Vallu-Veke 13.08.2012 21:55:42 | |
---|
Bumbarr: Henkilökohtaisuuksiin menemistä ja asioiden henkilökohtaisesti ottamista voisi myös miettiä. Näin on. Henkilökohtaisuuksiin menemisillä saadaan keskustelu aina lopullisesti lerpahtamaan ja taas jonkun pitää aloittaa uusi keskusteluhaara samasta, sitten joskus viikkoja myöhemmin ja taas samat vänkäykset ja tärpit.... Bumbarr: Minua auttoi m.netin käytössä huomattavasti se, että opettelin pahimmat vollottajat ja luin kaikki heidän tekstinsä varauksella. Tätä samaa taktiikkaa voi varmasti käyttää myös hankalasti ymmärrettäviin kirjoituksiin. Tuota voi käyttää henkilökohtaisen hyödyn ajamiseen lukiessaan tekstejä, jos haluaa vain ymmärtää jotain tai valikoi miellyttävät asiat. Harva se lukee aamuisin sanomalehdenkään kannesta kanteen. Usein vain otsikot. Kyllä sitä oppii valikoimaan tekstejä. Mutta nyt on myös kyse siitä, että joidenkin harmistuminen ei johdu toisten juttujen lukemisesta pelkästään ja siitä, etteikö he osaisi skipata niitä ja lukea vaan otsikkoja, tms.? Harmistuminen johtuu enemmän siitä, että koetaan, että omat ja joidenkin tekstit on sotkettu hapatuksella. Hapatuksen rajat on hakusessa kait tai niissä on joku sukupolviero? |
Bumbarr 13.08.2012 22:29:15 | |
---|
Vallu-Veke: Näin on. Henkilökohtaisuuksiin menemisillä saadaan keskustelu aina lopullisesti lerpahtamaan ja taas jonkun pitää aloittaa uusi keskusteluhaara samasta, sitten joskus viikkoja myöhemmin ja taas samat vänkäykset ja tärpit....
Itse koen kuitenkin, että suurin hyöty saadaan, kun ei oteta asioita henkilökohtaisesti. Internetissä on helppo ymmärtää toista väärin ja aina tulee provosoijia vastaan. Fiksu jättää nämä omaan arvoonsa ja jatkaa asialinjalla lähtemättä "mutta sun soittos on ihan kakkaa ja anteeks sitäpaitsi että oon olemassa" linjalle. En siis viittaa kehenkään enkä tahdo loukata ketään. Kilpikonnat rockkaa! |
tcitc 13.08.2012 23:04:32 | |
---|
Nyt hei kaikki iso ryhmähali. Eiköhän myö rumpalit jätetä se maailmanparantaminen kasvatussosiologian kesäkursseille ja jatketa jo tasokkaampaan keskusteluun päin. Jos joillain on henkilökohtasuuksia niin vaihtakaa numeroita. Ja anteeks kun oon niin harvoin nostamassa palstan tasoa kirjotuksillani, tietoa ja kokemusta vaan on sen verta vähemmän kuin mitä haulla löytyy. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
Vallu-Veke 14.08.2012 08:58:52 | |
---|
tcitc: Nyt hei kaikki iso ryhmähali. Eiköhän myö rumpalit jätetä se maailmanparantaminen kasvatussosiologian kesäkursseille ja jatketa jo tasokkaampaan keskusteluun päin. Näin juuri. Tässä on nyt terävöitynyt kuva, että lässytyksen taso se on vaan hieman laskenut, ei varsinaisesti asiapitoisen keskustelun. Asiantuntijatkin ovat aika lässyttäjiä lopulta olleet. Asiantuntijat kun ovat ottaneet enemmän kommentaattorin roolin ja sellaisen vähemmän tietävien varovaisen ohjailun. Ei toimi tasonnostajana varsinaisesti. Lietsoo vaan lässytystä. Ottakaa kehityksessä mallia MD88:sta, miten keskusteluntasoa voi nostaa rennosti, kun vain on haluja. Kehittäkää tarpeeksi kovan tason keskustelualoitus, niin sitä ei ilkeä kukaan rölöttää tukkoon. Kaiken ei tarvitse olla FAQ-tasoa tietty, mutta sellaisia semipohdittavia juttuja on varmaankin useimmilla heittää kehiin. Kokeilkaapa tietäjät älyn/tiedonmiekkaa ja aloitteellisuutta. Samalla kehiin voisi kuvitella hyppäävän entistä enemmän kavereita, joilla on sitä kokemusta ja tietoa ==> Taso nousuun. |
statistiÖ 14.08.2012 16:03:14 | |
---|
Lässyttäjiä? Vallu provoo :) Taas mietin (samaa kuin Vallu): Mitä asioita "PRO-ukot" aprikoivat? Mikä teillä on arjessa vaikeaa/ "mahdotonta"/ en tiedä tästä ihan kaikkea? Kun on aikaa töiltä ja lomilta, aloittakaa arvoisat osaajat pro-aiheita. Kokeiltaa kuinka vaikeaa on kysyä/ olla tyhmä! :) Samalla nousee keskimääräinen palstan taso. Ja meidän muiden tietotaso (ja ymmärrys pro-ukkoihin?).. MD vastaa asiapitoisesti. Aika hiljainen pro on hän. Toinen hyvä on Speedy. Löytyy muutama muukin mainitsemisen arvoinen :) "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
VeKrio 14.08.2012 21:33:26 (muokattu 14.08.2012 21:33:44) | |
---|
Vallu-Veke: Kokeilkaapa tietäjät älyn/tiedonmiekkaa ja aloitteellisuutta. Samalla kehiin voisi kuvitella hyppäävän entistä enemmän kavereita, joilla on sitä kokemusta ja tietoa ==> Taso nousuun. Musta tässä sotketaan taas puurot ja vellit. Tai sitten tämä on vitsi jota en tajua. Jokainen voi kirjoitustavallaan nostaa tasoa. Tason nostoa ei ole se, että täältä pudotetaan kaikki muut kuin ammattilaiset pois. Ei tosiaankaan, eikä tätä mun mielestä markkuliinikään ole tarkoittanut. Mä olen harrastaja. Jotkut täällä palstalla ovat vähemmän kokeneita kuin mä ja jotkut enemmän kokeneita kuin mä. Niin se on, mutta sillä ei ole "tason" kanssa mitään tekemistä". Silti jokainen voi nostaa tai laskea tasoa kirjoitustavallaan. Mä ajattelen niin että tason nosto on sitä, että keskustellaan yhdessä tietystä aiheesta siinä kohtuullisesti pysyen. Jos menee kovasti sisäpiiriin niin pikaviestit kehiin kiitos. Ja kyllä sillä sanavalinnalla ja ihan oikeinkirjoittamisellakin on väliä. Toisia ajatteleva kirjoittaja kirjoittaa mahdollisimman selkeää tekstiä, eikä jätä aina sen merkityksen kaivamisen vaivaa muille. Samalla voi olla persoonallinen. Musta kaikenlainen mollaaminen on (maanalainen paikan) huono juttu. Sekä ammattilaisten että aloittelijoiden mollaaminen, kumpaan suuntaan tahansa. Niin kauan kuin tää palsta antaa mahdollisuuden kysyä, keskustella ja kommentoida rakentavasti, kaikki on hyvin. Joratkaamme hyvässä hengessä kukin omissa kengissä. "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
Vallu-Veke 14.08.2012 22:10:42 | |
---|
VeKrio: Musta tässä sotketaan taas puurot ja vellit. Tai sitten tämä on vitsi jota en tajua. Jokainen voi kirjoitustavallaan nostaa tasoa. Tason nostoa ei ole se, että täältä pudotetaan kaikki muut kuin ammattilaiset pois. Ei tosiaankaan, eikä tätä mun mielestä markkuliinikään ole tarkoittanut. Jaa en tuota tarkoittanut ja se ei ollut vitsi. Olen täysin samaa mieltä sanomastasi. Laitoin vaan ideointia keskustelun käyntiin lähtöä varten, jotta asiantuntiapiirikin tuntee olonsa kotoisammaksi, samalla saadaan vähemmän rölötystä ja tietoa siinä sivussa. Jos turha rölötys on ongelma, niin olen vaan huomannut, että tarpeeksi tasokkaan jutun kun heittää, niin siihen ei juurikaan rölötetä. MD88 viimeisin oli hyvä esimerkki. Asiajuttua==> ei kehity rölötystä ==> laatu paranee. Laitoin vaan pallon niille, jotka oikeasti voivat nostaa keskustelun tason aika ylöskin, jos haluavat. Toki ammattilaiset, jne. haluaa keskustella rennosti vapaa-aikoinaan, mutta heillä on sitä tietoa kuitenkin, niin sillä voi paskanjauhannan laulaa suohon. Eli tällaista ideointia vaan hain avuksi, jotta homma lähtee menemään eteenpäin, koska näyttää olevan pattitilanne. Outoa on esimerkiksi, että asiantuntijat ei lähde useimmin kuin ärsyttämällä käyntiin. Sitten sitä juttua tulee suoltamalla. Tosin ehkä pahimmat kinatkin, mutta kunnon juttua on tullut. Soittopuolen parhaat keskustelut on lähteneet tälleen käyntiin. Toivoisin saman tason juttua ja aloitteitakin ilman että jonkun pitää se ärsyttämällä kaivaa. En missään nimessä tarkoittanut, että täältä pitää karsia jotenkin harrastelijat pois, tms. Itse lentäisin ensimmäisenä. |
VeKrio 14.08.2012 22:33:51 | |
---|
Vallu-Veke: En missään nimessä tarkoittanut, että täältä pitää karsia jotenkin harrastelijat pois, tms. Itse lentäisin ensimmäisenä. ...kunhan mut on heitetty kokeeksi ensin. Amen. "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
Muovinen 15.08.2012 21:55:29 | |
---|
tcitc: Nyt hei kaikki iso ryhmähali. Aivan! Olen itse seikkaillut jo pidemmän aikaa tuolla kitara- ja studiopalstan puolella, koska tuntui, että täällä rumpalien keskuudessa asiapitoinen juttu hukkui kaiken roskan alle. Muutenkin kyllä sukkuloin foorumilla kulloisenkin tarpeen mukaan. Siitähän tämä mnet on niin hieno sivusto, että aina löytyy jotain kiinnostavaa. Vähintäänkin voi pläräillä toria läpi. Sitten palaan tänne rumpupalstalle ja mitä täällä jauhetaan? Plääh. Kinastelu syrjään ja kohti asian ydintä, toverit! -General Petrovsky |
M. Kekki 23.08.2012 18:12:40 | |
---|
Vallu-Veke: Kokeilkaapa tietäjät älyn/tiedonmiekkaa ja aloitteellisuutta. Samalla kehiin voisi kuvitella hyppäävän entistä enemmän kavereita, joilla on sitä kokemusta ja tietoa ==> Taso nousuun. Juuri näin! Itsellä palstan lukeminen lopahti, koska jutut alkoivat kiertää samaa kehää - oma Premier-intoilu etenkin... :D Ei surkutella vaan tehdään! |
markku jokela 25.08.2012 12:41:15 | |
---|
Tämä sivu kaupalla käyty keskustelu kuvastaa erittäin hyvin sitä, että m.netillä ei ole musiikin kanssa mitään tekemistä. Moro! |
ferodoz 25.08.2012 13:06:47 | |
---|
markku jokela: Tämä sivu kaupalla käyty keskustelu kuvastaa erittäin hyvin sitä, että m.netillä ei ole musiikin kanssa mitään tekemistä. Moro! Tämä oli mun laskujeni mukaan kolmas kerta kun sanoit "moro!" koko m.netille. :) kyllä täältä hyvääkin löytyy, usko pois. www.suhdelukucoverband.fi |
jazzmies 25.08.2012 20:13:02 | |
---|
En usko enää virtuaaliseen yhteyteen musiikkimaailmassa vaan henkilökohtaiseen kontaktiin. Nettiyhteisöjen aika on ohi. Läheisyyttä ei koraa mikään. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
M. Kekki 25.08.2012 20:21:05 | |
---|
jazzmies: Läheisyyttä ei koraa mikään. Kaikki vuorovaikutus on ihan syvältä! Mennään vaan omia polkua ja hakataan päätä oman treeniksen seinään. Ollaan itse oikeassa, eikä ainakaan kerrota kellekään, jos jokin asia askarruttaa. On jalompaa tehdä itsekseen asiat päin hemmettiä kuin pyytää apua. Eihän kokeneelle rumpujen rutaajalle mikään ole vierasta saati hankalaa. Perskeles! :D Ei surkutella vaan tehdään! |
statistiÖ 25.08.2012 23:14:33 | |
---|
Olispa nastaa, kun päästäisiin kaikki livenä samaan tilaan papattamaan :) "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Duro 26.08.2012 00:29:01 | |
---|
statistiÖ: Olispa nastaa, kun päästäisiin kaikki livenä samaan tilaan papattamaan :) M.netin miittejä taietaan tehdä vuosittain. Tilipitappituppitappi |
Kailis 27.08.2012 13:08:10 | |
---|
Mä olin siellä, missä te olitte? pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
marktark 27.08.2012 14:17:44 | |
---|
statistiÖ: Olispa nastaa, kun päästäisiin kaikki livenä samaan tilaan papattamaan :) Joo, siinä selkeytyy kummasti nimimerkkien takana taiteilevat persoonat ja nyt esim virvelimiitingin jälkeen ymmärrän huomattavasti paremmin siihen osallistuneiden "papatusta" täällä verkossa. Väärinkäsitykset lähes loppuivat sen siliän tien ja useimmat paljastuivat ihan mukaviksi kavereiksi;) Play that song, not the instrument. |
fox 27.08.2012 14:40:24 | |
---|
Kailis: Mä olin siellä, missä te olitte? Mun katkes monen vuoden miittiputki kun piti olla kesäteatterihommissa vielä. Muuten olisin ollu. :( |
statistiÖ 27.08.2012 14:48:50 (muokattu 27.08.2012 14:50:27) | |
---|
Olisin voinut tulla Kailista miittiin morjenstaan täältä meilkein naapurista. marktark: Väärinkäsitykset lähes loppuivat sen siliän tien ja useimmat paljastuivat ihan mukaviksi kavereiksi;) Ei mulla ainakaan ole väärinkäsityksiä. Kaikki täällä on mukavia, eri tavoilla vaan. Pikkasen pitää käyttää (netti)suodatinta joskus.. Niin tosiaan, en tarkoittanut papattamista negatiivisena vaan yleensä höpinöintiä. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |