Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 552 53 54 55 56122 123 124 125 126
Kailis
30.04.2010 06:20:19 (muokattu 30.04.2010 06:20:58)

Remossa ja Aquarianissa on jotain..sellaista mukavaa pehmeyttä ja lämpöä.

Näin. Finfoxilla (vai mikä vittu se studio siellä Pitskussa) kävin vääntämässä Yamahan setin ja ihan loppuunhakattujen Evans G1 kalvojen kanssa. Sounchekissä yritin ihan snadisti ruuvata sitä lattiatomia mutta sitten huomasin ettei sille voinut tehdä mitään. Olin vuokrarumpali, ja tuottaja/miksaaja sekä äänittäjä oli silleen että jee jee, joten mä myös. Katotaan saanko pakotettua jotain näytettä.
grooveman
04.05.2010 18:01:30
Taman Iron Cobran kävin äsken hakemassa paikallisesta soitinliikkeestä. Viime vuoden lopulla ostin DW:n ysitonnisen mut se ei vaan käy jotenkin mun jalalle. Jospa Tama toimis paremmin. Eikun kämpälle testaamaan..
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
Velli
04.05.2010 18:29:15
Kailis: Näin. Finfoxilla (vai mikä vittu se studio siellä Pitskussa) kävin vääntämässä Yamahan setin ja ihan loppuunhakattujen Evans G1 kalvojen kanssa. Sounchekissä yritin ihan snadisti ruuvata sitä lattiatomia mutta sitten huomasin ettei sille voinut tehdä mitään. Olin vuokrarumpali, ja tuottaja/miksaaja sekä äänittäjä oli silleen että jee jee, joten mä myös. Katotaan saanko pakotettua jotain näytettä.

Muutoin sanasta sanaan sama paitsi että mä kyllä tuunailin ihan saatanan kauan sitä lattiatomia ja sainkin sen lopulta kuulostamaan ihan siedettävältä. Lattiatomiakin suurempi ongelma oli mun mielestä basari. Se kuulosti niillä kulahtaneilla emperorilla ja millä lie etukalvolla ihan pahvilaatikolta. Puolen tunnin ruuvaamisella/damppailulla/kikkailulla sain sen kuulostamaan jo vähän basarilta.

Tuosta voi tarkastaa ruuvaamisen lopputulosta. Ei maailman paras soundi mutta kontekstissa ihan jees (paitsi virveli, joka kuulostaa liian massiiviselta):

http://www.students.oamk.fi/~m7lihe00/HearMeSay.mp3
aho
05.05.2010 09:31:36
Turkish Studio ride oottaa matkahuollossa.
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO
hansakemanelius
05.05.2010 09:51:43 (muokattu 05.05.2010 09:52:52)

Velli: Muutoin sanasta sanaan sama paitsi että mä kyllä tuunailin ihan saatanan kauan sitä lattiatomia ja sainkin sen lopulta kuulostamaan ihan siedettävältä. Lattiatomiakin suurempi ongelma oli mun mielestä basari. Se kuulosti niillä kulahtaneilla emperorilla ja millä lie etukalvolla ihan pahvilaatikolta. Puolen tunnin ruuvaamisella/damppailulla/kikkailulla sain sen kuulostamaan jo vähän basarilta.

Tuosta voi tarkastaa ruuvaamisen lopputulosta. Ei maailman paras soundi mutta kontekstissa ihan jees (paitsi virveli, joka kuulostaa liian massiiviselta):

http://www.students.oamk.fi/~m7lihe00/HearMeSay.mp3

Hyvältähän tuo kuulostaa eikä virveli mielestäni ollenkaan kuulosta liian massiiviselta. Kivan rentoa soittoa kaikin puolin. Onko tuo vain demo vai onko julkaistu kaupallisestikin? Kuulostaisi nimittäin ihan kivalta radiossa kun tuo mimmikin on hyvä-ääninen.
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Velli
05.05.2010 15:04:10 (muokattu 05.05.2010 15:05:50)
hansakemanelius: Hyvältähän tuo kuulostaa eikä virveli mielestäni ollenkaan kuulosta liian massiiviselta. Kivan rentoa soittoa kaikin puolin. Onko tuo vain demo vai onko julkaistu kaupallisestikin? Kuulostaisi nimittäin ihan kivalta radiossa kun tuo mimmikin on hyvä-ääninen.

Kiitos kehuista. Tuo virvelisoundi ei ollut yhtään sellainen mitä tuohon kaavailin alun perin, mutta lainavirvelistä ei saanut sellaista soundia mitä kotona ruuvailin. Eihän se itsessään huono soundi ole, mutta kokonaisuuteen se ei mun mielestä oikein passaa. Jollain Texicallin kokoelmalla tuo vissiin julkaistiin, ei muualla.
markkuliini
05.05.2010 19:00:23

Rhythm Tech Stickball. Dlx:ään oli tullut noita ja yksi oli laitettu kapulaan testattavaksi. Hyvältä vaikuttaa! Tarpeeksi äänekäs settikäyttöön.
http://www.rhythmtech.com/
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
mattjuha
05.05.2010 21:00:11
Vihdoin tuli Sonorin S-Class Maplet Saksasta. Upeat ohuet rungot ja hardware laadukasta. Ei naarmuakaan vaikka setti oli ollut myyjällä käytössä 10 vuotta ennen kuin ostin. Profiilissa kuva setistä. Nyt vielä metsästän paria lisärumpua tuohon settiin.
hollmi-5
05.05.2010 21:20:00
luolamies5: Vihdoin tuli Sonorin S-Class Maplet Saksasta. Upeat ohuet rungot ja hardware laadukasta. Ei naarmuakaan vaikka setti oli ollut myyjällä käytössä 10 vuotta ennen kuin ostin. Profiilissa kuva setistä. Nyt vielä metsästän paria lisärumpua tuohon settiin.

Onnee... Setille ja sitten sille metsästykselle.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kukkis 77
05.05.2010 23:47:08

Vihdoin sain hankittua uuden haitsuständin. Johan tuo vanha olikin palvellut 15 vuotta ja rapiat.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
aho
06.05.2010 09:49:26
markkuliini: Rhythm Tech Stickball. Dlx:ään oli tullut noita ja yksi oli laitettu kapulaan testattavaksi. Hyvältä vaikuttaa! Tarpeeksi äänekäs settikäyttöön.
http://www.rhythmtech.com/

Tommonen menee ehdottomasti hankintaan!
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO
kincy
06.05.2010 10:06:49

luolamies5: Vihdoin tuli Sonorin S-Class Maplet Saksasta. Upeat ohuet rungot ja hardware laadukasta. Ei naarmuakaan vaikka setti oli ollut myyjällä käytössä 10 vuotta ennen kuin ostin. Profiilissa kuva setistä. Nyt vielä metsästän paria lisärumpua tuohon settiin.

Laitahan parempia kuvia tulemaan, mielellään tuota settiä katselisi enemmänkin.
Sonormies
06.05.2010 23:24:16
2 paria Solid Sound-riisitikkuja
http://www.solidsound.fi/tuotteet.html

Laitan kommenttia, kunhan ehdin testailemaan.
OPJ1974: Mystisenä kaupunkilegendana on kiertänyt villi huhu venäläisestä perseenpäristimestä, joka a) ei mahdu perseeseen ja b) ei pärise.
jazzmies
07.05.2010 10:28:54
Lääkepaikka vasemmalle ylös, melkein juurihoito. Kipukoodi hermokeskukseen voittaa keskitasoisen thereminin!
Pottery Is Gay!
hollmi-5
07.05.2010 11:07:06
jazzmies: Lääkepaikka vasemmalle ylös, melkein juurihoito. Kipukoodi hermokeskukseen voittaa keskitasoisen thereminin!

Voin lohduttaa: Juurihoitoon menee. Eli aloita se kuitenkin. Mehii paikan alla pommina, jos nyt pannaan paikka. Kerran meni viikonloppukeikat ihan persiilleen, kun puudutus lakkasi ja kipu lääkepaikan alla alkoi jylläämään.
Bobana
07.05.2010 12:57:37 (muokattu 07.05.2010 12:59:41)
hollmi-5: Voin lohduttaa: Juurihoitoon menee. Eli aloita se kuitenkin. Mehii paikan alla pommina, jos nyt pannaan paikka. Kerran meni viikonloppukeikat ihan persiilleen, kun puudutus lakkasi ja kipu lääkepaikan alla alkoi jylläämään.

Hammaskipu on kyllä yhtä saatanaa. Itellä (kop kop) ei ole moneen vuoteen onneksi ollut. Oli ajanjakso jollon oli vähän väliä mut onneks ei enää. Mistäköhän johtui. En tie. Loppui hampaat kait suusta. Ikenillä imeskellään. : )

Edit: Ainiin viimeisin ostos: Hommasin takaisin aiemmin myymäni -80 luvulta olevan helvetin hyvän Pearlin haikkatelineen. Onneksi sain. Pääsee eroon noista nykyisistä uudemmista rimpuloista.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
hollmi-5
07.05.2010 13:56:55
Bobana: Hammaskipu on kyllä yhtä saatanaa. Itellä (kop kop) ei ole moneen vuoteen onneksi ollut. Oli ajanjakso jollon oli vähän väliä mut onneks ei enää. Mistäköhän johtui. En tie. Loppui hampaat kait suusta. Ikenillä imeskellään. : )

Edit: Ainiin viimeisin ostos: Hommasin takaisin aiemmin myymäni -80 luvulta olevan helvetin hyvän Pearlin haikkatelineen. Onneksi sain. Pääsee eroon noista nykyisistä uudemmista rimpuloista.

Minä tilasin kaksi Pearlin telinettä paikalliseen. Nyt sitten katselin netistä, että ei taida olla suorana versiona tuota: http://www.pearldrum.com/products/h … are/boom-cymbal-stands/bc-100s.aspx

Teline oli muuten ok, mutta tuota puomia en tarvitsisi.
OPJ1974
07.05.2010 14:34:36 (muokattu 07.05.2010 14:35:20)

jazzmies: Lääkepaikka vasemmalle ylös, melkein juurihoito. Kipukoodi hermokeskukseen voittaa keskitasoisen thereminin!

Hahaa! Voin kertoa kokemuksesta, että akuutti hoito pahasti tulehtuneeseen juureen ilman mitään esihoitoja on melkoinen kokemus....

Homma meni niin, että oli bakteeri päässyt tekemään pahojaan paikan alla. Lauantai-iltana jysähti kipu päälle. Oli joku pyhäviikonloppu, joten EI missään minkäänlaista päivystystä. Mitään ei pystynyt syömään sinä iltana, eikä sunnuntaina. Särkylääke ei pahemmin auttanut, vaikka sitä tuli otettua ihan askikaupalla.

Maanantai-aamuna yksityisille hammaslääkäriasemille soitto, sain ajan hoitoon tiistaina. Nopeimman vaihtoehdon otin.

Kuvat otettiin ja kurkkaus suuhun. "Tää täytyy hoitaa heti, tulehdus on niin paha, että uhkaa levitä leukaluuhun. Anteeksi, tämä nyt sitten sattuu".

3 piikkiä puudutusainetta suoraan hampaan hermoon ja toinen mokoma "normaaliin paikkaan" sinne hampaiden taakse hermokäytävään. Ei ollut vaikutusta.

Siinä sitten revittiin ja kaivettiin niitä juuria ja tulehtunutta kudosta irti 45 minuuttia. Ikinä en ole vastaavaa tuskaa kokenut, en ennen enkä jälkeen. Munille potkiminenkin tuntuu varmaan lempeämmältä.

Olin operaation jälkeen niin sekaisin, että en tolpillani pysynyt. Lääkäri itse oli niin huolissaan, että soitteli sitten vielä illalla perään ja kyseli, että miten voin. Itse operaatiosta ei juurikaan tuskan lisäksi muita muistikuvia ole.

Hoitokertoja hampaaseen tulis sitten yhteensä seitsemän puolen vuoden aikana. Kaksi viimeisintä ei enää sattunut ja

Että lycka till vaan :) Tosin, ei varmaan satu niin paljon, jos se lääkepaikka vaan tehoaa eikä juuret ole akuutissa tulehtuneessa tilassa enää.
"Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua)
Bobana
07.05.2010 14:51:11 (muokattu 07.05.2010 14:51:30)
hollmi-5: Minä tilasin kaksi Pearlin telinettä paikalliseen. Nyt sitten katselin netistä, että ei taida olla suorana versiona tuota: http://www.pearldrum.com/products/h … are/boom-cymbal-stands/bc-100s.aspx

Teline oli muuten ok, mutta tuota puomia en tarvitsisi.

Itse olen erittäin viehtynyt siihen pearlin telinemalliin jossa on se portaaton nivelien säätö ja se ruuvi ei ole kyljessä vaan siinä sivussa, miten sen nyt sanois. Aika heavyja ovat mutta ei se mitn.

edit typo
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Speedy
07.05.2010 15:01:52

Voi jumaleissön, minä tulen tänne polleena kertomaan uudesta hankinnastani ja täällä puhutaan pahimmasta painajaisestani.. Edellisen viestin luettuani enhän minä uskalla syödä enää mitään ja nukunkin hammasharja suussa.....

Hammaslääkäri on kyllä pahinta mihin voi joutua... huh huh.. Nuorempana olin vielä oikomishoidossa ja lekurilla tuli ravattua suht useasti, mutta ei kyllä auttanu pelon lievittymiseen.. Oikomishoidosta johtuen olen kokenut tuon juurihoidonkin ilon..

Sunnuntaisena kesäpäivänä iski hirveä kipu, onneksi kylmä auttoi.. sai sitten vetää jäätelöä ja ja istua paskalla (laktoosi-intoleranssi) vuoron perään.. vessassa ollessa piti sitten pitää sitä kylmää jäätelölautasta poskella..=)

Itse toimenpide ei muistaakseni sattunut, pelotti varmaan niin paljon.. mutta sen muistan että ikinä ei oo ollu niin paljon tavaraa suussa kun sillon oli.. Noh, nytkin taitaa olla pari reikää, ei kyllä uskalla mennä paikkuttamaan.. koskahan ne räjähtä.. kopkop...

niin ostin 20" avedis medium riden..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)