-olli- 12.03.2005 23:11:21 | |
---|
täs ois yks kysymys :P kun te poljette bassorumpujanne niin pomppaako teillä heti bassorumpupedaalin nuija pois kalvolta (yksi polkaisu) vai jätättekö sen siihen kolvolle "lepäämään" aina lyönnin jälkeen(tarkoittaa siis yhtä ainutta lyöntiä).. rupes mietityttään toi asia ku oon huomannu, että mulla aina kun en tee bassorummulla mitään, niin nuija lepää kalvossa kiinni.. tuo saattoi olla yksi syy siihen että bassarin kalvo meni n. kuukaudessa rikki koska siihen tulee painettta enemmän(ei kyllä ollut uusi kalvo..heh:P) tämäkin on varmaan aika lailla tyylikysymys.vaikuttaa varmaan aika lailla assorummun saundiin.. mitäpäs te tuumitte asiasta? |
Mr. Morrow 12.03.2005 23:13:25 | |
---|
Itselläni nuija jää kalvoon kiinni, eli jalka lepää pedaalilla koko painollaan. Enkä oo kyl huomannu, että olis ollu mitään vaikutusta kalvoihin. Itseasiassa en oo edes ikinä saanu basarin kalvoo rikki! Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, mut ei niille joita ohjaa vaisto soturin! |
mooch 12.03.2005 23:21:30 (muokattu 13.03.2005 15:15:50) | |
---|
|
DimensionZ 12.03.2005 23:29:07 | |
---|
täs ois yks kysymys :P kun te poljette bassorumpujanne niin pomppaako teillä heti bassorumpupedaalin nuija pois kalvolta (yksi polkaisu) vai jätättekö sen siihen kolvolle "lepäämään" aina lyönnin jälkeen(tarkoittaa siis yhtä ainutta lyöntiä).. rupes mietityttään toi asia ku oon huomannu, että mulla aina kun en tee bassorummulla mitään, niin nuija lepää kalvossa kiinni.. tuo saattoi olla yksi syy siihen että bassarin kalvo meni n. kuukaudessa rikki koska siihen tulee painettta enemmän(ei kyllä ollut uusi kalvo..heh:P) tämäkin on varmaan aika lailla tyylikysymys.vaikuttaa varmaan aika lailla assorummun saundiin.. mitäpäs te tuumitte asiasta? Riippuu täysin musiikista, fiiliksestä ja kaikesta muusta. Lähinnä jos soitetaan helvetin kovaa niin kantapää nousee irti pedaalista, ja sillon tuntuu luontevammalta haudata se nuija sinne kalvoon. Välillä tulee soitettua myös kantapää ilmassa, mutta huomattavasti rennommin jolloin nuija ei jää kalvoon kiinni. Jos jättää nuijaa kalvoon kiinni hiukan raskaamassa musiikissa ja varsinkin jos on mikitetty, sen ei ole niin väliä että soundista tulee lyhyempi ja kuolleempi. Mutta sehän on täysi fakta että hyvä bassorumpu soi paremmin kun nuija kimpoaa luonnollisesti irti siitä, samalla tavalla kun lyödään kapulalla rumpua. Tuloksena paljon muhkeampi ja munakkaampi, soivempi soundi. Tätä tarvitaan paljon hiljaa soittaessa jolloin ei aina myöskään jaksa roikottaa sitä jalkaa ilmassa koko ajan ja kantapää istuu pedaalin päällä, mutta myös siksi koska yleensä hiljaa (hiljempaa) soittaessa soitetaan esim jazzia jossa se basarin sointi kuuluu asiaan. Tätäkin voi tietysti varioida heittämällä välillä yhtäkkiä nuijan kiinni basariin soundimaailmaa muuttaakseen. Kannattaa ihan suosiolla treenata molemmilla tavoilla. Ja kyllä niiden basarikalvojen pitäis kestää ihan yhtäläillä kun tomi ja virvelikalvojenkin. ''He jumped right out of a building!!'' |
-olli- 12.03.2005 23:39:34 | |
---|
viel semmonen juttu tosta aiheesta että kun mä oon nyt kohtsillään hankkimassa basareihin triggereitä niin aina joskus toi nuija pomppaa sieltä kalvosta vittumaisesti ja se saa aikaan yhdestä iskusta iskun joka kuullostaa trt tai jotain sinnepäin.... toi tuli vastaan sähkörumpujen kans aika monta kertaa... ilman triggereitä toi ei varmaan kuulu minnekkään mutta triggereiden kans nii.... joo..:P onko kellään mitään kokemuksia asiasta?? |
-olli- 12.03.2005 23:40:26 | |
---|
tai oikeestaan tärisee kalvolla pienen hetken ajan |
afro 13.03.2005 00:18:53 | |
---|
Itse muuten soitan useimmiten niin että nuija jää kalvoon, mutta toisinaan jos tulee haettua tiukempaa soundia niin jätän kiinni. Entäs milloin jätät sen nuijan kalvoon? :) Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
mooch 13.03.2005 15:15:36 | |
---|
Entäs milloin jätät sen nuijan kalvoon? :) Voi hyvä...noh, olihan se kello näköjään aika paljon. Korjaan. |