Aihe: onko rummut hankalakäsitteinen soitin?
1
moderndrummer88
31.01.2005 16:13:00
tuntuu että noita faq aiheita on tullu niin hemmetin paljon että on alkanu mietittyttämään että onko rummut esimkerkiksi kitaraan verrattuna soitin missä on paljon hankalia käsitetteitä paljon? miten oli teidän omalla kohdalla kun aloititte rumpujen soiton?
itelläni oli vähän sillä tavalla kun aloitin soiton niin en minä mistään m-netistä ollu kuullukkaan niin ei tullu hankalia käsitteitä esiin.. onko se sitten niin että ite ei viititä ottaa asioista selvää. kyllä minä ainakin opin niitä käsitteitä sitten ajan mukaan ilman m-nettiä,täältä tietenkin jonkin verran lisää tullu tietoa imettya. eikö pitäis soiton alussa keskittyä siihen soittamiseen enemmän kuin nippelitietoon?!
ei allekirjoitusta
Heathen
31.01.2005 16:27:07
Enpä ole tuotakan ennen miettinyt, että rummut olisi jotenkin hankalakäsitteistä toimintaa... Tokihan joka alalla on oma terminologiansa ja sanastonsa, joka toisaalta helpottaa kommunikointia, mutta voi kuulostaa oudolta ulkopuolisen korvaan.
Itse en ole kovin paljoa mitään musiikinteoriaa ikänä opiskellut, enkä varmaan osaa vieläkään edes murto-osaa kaikista rumpuihinkaan liittyvistä termeistä...
Kyllä rumpujen soiton voi aloittaa, vaikkei tajuaisi musiikista sen enempää kuin orava ydinfysiikasta, mutta pidemmän päälle voi olla hyödyllistä taitaa hieman teoriaakin.

Vähän ihme juttuja.
Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa.
ddrum54
31.01.2005 16:39:23
eikö pitäis soiton alussa keskittyä siihen soittamiseen enemmän kuin nippelitietoon?!

Kannattaa aina keskittyä soittamiseen enemmän. Nippelitieto ja spesifinen terminologia tietysti helpottaa keskustelua. Kumpi on tärkeää... mun mielestä soittaminen.
2`n 4
Progressor
31.01.2005 17:17:31 (muokattu 31.01.2005 17:21:25)
Hmm. Minusta nimenomaan kitaransoitossa on niitä hankalia käsitteitä vaikka muille jakaa. Olen aina jokseenkin pihalla, kun muut bändiläiset rupeavat juttelemaan kitarakamoista: "Joo, noilla putkivermeillä saa ihan mukavan särön varsinkin kompuran kanssa, noilla mallintavilla se meinaa jäädä vähän turhan kliiniksi se soundi. Mutta kyllä tossa Line6:ssakin on ihan hyvä leslie ja tremolo. Vaan onpa muuten mukava soittaa nyt, kun säädätin kaulan ja laitoin ysin hiotut kielet. Kyllä sujuu pendaukset ja tappingit ihan eri malliin!"
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
tthei
31.01.2005 17:33:38

Hmm. Minusta nimenomaan kitaransoitossa on niitä hankalia käsitteitä vaikka muille jakaa. Olen aina jokseenkin pihalla, kun muut bändiläiset rupeavat juttelemaan kitarakamoista: "Joo, noilla putkivermeillä saa ihan mukavan särön varsinkin kompuran kanssa, noilla mallintavilla se meinaa jäädä vähän turhan kliiniksi se soundi. Mutta kyllä tossa Line6:ssakin on ihan hyvä leslie ja tremolo. Vaan onpa muuten mukava soittaa nyt, kun säädätin kaulan ja laitoin ysin hiotut kielet. Kyllä sujuu pendaukset ja tappingit ihan eri malliin!"

No mistäs tiedät ettei meidän keskustelu täällä kuulosta niiden kitarahörhöjen korviin samanlaiselta mongerrukselta :D Ei meidän bändin kitaristitkaan kyllä aina tajua mitään kun innostun selittämään jostain mitä oon hankkinu tai mitä oon puuhannu rumpujen parissa.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Progressor
31.01.2005 17:44:44
No mistäs tiedät ettei meidän keskustelu täällä kuulosta niiden kitarahörhöjen korviin samanlaiselta mongerrukselta :D

No eihän tässä nyt siitä ollut kysymys...

Jos vakavasti puhutaan, niin kyllä kai jokaiseen instrumenttiin liittyy oma jargoninsa, joka käy muille sitä käsittämättömämmäksi, mitä enemmän itselle kertyy tietoa ja taitoa. Minusta rummut eivät ole käsitteistöltään hankalampi alue kuin muut soittimet, jos nyt ei ratkaisevasti helpompikaan.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)