Kärsänpuolikas 12.10.2010 13:59:13 | |
---|
korkuinen |
ultra 13.10.2010 07:23:27 | |
---|
HCW: Mulla on tommonen Genista-setti 10,12,14 tomeilla. Kaikki tomit on kelluvia. Onko olemassa jotain temppua jolla tohon 14" tomiin sais jalat kiinni ilman porailua? Tattis. Itse tilasin aikoinaan just tuolta Gaugerilta, kun tomit on 14'' ja 15'' ja 15-tuumaista härpäkettä ei vaan yksinkertaisesti löytynyt mistään muualta kun Gaugerilta. Adan Gauger ihan itse ehdotti, että otan heiltä ainoastaan nuo Dynamountit ja ostan muhvit ja jalat Suomesta välttääkseni painosta johtuvat tähtitieteelliset postikulut. Maksoin mounteista vajaat 200 taalaa ja lähetyskuluja vajaat 50 taalaa. Ja tietty tullit päälle. Jalat tosiaan tilasin musakauppaan ja ne maksoivat mitä maksoivat. Päivääkään en ole katunut. |
assa 13.10.2010 17:31:45 | |
---|
Moro. Huomenna pitäs tulla rumpali. 1. Overheadmikitys yhellä mikillä? Mulla on yks shurre 58 mikki - voinko tehdä sen sillä ja miten teen parhaiten kun rummut on tossa asetelmassa http://muusikoiden.net/dyn/users/78695.jpg . 2. Mihin väliin kannattaa rummut nauhottaa? Saan nauhotettua tietsikalla kaksi raitaa - toiseen menee kahdesta laulumikistä ja toiseen kitarasta. Laulu tulee myös monitorista ja kitara menee suoraa nauhalla ilman monitoria. Jos nauhotan lauluun niin silloin tulee myös monitoriin. Kysyn koska rumpali ei käy täällä joka päivä ja olisi ihan kiva saada heti nauhalle. |
moderndrummer88 13.10.2010 18:40:59 | |
---|
Vähän minä äänitysasioista tiedän, mutta jos aikoo vain yhtä ovarimikkiä käyttäen äänittää koko homma ja se yksi olisi 58, niin aika surkeaa jälkeä tulisi, ei oikein noi dynaamiset sovellu overeiksi, eiks je? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
fox 13.10.2010 18:54:19 | |
---|
|
rintapek 13.10.2010 19:37:49 | |
---|
moderndrummer88: Vähän minä äänitysasioista tiedän, mutta jos aikoo vain yhtä ovarimikkiä käyttäen äänittää koko homma ja se yksi olisi 58, niin aika surkeaa jälkeä tulisi, ei oikein noi dynaamiset sovellu overeiksi, eiks je? No viisseiska/kasi setin edessä tai päällä. Omalla tavallaan toimii mainiostikin. Saundi on vaan toisenmoinen kuin erillismikitetty setti, mut yks tykkää äidistä ja sillai... One kind of music only - the good kind |
damn u 13.10.2010 21:24:45 | |
---|
mut yks tykkää äidistä sillai... ja toinen isästä sillai |
iekku84 13.10.2010 21:33:27 (muokattu 14.10.2010 12:04:05) | |
---|
Tein oman keskustelun kysymykseeni. Taitaa jäädä jalkoihin=) Nälkä lähtee syömällä ja vaimo juomalla. |
hollmi-5 13.10.2010 21:33:38 | |
---|
moderndrummer88: Vähän minä äänitysasioista tiedän, mutta jos aikoo vain yhtä ovarimikkiä käyttäen äänittää koko homma ja se yksi olisi 58, niin aika surkeaa jälkeä tulisi, ei oikein noi dynaamiset sovellu overeiksi, eiks je? Jos sen 58:n laittaa setin eteen basorummun yläreunan korkeudelle ja noin kahden metrin päähän siitä, on soundi yllättävän hyvä. Toki lähtösoundi vaikuttaa paljon. Siis hyväsoundinen ja hyvin viritetty setti balanssin hallitsevalla rumpalilla... Soundit, piuhat ja kajarit. |
M. Kekki 13.10.2010 21:42:41 | |
---|
assa: Overheadmikitys yhellä mikillä? Mulla on yks shurre 58 mikki - voinko tehdä sen sillä ja miten teen parhaiten kun rummut on tossa asetelmassa. Heitä se 58 kaksi kapulanmittaa virvelin yläpuolelle, kohti kalvoa. Voit myös kokeilla sijoittaa mikin rumpujen eteen, kohtisuoraan reilun metrin päähän basarin etukalvosta, basarin yläreunan korkeudelle. Ei surkutella vaan tehdään! |
rintapek 13.10.2010 22:32:04 | |
---|
hollmi-5: J Siis hyväsoundinen ja hyvin viritetty setti balanssin hallitsevalla rumpalilla... Tos ny sit on jo lähtövaatimustaso niin perkeleen korkeella, et sil mikityksellä ei enää ole just väliä... One kind of music only - the good kind |
hollmi-5 13.10.2010 23:15:48 | |
---|
rintapek: Tos ny sit on jo lähtövaatimustaso niin perkeleen korkeella, et sil mikityksellä ei enää ole just väliä... Paskasta ei saa leivosta muutenkaan... Soundit, piuhat ja kajarit. |
rintapek 13.10.2010 23:18:48 | |
---|
hollmi-5: Paskasta ei saa leivosta muutenkaan... Mut tota ei kysytty? ... One kind of music only - the good kind |
zak69 13.10.2010 23:35:32 | |
---|
hollmi-5: Paskasta ei saa leivosta muutenkaan... Juuri näin. Älkää heittäkö enää bensaa liekkeihin suotta, kaverilla ei kaikki inkkarit kanootissa ole todellakaan kuten nähtiin jo setinhankinta-keskustelussa. Case on aina niin tapauskohtainen juttu... |
assa 14.10.2010 00:59:18 | |
---|
M. Kekki: Heitä se 58 kaksi kapulanmittaa virvelin yläpuolelle, kohti kalvoa. Voit myös kokeilla sijoittaa mikin rumpujen eteen, kohtisuoraan reilun metrin päähän basarin etukalvosta, basarin yläreunan korkeudelle. Tämä oli ekana itselläkin mielessä, mutta oli asetelma hukassa. Kiitos. Meni testiin seuraavassa asetelmassa http://www.loota.info/IMG_2971.JPG http://www.loota.info/IMG_2972.JPG Ja vetäsin seuraavan ekan rokkikomppirummunviritystestin nauhalle http://www.loota.info/20101013_testi_inkkarit.mp3 - kai siinä rummut kuuluu. Taitaa ehkä olla parempi että rummut menee raidalle kitaran kanssa ilman monitoria... Eli toinen kysymys. on kaksi raitaa ja toiseen on mennnyt laulu joka on tullut myös monitorista ja toiseen kitara jota ei ole monitoroitu. Vehkeillä ei saa esim nauhotettua raidalle jota monitoroidaan monitoroimatta ja toisin päin. Mihin menee rummut parhaiten? |
assa 14.10.2010 01:02:36 | |
---|
fox: Moi! Tuossa ihan ensimmäisenä tällä palstalla on tuo äänitys-säie.. Sen kun lukaset läpi ajatuksella, niin eiköhän sitte lähde. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=105792 Moro! Joo kiitti. Lukasen ja oon joskus aikasemminkin vilkassut. Pitä juttu tähän hätään yhen 58 kanssa. Palataan kun on enemmän mikkejä ja muuta säätöä sekä joku muu varmaan saa tutkia terkemmin. Tää oli tällänen pika mikitys kysymys ja testit heitetty. Huomenna toivottavasti jaksaa skulata jotain. |
Niq 14.10.2010 10:35:15 | |
---|
assa: Ja vetäsin seuraavan ekan rokkikomppirummunviritystestin nauhalle http://www.loota.info/20101013_testi_inkkarit.mp3 - kai siinä rummut kuuluu. Taitaa ehkä olla parempi että rummut menee raidalle kitaran kanssa ilman monitoria... Remu shreds? Huudahduksetkin oli ihan "jee-e" |
hollmi-5 14.10.2010 11:22:43 | |
---|
Niq: Remu shreds? Huudahduksetkin oli ihan "jee-e" Tiukkaa settiä :-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
M. Kekki 15.10.2010 22:59:29 | |
---|
Ei surkutella vaan tehdään! |
assa 15.10.2010 23:25:28 (muokattu 15.10.2010 23:35:38) | |
---|
M. Kekki: Into kokeilla on se tärkein juttu!!! Hyvältä näyttää! Joo kiitti! Mulle tuli se rumpali. Vedettiin nauhalle. Tuli kärän saanko käyttää nauhaa. Olen aina kun sain naurhurin yrittänyt laittaa kuultavaksi mitä oon vetänyt ja 95% nauhoteuista soitoista joku veto on lähtenyt. Nyt ottaa päästä kun en päässyt kysymään nauhan kanssa äänitetyistä vedoista. Alan valmistella sopimusta jolla vastaavaan saa vältettyä - hyvä näin. Maksoin kaverille kaikesta jopa paskan puhumisesta puhelimessa koska en halua särkeä kenenkään unelmaa ajasta joka on jonkin arvoista. SANON SUORAA HELVETTI ETTÄ NYT VITUTTAA. Se aika jolla sen rahan hänelle tein ja se aika jonka kinasin nauhan käytöstä söi sita aikaa milla kenellekään rahaa teen ei mahdy käsitys mailmaa. Maailma on täynnä sosiaalisestikasvatettujaihmisiä ketkä ei arvosta mitään muuta kuin itseään silloin kun on kysymysi itsestä ja maksajasta koska sosiaalihuoltojärjestelmä pitää yrittelijäisyyden kauempana opintotuellisesita, työttömyystuellisista ja yms sosiaalityypeistä. Oma moka kun en tehnyt selkeetä sopimusta ja "kilttinä" otin toisen kaikessa huomioon. Puhuttiin vaan että hän opettaa mulle yhteistyötä rumpalin kanssa ja vähän opettikin. Nyt kun olisin halunnut käyttää teitä kivat opettajat asenteellani "maailma opettaa" niin tämä opettaja alkaa hallitsemaan maailmaani etten voi käyttää tietoani joka on nauhalla siihen. kaverissa ei ole mitään isoa vikaa ja vertaa normaaliin ihmisee(siis siihen kuinka perseestä ihmiset usein on kun niiden kanssa jotain pitää hoitaa) ja tyydyn varmaan tähän pirulliseenkin asetelmaan kunnes keksi ratkaisun. Harmi muuten hyvä kaveri särki mun unelman itseään kohtaan. Tää ei liity aiheeseen mutta kysyn - missä on perkele? onko se tässä asiassa? palataan kun pääsen eteen päin kukaan ei muuten siihen nauhotus juttuun vastannut ja koitan hoitaa ehkä jonkun m-audio 10/10lt kortin jolla saisin ehkä pari laulu, kitara, basso ja rumpuhen mikityksen nauhalle joten sekään ei kauaa ole ajankohtainen. Nyt pitäs "paska liksalla" löytää myös yhteistyökykyinen rumpali.
Pitäkää hauskaa ja muistakaa ajaa varovasti! t assa |