Aihe: Sonor Force 2005 ja 3005-rumpusetit.
1
Lovefactory
18.05.2005 15:13:37

Palkkapäivä lähestyy ja olisi aikomus ostaa ensimmäinen kohtuullisen laatuinen perussetti (6 vuotta palvellut roskakasa pitää päästää jo eläkkeelle). Hintansa ja käyttäjien kommenttien puolesta ovat Sonorin rumpusetit alkaneet kiinnostaa. 2005,- ja 3005-sarjan Sonoreista en varsinaista ketjua löytänyt (haku ei toimi tähän aikaan näemmä) ja pahoittelen jo etukäteen jos tästä ketju jossain on.

Vanhemmista 2003-sarjan rummuista olen pääosin löytänyt täältä ja muualta netistä vain positiivisia kommentteja ja tämän perusteella uskaltaisin olettaa uusien mallien jatkavan laadukasta linjaa (omassa hintaluokassaan ainakin). Nyt haluaisinkin kuulla teidän mielipiteitänne ja kokemuksianne Sonorin Force 2005 ja 3005-rumpuseteistä. Kiinnostaisi myös kuulla perusteluja puolesta ja vastaan; valitakko vaahtera- vai koivumalli. Hintaeroa kuitenkin löytyy jo muutama sata euroa ja varustelu vaikuttaisia melko samanlaiselta..

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177903.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178110.html

Ottaisin myös vastaan mielelläni muita ehdotuksia, mikä rumpusetti olisi itselleni hyvä valinta (merkillä ei sinänsä väliä). Budjettina yläraja on 1500e johon tulisi sisältyä itse setti ja telineet (peltejä on jo omasta takaa ja lisähankinnat niiden osalta teen myöhemmin). Omasta taustasta sen verran, jos se jotenki hankitakohdetta auttaisi täsmentämään: kuutisen vuotta olen soitellut aivan harrastepohjalta ja rumpusetin käyttö tulisi olemaan mallia: treenikämppä/nauhoitus/pienimuotoinen keikkailu.
Niskamies
18.05.2005 15:34:38
Tossa hintaluokassa noi Forcet ovat varmasti hyvät vehkeet. Sitä vanhempaa 3003 sarjaa saa Thomannin poistomyynnistä todella halvalla.

Jos itse ostaisin settiä tossa hintaluokassa, pitäisi valita Taman Superstarojen ja noiden välillä. Superstaratkin ovat todella hyvät rummut.
Virallisesti semi-pro!
Nolte
18.05.2005 16:08:22
Miksiköhän kellekään ei kelpaa torilta ne Starclassicit tonnilla? Tai sitten vaahteraiset MLX:ät, hienot valkohelmiäispintaiset pro-kannut? Olikohan 800-900e.
Uudet olla pitää, vaikka huonommatkin...

No, eipä nuo jälkimmäiset Sonorit (vaahteraa) taida huonot olla, mutta silti.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
hollmi-5
18.05.2005 17:00:56
Jätkät hei! Nopeesti ne Pearlit tai Starclassickit sieltä torilta :-) Taitaa olla kuitenkin niin, että uusi viehättää monia koska, niihin saa rahoituksen ja vanhat voi heittää väliin. Sijoituksena tuollaiset tonnin käytetyt on kyllä parempi, kuin tonnin uudet. Niistä voi saada omansa pois, kun vaihdon aika tulee.
Mika Hollström
Köpö
18.05.2005 17:35:33
Miksiköhän kellekään ei kelpaa torilta ne Starclassicit tonnilla?

Olisko hinta esteenä? Pelkät pöntöt vaan ja kahdella tomilla...ei nuo välttämättä kovin edulliset ole.
X
Nolte
18.05.2005 17:45:58
Olisko hinta esteenä? Pelkät pöntöt vaan ja kahdella tomilla...ei nuo välttämättä kovin edulliset ole.

No joo, nuo Paas:in Starclassicit on tosiaan vaan kahdella tomilla. Mut ne Pearlin MLX:ät oli kolmella. Ne olikin hävinnyt torilta, liekö ilmo mennyt vanhaksi vai olisko joku ottanu vihdoin onkeensa?
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
Stereophile
18.05.2005 17:54:37

No joo, nuo Paas:in Starclassicit on tosiaan vaan kahdella tomilla. Mut ne Pearlin MLX:ät oli kolmella. Ne olikin hävinnyt torilta, liekö ilmo mennyt vanhaksi vai olisko joku ottanu vihdoin onkeensa?

Huvikseen kyselin hintatietoja, on kuulemma myyty jo...
Ei paskin mutta huonommasta päästä...
Köpö
18.05.2005 18:06:13
Aikamoiset erot noiden vanhempien mallien hinnoissa ainakin on Suomen ja Saksan välillä:

http://www.musicware.fi/musicware_sonortrumset.htm

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-161707.html

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-161730.html

Mitä muita Sonor- liikkeitä löytyisi Suomesta?
X
Lovefactory
18.05.2005 18:21:16 (muokattu 18.05.2005 18:25:21)

En minä käytettyä tavaraa sorsi millään tavalla, mutta jos tarjolla on hinnaltaan ok-tasoista tavaraa kotikaupungista, takuilla ja ilmaisella kuljetuksella niin ei jaksa alkaa miettimään...ja on se uusi aina uusi kuitenkin!

Ja edelleen kaipaisin keskustelua kyseisistä seteistä tai sitten niitä muiden settien suosituksia siihen alle 1500e hintaan. Tänään käväisin paikallisessa musiikkiliikkeessä ja sieltä ehdotettiin Mapexin settiä.

http://www.mapexdrums.com/drums/prom/index.html
Malli: PM5244
http://www.music-park.cz/mapex/pro_m/pm5244.html

Mielipiteitä tuosta setistä? Mahdollista vertailua Sonorin setteihin?
Nolte
18.05.2005 19:45:15 (muokattu 18.05.2005 19:46:47)
En minä käytettyä tavaraa sorsi millään tavalla, mutta jos tarjolla on hinnaltaan ok-tasoista tavaraa kotikaupungista, takuilla ja ilmaisella kuljetuksella niin ei jaksa alkaa miettimään...ja on se uusi aina uusi kuitenkin!

Joo, ei siinä mitään. Onhan siinä puolensa, kun uutena ostaa. Minulle sopii parhaiten näissä rumpuhommissa käytettynä ostaminen. Kaiken olen ostanut käytettynä, eikä ole tarvinnut katua. Olen päässyt duunarin budjetillakin pro-tavaraan (osittain siis) kiinni pikkuhiljaa. Ja itse kauppojen tekemisetkin on menneet ihan nappiin. Onneksi me suomalaiset ollaan rehellistä porukkaa, ainakin näissä asioissa. Niin, ja kun saa huipputavaraa alle puoleen hintaan, niin kyllä siinä takuut sun muut ylellisyydet on tosi helppo unohtaa.

Mutta, niinkuin sanoin, kukin tyylillään. Jonkunhan se on tietysti niitä uusiakin ostettava...
HeavyMachinery
18.05.2005 20:22:38

Katos ihmeessä myös PDP:t musa maailman sivuilta. Menee tohon hintaluokkaan ja omiini oon helvetin tyytyväinen.
Minä tiedän - siis pelkään !
Köpö
18.05.2005 20:22:46
Niin, ja kun saa huipputavaraa alle puoleen hintaan, niin kyllä siinä takuut sun muut ylellisyydet on tosi helppo unohtaa.

Tahtoo monesti noissa käytetyissäkin olla, että hinta on jopa kalliimpi kuin jossakin paikassa uusi. Löytöjä on silti joskus tarjolla, jos viitsii seurata ja metsästellä haluamiaan tavaroita. Siinäkin on hommansa ja aikaa voi mennä, että saa haluamansa tavarat kokoon.
X
ilarj
18.05.2005 20:53:04
Mites ne keller pöntöt torilla. Nekin on saleen ihan proot ja hinta oli 1000€
Köpö
18.05.2005 21:10:37
Mites ne keller pöntöt torilla. Nekin on saleen ihan proot ja hinta oli 1000€

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=58713

Onhan siellä torilla Sonoriakin myynnissä.
X
Nolte
18.05.2005 21:25:35
Tahtoo monesti noissa käytetyissäkin olla, että hinta on jopa kalliimpi kuin jossakin paikassa uusi

Aika liimassa tai tietämätön pitää olla, jos sellaista tavaraa menee ostamaan.
jussijoe
19.05.2005 15:11:50 (muokattu 19.05.2005 15:12:52)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=58713

Onhan siellä torilla Sonoriakin myynnissä.

"pienellä" ylihinnalla... Tai ei ehkä sittenkään ku tohon kuuluu yksi lisätomi. Mutta senkään hinta ei ole päätä huimaava.

Mutta itseasiaan elikkas voisin suositella kyllä noita 3000-sarjan Sonoreita. Itsellä on 3001-setti ja toimii erittäin hyvin. Varsinkin hardware noissa on erittäin kestävää ja toimivaa. Tomit ja basari soi erittäin hyvin ja virveli on ihan ok. Haikkaständikin jaksaa nostaa helposti vaikka olisi kuinka Extra-Ultimate-Heavy-Hihat (jäänyt kammoja esim. Export-haikkaständeistä). Virvelinmattokoneistokin kestää ties minkälaista runkkaamista (vertaa Export josta ei helposti tahdo löytyä virveliä jossa koneisto toimii :D).

Erittäin toimiva setti kohtuuhintaan.
www.thefungusliver.com
jankki
19.05.2005 17:05:34
"pienellä" ylihinnalla... Tai ei ehkä sittenkään ku tohon kuuluu yksi lisätomi. Mutta senkään hinta ei ole päätä huimaava.

Mutta itseasiaan elikkas voisin suositella kyllä noita 3000-sarjan Sonoreita. Itsellä on 3001-setti ja toimii erittäin hyvin. Varsinkin hardware noissa on erittäin kestävää ja toimivaa. Tomit ja basari soi erittäin hyvin ja virveli on ihan ok. Haikkaständikin jaksaa nostaa helposti vaikka olisi kuinka Extra-Ultimate-Heavy-Hihat (jäänyt kammoja esim. Export-haikkaständeistä). Virvelinmattokoneistokin kestää ties minkälaista runkkaamista (vertaa Export josta ei helposti tahdo löytyä virveliä jossa koneisto toimii :D).

Erittäin toimiva setti kohtuuhintaan.

Komppas!
Show me, don`t tell me.
pearl
19.05.2005 21:27:20
Omistin itse mapexin V-sarjan setin hetken aikaa ja kyllä täytyy sanoa, että hyvä setti oli hintaisekseen. Saundit oli kalvot vaihdettuani oikein mainiot. Tuossa Pro M:ssä vielä on nuo mapexin tominripustimet ja materiaali on lehmuksen sijasta täyttä vaahteraa. Hinta on oikein kohdillaan ja rautakin on varsin toimivaa. Itse olen himoinnut tuollaista Pro M-sarjan rock-settiä (24, 13, 16, 18). Jos nyt olisin ns. semi-pro settiä ostamassa, niin varmastikin mapexeihin päätyisin... Sonorit ovat varmasti myös todella hyvät. En usko, että mistiin menee, päädyit sitten ihan kumpaan vaan.
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
JeeVes
19.05.2005 23:51:19
Mulla on Mapexit vanhempaa M sarjaa, ja on pakko myöntää että toimii kyllä tosi kympillä. Mulla on standart setti, varmaan myöhemmin löytyy kuva myös omastakuvasta. Suosittelen kyllä Mapexeja.
Kalamies #15 >-)))> ESTR #3
Stereophile
20.05.2005 05:47:52

Mulla on sitä vanhempaa Mars Pro-sarjaa, eikä mitään ihmeempää valittamista ole. Tosin nuo uudemmat on ihan eri kannut, mulla on muistaakseni vaahtera/mahonkirunko ja uusissa täyttä vaahteraa.
Ei paskin mutta huonommasta päästä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)