätkä vielä oli niin ylimielinen. Perustaa nyt bändi RUMPALIN taustaksi? Eikö tuo ole hieman nurinkurista? Rumpalinhan pitäisi olla bändin tausta. Tietenkin Buddy oli todella hyvä rumpali, kyllähän sen näistä pätkistä näkee, komppi kyllä kulkee, mutta miksi minun pitäisi ylistää tyyppiä jolla ei ole minulle mitään syvempää merkitystä? Erittäin kova rumpali, tuskin ikinä itse pääsen samalle tasolle, mutta hänen soittonsa ei vaan koskaan ole iskenyt minuun. Sillä siisti. Edit: Meni hieman yli "...No, no, baldrick, thats the most ridiculous thing i'v ever hea....Aah! Baldrick, I have a cunning plan...." -Prince Edward |
J. Cool 26.08.2006 13:17:16 (muokattu 26.08.2006 13:21:36) | |
---|
Kyllä, näin on. Melkein jokainen SOOLO jonka olen Buddyltä nähnyt on ollut lähes samanlainen kuin toiset. Aina samat vanteeseen naputtelut, samat kuviot snareen, sama "hakkaan jumalattomasti näitä kahta crashiä" -lopetus. Voi tietenkin olla etten ole kuunnellut hänen soittoaan tarpeeksi, mutta nämä näkemäni pätkät eivät vain ole säväyttäneet. EEi siinä mitään, tälläiset voin kyllä hyväksyä, mutta kun jätkä vielä oli niin ylimielinen. Perustaa nyt bändi RUMPALIN taustaksi? Eikö tuo ole hieman nurinkurista? Rumpalinhan pitäisi olla bändin tausta. Tietenkin Buddy oli todella hyvä rumpali, kyllähän sen näistä pätkistä näkee, komppi kyllä kulkee, mutta miksi minun pitäisi ylistää tyyppiä jolla ei ole minulle mitään syvempää merkitystä? Erittäin kova rumpali, tuskin ikinä itse pääsen samalle tasolle, mutta hänen soittonsa ei vaan koskaan ole iskenyt minuun. Sillä siisti. Edit: Meni hieman yli huoh. edit: ei viitsi, ettei menis yli. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
Jaren 26.08.2006 13:25:01 | |
---|
huoh. edit: ei viitsi, ettei menis yli. Suurkiitokset, kun arvostat mieleipidettäni tässä asiassa. "...No, no, baldrick, thats the most ridiculous thing i'v ever hea....Aah! Baldrick, I have a cunning plan...." -Prince Edward |
Deino 26.08.2006 13:27:56 | |
---|
Suurkiitokset, kun arvostat mieleipidettäni tässä asiassa. Minä arvostan ja olen osittain samaa mieltä. M.A.C.H.O. # 2
"I can't believe this macho bullshit!" |
Nolte 26.08.2006 13:48:05 | |
---|
HYVIN monella rumpalilla on sooloissaan paljon samaa joka kerta. Ainakin kevyemmän musiikin puolella. Varmaan muillakin. Eli se on ehkäpä kehno peruste olla tykkäämättä. Toisaalta, eihän näissä asioissa oikein hyviä perusteluja ole olemassakaan. Kun tuppaavat olemaan niin subjektiivisia asioita, tunteeseen perustuvia. Kuka tykkää, kuka ei. Aika harvassa ovat ne, jotka pystyvät kutakuinkin objektiivisesti arvostelemaan eri genrejen suorittajia. Tässä tapauksessa rumpaleita. Ei taida tälläkään palstalla olla yhtä ainoaa. Liekö niitä olemassakaan. Tässä valossa pitää vain yrittää ymmärtää hyvinkin erilaisia mielipiteitä asioista. Toisaalta, onhan se joskus aika viihdyttävääkin lukea tunteenpurkauksia milloin minkäkin asian puolesta. Usein nautintoaineiden vahvistamana ladattuja... Hyvät kamat - huono soittaja! |
J. Cool 26.08.2006 14:00:56 (muokattu 26.08.2006 14:02:45) | |
---|
Suurkiitokset, kun arvostat mieleipidettäni tässä asiassa. jos perehdyt rumpuihin, musiikkiin ja kaikkeen niihin liittyvään - sanotaan nyt vaikka vielä seuraavat 6 vuotta, ja voit vielä allekirjottaa oman kirjotukses, niin yllätyn kyllä. e: joo, onhan nämä niitä ns. mielipideasioita. eihän oteta kaikkea haudanvakavasti. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
MK73 26.08.2006 14:22:57 | |
---|
HYVIN monella rumpalilla on sooloissaan paljon samaa joka kerta. Ainakin kevyemmän musiikin puolella. Varmaan muillakin. Eli se on ehkäpä kehno peruste olla tykkäämättä. Toisaalta, eihän näissä asioissa oikein hyviä perusteluja ole olemassakaan. Kun tuppaavat olemaan niin subjektiivisia asioita, tunteeseen perustuvia. Kuka tykkää, kuka ei. Aika harvassa ovat ne, jotka pystyvät kutakuinkin objektiivisesti arvostelemaan eri genrejen suorittajia. Tässä tapauksessa rumpaleita. Ei taida tälläkään palstalla olla yhtä ainoaa. Liekö niitä olemassakaan. Tässä valossa pitää vain yrittää ymmärtää hyvinkin erilaisia mielipiteitä asioista. Toisaalta, onhan se joskus aika viihdyttävääkin lukea tunteenpurkauksia milloin minkäkin asian puolesta. Usein nautintoaineiden vahvistamana ladattuja... Näin on. En minäkään noteeraa esim. Buddy Rich:iä enkä monia muitakaan mestareita, jos en jaksa kuunnella heidän edustamaansa genreä. Musiikki ennen kaikkea. Toisaalta vaikka Phil Rudd on todella itseääntoistava, "Eissarit" nyt vaan potkii eteenpäin sen verta hyvin, että pari levyä kannattaa omistaa :) Justiin äimistelin Cozy Powellin rumpusooloa Rainbown riveissä, oli muuten parhaita kuulemiani lajissaan, piti oikein nousta seisomaan :o |
Epämuusikko 26.08.2006 16:04:16 | |
---|
Tavallaan komppaan Jarenia. Buddyn tyyli jaksoi äimistyttää joskus. Jostain syystä esim. Mel Lewisin big band-soitto kuullostaa mun korviin nykyään mukavammalta. Buddyllä oli chopsit kohdallaan, sitä ei voi kiistää. Mielipideasioita edelleen. I absolutely Weckl. Bustard #1 |
passe 26.08.2006 17:12:10 | |
---|
Kyllä, näin on. Melkein jokainen SOOLO jonka olen Buddyltä nähnyt on ollut lähes samanlainen kuin toiset. Aina samat vanteeseen naputtelut, samat kuviot snareen, sama "hakkaan jumalattomasti näitä kahta crashiä" -lopetus. Voi tietenkin olla etten ole kuunnellut hänen soittoaan tarpeeksi, mutta nämä näkemäni pätkät eivät vain ole säväyttäneet. EEi siinä mitään, tälläiset voin kyllä hyväksyä, mutta kun jätkä vielä oli niin ylimielinen. Perustaa nyt bändi RUMPALIN taustaksi? Eikö tuo ole hieman nurinkurista? Rumpalinhan pitäisi olla bändin tausta. Tietenkin Buddy oli todella hyvä rumpali, kyllähän sen näistä pätkistä näkee, komppi kyllä kulkee, mutta miksi minun pitäisi ylistää tyyppiä jolla ei ole minulle mitään syvempää merkitystä? Erittäin kova rumpali, tuskin ikinä itse pääsen samalle tasolle, mutta hänen soittonsa ei vaan koskaan ole iskenyt minuun. Sillä siisti. Edit: Meni hieman yli Tästä tuli mieleen se dvd, greatest drum solos tai jotakin sellaista. Jumankauta kun se vanhojen kettujen snaren leivonta helvetti alkaa niin se ei lopu, ei sitten millään! Iso kumarrus kaikille heille, mutta rumpusoolo on harvojen herkkua. Niin monet rumpalit voisivat jättää ne kokonaan väliin. "Good is in the details..." |
hyperhamsteri 26.08.2006 18:14:49 (muokattu 26.08.2006 18:15:00) | |
---|
Jaren: Aloitteleva rumpali. Aktiivista soittoa noin vuosi, Oikeinko Buddy toistaa itseään? Hienoa pojat. Wanha mestari hyökyttää kokemattomammat toisinajattelijat ja oppipojat myötäilevät, siinä teille M.netin koko luonnetta. 1 Älä pilkkaa Bonhamia 2 Älä pilkkaa Supraphonickia 3 Älä pilkkaa Buddy Richin sooloja, ellet ole itse soittanut 30 vuotta Niin ja niistä kovista rumpaleista: Buddy Rich on kova. Mike Manigini on kovin. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Deinonychius: Huhutaan, että olisit homo. |
Epämuusikko 26.08.2006 18:19:57 | |
---|
Niin ja niistä kovista rumpaleista: Buddy Rich on kova. Mike Manigini on kovin. Ja molemmat ovat mielestäni tyylinsä vankeja. Luotan, että tiedätte mitä tarkoitan, ettekä kommentoi, että "Fitty, vejä paremmin!!!1½lars-komodo". Mä oon valmis vetämään tämän threadi lukkoon, pakkoloma M-Netistä tekisi mullekin hyvää. Ja nämä gallupit ovat edelleen perseestä, mielipiteistä kun ei voi kiistellä. Itse asiassa Jarenille ja Deinolle henkistä plussaa, kun uskaltavat olla eri mieltä.
I absolutely Weckl. Bustard #1 |
hyperhamsteri 26.08.2006 18:30:12 | |
---|
Ja molemmat ovat mielestäni tyylinsä vankeja. Mike Mangini on muuten oikeasti yllättävän monipuolinen. ;) Ja nämä gallupit ovat edelleen perseestä, mielipiteistä kun ei voi kiistellä. Nämä gallupit, jotka sivuavat näitä tulenarkoja rumpupalstan kirjoittamattomia lakeja, ovat mielestäni varsin hauskoja, koska ihan mielenkiinnolla seuraan, kuinka jotkut ovat todella ottaneet sydämensä asiaksi tehdä selväksi, että näissä asioissa ei eriäville mielipiteille ole sijaa. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Deinonychius: Huhutaan, että olisit homo. |
Epämuusikko 26.08.2006 18:40:16 | |
---|
ihan mielenkiinnolla seuraan, kuinka jotkut ovat todella ottaneet sydämensä asiaksi tehdä selväksi, että näissä asioissa ei eriäville mielipiteille ole sijaa. Se on kyllä totta... I absolutely Weckl. Bustard #1 |
drumm 26.08.2006 18:55:25 | |
---|
jos perehdyt rumpuihin, musiikkiin ja kaikkeen niihin liittyvään - sanotaan nyt vaikka vielä seuraavat 6 vuotta, ja voit vielä allekirjottaa oman kirjotukses, niin yllätyn kyllä. Sähän olit muistaakseni 4 vuotta soittanut, kun osasit kaikki Wecklin lickit? *hymiö* |
.Fisu. 26.08.2006 19:41:26 | |
---|
Minun ääneni menee kyllä Buddy Richille Moni kakku päältä kaunis" |