Kailis 08.09.2011 18:49:05 | |
---|
Veksi: Luulen, että se kalvo oli vanha, koska virvelimatto joka tuli samassa kaupassa oli vielä markkahinta pussin päällä, myös kalvo oli avaamattomassa pussissa! Ei pitäis vaikuttaa mutta saatan olla väärässä. Viritätkö alakalvon ns. sikakireälle? Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
markkuliini 08.09.2011 18:54:28 | |
---|
Kailis: Ei pitäis vaikuttaa mutta saatan olla väärässä. Viritätkö alakalvon ns. sikakireälle? Ja menikö siinä nimenomaan se kalvo rikki vai pettikö se liimaus vanteesta. Mun mutu sanoo, että UV-säteily voi hyvinkin hapertaa vuosien kuluessa noin ohutta filmiä. Ja tuo oli siis reneissance kalvo, eli spessufilmiä. Voihan se myöskin olla että se liima petti siitä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 08.09.2011 19:03:55 (muokattu 08.09.2011 19:04:23) | |
---|
markkuliini: Ja menikö siinä nimenomaan se kalvo rikki vai pettikö se liimaus vanteesta. Mun mutu sanoo, että UV-säteily voi hyvinkin hapertaa vuosien kuluessa noin ohutta filmiä. Ja tuo oli siis reneissance kalvo, eli spessufilmiä. Voihan se myöskin olla että se liima petti siitä. Niin. On tämä hämmentävää kun käytän itse jopa 60's kalvoja eikä tuota ongelmaa ole ollut. Yritän nyt vain kartoittaa mikä mättää. Mä veikkaisin valmistusvirhettä. Tai sitten laitettu liian kireälle. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
markkuliini 08.09.2011 19:08:28 | |
---|
Kailis: Niin. On tämä hämmentävää kun käytän itse jopa 60's kalvoja eikä tuota ongelmaa ole ollut. Yritän nyt vain kartoittaa mikä mättää. Mä veikkaisin valmistusvirhettä. Tai sitten laitettu liian kireälle. Paljon mahdollista nämäkin. Mutta mä aiemmin epäilin nimenomaan vuosikausien suoraa auringinvaloa joka haperoittais. Esim. kaupassa hylly ikkunan ääressä, ja tuo on ollut laitimmainen kalvo. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
ferodoz 08.09.2011 19:11:23 (muokattu 08.09.2011 19:18:51) | |
---|
Valmistusvirhettä en ainakaan epäilisi hetkeäkään. Juuri tästä syystä käytän Remon sijaan jotain muita kalvoja, koska joko niistä lähtee alle tunnin soitolla pinta, tai sitten ne hajoavat virittäessä, tai lakkaa soimasta alle kahdessa viikossa. Ei ole mua varten tehty tälläsiet mitä pitää ostaa varoiksi 3kpl että saa yhden laadukkaan. Toista se on Evanssilla, plus että saundi on hieman atakkivoittoisempi (vrt. ambassador/g1) kuin Remossa, mikä on mun korvaan hyvä juttu. En tajua mistä muovisuudesta puhutte. Koolla on väliä. |
markkuliini 08.09.2011 19:37:12 | |
---|
Mulla taas on ollut maanantaikappaleet juurikin Evansilta. Kolme kappaletta Evansin bassarikalvoja olen saanut soittamalla hajalle. Vertailukohtana että Remon kalvoja ei ole mennyt soittamalla halki 20 vuoden aikana yhtään. Pari settiä G2:sia oli tomeissa toissa kesänä testissä. Soundi kuoli molemmista noin 2-3 kk:n jälkeen, ihan yhtäkkiä. Eikä virittämällä saanut eloa enää oikein millään. Näin ei ole koskaan käynyt Remon kanssa, vanhatkin saa vielä soundaamaan. Kun Generat tulivat markkinoille, niin ostin yhden virveliin testiin. Maksoi maltaita, mutta pitihän sitä testata. Viritin paikoilleen ja soitin ensimmäisen iskun, stick-on-stick-tyyliin. Tuloksena kuoppa kalvossa! Remolla on ollut jossain vaiheessa onglelmia kuulemma pinnoitteen kanssa, joskin mulle ei oo sattunu yhtäkään sellaista kappaletta vaikka kalvoja käytän ja vaihdan suht. paljon. Takuuseen ne on kuulemma mennyt ja vaihdettu uusiin. Vaikka soundi olisi molemmissa merkeissä yhtä hyvä (mitä se ei todellakaan ole), niin siltikin Remoista mulla paljon paremmat kokemukset. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
janneto 08.09.2011 20:05:19 | |
---|
ferodoz: Valmistusvirhettä en ainakaan epäilisi hetkeäkään. Juuri tästä syystä käytän Remon sijaan jotain muita kalvoja, koska joko niistä lähtee alle tunnin soitolla pinta, tai sitten ne hajoavat virittäessä, tai lakkaa soimasta alle kahdessa viikossa. Ei ole mua varten tehty tälläsiet mitä pitää ostaa varoiksi 3kpl että saa yhden laadukkaan. Toista se on Evanssilla, plus että saundi on hieman atakkivoittoisempi (vrt. ambassador/g1) kuin Remossa, mikä on mun korvaan hyvä juttu. En tajua mistä muovisuudesta puhutte. Mulle sattui noin vuosi sitten useampi Remon Ambassador joista lähti pinnoite. Olen jälkikäteen miettinyt että olivatko ne ns. kiina-remoja joita on kai useammissa seteissä tehdaskalvoina vai vaan huonosta erästä? Samoin kai Aquarianin kalvoissa oli meksikoon siirtymän aikoihin huonoja kappaleita, minulla olevat ovat olleet kaikin puolin ok. Minun korvaani Evansin coated-kalvot ovat vähemmän rouhean kuuloisia kuin Remon. Tomeissa pidän kyllä myös Aquarianin modern vintage-kalvoista. www.captaincougar.net |
ferodoz 08.09.2011 20:06:44 | |
---|
markkuliini: Vaikka soundi olisi molemmissa merkeissä yhtä hyvä (mitä se ei todellakaan ole), niin siltikin Remoista mulla paljon paremmat kokemukset. Niin, voidaanko puhua että toinen saundi on parempi kuin toinen? Ihan sama kuin sanoisin että Kumussa on parempi saundi kuin DW:ssä. Aika hassua muuten että kerroit nuo täysin samat käyttökokemukset kuin itsekkin, mutta merkki vain vaihtui välissä. :D Eli olisko tämä nyt sitä että Joku tykkää äitistä ja toinen tyttärestä? Ei mun mielestä voi verrata niin kalvoja kuin rumpujakaan että kumpi on parempi. Siis jos puhutaan käytännössä samanlaatuisista vehkeistä. Koolla on väliä. |
Weetoz 08.09.2011 20:07:51 | |
---|
markkuliini: Remolla on ollut jossain vaiheessa onglelmia kuulemma pinnoitteen kanssa, joskin mulle ei oo sattunu yhtäkään sellaista kappaletta vaikka kalvoja käytän ja vaihdan suht. paljon. Takuuseen ne on kuulemma mennyt ja vaihdettu uusiin. Ei kyllä ainakaan täälläpäin Suomea mene takuuseen. Kuulemma millekään tollasille kulutustavaroille (kalvot, kapulat, kitaran kielet, piuhat yms.) ei saa minkäänlaista takuuta. Avaamattomassa paketissa jos palauttaa jotain tollasta niin voi saada rahat takaisin, muuten ei. Muuten kyllä komppaan puheitasi, ja Remon miehiä olen itsekin soundin takia, mutta nuo maanantaikappaleet vähän ketuttaa kyllä. Omallekin kohdalle on pari kertaa sattunut. |
Kailis 08.09.2011 20:19:34 (muokattu 08.09.2011 20:21:14) | |
---|
F-fasulla olen saanut vaihdettua snaren kalvon joka hajosi ekoissa harkoissa. Se onkin sitten se ainoa. En edes niitä Remoja käynyt vaihtamassa mistä pinnoite irtosi. Eli liikkeestä tää on kiinni. Musta olisi omituista että jos ostat tuotteen jossa on valmistusvika niin myyjäliike kieltäytyisi vaihtamasta. Mä vaihtaisin liikettä. EDIT Onko siis Jyväskylässä niin että jos ostaa kitaran piuhan ja se ei toimi niin myyjäliike ei korvaansa lotkauta? Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
Krisse82 08.09.2011 20:28:06 | |
---|
Mikrofoneja tuli hankittua, Sennheiserin e606 2kpl ja e604 4kpl. Joten käytöstä vapautuu Opus 67-mikkejä 4 kpl. Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin... |
markkuliini 08.09.2011 20:30:21 | |
---|
ferodoz: Niin, voidaanko puhua että toinen saundi on parempi kuin toinen? Ihan sama kuin sanoisin että Kumussa on parempi saundi kuin DW:ssä. Aika hassua muuten että kerroit nuo täysin samat käyttökokemukset kuin itsekkin, mutta merkki vain vaihtui välissä. :D Eli olisko tämä nyt sitä että Joku tykkää äitistä ja toinen tyttärestä? Ei mun mielestä voi verrata niin kalvoja kuin rumpujakaan että kumpi on parempi. Siis jos puhutaan käytännössä samanlaatuisista vehkeistä. Voidaan tietenkin puhua. :) Ai sullakin on mennyt 3 kpl. bassarikalvoja jne. Jos sä mua sun juttujen kopsauksesta moitit, niin tää mun G2-raporti on ollut täällä jo pitkään. Aika hassua, että sulle "on käynyt just samalla lailla". :P Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 08.09.2011 20:33:41 | |
---|
Weetoz: Ei kyllä ainakaan täälläpäin Suomea mene takuuseen. Kuulemma millekään tollasille kulutustavaroille (kalvot, kapulat, kitaran kielet, piuhat yms.) ei saa minkäänlaista takuuta. Avaamattomassa paketissa jos palauttaa jotain tollasta niin voi saada rahat takaisin, muuten ei. Muuten kyllä komppaan puheitasi, ja Remon miehiä olen itsekin soundin takia, mutta nuo maanantaikappaleet vähän ketuttaa kyllä. Omallekin kohdalle on pari kertaa sattunut. Ne kusettaa sua. Tottakai noissa on jonkinlainen takuu, niin kuin Kailis sanoi, jos piuha ei toimi ollenkaan jne. Kyllä kalvoissakin pitää pinnoite pysyä jonkin aikaa. Sinuna vaihtaisin liikettä, tai ilmoittaisit liikkeessä kysyväsi asiaa kuluttaja-asiamieheltä. Mulla lähti Aquarianin bassarikalvosta huoparenkula irti, ehkä kuukausi oston jälkeen. Laitoin meiliä Aquarianille suoraan. Kysyivät mistä ostin ja viikon päästä oli Fazulla uusi kalvo odottamassa. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 08.09.2011 20:39:57 (muokattu 08.09.2011 20:40:37) | |
---|
Mulla lähti Aquarianin bassarikalvosta huoparenkula irti Heitänpä vettä kiukaalle; mulla ainoa nykyaikana (n. 15 vuotta) hajonnut basarikalvo on Evans, josta hajosi muovinen "kouru" johon laitetaan solumuovinen rengasdemppari. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
ferodoz 08.09.2011 21:11:15 (muokattu 08.09.2011 21:15:08) | |
---|
markkuliini: Voidaan tietenkin puhua. :) Tuntuu tällä palstalla olevan aika mahdoton tehtävä. " :) "
Ai sullakin on mennyt 3 kpl. bassarikalvoja jne. Jos sä mua sun juttujen kopsauksesta moitit, niin tää mun G2-raporti on ollut täällä jo pitkään. Aika hassua, että sulle "on käynyt just samalla lailla". :P Vääntämällä saa väännettyä vaikka minkälaisen lauseen vastaamaan omaa näkemystä. Tässä se mitä tarkoitin: Mulla taas on ollut maanantaikappaleet juurikin Evansilta. Juuri näin, mutta mulla vain Remolta. Kolme kappaletta Evansin bassarikalvoja olen saanut soittamalla hajalle. Vertailukohtana että Remon kalvoja ei ole mennyt soittamalla halki 20 vuoden aikana yhtään. Sama, mutta Remoa, ja virvelinkalvoja. Vaihdan snareen lyöntikalvon noin kuukauden välein, ja laadukas kalvo ei hajoa siinä ajassa. Siis hajoamalla hajoa. Pari settiä Remoa oli tomeissa toissa kesänä testissä. Soundi kuoli molemmista noin 2-3 viikon jälkeen, ihan yhtäkkiä. Eikä virittämällä saanut eloa enää oikein millään. Näin ei ole koskaan käynyt Evansin kanssa, vanhatkin saa vielä soundaamaan. Riittäiskö tältä erää? Mulla e oo aikomustakaan vaihtaa enään Remoon takaisin, ja sulla ei näköjään Evansiin, joten miksi vakuutellaan toisiamme että ollaan oikeassa? " :P " Edit: Ja senverran vielä, että evansin basarikalvoista, saati niiden kestävyydestä, ei ole itsellä mitään kokemusta. Oon aina käyttänyt ps3:sta. Syytä tosin en tähän tiedä. Kumuun tulee eq3. Koolla on väliä. |
Weetoz 08.09.2011 21:28:15 | |
---|
markkuliini: Ne kusettaa sua. Tottakai noissa on jonkinlainen takuu, niin kuin Kailis sanoi, jos piuha ei toimi ollenkaan jne. Kyllä kalvoissakin pitää pinnoite pysyä jonkin aikaa. Sinuna vaihtaisin liikettä, tai ilmoittaisit liikkeessä kysyväsi asiaa kuluttaja-asiamieheltä. Ei ole varsinaista kokemusta minulla noista piuhoista tai vastaavista, mutta joku ton suuntanen selitys sieltä tuli sillon kun kalvoja yritin palauttaa. Muuten kyseisessä liikkeessä on kuitenkin ollut todella hyvin kohdallaan palvelu, hinnat ja asiantuntemus, joten mielelläni asioin siellä jatkossakin. Mutta vähän kyllä nyt kummastuttaa toi kalvohomma, olisi varmaan pitänyt vaan napakammin vaatia hyvitystä. |
markkuliini 08.09.2011 21:29:18 (muokattu 08.09.2011 21:33:21) | |
---|
ferodoz: Vääntämällä saa väännettyä vaikka minkälaisen lauseen vastaamaan omaa näkemystä. Siksi aloitinkin siellä lauseeni sanalla 'jos', kun en ollut varma mitä tarkoitit. Mulla e oo aikomustakaan vaihtaa enään Remoon takaisin, ja sulla ei näköjään Evansiin, joten miksi vakuutellaan toisiamme että ollaan oikeassa? En mä vakuuttele tai koeta saada sua tai muitakaan vaihtamaan merkkiä. Ei mulla ole mitään diiliä kenenkään kalvofirman tai -myyjän kanssa. Mä olen aikuinen ihminen, joten mulle on loppujen lopuksi ihan sama mitä muut käyttävät. Mä vaan kerron kokemuksistani. Keskustelupalsta, tiätsä. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
ferodoz 08.09.2011 22:05:52 | |
---|
markkuliini: En mä vakuuttele tai koeta saada sua tai muitakaan vaihtamaan merkkiä. Ei mulla ole mitään diiliä kenenkään kalvofirman tai -myyjän kanssa. Mä olen aikuinen ihminen, joten mulle on loppujen lopuksi ihan sama mitä muut käyttävät. Mä vaan kerron kokemuksistani. Keskustelupalsta, tiätsä. :) Hyvä, ollaam siis samoilla linjoilla. :P Koolla on väliä. |
piipponen 09.09.2011 09:10:45 | |
---|
VeKrio: Ohhoh. Luultavasti tosi nam. Kuinka paksu tuo Gold on, entä Special 3? gold on 1686 ja special 3 2902 grammaa paksu alapuolen merkintöjen mukaan. On muuten SW-pinnalla tuo spec3. Saundiltaan tuo low constan mieleen. Ei oo ainakaan vielä kaduttanut. :) pakko tuota controlliakin vähän hehkuttaa. On nimittäin ihmeen hyvät ride- ja crash-ominaisuudet saatu samaan peltiin. Ei lähde helposti laukkaamaan, mutta silti erinomaisen rässättävä pelti. 1706 grammaa lukee tuon alapuolella. |
Veksi 09.09.2011 10:17:47 | |
---|
Kailis: Ei pitäis vaikuttaa mutta saatan olla väärässä. Viritätkö alakalvon ns. sikakireälle? Sama kireys,kuin kirkkaalla,Drumdialin asteikolla 82, sen mukaan alakalvon kireys olisi tuo ( viritystaulukko) laitoin snaresiden samaan tiukkuuteen,eikä pamahtanut. Tuo Renessaice kalvo repesi lähinnä viisteen kohdalta alkaen ympäri vannetta! |