Aihe: mietelmä vaan
1 2 3 4 5 6
Velli
27.03.2010 05:37:43
Neljä tomia on aika vähän nykypäivänä. Kyllähän sitä ennen joskus 50-luvulla pystyi soittamaan uskottavasti vaikka kahdella tomilla (etenkin kun tomeja ei oltu vielä keksitty enempää). Jos perustallaaja kuulee nykypäivänä radiosta biisin, jossa on vähemmän kuin 5 tomia, se on kuulijan mielestä ihan huono. Tämän vuoksi soitan itse ihan varmuuden vuoksi aina kuudella tomilla tyylilajista riippumatta.
Cimble
27.03.2010 07:05:17 (muokattu 27.03.2010 07:09:56)
M. Kekki: Kaksi tomiahan on nykyään pieni kattaus.

On, mutta niin on kolmekin. Sit jos on neljä, niin se onkin jo älyttömän iso... Taannoin tuossa yhdellä keikalla itsekin musiikin kans tekemisissä oleva keikkapaikan edustaja kauhisteli miten iso setti mulla on. Siltikin, vaikka lavakin oli hyvin iso. Mulla oli sillä keikalla yhden bassarin setti tomeilla 10", 12", 14" ja 16". Crashejä kolme ja yksi ride. Olipas se älyttömän iso setti...

Setin koko on näköjään mielipideasia, mut oikeesti, itse ajattelisin ison setin tarkoittavan erittäin monipuolista peltikattausta, vähintään neljää tomia ja mahdollisesti jo kahta bassaria. Siihen päälle vielä kaikkee perkussioroinaa.

Tosin onhan se setti jättimäinen kahdellakin tomilla, jos peltejä on 10 ja 26" tuplabassarit. Ja etutomi 14" sekä lattialla 18".
Cimble
27.03.2010 07:19:29
Velli: Neljä tomia on aika vähän nykypäivänä.

Itse olen myös päinvastaista mieltä. Nimenomaan nykypäivänä settien muotikoot on keskimäärin pienentyneet sitten 80's isottelukaudesta.

Kyllähän sitä ennen joskus 50-luvulla pystyi soittamaan uskottavasti vaikka kahdella tomilla

Totta, mutta ei se soiton tai soittajan uskottavuus ole nykyäänkään tomien määrästä kiinni. Tai pitäisi olla.

Jos perustallaaja kuulee nykypäivänä radiosta biisin, jossa on vähemmän kuin 5 tomia, se on kuulijan mielestä ihan huono.

Ootko radiobiisejä kuunnellessas pystyny aina poimimaan sieltä sen äänityksessä käytetyn setin tarkan tomimäärän?

Tämän vuoksi soitan itse ihan varmuuden vuoksi aina kuudella tomilla tyylilajista riippumatta.

Hmm... tuota noin... :)
kincy
27.03.2010 09:22:04

arse:Tuli vaan mieleen, että oisko sieltä jäänyt joittenkin alitajuntaan tuo trash vs. thrash -läppä?

Hmm..itsehän en vieläkään ymmärrä, mistä nuo pojat tuossa aikaisemmin rupesivat minulle thrash sanan merkityksestä vaahtoamaan, etenkin jos poikien piti iti vielä sanakirjat vääntää esille.:D Oliko se se siitä, että luulivat minun oikeasti ymmärtävän sen rhoskana? Pitäs varmaan poikiin itte niitä ihmeen tutkiaan korjailla, vai mitä ne nyt olikaan.
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
moderndrummer88
27.03.2010 09:22:26 (muokattu 27.03.2010 09:29:25)
Cimble: Itse olen myös päinvastaista mieltä. Nimenomaan nykypäivänä settien muotikoot on keskimäärin pienentyneet sitten 80's isottelukaudesta...

Onko täällä oikeasti ihan pökkelöä porukkaa? Jos ei ole seitsemäätoista hymiötä viestissä niin se otetaan ihan tosissaan :D Tai sitten Cimble vetää hienosti roolinsa, jolloin minä olen tässä se sisälukutaidoton hönö, hohoh :D
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
moderndrummer88
27.03.2010 09:25:06 (muokattu 27.03.2010 09:31:14)
kincy: Hmm..itsehän en vieläkään ymmärrä, mistä nuo pojat tuossa aikaisemmin rupesivat minulle thrash sanan merkityksestä vaahtoamaan, etenkin jos poikien piti iti vielä sanakirjat vääntää esille.:D Oliko se se siitä, että luulivat minun oikeasti ymmärtävän sen rhoskana? Pitäs varmaan poikiin itte niitä ihmeen tutkiaan korjailla, vai mitä ne nyt olikaan.

Pointti oli tässä:

Markkuliini kirjoittaa pitkän ja erittäin hyvin perustellun viestin liiittyen settien kokoon, sen jälkeen Kincy puuttuu johonkin hyvin epäoleelliseen seikkaan, kuten jonkun musagenren kirjoitusasuun, eikä oikeastaan muuten kommentoinut asiaa, niin toi oli vaan olevinaan taas semmonen mukahauska juttu, että tuollainen asiavirhe sitten veisi pohjan koko markkuliinin tekstiltä.

Koita välillä lukea näitä mun viestejä ihan ajatuksen kanssa, eläkä kuittaa niitä joillan pippelijutuilla heti, huoh. Mutta tämä tosiaan todisti sen mitä sanoinkin, että heti kun et jotain ymmärrä niin lähdetään sille pissa-kakka -linjalle...

Ihan sama juttu tässäkin jazzmiehen kirjoituksessa http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 0&t=62306&o=0&#p1239629

Capisce?
kincy
27.03.2010 09:30:35

moderndrummer88: Pointti oli tässä:

Koita välillä lukea näitä mun viestejä ihan ajatuksen kanssa, eläkä kuittaa niitä joillan pippelijutuilla heti, huoh.

Ihan sama juttu tässäkin jazzmiehen kirjoituksessa http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 0&t=62306&o=0&#p1239629

Capisce?

Oot sinä ihan höpsö, rakas md. Tuossa juuri ylemmässä viestissäsi paapatat, että kaikkiko täällä otetaan niin tosissaan, jos ei ole hymiöä perässä. No mitäs luulet, oliko tuo huumoria tuo minun thrash heittoni tuon markkuliinin kommentin jälkeen? Huoh, huoh ja vielä yhen kerran hoh.

Ainut, joka tässä keskustelussa edes vähän yritti tuota thrash vitsiä ymmärtää oli markkuliini.
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
moderndrummer88
27.03.2010 09:34:21
kincy: Oot sinä ihan höpsö, rakas md. Tuossa juuri ylemmässä viestissäsi paapatat, että kaikkiko täällä otetaan niin tosissaan, jos ei ole hymiöä perässä. No mitäs luulet, oliko tuo huumoria tuo minun thrash heittoni tuon markkuliinin kommentin jälkeen? Huoh, huoh ja vielä yhen kerran hoh.

Ainut, joka tässä keskustelussa edes vähän yritti tuota thrash vitsiä ymmärtää oli markkuliini.

Voi herran jumala :D Kyllä mä tajusin, että sä et sitä mitenkään haudanvakavasti ottanu, pointti oli se, että sä et sit tajunnu sitä, että jatkoin samaa vitsiä, sillä omalla viestilläni mutta, koska siinä ei ollu hymiötä,, koit sen vittuiluna. On se hankalaa.
kincy
27.03.2010 09:36:17 (muokattu 27.03.2010 09:37:57)

moderndrummer88: Voi herran jumala :D Kyllä mä tajusin, että sä et sitä mitenkään haudanvakavasti ottanu, pointti oli se, että sä et sit tajunnu sitä, että jatkoin samaa vitsiä, sillä omalla viestilläni mutta, koska siinä ei ollu hymiötä,, koit sen vittuiluna. On se hankalaa.

Niin ne pointit vaan vaihtuu. Heh, jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin sinä missasit sen vitsin. Tarkoitin nimittäin sen oman heittoni myös vitsillä. Silleen ystävällisenä heittona, tiijäthän sä? :D
Älä taas tulistu hei. Ja tämä on niin turhaa paskaa, että lähen vaikka kaljan ostoon tästä, suosittelen sinullekin.
moderndrummer88
27.03.2010 09:42:21
kincy: Niin ne pointit vaan vaihtuu.

Eihän vaihdu... Eri viestistä oli kyse.

Heh, jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin sinä missasit sen vitsin. Tarkoitin nimittäin sen oman heittoni myös vitsillä. Silleen ystävällisenä heittona, tiijäthän sä? :D

Sorry ei mee läpi :D

Älä taas tulistu hei. Ja tämä on niin turhaa paskaa, että lähen vaikka kaljan ostoon tästä, suosittelen sinullekin.

En mä oo tulistunu :) Enkä lähe bissen ostoon, lähden treenaamaan ja illallakin on muuta puuhaa, kuin läträämistä.
Nolte
27.03.2010 10:35:55
moderndrummer88: sä et sit tajunnu sitä

kincy: sinä missasit sen vitsin

Olisiko pikaviestit mitään? Jos ei sekään auta, niin painikaa perk*le. Tai räkimiskilpailu, kumpi limppaa pitemmälle...
Tätä en allekirjoita!
Cimble
27.03.2010 11:08:52
moderndrummer88: Onko täällä oikeasti ihan pökkelöä porukkaa? Jos ei ole seitsemäätoista hymiötä viestissä niin se otetaan ihan tosissaan :D Tai sitten Cimble vetää hienosti roolinsa, jolloin minä olen tässä se sisälukutaidoton hönö, hohoh :D

Ma ei jummarra. Ehka ma olen sitä pökkelöporukka.
arse
27.03.2010 11:10:04

Eikö ihan oikeasti nolota ketään tommonen kinaaminen ja selittely? Ei siinä muuten mitään, mutta kun sitä alkaa olla joka vitun ketju täynnä. Muistakaa se moderni sananlasku, jossa osuvasti verrataan internet-väittelyä ja paralympialaisia.
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
Bacchus
27.03.2010 12:32:58
arse: Eikö ihan oikeasti nolota ketään tommonen kinaaminen ja selittely? Ei siinä muuten mitään, mutta kun sitä alkaa olla joka vitun ketju täynnä. Muistakaa se moderni sananlasku, jossa osuvasti verrataan internet-väittelyä ja paralympialaisia.

Eipä näköjään poikia hirveästi pakota, kun joka toisessa ketjussa samat turhat jauhannat käynnissä. Tai sitten pakottaa vähän liiankin kanssa. Jos nyt kuitenkin ymmärtäisivät pikku hiljaa siirtää lapsellisen kinastelunsa muualle.

Tämän ketjun voisi melkeinpä lukottaa. Ei kai tästä mitään hyödyllistä enää kehkeydy.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
moderndrummer88
27.03.2010 13:05:59
Cimble: Ma ei jummarra. Ehka ma olen sitä pökkelöporukka.

Eiköhän Velli ihan läpällä tuon viestinsä laittanu... Krhm..
moderndrummer88
27.03.2010 13:07:17
arse: Eikö ihan oikeasti nolota ketään tommonen kinaaminen ja selittely? Ei siinä muuten mitään, mutta kun sitä alkaa olla joka vitun ketju täynnä. Muistakaa se moderni sananlasku, jossa osuvasti verrataan internet-väittelyä ja paralympialaisia.

Tämä on varsin pienemmistä päästä noloja tilanteita joihin meikä on itseni hommannut, olen immuuni näille :F
Kailis
27.03.2010 13:45:23 (muokattu 27.03.2010 13:49:05)

arse: Lukekaa tää ketju, se on unohtunut klassikko! Tuli vaan mieleen, että oisko sieltä jäänyt joittenkin alitajuntaan tuo trash vs. thrash -läppä, vai onko tässä tehty peräti tietoisia viittauksia? Vai olenko itse pimeä kun muistan tuollaisia juttuja?

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 0&t=62306&o=0&#p1239629

jazzmies v. 2004; Oma tyyli on sivutuote! Aina soittaminen ei ole mieleistä, no onko matematiikka entä bussin odottaminen? Jos joku luulee soittamisen ja harjoittelun olevan pelkkää juhlaa, niin tervemenoa työttömyyskortistoon rockunelman kariuduttua.

Kun hääsoittajatkin on aika säälittäviä niin taidanpa mennä sinne bysäkille odottamaan pussia työvoimatoimistoon. Ai nii mut ehämmä osaa numeroita...

Cimble; Taannoin tuossa yhdellä keikalla itsekin seksibisneksen kans tekemisissä oleva keikkatyön tekijä kauhisteli miten iso mulla on.

Niin no...jotkut on vaan kohteliaita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)