markkuliini 13.05.2010 04:13:32 | |
---|
markkuliini: -Molempiin setteihin Ambassador X-kalvot. Yksikerroksiset, mutta paksuus tasan Ambassadorin ja Emperorin välistä (12 mil). Soitinlaineelle tuli just lähetys. Raporttia myöhemmin kunhan ehdin testaamaan. Jepjep, unohdin raportoida heti, mutta tässäpä tulee. Tomeissa vihasin, etenkin lattiatomeissa. Pikkutomeissa oli parhaimmillaan ihan jees soundisia etenkin kireämmällä vireellä, mutta soittotuntuma oli noissa aika erikoinen. Jotenkin tuntuu ettei noin paksu yksikerrokalvo pääse liikkumaan kapulan alla kunnolla ja seurauksena kalvo on liian kovan tuntuinen. Lattiatomeissa oli todella huono soundiset, yhden keikan vedin ja luulin että huone soundaa huonolta. Toisena iltana soundchekissä meni hermo ja vahdoin vanhat coated emperorit tilalle ja äänimies kiitti välittömästi. Amb X:llä botne katosi, soundi oli sellaista keskitaajuus ulinaa, ja nuo oli vaikeat virittää, mun mielestä aika outo kalvo. On ne ainakin erilaiset, ei siinä. Ja siis testasin vielä pienemmällä treeniksen setillä, ihan samat tunnelmat tuli silläkin. Virveleissä soundasivat ihan ok:lle, mutta ei noista mun korvaan mitään isompaa hyötyä niissä rummuissa ollut, soittotuntuma oli vain huonompi mun käteen. Jos vintage A yhdistää ambassadorin ja emperorin hyvät puolet, niin ambassador x yhdistää mun mielestä ne huonot. Noihan voi jollekin toimia ihan kympillä, mutta mulle nuo oli tosi iso pettymys. Kyllä nyt mulle se standardi 10 mil yksikerroskalvon peruspaksuus tuntuu järkevämmältä ja järkevämmältä. Soitinlainelle propsit avaamattomien kalvojen takaisinotosta! :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
jazzmies 13.05.2010 10:06:30 | |
---|
markkuliini: Itse olen joutunut käyttämään keikoilla sen takia että laulajalla on jostain syystä aivan tautisen herkkä mikrofoni ja vieläpä pallokuviolla! Eli vaikka settibalanssi olisi kuinka kohdillaan niin laulumikin kautta symbaalit (thin crasheja, K custom dark ride, eli ohutta tavaraa)) tulee PA:han ja laulajan korvamonitoreihin liian terävänä. Muuta settiä on kuitenkin toivottu soitettavan ihan reilulla kädellä, ja peltejä pitäisi soittaa sitten niin hiljaa, ettei niitä käytännössä kuule ollenkaan itse. Ainahan löytää X-treme tapauksia noista päänaukojista lavan etuosassa, joista valitettavan usein on myös koko kompin elanto kiinni. Rohkeasti vain suosittelemaan laulajalle kunnon mikkiä ja kannustaamaan laulutekniikan treenaamista (suusta tulevan äänen kvaliteetti ja määrä), jottei se koko työyhteisön työskentelyn mielekkyyttä pilaa. Olen ihan periaatteessa Cympadien käyttöä vastaan, koska se on kuin transpose-nappi kiippareissa. Loppupelissä ei ole ihan sama, miten asia toteutetaan, jos se yhdessä tilanteessa kuulostaa hyvältä. Koska muissa tilanteissa se tulee kuulostamaan **skalta. Pottery Is Gay! |
hollmi-5 13.05.2010 10:47:25 (muokattu 13.05.2010 13:48:23) | |
---|
jazzmies: Ainahan löytää X-treme tapauksia noista päänaukojista lavan etuosassa, joista valitettavan usein on myös koko kompin elanto kiinni. Rohkeasti vain suosittelemaan laulajalle kunnon mikkiä ja kannustaamaan laulutekniikan treenaamista (suusta tulevan äänen kvaliteetti ja määrä), jottei se koko työyhteisön työskentelyn mielekkyyttä pilaa. Olen ihan periaatteessa Cympadien käyttöä vastaan, koska se on kuin transpose-nappi kiippareissa. Loppupelissä ei ole ihan sama, miten asia toteutetaan, jos se yhdessä tilanteessa kuulostaa hyvältä. Koska muissa tilanteissa se tulee kuulostamaan **skalta. Solisti saattaa olla niin tottunut johonkin mikrofoniin, ettei osaa muuta kaivata. Meillä äänimies toi oma-aloitteisesti solistille kolme mikrofonia testiin. Tuttu Shuren 58 ei ollut äänimiehelle mieleen. Kolmesta ehdokkaasta valikoitui AKG:n C5... Rumpupallilta en osaa ottaa kantaa, mutta miksaajan mielestä muiden instrumenttien vuodot ovat laulumikin kautta vähäisemmät ja laulusoundista hävisi "ylämiddlen häiritsevä kovuus". http://www.akg.com/site/press_cente … e,id,109,nodeid,2,_language,EN.html Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ruutikallo 13.05.2010 13:44:44 | |
---|
markkuliini: ... ja seurauksena kalvo on liian kovan tuntuinen. Kiitoksia rapsasta, taidanpa jättää kokeilematta. Oliko tuo "kova"tuntuma samanlainen kuin Evansin Genera Dryssä? Herrajumala miten raskas kalvo soittaa, mutta studiossa äänittäjä tykkäsi. Sellainen läski soundi 5,5" messinki snaresta. Eli, aika vähän käytetty Genera makaa tuolla =) [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
markkuliini 13.05.2010 13:50:51 (muokattu 13.05.2010 13:57:26) | |
---|
jazzmies: Ainahan löytää X-treme tapauksia noista päänaukojista lavan etuosassa, joista valitettavan usein on myös koko kompin elanto kiinni. Rohkeasti vain suosittelemaan laulajalle kunnon mikkiä ja kannustaamaan laulutekniikan treenaamista (suusta tulevan äänen kvaliteetti ja määrä), jottei se koko työyhteisön työskentelyn mielekkyyttä pilaa. Kuten sanoin, uusia mikkejä aletaan testaamaan huomenna. Mitä laulutekniikan neuvomiseen tulee, niin kiitos vinkistä, mutta jätän suosiolla väliin, mä olen kuitenkin tuossa se palkollinen ja aion pitää keikkani. Mut on tuossa bändissä kuitenkin helppo korvata jos käyn ärsyttäväksi besserwisseriksi. BTW, tää asia ei ole lauluvolasta kiinni, Olen ihan periaatteessa Cympadien käyttöä vastaan, koska se on kuin transpose-nappi kiippareissa. Ole vain. Mä en ole. Mä koen sen enemmänkin ekvalisointiasiaksi, kuin vaihtaisi uudet Avedikset vanhoihin Konstantinopleihin. :) Edit: Sitäpaitsi soitanhan mä jo tuolla keikalla esim. metronmomin kanssa osan niistäkin biiseistä missä ei ole kovalevyä. :) Puristiasenteella alkais vain vanne puristamaan pään ympärillä. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
markkuliini 13.05.2010 13:55:19 | |
---|
henydrum: Oliko tuo "kova"tuntuma samanlainen kuin Evansin Genera Dryssä? Herrajumala miten raskas kalvo soittaa, mutta studiossa äänittäjä tykkäsi.
Genera Drysta on kokemusta yhden kalvon verran yli 10 vuoden takaa, joten en muista. Soitto tuntuma X:issä oli kova, en osaa sitä muuten kuvailla. Vinage A on mun kädelle pehmeämpi, sellainen kiva trampoliini-fiilis verrattuna normi-Ambassadoriin, ja tuo X taas meni toiseen suuntaan. Ei se mikään mahdoton ollut, ja tomeissa ei niin hirveästi väliäkään, ja olen ehkä keskimääräistä herkempi asialle. Mutta silti kiinnitin siihen heti huomiota. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
OPJ1974 13.05.2010 17:12:01 | |
---|
markkuliini: Genera Drysta on kokemusta yhden kalvon verran yli 10 vuoden takaa, joten en muista. Soitto tuntuma X:issä oli kova, en osaa sitä muuten kuvailla. Vinage A on mun kädelle pehmeämpi, sellainen kiva trampoliini-fiilis verrattuna normi-Ambassadoriin, ja tuo X taas meni toiseen suuntaan. Ei se mikään mahdoton ollut, ja tomeissa ei niin hirveästi väliäkään, ja olen ehkä keskimääräistä herkempi asialle. Mutta silti kiinnitin siihen heti huomiota. Kiitos näistä tuntemuksista! Oli nimittäin harkinnassa noi X:t, mutta taidan kokeille Coated Emperoreja suoraan. Nyt Vintage A:t, joista olen tykännyt kanssa kovasti. "Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua) |
gepardi 13.05.2010 22:02:18 | |
---|
Bobana: Nonni. Milläs nyt sitten ajellaan kun kärrystä puuttuu vanteet ja kaasari ja vaiheloota...? No, parempaan tarkotukseen meni jok_ tappauksessa. : ) Laho, mutta suora ja priimoilla lokasuojilla oleva Capri II koppa ja peltiosia meni uuteen kotiin. Multa ei varaosat ihan heti lopu, jos koskaan. Ja nyt ois 8" syvä snare torilla. Missasin Saksan eBayn mahonkisaren, kun 3 sekuntia ennen sulketumista minut huudettiin ulos. Tuo 8" ferromangaani kyllä lohduttaisi surua : D Huomenna saattaa olla tuplasetin pinnoitus valmis. |
markkuliini 13.05.2010 22:03:33 | |
---|
gepardi: Missasin Saksan eBayn mahonkisaren, kun 3 sekuntia ennen sulketumista minut huudettiin ulos. . Sehän se paras aika on huutaa korkein huuto. Milloin sitten jos ei silloin? :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
hansakemanelius 13.05.2010 22:24:59 | |
---|
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
passe 13.05.2010 22:39:58 | |
---|
60- ja 70-lukujen Zilukkaa on tulossa symbaalivaihtari-kaupassa. Aiaiai, olo on kuin pikkulapsella jouluna! Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Bobana 14.05.2010 00:47:00 | |
---|
markkuliini: Sehän se paras aika on huutaa korkein huuto. Milloin sitten jos ei silloin? :) Paras tapa on se kun läväyttää kerralla kunnolla ja reilusti yli maksukyvyn nin ei tartte murehtia just siinä hetkessä että tärppäskö vai ei.. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
markkuliini 14.05.2010 00:55:42 | |
---|
Bobana: Paras tapa on se kun läväyttää kerralla kunnolla ja reilusti yli maksukyvyn nin ei tartte murehtia just siinä hetkessä että tärppäskö vai ei.. Nimenomaan. Maksukyky + nolla perään = toimii! :) Onpahan myyjälläkin sitten varaa ostaa uudet housut hintaa tarkistaessa pilalle menneiden tilalle. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Kailis 14.05.2010 09:13:02 | |
---|
Huutelin eilen Slingerlandin kummajaista. Teräsrunko, jossa kuitenkin Sound King tilpehöörit Zoomatic-koneistoineen. Sellaista ei ole luetteloitu enkä aikaisemmin ole nähnyt. Pelmahdin paikalle kun kohde oli 18 sekuntia auki ja iski snadi paniikki. Pistin 77 taalaa, ja meni 78:lla. Ja kyllä, ymmärrän että saattoi olla kaverilla bidwatcherissa varaa ylöspäin mutta kuiteski. |
Krisse82 14.05.2010 21:18:34 | |
---|
Vihdoin viimein löysi tiensä tänne asti Byzancen 13" medium haikka. Yllättävän suuri ero äänenvoimakkuudessa jos vertaa vastaavaan 14":seen. Eikä ollenkaan huono asia. Soundi saman tyylinen isomman kanssa, ehkä hieman "kiltimmän" kuuloinen. Josko tästä olisi humppakeikoille käyttökelpoiset pelit. Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |
moderndrummer88 15.05.2010 10:46:12 | |
---|
Kailis: Huutelin eilen Slingerlandin kummajaista. Teräsrunko, jossa kuitenkin Sound King tilpehöörit Zoomatic-koneistoineen. Sellaista ei ole luetteloitu enkä aikaisemmin ole nähnyt. Pelmahdin paikalle kun kohde oli 18 sekuntia auki ja iski snadi paniikki. Pistin 77 taalaa, ja meni 78:lla. Ja kyllä, ymmärrän että saattoi olla kaverilla bidwatcherissa varaa ylöspäin mutta kuiteski. No voiskohan tuo olla vaan jonkun ihan yksityshenkilön itse kasaama nurkista löytyneistä jämäpaloista? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Kailis 15.05.2010 11:12:06 (muokattu 15.05.2010 11:16:12) | |
---|
moderndrummer88: No voiskohan tuo olla vaan jonkun ihan yksityshenkilön itse kasaama nurkista löytyneistä jämäpaloista? Rungossa pitäisi näkyä ylimääräiset reiät yleensä teräsrungoissa käytetylle rapid nostimelle. Myös badgen grommet näytti koskemattomalta, joten vahva veikkaus että lähtenyt tehtaalta tuollaisena. Ei yleistä, mutta tuohon aikaan oli vielä tapana tehdä rumpuja niistä osista mitä nurkista sattui löytymään. Ehkä pojilla on ollut tehtaalla vähän tylsää. You know. |
moderndrummer88 15.05.2010 12:01:19 | |
---|
Kailis: Rungossa pitäisi näkyä ylimääräiset reiät yleensä teräsrungoissa käytetylle rapid nostimelle. Myös badgen grommet näytti koskemattomalta, joten vahva veikkaus että lähtenyt tehtaalta tuollaisena. Ei yleistä, mutta tuohon aikaan oli vielä tapana tehdä rumpuja niistä osista mitä nurkista sattui löytymään. Ehkä pojilla on ollut tehtaalla vähän tylsää. You know. Eli se ei olekkaan yksityshenkilön jämäpaloista kasaama vaan tehtaan poikien jämäpaloista kasaama kapine :) "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Kailis 15.05.2010 15:48:37 | |
---|
moderndrummer88: Eli se ei olekkaan yksityshenkilön jämäpaloista kasaama vaan tehtaan poikien jämäpaloista kasaama kapine :) Niin siis joo. Mutta jos haluaa teräsrunkoisen snaren laadukkailla osilla niin toi olis ollut just sitä. Jostain syystä Slingerland piti terästä sellaisena materiaalina, ettei niihin isketty parempia nostimia. Tais tuohon aikaan Rogersin Super-Ten olla ainoa hieman laadukkaammilla osilla oleva snare noilla isommilla merkeillä. Voin olla väärässä. |
kincy 17.05.2010 14:20:39 | |
---|
Stomp, stomp, stomp, the idiot convention |