Aihe: Alakalvo
1
nubikka
24.03.2005 15:29:23
Nyt kun ei toi haku toimi nii laitan uuden. Eli mihin alakalvo vaikuttaa, eli jos se on liian kireellä tai löysällä mitä vaikutuksia sillä on ääneen? Ja onko mitään nyrkkisääntöä että miten kannattaa virittää ?
ltg
24.03.2005 15:38:09
Nyt kun ei toi haku toimi nii laitan uuden. Eli mihin alakalvo vaikuttaa, eli jos se on liian kireellä tai löysällä mitä vaikutuksia sillä on ääneen? Ja onko mitään nyrkkisääntöä että miten kannattaa virittää ?

Alakalvolla säädellään äänensävyä, joskin se muuttaa myös äänen korkeutta. Itse pidän alakalvoa aavistuksen verran yläkalvoa löysemmällä tai samassa vireessä, saan näin melkoisen pyöreän soundin.

Näin viritän itse.

Kiristä ruuvit sormikireydelle, jonka jälkeen kiristä jokaista ruuvia noin puoli kierrosta. Älä viritä kellomaisesti, eli viereisiä ruuveja peräkkäin, vaan kiristä aina vastakkainen ruuvi ensin. Tämän jälkeen viritä rumpu haluamallesi äänenkorkeudelle (kannattaa kopsutella rummun runkoa, ja kuunnella sen sointikorkeutta). Tee sama alakalvolle, ja hienovirittele vielä molempia kalvoja. En osaa paremmin selittää.

Tuossa rumpujen viritys -faqissa on lisää aiheesta. Käy katsomassa viritysohjeet myös osoitteesta www.kumu.fi
Groove saattaa jossain elämänvaiheessa olla lämmintä pissiä lahkeessa.
Music Man
24.03.2005 20:08:54
miten soundi voi olla pyöreä?
ilarj
24.03.2005 20:18:56
miten soundi voi olla pyöreä?
Miten viini voi olla viipyilevä?
miccomalliton
24.03.2005 21:07:35
Miten viini voi olla viipyilevä?

Ei nouse heti päähä.....:)

Et varmaa arvannu tätä...
"Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150 kalamies#24 >-)))>
Dnjmaster
25.03.2005 14:31:56
Hyvä nyrkkisäätnö alakalvon kiristyksestä on, että kiristät sen verran et rypyt häviää ja sit vielä jokaista ruuvia puol kierrosta.
TAMAS
28.03.2005 17:58:08
itse kiristän alakalvon samalle kireydelle kun yläkalvo. tulee hyvä saundi
niinpähän kun se on
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)