Aihe: Pearl on hyvä merkki!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
ddrum54
27.05.2005 14:27:55
Mulla on juuri tollainen fiilis, kun tänään hain uuden setin. Koko treenis oikein uhkuu laatua!

Mitämitä, mitä tuli hankittua? Onneksi olkoon!
2`n 4
Niskamies
27.05.2005 14:38:08
Mitämitä, mitä tuli hankittua? Onneksi olkoon!

Starclassic Performerit, kts. omakuva.
Virallisesti semi-pro!
Mikael
27.05.2005 14:39:35

Triggereistä tulee monitori soundi ja delayt mikeistä tulee Pa-soundi.

Ihan tosi? Mikähän järki tossa on?
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
HeavyMachinery
27.05.2005 14:45:16

Ihan tosi? Mikähän järki tossa on?

trigattu monitori soundi = kierto: zero !!

Todella fiksua.
Minä tiedän - siis pelkään !
Mikael
27.05.2005 14:49:59 (muokattu 27.05.2005 14:52:04)

trigattu monitori soundi = kierto: zero !!
Pitää kyl aika lujaa luukuttaa sekä bändin että siitä monitorista ennen kuin mennään kierron rajoille... Eihän tossa sit oo mitään tajua siitä mitä ulos menee. En mä kyllä lähtis tollaseen, mut makuasia.

Todella fiksua.
tai: "Todella fiksua"

EDIT: Mä pyydän yleensä rummuista monitoriin sandisti bassaria jos mitään. Mut mä vedänkin bändeissä jossa lavavola on inhimillisellä tasolla.
pehmo
27.05.2005 15:04:28

Perkele. Kahtokaa niitä juhlamokka-mainoksia, sitä se hollmi-5 hakee.
Ryhdyin rokkia soittamaan
Jaska
27.05.2005 15:10:53
Perkele. Kahtokaa niitä juhlamokka-mainoksia, sitä se hollmi-5 hakee.

Täytyisköhän Kumu-Pekan tehdä mainossopimus juhlamokan kanssa? :D
HeavyMachinery
27.05.2005 16:19:17

on siinnä myös mikkien vuotaminen monitoroidessä. Se on aika iso haitta kun tehdään korvamonitoreilla keikkaa.
Mikael
27.05.2005 16:41:14

on siinnä myös mikkien vuotaminen monitoroidessä. Se on aika iso haitta kun tehdään korvamonitoreilla keikkaa.

Kuis? Korvamonitorista vuotaa mikkeihin...? On siinä korvat kovilla : D
HeavyMachinery
27.05.2005 17:08:36

Kuis? Korvamonitorista vuotaa mikkeihin...? On siinä korvat kovilla : D

Pellit vuotaa tomi mikkeihin jne jne ja korvat vuotaa verta....
Mörre
27.05.2005 17:11:10
Pitää kyl aika lujaa luukuttaa sekä bändin että siitä monitorista ennen kuin mennään kierron rajoille... Eihän tossa sit oo mitään tajua siitä mitä ulos menee. En mä kyllä lähtis tollaseen, mut makuasia.

tai: "Todella fiksua"

EDIT: Mä pyydän yleensä rummuista monitoriin sandisti bassaria jos mitään. Mut mä vedänkin bändeissä jossa lavavola on inhimillisellä tasolla.

Kyllä se triggerointi ainakin meikäläistä auttoi keikalla, kun monitorista tuli mukavasti ja tarkasti kaikki basarin iskut. Helpotti soittoa huomattavasti. Baljon parempi kuin normi basarin soundi.
"Basso on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v***sti säröö!!!" -Matti Heikkilä
Mikael
27.05.2005 19:37:33

Pellit vuotaa tomi mikkeihin jne jne ja korvat vuotaa verta....

Nojoo... eipä mulla oo tollasia ongelmia ollut. Korvamonitoreihin tulee bassaria ja overeita - outoa on soiton hallinta jos joutuu kuuntelemaan miksaajan balanssia koko setistä. Mielummin kuulen mitä soitossa oikeasti tapahtuu, jolloin tulee reagoitua oikein siihen mitä kuulee. Mut edelleen makuasia.
Mikael
27.05.2005 19:38:12

Baljon parempi kuin normi basarin soundi.

Oiskohan siinä normi bassarissa sit jotain hätää?
LaKu
27.05.2005 20:18:37
Se on ihan turha luulla, ettei eroja halpatuotannon ja highendin välillä ole.

Mika H:
Pearlin Masterworks-rummut valmistetaan nykyään Taiwanissa kuten itse asiantuntevasti totesit hiljattain. Kysymykseni onkin: Oletko tosiaan sitä mieltä että kun rummuissa lukee "Made In Taiwan", niin rummut ovat automaattisesti jotain muuta kuin high-endiä? Miten voi olla mahdollista että nämä rummut kuitenkin kelpaavat oikeille (aikuisten oikeesti) huippurumpaleille, mutta ei Lipsasten rumpalille? Tässä kohtaa tekisi mieli kysyä että oletko ehkä liikaa juuttunut tähän "aitoa vintage-kamaa" psykoosiin, jonka mukaan vain "aito vintage-kama" on jotain, ja kaikki muu on enemmän tai vähemmän paskaa? Voisiko mitenkään olla mahdollista että maailma muuttuu? Että high-end rumpuja osataan tehdä jopa Taiwanissa?
Mika, olet jo siinä iässä että muistat luultavasti minkälaisen mielikuvan teksti "Made In Japan" aiheutti 25-30 vuotta sitten. Miten on asia nykyään? Jos lukee Made In Japan tuotteessa, niin sehän vasta on korkean laadun tae. Mitä luulet (ja muut keskustelijat), voisiko olla mahdollista että Made In Taiwan kohta merkitsee todella hyvää laatua? Ainakin omat Pearlin SBX-rummut on todella hyvää työtä, nautin niistä joka päivä. Ja rummut soundaa hyvin.
miccomalliton
27.05.2005 20:27:02
Mika H:
Pearlin Masterworks-rummut valmistetaan nykyään Taiwanissa kuten itse asiantuntevasti totesit hiljattain. Kysymykseni onkin: Oletko tosiaan sitä mieltä että kun rummuissa lukee "Made In Taiwan", niin rummut ovat automaattisesti jotain muuta kuin high-endiä? Miten voi olla mahdollista että nämä rummut kuitenkin kelpaavat oikeille (aikuisten oikeesti) huippurumpaleille, mutta ei Lipsasten rumpalille? Tässä kohtaa tekisi mieli kysyä että oletko ehkä liikaa juuttunut tähän "aitoa vintage-kamaa" psykoosiin, jonka mukaan vain "aito vintage-kama" on jotain, ja kaikki muu on enemmän tai vähemmän paskaa? Voisiko mitenkään olla mahdollista että maailma muuttuu? Että high-end rumpuja osataan tehdä jopa Taiwanissa?
Mika, olet jo siinä iässä että muistat luultavasti minkälaisen mielikuvan teksti "Made In Japan" aiheutti 25-30 vuotta sitten. Miten on asia nykyään? Jos lukee Made In Japan tuotteessa, niin sehän vasta on korkean laadun tae. Mitä luulet (ja muut keskustelijat), voisiko olla mahdollista että Made In Taiwan kohta merkitsee todella hyvää laatua? Ainakin omat Pearlin SBX-rummut on todella hyvää työtä, nautin niistä joka päivä. Ja rummut soundaa hyvin.

Plussaa napsahti +++.
"Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150 kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1
J.Hollström
28.05.2005 10:01:43
Tosin Nokia ostaa suurimman osan komponenteistaan Ranskasta.

Nyt meni aika pahasti huti, mut ei se mitn, rumpupalstalla kun ollaan...

Tiukkaa vääntöä Taiwan keskusteluista. Olen paikanpäällä käynyt katsomassa mikä on teollisuuden taso nykyään sielläpäin. Totuus on se, että tavaraa ostetaan sieltä, koska käsityö ei maksa sielläpäin juuri mitään verrattuna Euroopan hintoihin. Kiinassa vielä vähemmän, ja Taiwanilaisilla firmoilla onkin paljon tehtaita Kiinan puolella. Sikäli säälittävää, että koska sieltä ostetaan, mistä halvemmalla saadaan, niin enenevissä määrin tavaraa hankitaan juurikin Kiinasta / muista halpatyövoimamaista, joissa normaali kk-ansio on muutamia kymmeniä euroja. Tehtailla toiminta on aika lähelle samaa mitä meillä armeijassa alokasaikana. Tosin työpäivät ovat pidempiä ja viikonloppuvapaita ei välttämättä irtoa.

Rumpujen laatukeskusteluun en ota kantaa, en ymmärrä rummuista juurikaan mitään.

BTW: olen tämän Mika H:n veli, mekaniikan ostopäällikkönä eräässä puhelimia valmistavassa firmassa.
ToMi88
28.05.2005 12:17:27

Minusta on todella surullista kun tyrmäät vanhempana ja "kokeempana" rumpalina niin jyrkästi "halpa"tuotanto rummut se latistaa monen aloittajan mieltä kun joku haukkuu sen setin pystyyn.

Samaa mieltä. Se on kyllä ainakin minulle aivan sama missä ne rummut on tehty. Kyllä varmana Taiwanistakin löytyy asiansa osaavia miehiä JA naisia...
J.Hollström
28.05.2005 18:35:28
Se on kyllä ainakin minulle aivan sama missä ne rummut on tehty. Kyllä varmana Taiwanistakin löytyy asiansa osaavia miehiä JA naisia...

Valitettavasti 95% työntekijöistä sielläpäin on alaikäisiä tyttöjä. Siis sama prosenttuaalinen ikäjakauma mitä täällä m.net:ssä...

itse en kyllä ostaisi Taiwanilaista kitaraa tai bassoa. Rummuista en tiedä, kun en itselleni tarvitse.
ToMi88
28.05.2005 19:48:20

Valitettavasti 95% työntekijöistä sielläpäin on alaikäisiä tyttöjä. Siis sama prosenttuaalinen ikäjakauma mitä täällä m.net:ssä...

Ja mitähän tällä tarkoitit?!?
Jaska
28.05.2005 19:49:56
Ja mitähän tällä tarkoitit?!?

varmaan tätä yleensä näkyvää lapsellista kinaamista
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)