Aihe: Vannevalikoimaa? - Eli mitä eroja vanteilla?
1
Suleima
28.05.2005 18:08:44
Eli nyt tiedustelisin käytännön eroja vanteissa.
Paremmissa seteissä tulee ilmeisesti aika usein valurautavanteet. Kumulla saa puuvannetta, josta on kantti-iskun puolesta ainakin kuullut kovasti kehua virveleissä.
Mitäs vanteita näissä halvemmissa seteissä tulee?
Mitä eroja näillä vanteilla on toisiinsa soundissa, vireenpidossa, kestävyydessä, muussa?
Alex Kinky
28.05.2005 18:13:32

Musta valuvanteet soi paljon paremmin.. Niinko kun lyö vanteeseen ja kalvoon yhtäaikaa..
Niinpä niin...
moderndrummer88
28.05.2005 18:17:39
Musta valuvanteet soi paljon paremmin.. Niinko kun lyö vanteeseen ja kalvoon yhtäaikaa..

eli kanttilyönti?
VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!!
Niskamies
28.05.2005 18:31:16
Valuvanteissa on mielestäni todella paljon parempi kanttisaundi, niitä on helpompi virittää ja saundi muutenkin on mielestäni paljon parempi. Mutta nämä on makuasioita, ilmeisesti ainakin Sonor käyttää prässättyjä vanteita tomeissaan. Mutta virvelissä valuvanteet ovat todella jees.
Virallisesti semi-pro!
Alex Kinky
28.05.2005 18:35:11 (muokattu 28.05.2005 18:38:16)

Eiks kanttilyönnissä oo kapulan toinen pää kiinni kalvossa ja sit lyödään silla varrella siihen vanteeseen??
En pidä itteeni minään asianasian tuntijana, mut mulla on sellanen käsitys..

Mut sillon vanne vasta soi kun siihen syödään rumpua silleen että kapulan varsi osuu vanteeseen ja pää kalvoon.. En tiedä termiä tälle lyönnille, mutta se kuulostaa kivalle..:D Kuka sitä termistöllä soittelee..:D
Niinpä niin...
Niskamies
28.05.2005 18:36:58
Eiks kanttilyönnissä oo kapulan toinen pää kiinni kalvossa ja sit lyödään silla varrella siihen vanteeseen??

Rumpusanasto FAQ:sta:

Rimshot = Vanneisku
Crosstick = kapulan toinen pää kiinni kalvossa ja löydään lappeellaan kanttiin.
Virallisesti semi-pro!
moderndrummer88
28.05.2005 18:37:13

niin no joo, sen kai voi käsittää kummalla tavalla vaan eli tuo miten sinä sanoit tai se mitä minä ajoin takaa mistä puhuit ensimmäisessä viestissäsi
Alex Kinky
28.05.2005 18:39:26 (muokattu 28.05.2005 18:40:09)

Kiitoksia niskis valaistuksesta..:D

Edit.. Anteeksi, kun käytin tälleen leppoisasti kesäntulon kunniaksi lempnimeä niskis.. Olen pahoillani, jos tein jotain väärää..
Niinpä niin...
Niskamies
28.05.2005 18:40:26 (muokattu 28.05.2005 18:40:59)
Kiitoksia niskis valaistuksesta..:D

Ole hyvä. Mä en ole hirveän suuria eroja huomannut tossa crosstickissä vanteiden välillä. Enkä itseasiassa virveleidenkään välillä. Mun mielestä kaikki ovat kuulostaneet aika pitkälti samoilta. Mutta ehkä mä oon vaan puukorva.

Edit.. Anteeksi, kun käytin tälleen leppoisasti kesäntulon kunniaksi lempnimeä niskis.. Olen pahoillani, jos tein jotain väärää..

No problem, kaikki mua Niskikseksi kutsuu, niinhän avatarkin sanoo:)
Virallisesti semi-pro!
moderndrummer88
28.05.2005 18:42:46 (muokattu 28.05.2005 18:43:10)
Ole hyvä. Mä en ole hirveän suuria eroja huomannut tossa crosstickissä vanteiden välillä. Enkä itseasiassa virveleidenkään välillä.

eroja alkanee tulla kun siirrytään metallivanteista puuvanteisiin, ne vissiin tuottaa HIEMAN munakkaamman vannesoundin...
Niskamies
28.05.2005 19:23:07
eroja alkanee tulla kun siirrytään metallivanteista puuvanteisiin, ne vissiin tuottaa HIEMAN munakkaamman vannesoundin...

Tarkoitat nyt siis tätä crosstickiä? Valuvanteisella virpalla kanttisaundi on todella paljon parempi mielestäni. En ole puuvanteista soittanut tai halunnut, kun en ole kokenut tarvetta.
Virallisesti semi-pro!
Jaska
28.05.2005 19:48:51
Rimshot = Vanneisku
Crosstick = kapulan toinen pää kiinni kalvossa ja löydään lappeellaan kanttiin.

eikös crosstick ole se kun lyödään toisella kapulalla toiseen kapulaan niin että se on kalvossa kiinni, siis se kapula mihin lyödään

eiks tuo "soita kanttiin" oo sidestick

pilkunlussimista
Niskamies
28.05.2005 20:03:38
eikös crosstick ole se kun lyödään toisella kapulalla toiseen kapulaan niin että se on kalvossa kiinni, siis se kapula mihin lyödään

eiks tuo "soita kanttiin" oo sidestick

pilkunlussimista

Eli siis kanttilyönti(=rimshot) on se kun lyödään kapulalla että kapulan pää osuu kalvoon ja varsi vanteeseen. Sidestick on se kun laitetaan toinen pää kalvoon ja nakutellaan sitä vartta vanteeseen. Ja crosstick on se että nakutellaan poikittain virvelillä olevaa kapulaa.
Virallisesti semi-pro!
miän vain
28.05.2005 20:07:30

Prässätyissä vanteissa on elävämpi soundi, mulle passaa paremmin ne.

Valetut ovat toki jämäkämmät/helpommat virittää.

Makuasioita.
Vitsipalsta oli IHAN HUONO
Faro - bändi, joka vaihtoi juuri nimensä
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/ - rumpusivut
Jaska
28.05.2005 20:13:42
Eli siis kanttilyönti(=rimshot) on se kun lyödään kapulalla että kapulan pää osuu kalvoon ja varsi vanteeseen. Sidestick on se kun laitetaan toinen pää kalvoon ja nakutellaan sitä vartta vanteeseen. Ja crosstick on se että nakutellaan poikittain virvelillä olevaa kapulaa.

taitaa olla aika tulkinnanalaista, nimittäin kävin tarkastamassa yhdestä Wilcoxonin soolosta. Siinä on kohta jossa lukee "rim shots right on left", eli tarkotetaan juuri tätä kapulan nakuttelua toisella kapulalla. Tosin tossa ei oo nimellisesti mitään järkeä.
markkuliini
29.05.2005 20:37:29

Sitä, kun soitetaan kapulalla toista kapulaa jonka pää on kalvolla, kutsutaan usein stick-on-stick:iksi. Rimshot on vannne+kalvo ja sidestick on se poikittainen maila.
www.vasamayhtye.com
jazzmies
29.05.2005 23:15:30
Valetuilla vanteilla etenkin tomien dynamiikka (tosi pienestä tosi suureen volyymiin hyvällä soinnilla) on omaa luokkaansa. Valetut ovat usein korkeammat kuin peltiset, joten rumpujen kulmia joutuu hieman hieromaan. Puiset ovat myös usein korkeampia kuin peltiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)