Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 555 56 57 58 59311 312 313 314 315
Tama-x-
22.01.2012 16:22:56

Semmonen kysymys olis en löytänyt mistään, mutta kysyn itse niin saan selvyyden että kun en ole pahemmin tutustunut tähä zildjian z3 laariin.. eli oisko nämä hyviä/laadukkaita lautasia?
ferodoz
22.01.2012 16:44:40

Tama-x-: Semmonen kysymys olis en löytänyt mistään, mutta kysyn itse niin saan selvyyden että kun en ole pahemmin tutustunut tähä zildjian z3 laariin.. eli oisko nämä hyviä/laadukkaita lautasia?

Käsittääkseni hieman kolisevia ja raskaita. Kincy, eikös sulla oo se z3 megabell ride, sano sä!
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Tama-x-
22.01.2012 17:14:15

ferodoz: Käsittääkseni hieman kolisevia ja raskaita. Kincy, eikös sulla oo se z3 megabell ride, sano sä!

Itsekkin olen jostakin saanut hieman tuollaisen käsityksen mutta en ole ollut varma..
Duro
22.01.2012 17:50:31
ferodoz: Käsittääkseni hieman kolisevia ja raskaita.

Khyl. Raskaampaan musiikkiin omiaan, mut ei juuri muuhun. Laadullisesti ollaan kuitenkin hyvässä luokassa, soundista ei vaan kaikki niin välitä.
Piste.
kincy
22.01.2012 18:23:16

ferodoz: Kincy, eikös sulla oo se z3 megabell ride, sano sä!

Kyllähän mulla semmonen ride on. Z3 sarja on ihan samaa kamaa periaatteessa kun vanha Z-Custom. Laatupeltejä ovat, mutta erittäin rajoitteisia mun mielestä. Ne on tehty tuonne raskaaseen menoon ja ovat vastine Paisteen Rudelle.

Tuo Megabell ride on ihan loistava ja pidän siitä kovasti. Se ei crashäänny käytännössä juuri mitenkään, mutta pingiä siinä on ja kellosoundi on oikeasti kova. Se on loistava, kun sitä käytetään siihen musiiikiin mihin se on tarkoitettukin.

Z3 sarjan crasheistä ei oo mulla kokemusta, mutta Z-Customeista on pikkasen ja ne olivat ainakin ihan järkyttävän kolisevia crashejä. Ehkä ne jossain yhteydessä vois toimia, mutta ei mun makuun ollu yhtään.

Z3 sarjan 18" chinaa ja haikkoja on tullut kans kokeiltua, kun jokunen tovi sitten samassa treenishuoneessa oli toisella rumpalilla semmottiset. Haikka oli raskas, mutta musta ihan mukavan soundinen. China taas oli ihan höperö, hyvällä tavalla. Oli nimittäin aika perhanan räjähtävä ja kirkas. Joskus ostan semmosen vielä.

Kaikkiaan Z-Customit ja Z3:t eivät ole todellakaan niitä monipuolisimpia känkkyjä joten yleiskamppeiksi en edes miettisi. Sitten kun mennään tuonne raskaaseen suuntaan, niin ammattitason symbaaleja ne on. On sitten kuulijan korvassa, pitääkö niistä vai ei. Kokeilla kannattaa ennen ostoa.
Tama-x-
22.01.2012 18:53:23

kincy: Kyllähän mulla semmonen ride on. Z3 sarja on ihan samaa kamaa periaatteessa kun vanha Z-Custom. Laatupeltejä ovat, mutta erittäin rajoitteisia mun mielestä. Ne on tehty tuonne raskaaseen menoon ja ovat vastine Paisteen Rudelle.

Tuo Megabell ride on ihan loistava ja pidän siitä kovasti. Se ei crashäänny käytännössä juuri mitenkään, mutta pingiä siinä on ja kellosoundi on oikeasti kova. Se on loistava, kun sitä käytetään siihen musiiikiin mihin se on tarkoitettukin.

Z3 sarjan crasheistä ei oo mulla kokemusta, mutta Z-Customeista on pikkasen ja ne olivat ainakin ihan järkyttävän kolisevia crashejä. Ehkä ne jossain yhteydessä vois toimia, mutta ei mun makuun ollu yhtään.

Z3 sarjan 18" chinaa ja haikkoja on tullut kans kokeiltua, kun jokunen tovi sitten samassa treenishuoneessa oli toisella rumpalilla semmottiset. Haikka oli raskas, mutta musta ihan mukavan soundinen. China taas oli ihan höperö, hyvällä tavalla. Oli nimittäin aika perhanan räjähtävä ja kirkas. Joskus ostan semmosen vielä.

Kaikkiaan Z-Customit ja Z3:t eivät ole todellakaan niitä monipuolisimpia känkkyjä joten yleiskamppeiksi en edes miettisi. Sitten kun mennään tuonne raskaaseen suuntaan, niin ammattitason symbaaleja ne on. On sitten kuulijan korvassa, pitääkö niistä vai ei. Kokeilla kannattaa ennen ostoa.

Kiitos tiedoista, niin tietääpähän nyt että ei mene ostamaan niitä, ellei ole joku poikkeustapaus.
hollmi-5
22.01.2012 23:56:50
RstoU: Palatakseni vielä tuohon epäkuranttiin pronssi-Supraan, täällä käy ilmi hapettumisten tila:

https://picasaweb.google.com/AkuMies/LudwigSupraphonicBronze

Periaatteessa tuo siis ei ole paha, mutta ei priima kuitenkaan. Projektimielessä kiinnostaisi kokeilla kiillottamista ja uudelleenlakkausta, mutta jotenkin arveluttaa ottaa nimenomaan Supra kohteeksi. Mielipiteitä?

Jos sinä sen rungon hyvin puhdistat, kiillotat ja lakkaat, ei kukaan välttämättä tajua sitä uudelleen lakatuksi. Jos se ei ole hyvännäköinen uudelleenlakkauksen jälkeen on arvo alle nykykunnon. Jos se on virheettömästi entisöity, nousee arvo hiukan. Soittimena se ei muutu.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
23.01.2012 00:03:49

Siis että myisi sen sanomatta että se on uudelleen lakattu?
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
hollmi-5
23.01.2012 00:06:51
Kailis: Siis että myisi sen sanomatta että se on uudelleen lakattu?

Ei tietenkään pidä jättää sanomatta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Velli
23.01.2012 00:08:03
hollmi-5: Jos sinä sen rungon hyvin puhdistat, kiillotat ja lakkaat, ei kukaan välttämättä tajua sitä uudelleen lakatuksi. Jos se ei ole hyvännäköinen uudelleenlakkauksen jälkeen on arvo alle nykykunnon. Jos se on virheettömästi entisöity, nousee arvo hiukan. Soittimena se ei muutu.

Sen verran täytyy tähän lisätä, että ei arvo kuitenkaan erinomaisen entisöinninkään myötä yhtä korkeaksi nouse, kuin mitä loistokuntoisella alkuperäiskunnossa olevalla on.
MxS
23.01.2012 16:39:16 (muokattu 23.01.2012 16:43:05)
Kailis: Toi Buddy Rich TDR on todella upea. Munsta 450$ ei olis vielä liikaa. Sen pitäis katalogin mukaan olla 6"X14". Koneisto on mielestäni yksi parhaista. Ottaisin tuon koska tahansa. Kuvista on vähän paha sanoa, mutta näyttäis 3-ply rungolta, ja jos näin on niin jonkunlainen rariteetti kyseessä. Muutenkin mun mielestä Slingerland ei käyttänyt 5-ply rungoissa vahvikerenkaita. Oisko special order?

Se uudempi Radio King meni sivu suun. Menin nukkumaan kun hinta ylitti $400. Sen enempää en sitten ollut valmis sijoittamaan. Se päätyi $470:een.

En osaa sanoa tarkemmin sen Buddy Richin spekseistä enkä ole vaivautunut kyselemään myyjältä. Sen kauppa kuitenkin päättyy 8 tunnin päästä. Aloitushinta on $339 ja yhtään tarjousta ei ole vielä tehty. Tarvitsen vähän kommentteja teiltä, jotka olette noita ebay-huutokauppoja seurailleet enemmän: sanotaan, että olen 2/3-tosissani huutamassa sitä rumpua ja hyvinkin valmis maksamaan esim $400 asti. Jos käy niin, että viime hetkille asti muita huutoja ei ole niin olisiko lopussa syytä tarjota reilustikin sen alkuhinnan yli (esim. lähemmäs $400) siltä varalta, että joku muukin tiirailee samaa virveliä ja tarjoaa viime hetkillä? Myynnissä oleva rumpu vaikuttaa erittäin hyväkuntoiselta ja kiinnostavalta ja tuntuisi erikoiselta ettei se ketään muuta kiinnostaisi tuohon hintaan.

Olen täysi nuubie ebayn kanssa mutta pari huutokauppaa mitä olen seuraillut on mennyt niin, että hintaa on koroteltu hiljakseen (5-10 dollarilla) loppuun asti ja 5 sekuntia ennen loppua parikin tyyppiä heitti isomman (n. $50:n) korotuksen ja isoimman korotuksen tehnyt sai saaliin. Toki tässä pelataan arvauksilla ja todennäköisyyksillä ja fiilispohjalta mutta olisi kiva kuulla kokeneempien taktiikoista.

E: kysymyksen uudelleenasettelu: kuinka yleistä ebayssä on, että kaikki kiinnostuneet vaan lurkkii tarjoamatta mitään ennen kuin hyökkäämällä viime hetkellä jonkun verran aloitushintaa isommalla tarjouksella?
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
Kailis
23.01.2012 17:59:24

kuinka yleistä ebayssä on, että kaikki kiinnostuneet vaan lurkkii tarjoamatta mitään ennen kuin hyökkäämällä viime hetkellä jonkun verran aloitushintaa isommalla tarjouksella?

Ihan yleistä. Mä käytin joskus snaippausohjelmaa jonka saa ajastettua vaikka sekunnin ennen huutokaupan päättymistä. Päättää vaan sen raskaimman hinnan minkä on valmis maksamaan ja voi mennä nukkumaan. Se sitten korottaa sen minimin ennen päättymistä. Aika monta kertaa kävi kala haaviin.
http://www.jbidwatcher.com/
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Hoo_
23.01.2012 22:56:56
Tiukka taisto... Taottu pronssisupra vs. George Way Hollywood messinki. Käyttökokemuksia näistä kahdesta snaresta?
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin.
Kailis
24.01.2012 01:04:50

Hoo_: Tiukka taisto... Taottu pronssisupra vs. George Way Hollywood messinki. Käyttökokemuksia näistä kahdesta snaresta?

Olikohan markkuliinilla toi GW?
artsipartsi
24.01.2012 12:12:47
Kailis: Olikohan markkuliinilla toi GW?

On:http://www.youtube.com/watch?v=KJKzA-q_P-s

Todella hyvänkuuloinen kanisteri :)

Pronssinen supra on taottuna käsittääkseni hiukan "kuivempi" soundiltaan kuin "ei taottu" versio.

Ostipa kumman tahansa niin tuskin alkaa masentaa ostokset :)
markkuliini
24.01.2012 12:27:40

artsipartsi: On:http://www.youtube.com/watch?v=KJKzA-q_P-s

Todella hyvänkuuloinen kanisteri :)

Pronssinen supra on taottuna käsittääkseni hiukan "kuivempi" soundiltaan kuin "ei taottu" versio.

Ostipa kumman tahansa niin tuskin alkaa masentaa ostokset :)

Joo, turha nyt enää kieltääkään. :D
Mulla oli hetken aikaan taottu pronssisupra, mutta siinä oli valuvanteet muistaakseni, ja se oli silloin ja niillä vanteilla ainakin liian kuiva mun makuun. Aika erilaiset vehkeet nuo on mun muistin mukaan.
Tuo GW on kyllä just sellainen messinkivirveli mitä messinkivirvelin mun mielestä pitäis olla. Soundissa yvä, masuun läsähtävä mätkäys, ja yleensä messingin niin märkä yläkerran kihelmöinti on hyvässä kontrollissa. Vaikka en pidäkään Ronn Dunnettin eli rummun tekijän meiningistä hlö.koht. tasolla, niin tuosta en ole aikonut luopua.
Toi mun ääninäyte on aika rehellinen kuvaus soundista.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Bumbarr
24.01.2012 13:24:43
Nyt kun lähtee ennenpitkää tilaukseen tuo 14 - 6,5 snare shell, on alkanut gasitus. Pitää tehdä siitä nääätti. Ilman puuvanteita en lähde tekemään, joten onko kukaan kokeillut näitä. http://www.antoniodrums.com/content … log_hoops/wood-hoops-for-drums.html
En muista ainakaan lukeneeni noista. On niin perkuleen edullisia, että ainakin kimppatilauksella pitäisi tulla edulliseksi.
Niin ja jos jotain muutakin kinnostaa, niin ottakkee yhteyttä.
Kilpikonnat rockkaa!
Malungizimo
24.01.2012 13:51:34
Moi,

Muistaako/tunteeko kukaan sitä mestaria, jolla oli Sonorliten 13" tomi
myynnissä torilla vuoden alussa?

Olisin ollut kiinnostunut ko. vermeestä.

Kiitos, jos joku osaa avittaa...

-Mikko
JGroover
24.01.2012 14:09:57
markkuliini: Joo, turha nyt enää kieltääkään. :D
Mulla oli hetken aikaan taottu pronssisupra, mutta siinä oli valuvanteet muistaakseni, ja se oli silloin ja niillä vanteilla ainakin liian kuiva mun makuun. Aika erilaiset vehkeet nuo on mun muistin mukaan.
Tuo GW on kyllä just sellainen messinkivirveli mitä messinkivirvelin mun mielestä pitäis olla. Soundissa yvä, masuun läsähtävä mätkäys, ja yleensä messingin niin märkä yläkerran kihelmöinti on hyvässä kontrollissa. Vaikka en pidäkään Ronn Dunnettin eli rummun tekijän meiningistä hlö.koht. tasolla, niin tuosta en ole aikonut luopua.
Toi mun ääninäyte on aika rehellinen kuvaus soundista.

Enpä tiennyt, että nääkin on Dunnettin aikaansaannoksia.. Onkos muuten noissa GW:ssa aina 8 lugia per puoli? Pyysykö omas vireessä kuinka hyvin? Mahtava soundi tuossa messinkisessä kyllä. Lienee samanlainen kuin tämä: http://www.drumcenter.de/shop/produ … -14-x-6-5--Brass-Chrome-Finish.html
"HU:s se hyvä et useide WP:iden vieres on unique mobui jotka aina droppaa kasan rarei." -nörtti-
markkuliini
24.01.2012 14:20:23

JGroover: Enpä tiennyt, että nääkin on Dunnettin aikaansaannoksia.. Onkos muuten noissa GW:ssa aina 8 lugia per puoli? Pyysykö omas vireessä kuinka hyvin? Mahtava soundi tuossa messinkisessä kyllä. Lienee samanlainen kuin tämä: http://www.drumcenter.de/shop/produ … -14-x-6-5--Brass-Chrome-Finish.html

Joo, Ronn osti nimen ja tekee noita.
En ole hirveästi soittanut livenä tuolla, mutta ei ole ollut vireen mitään ongelmia, eli sanoisin että pitää hyvin. Mä en ole huomannut 8 ja 10 lugisien välisissä mitään vireenpito-eroa.
Juu, sama kuin linkissä. Tilasinkohan just samasta liikkeestä itse...?
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)