Aihe: Semi-pro vs. pro -pohdintaa
1 2 3 4 5 6 7
Reunaviiste-Rami
27.10.2007 13:36:04
Juuri jokin aika sitten joku kehaisi tehneensä Millenniumeilla 50 keikkaa, eli pro-setti sekin siis :)

Tietty tietty! Ammattimies soitaa aina ammattikamoilla :-) Tossa jonkin aikaa sitten
laivalla joku "rajastanilainen" raflabändi veteli samanlaisilla Jammun Power-V-setillä,jotka Mullakin oli vuonna -88,eikä sitäkään settiä vissiin ihan pro-vermeinä pidetty.Hyvältä kuiteskin kuullosti.
Hallelujaa humpasta pois, pelastusta rumpuni soi
Nolte
27.10.2007 14:12:36 (muokattu 27.10.2007 14:15:14)
Hyvältä kuiteskin kuullosti.

Tämä ei ole mitenkään mahdollista! Muutenkin täysin holtitonta puhetta tuollainen tällä foorumilla. ;)

EDIT: Melko pähee nimimerkki teitillä muuten... :)

EDIT2: Muita "hyviä" tulee mieleen 'Nahkahomo' ja 'Kovakanki'. Liekö kavereita...
.fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!!
J. Cool
28.10.2007 14:15:50

Mun mielestä kaikki kannut,joilla tehdään ammatikseen keikkiä,ovat Pro-settejä..

oon kyl nähny aivan hirveitä tanssibändien kurasetteja. ammatikseen kiertävät tuntureissa ja kamat on aika lähelle paskinta lajia ja surkeesti pidetty, huonossa kunnossa. kalvot 20v vanhat vähintään, paiste 302 ja 101 vähän haljenneina...jne.
ddrum54
28.10.2007 20:08:04
oon kyl nähny aivan hirveitä tanssibändien kurasetteja. ammatikseen kiertävät tuntureissa ja kamat on aika lähelle paskinta lajia ja surkeesti pidetty, huonossa kunnossa. kalvot 20v vanhat vähintään, paiste 302 ja 101 vähän haljenneina...jne.

Näinpä. Keikalla on ihan se ja sama millä setillä ajaa. Ei sitä rumpalia kukaan kuuntele. ( Paitsi toinen rumpali.)
Jupi57
28.10.2007 20:57:55
Ei sitä rumpalia kukaan kuuntele. ( Paitsi toinen rumpali.)
Aloittajan todellista vaatimattomuutta en tiedä, mutta...
terveisiä sinne Nurmekseen...
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
hollmi-5
28.10.2007 21:51:20
Näinpä. Keikalla on ihan se ja sama millä setillä ajaa. Ei sitä rumpalia kukaan kuuntele. ( Paitsi toinen rumpali.)

Kyllä siellä yleisön joulossa saattaa olla muitakin, jotka rumpalia kuuntelevat. Joskus tanssikeikoillakin olen tuurauksena rumpuja soitellut (ehkä sata keikkaa). Melko usein joku yleisöstä on tullut juttelemaan juuri rumpalin osuudesta ja onnistumisesta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
glum
28.10.2007 23:48:56
terveisiä sinne Nurmekseen...

Voi kiitos.

sori......
jep...
Bobana
29.10.2007 07:03:26
Joo-o.
On niitä nähty jotka ei oikeen kamoistaan välitä. Eräskin humppaorkesterin rumpali päästeli Linko-setillä. Komeesti oli logo vielä etukalvossa. Ei kait siinä, on se pitkälti sitäkin että millä kehtaa vedellä jos on nähnyt vaivaa setin virittämiseen.

Niinkuin tuossa jo edelläkin jossain muistaakseni mainittiin niin dilemma tulee myös siinä kohtaa vastaan kun pitäis mennä johonkin baariin soittelemaan eikä sitä miljaardin settiä viittis sinne retuuttaa. Siksi itellänikin on aloittelija-setti tai siis jätin myymättä sen jottei tartte itkeä jokasta naarmua. Stjuudioon ja "paremmille" keikoille sitten laatutavaraa mukaan.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Reunaviiste-Rami
29.10.2007 10:25:54
Niinkuin tuossa jo edelläkin jossain muistaakseni mainittiin niin dilemma tulee myös siinä kohtaa vastaan kun pitäis mennä johonkin baariin soittelemaan eikä sitä miljaardin settiä viittis sinne retuuttaa. Siksi itellänikin on aloittelija-setti tai siis jätin myymättä sen jottei tartte itkeä jokasta naarmua. Stjuudioon ja "paremmille" keikoille sitten laatutavaraa mukaan.

Juuri näin! Itelläkin on "savuluola-setti" noille "reippaammille" keikoille.Ostin joskus
Basixin kannut näitä varten.Nätti lakkaus,ripustussysteemit ja kaikki.Merkit revin huitsakkaan,jotta katu-uskottavampi :-) Yksi kylärumpali niitä keikoilla tuli ihmettelemään ja ihasteli,jotta "mitkäs nuin hienot?".Minä sitten,että "kato handmade,handmade,hyvillä vaan vetelen,kun varaa on"! Keu keu.Eipä tienny,että ei nuo nyt niin kalliit ollu,mutta omilla viritystaidoilla sentäs ihan okei soivat.
Peltikattausta sentäs pidän normaalina ja savunhaju lähtee tuulettamalla.
Hallelujaa humpasta pois, pelastusta rumpuni soi
Nolte
31.10.2007 21:13:06
Tähän ketjuun sopinee tämä. Niin, Pearlin uuden pro-sarjan Masters Premiumin BMP- ja BRP -malliston koivurummut on Riffi-lehden mukaan valmistettu kiinalaisesta koivusta.

Eli pro -kamaa kiinan "paskahötöstä". Näköjään käyttökelpoista koivua on sitten kuitenkin muuallakin, kuin Suomessa.
hollmi-5
31.10.2007 21:37:12
Eli pro -kamaa kiinan "paskahötöstä". Näköjään käyttökelpoista koivua on sitten kuitenkin muuallakin, kuin Suomessa.

Kanadalainen Hard Rock Maple ja Scandinavian Birch ovat arvostetuimmat puulajit nykyään. Ennen tehtiin vaikkapa pyökistä ja afrikkalaisesta mahongista sekä sekakerroksin oikein hyviä rumpuja. Puulaadusta ei mainittu missään. Nykyisin koivu ja vaahtera ovat mainoksissa ja keskusteluissa "laadun mittari". Puun laatu vaikuttaa enemmän kuin se, mitä puuta käytetään.
Soundit, piuhat ja kajarit.
fish-eye
31.10.2007 22:24:30
Nykyisin koivu ja vaahtera ovat mainoksissa ja keskusteluissa "laadun mittari". Puun laatu vaikuttaa enemmän kuin se, mitä puuta käytetään.

Jeps. Minunkin "halppis" rumpuni ovat olevinaan koivua, mutta huonoimmasta päästä. :)
Swallow the dark...
Nolte
31.10.2007 22:27:41
Kanadalainen Hard Rock Maple ja Scandinavian Birch ovat arvostetuimmat puulajit nykyään. Ennen tehtiin vaikkapa pyökistä ja afrikkalaisesta mahongista sekä sekakerroksin oikein hyviä rumpuja. Puulaadusta ei mainittu missään. Nykyisin koivu ja vaahtera ovat mainoksissa ja keskusteluissa "laadun mittari". Puun laatu vaikuttaa enemmän kuin se, mitä puuta käytetään.

Näinhän se on.

Tuo kiinalaisen puun käyttö pro -rummuissa vain oli uutta minulle. Nyt kuitenkin lienee todistettu se, että kiinalaisestakin puusta voidaan tehdä laadukkaita rumpuja.
Sonormies
31.10.2007 23:57:05 (muokattu 31.10.2007 23:57:39)
Minunkin "halppis" rumpuni ovat olevinaan koivua, mutta huonoimmasta päästä.

"Sonor force 2003 shells are made from 9 plies of basswood/maple and project balanced sound..."

Sanakirjan mukaan basswood = lehmus ja maple = vaahtera. Eli koivua (höttönä tai ilman) eivät fisunkaan forcet ole.
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
Bacchus
31.10.2007 23:57:37
Tuo kiinalaisen puun käyttö pro -rummuissa vain oli uutta minulle. Nyt kuitenkin lienee todistettu se, että kiinalaisestakin puusta voidaan tehdä laadukkaita rumpuja.

Tosin monikaan ei näitä uusia ole varmasti vielä ehtinyt vanhempaan tuotantoon verrata. Voihan olla, että laatu on huonontunut kun kustannuksia on leikattu, mutta markkinahinta pidetään kuitenkin samana. Pitäisi päästä itse testaamaan molempia vierekkäin, niin osaisi sanoa paremmin.
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
markkuliini
01.11.2007 00:00:00

Ronn Dunnett:in London live-rumputapahtuman kuvareportaasissa mainittiin, että Premier lopettaa rumpujensa tuotannon Englannissa. Tiedä sitten minne siirtyy...
Lievästi offtopic, mutta aihetta sivuten..tai jotain..
Tindrum
01.11.2007 00:14:44
... Tiedä sitten minne siirtyy...

Maanosa liennee selvä pyy. Sääli, mutta kyllä siellä briteissä Premierillä on vaikeata ollutkin, viimeiset 20 vuotta (jota Yamaha kävi välillä korjaamassakin).
m© Milestonet myynnissä, tsekkaa tori!
Bobana
01.11.2007 08:37:31
Ronn Dunnett:in London live-rumputapahtuman kuvareportaasissa mainittiin, että Premier lopettaa rumpujensa tuotannon Englannissa. Tiedä sitten minne siirtyy...
Lievästi offtopic, mutta aihetta sivuten..tai jotain..

Eli Pro:sta tulee semi-pro:ta.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Nolte
01.11.2007 10:51:33 (muokattu 01.11.2007 10:51:48)
Tosin monikaan ei näitä uusia ole varmasti vielä ehtinyt vanhempaan tuotantoon verrata. Voihan olla, että laatu on huonontunut kun kustannuksia on leikattu, mutta markkinahinta pidetään kuitenkin samana. Pitäisi päästä itse testaamaan molempia vierekkäin, niin osaisi sanoa paremmin.

Joo, toki se pitää jokaisen itse päättää, onko laatu huonontunut vaiko ei. Jos Riffin artikkeliin on uskominen, se ei ole vaikuttanut soundeihin. "Setteihin käytetty puumateriaali tuotti heti alkuun puolittaisen pettymyksen, ei soinnissa, mutta fiilistasolla". Noin siellä lukee.

"Maksettua journalismia!" -huuto kuuluu jo...
Velli
03.11.2007 16:46:01
Eli Pro:sta tulee semi-pro:ta.

Jos tuotanto siirtyy tosiaan kokonaan kaukoitään, niin tästä ei ole epäilystäkään. Harmin paikka. Täytynee vielä joskus ostaa Premierin Premier-sarjan setti, että jää Englantilaisen rumpuosaamisen viimeisin taidonnäyte omistukseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)