Metallipää 27.06.2005 21:01:29 | |
---|
Hei, Olen soittanut nyt rumpuja noin vuoden ja karu Traxin rumpusettini ei enää oikein vastaa sitä mitä haluaisin ja pystyisin soittamaan. Eli symbaalisettiä ja tuplapedaalia olisin hankkimassa. Ongelma vain on, etten ole aivan varma mitä ostaa, joten kysynpä nyt teiltä. Symbaaliseteistä ajattelin ostaa joko tämän: Sabian XS20 Perfomance Set http://www.thomann.de/thoiw3_sabian … erformance_beckenset_prodinfo.html? Tai tällaiset: Sabian B8 Perfomance Set http://www.thomann.de/thoiw3_sabian … ormanceset_beckensatz_prodinfo.html+ Meinl Msc 10" Splash http://www.thomann.de/thoiw3_meinl_mcs10_splash_prodinfo.html? Eli kumpaa suosittelette? Sabianit aion hankkia sen takia, koska olen itse niitä kokeillut, tietämättä kuitenkaan mallia. Pidin niistä, joten nyt pitäisi päättää kumman ostaa. Meinlin splashin valitsin huokean hinnan ansiosta, joten säästyisi ainakin rahaa. Olisi kyllä löytynyt vielä huokeampi Milleniumin yksilö, mutta jotenkin tuntuu, ettei niihin kannata koskea. ------------------------------------------------------------------- Tuplapedaaliksi ajattelin seuraavaa: Sonor DP492S http://www.thomann.de/thoiw3_sonor_ … sn=4e5e139538f84dfe7188c950c688d8fa Onko kellään kokemusta tästä pedaalista? Näyttää ainakin hyvältä ja hinta on juuri passeli. Tosin se hinta juuri epäilyttääkin. ------------------------------------------------------------------- Ja tottakai jos symbaaleja lisää ostaa, pitää olla telineitä. Koska rahaa ei ole aivan loputtomiin, ajattelin säästää tällä osa-alueella radikaalimmin ja ostaa kasan Milleniumin standeja. Mitä sanotte näistä? Varmastikaan ne eivät ole mitään huippulaatua, mutta kai niistä nyt johonkin on? http://www.thomann.de/thoiw3_millenium_mcs314_prodinfo.html? |
hollmi-5 27.06.2005 22:33:48 | |
---|
Pelkkä leima ei vielä peltiä tee. Joten jos siis oletkin kokeillut Sabianin pro-sarjan peltiä ja pitänyt sen soundista, niin voipi olla pettymys, kun se "beckensatsi" ei soundaa ihan samalle. Siis yhtä hyvälle. Mika Hollström |
WyW 27.06.2005 22:52:59 (muokattu 27.06.2005 22:54:22) | |
---|
Kyllä nuo XS:t varmasti treenipelteine menee... Ja jos ei o ihan varma lyöntitekniikastaan, niin ei todellakaan kannata ekana ostaan mitään Zildjianin K-sarjaa. Pedaalista ei o mitää hajua, mut joku DW:n 7000-sarjanen on saanut ihan kovasti kehuja muistaakseni... noista halvemmista. Ständit kannattaa osataa mielummin jotain Taman Road Prota... ei o paljon kalliimpaa ja kunnon ständit on aika A ja O. Ja T-kaupasta sitten vielä... takuuasioiden kantilta kannattaa ennemmin ostaa Suomesta, koska ei se hinta tule varmastikaan olemaan korkeampi, usein saa jopa halvemmalla. Oma sijaintisi tietenkin merkkaa tässä jonkun verran. Kettu kuittaa. edit: Ja se kaman määrä ei todellakaan tee soittajaa, vähempi on enempi jne... itse toki en tätä ole sisäistänyt. Mut vuosi ei ole kovin pitkä aika. :) http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
Niskamies 27.06.2005 22:54:00 | |
---|
Ton splashin hintaan saa jo ihan symbaaleitakin. Suosittelisin tekemään tutustumismatkan Milbrookkiin testaamaan Staggeja, jos vaikka sattuisit pitämään niistä. Virallisesti semi-pro! |
kampela 27.06.2005 23:15:08 (muokattu 27.06.2005 23:23:14) | |
---|
Ton splashin hintaan saa jo ihan symbaaleitakin. Suosittelisin tekemään tutustumismatkan Milbrookkiin testaamaan Staggeja, jos vaikka sattuisit pitämään niistä. Tuli vaan muuten mieleen et eks toi Millbrookin Stagien halpa hinta perustu siihen et niis on joku parin viikon takuu..? www.endofyou.net |
miän vain 27.06.2005 23:18:14 | |
---|
Tuo peltijuttu on aika paha. Mainospuheista huolimatta xs20:nellä ja B8:silla ei ole soundillisisesti paljonkaan eroa. Molemmat kolahtaa ja klonksahtaa, ja soundin yläpäässä on häiritsevän kuuloista lasimaista kihinää. Peltisoundista puhuminen kuulostaa aina kummalliselta hifistelyltä, sille nyt ei voi mitään ennen kuin joku keksii parempia sanoja. Joka tapauksessa tuo tahtoo sanoa, että noiden ääneen kyllästyy hyvinkin pian, ja että ns. paremmasta metallista tehdyt pellit eivät ole sen parempia, jos työssä on säästetty. Kuten tässä mitä ilmeisemmin on. En nyt tarkoita, että osta huippumallit - vaan että testaa ja kuuntele. Ja noista kahdesta jos on pakko valita, niin heitä vaikka kolikkoa. |
Niskamies 27.06.2005 23:38:45 | |
---|
Tuli vaan muuten mieleen et eks toi Millbrookin Stagien halpa hinta perustu siihen et niis on joku parin viikon takuu..? Niiden hinta perustuu siihen että ne tehdään kiinassa ja että niillä ei ole nimeä. Jos symbaali hajoaa selvästi valmistusvirheestä, niin kyllä Millbrookki sen vaihtaa. Virallisesti semi-pro! |
Alex Kinky 28.06.2005 00:01:15 (muokattu 28.06.2005 00:04:32) | |
---|
Pelkkä leima ei vielä peltiä tee. Joten jos siis oletkin kokeillut Sabianin pro-sarjan peltiä ja pitänyt sen soundista, niin voipi olla pettymys, kun se "beckensatsi" ei soundaa ihan samalle. Siis yhtä hyvälle. Yhdyn puheisiin.. Jos miettii et noitten peltisettien hinalla saa yhden pro-tasoisen sabianin pellin ja jos oot soitellu ja kuunnellu just sitä niin saattaa toi setti olla hienoinen pettymys.. Suosittelen eka kuuntelemaan juuri kyseistä peltiä ennen kuin ostaa sen.. Esim jos vertaa paisteen alphaa ja 302 niin luultavasti samanlainen soundiero on sabianin pro-tasosten ja ei pro-tasoisten peltien kesken.. Harmi vaan etten ikinä ole sabianiin oikein tutustunut, kun itse olen enemmän perehtynyt zildjianeihin, johtuen siitä että olen joskus hankkinut kyseisen merkin omaavat pellit... Niinpä niin... |
kampela 28.06.2005 11:13:06 | |
---|
Niiden hinta perustuu siihen että ne tehdään kiinassa ja että niillä ei ole nimeä. Jos symbaali hajoaa selvästi valmistusvirheestä, niin kyllä Millbrookki sen vaihtaa. Mut eli niin et niillä ei oo niinku esim.. vuoden takuuta. www.endofyou.net |
HeavyMachinery 28.06.2005 11:22:12 | |
---|
Mut eli niin et niillä ei oo niinku esim.. vuoden takuuta. Ei millään pellillä oo vuoden takuuta, valmistus virheet korvataan muuten ei. Se oiskin kun sais kapuloillekin vuodentakuun..... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Niskamies 28.06.2005 11:26:53 | |
---|
Ei millään pellillä oo vuoden takuuta, valmistus virheet korvataan muuten ei. Se oiskin kun sais kapuloillekin vuodentakuun..... Aivan. Jos se symbaali myöhemmin hajoaa, syynä on lähes varmasti soittajan huono tekniikka, tai joku muu syy joka ei ole valmistusvirhe. Virallisesti semi-pro! |
kampela 28.06.2005 11:53:23 (muokattu 28.06.2005 11:55:48) | |
---|
Ei millään pellillä oo vuoden takuuta, valmistus virheet korvataan muuten ei. Se oiskin kun sais kapuloillekin vuodentakuun..... Niin paitsi jos stagg pelti hajoaa kuukauden päästä, sillä ei oo enää mitään takuuta. Oon itte kompannu 10 vuotta Ufipeilla & Zildjianeilla. Jokaisesta vuoden sisään hajonneesta oon saannu uuden. Jos se elti ei kestä rasitusta ja hajoaa siinä on vuoden takuu ainakin Zildjianilla ja Ufipilla. Erijuttu lyödä sitä peltiä sitten suorassa kulmassa, hajoomisjälkikin on kyllä erilainen. www.endofyou.net |
Youni 28.06.2005 12:33:24 | |
---|
Mutta jos lähdetään siitä, että ei riko peltejään niin eipä sillä takuullakaan mitään tee. Oma Furia splashini on mielestäni todella hyvän kuuloinen. Reunoihin sitä ei kylläkään kannata lyödä, koska se on sen verran ohut. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
kampela 28.06.2005 13:09:17 | |
---|
Totta, mutta suosittelen ettei kannata myöskään alkaa soittamaan mitään aktiivista kertseissä krässäystä, voi mennä mäsäks. Tekniikka auttaa varmasti, mut on se mun mielestä aika loogista että pellin käyttöikä lyhenee jos sitä lyö yhen kerran sijast kaheksan kertaa. www.endofyou.net |
Metallipää 28.06.2005 14:15:25 | |
---|
Voi että kun satun asumaan täällä Ivalon suuressa metropolissa. Kunnon musiikkiliikkeet ovat ikuisuuden päässä. Taidan päätyä tuohon halvempaan symbaalisettiin. Mitä minä olen kuullut noista DW-sarjan tuplapedaaleista, niiden laatu ei taida olla ihan parhaasta päästä. Tai sitten muistan väärin. Satuinpa vielä löytämään tällaiset: http://www.thomann.de/thoiw3_tama_h … sn=d446b1e25a903793565a53ca5901520bMitä sitten sanotte näistä? |
moderndrummer88 28.06.2005 14:19:11 | |
---|
nuo on ihan hyvät spedut, minun mielestä paremmat kuin iron cobrat. ei musta dw:n spedut mitään huonoja ole ja kyllä ne kestääkin kun osataan vaan kunnolla käsitellä Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi. |
**Bexar** 28.06.2005 14:56:20 (muokattu 28.06.2005 14:57:49) | |
---|
nuo on ihan hyvät spedut, minun mielestä paremmat kuin iron cobrat. Mielipideasioitahan nämä ovat, mutta minä en näe yhtään syytä, että nuo olisivat parempia kuin Iron Cobrat. Edit: No onhan noissa valmiina kaksipuoliset nuijat. Joo.. on se rumpali. |
Metallipää 28.06.2005 20:52:28 | |
---|
Nyt sitten tuli vakavaan harkintaan seuraava symbaalisetti: http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=e48106911e2fba532098d2977fedca25 Vaikka en ole kovin Paisteen hi-hateista pitänyt, tuo setti silti pisti silmään. Musiikkityylin osalta ne ainakin sopisivat minulle. Ja kun noista Sabianeista ei ota selvää mihin ne ovat tarkoitettuja. Kannattaisiko sittenkin valita Paiste? Ja eikö todellakaan kenelläkään ole kokemusta Sonorin pedaaleista? DW:stä olen kuullut, että se olisi liian jäykkä tai jotain, mutta kaipa sekin on varteenotettava vaihtoehto. Liikaa vaihtoehtoja... |
ToMi88 28.06.2005 20:56:35 | |
---|
suosittelisin niitä DW:n polkimia. Ainakin luulen että ovat paremmat kun nuo sonorit. |
WyW 28.06.2005 23:44:35 | |
---|
Niiden hinta perustuu siihen että ne tehdään kiinassa ja että niillä ei ole nimeä. Jos symbaali hajoaa selvästi valmistusvirheestä, niin kyllä Millbrookki sen vaihtaa. Nykyään ne lyö kouraan semmosen a4:n jossa selväsanaisesti mainitaan, että mikäli symbaali hajoaa 45 päivän kuluessa valmistusvirheeseen, saa symbaalin vaihtoon. Eli jos tuon jälkeen menee rikki niin se o iha sama miten. Varmasti yksi peruste halvalle hinnalle. Toki ovat paljon parempisoundisia kuin Sabianin XS:t tai Zillikan ZBT:t... tai Paisteen PST:t. Kannattaa vaan tsekata, että symbaali on balanssissa ja ettei reunassa ole minkäänlaisia halkeemanjälkiä. Nyt sitten tuli vakavaan harkintaan seuraava symbaalisetti: http://www.thomann.de/thoiw3_artike … n=e48106911e2fba532098d2977fedca25. PST -sarjat o vissii noiden 302, 502 ja 802 -sarjojen uudet versiot. Eli älä ainakaan koittamatta tilaa. Paisteelta 802 ja Alphahan ovat vissiin ihan jo lyöntikelpoisia. http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |