ratsu89 14.06.2004 01:10:19 | |
---|
elikkä miten viritän basarin niin että siitä saa kunnon tanakan saundin. ELVIS ELÄÄ! |
Alpha 14.06.2004 01:27:32 | |
---|
elikkä miten viritän basarin niin että siitä saa kunnon tanakan saundin. Nakkaa järveen...:o) Nykänen joskus tarinoi, että keikkamatkalla oli basari lentäny johki järveen/jokeen/lampeen...olivat ajateleet, että vituksi meni, mut soundi oli vaan parantunu...:o) Mutta niin joo...Powerstroke taakse ja miksei eteenkin...kiristät sen verran mitä sormilla saa... Emmä tiedä...joku muu saa neuvoa... |
Paas 14.06.2004 01:30:14 | |
---|
Selaileppa noita vanhempia topicceja. Siellä on jossain topicci johon porukat ovat listanneet "basari-asetuksiaan". The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
veke69 14.06.2004 09:24:04 | |
---|
Tää kyllä riippuu paljolti myös mestan akustiikasta. Keikalle tiukempi "mikkisoundi" ja treenikselle ehkä lötkömpi ja läsähtävämpi = löysempi viritys. Riippuu niin paikasta, mun mielestä. Kunnon kalvot toki on perusedellytys. |
AP 14.06.2004 09:48:37 | |
---|
Ja kaikkein ensimmäiseksi: jätä se demppaus viritysvaiheessa pois ja lisää bassariin tyyny tai huopa tms. vasta, jos se on ihan välttämätöntä. Kerran olen nähnyt nimittäin sellaisenkin ihmeen, että jätkä osti bassariin uuden kalvon ja vaihtoi sen taitavasti niin, että sai pidettyä rummun sisällä olleen vaahtomuoviklimpin rummun sisällä. Sitten vaan virittelemään, yhä vaahtomuovi rummussa. Ja kalvokin oli vielä Pinstripe...mahtoi tulla elävä soundi. Itsellä on bassari viritetty niin, että lyöntikalvo on kiristetty juuri sen verran että rypyt reunoilta häviävät. Etukalvo on tätä vähän tiukemmalla, ja etukalvon keskelä on 6" reikä. Sisällä on pieni ns. koristetyyny, eli sellainen about 15x20cm kokoinen tyyny joita sohvilla pidetään... Tällä saavutetaan tarvittaessa kuuluva ääni, mutta hiljempaa lyötäessä tyyny demppaa äänen mukavaksi "tömpsiksi". KIreä etukalvo tekee "pikantin jälkimaun" eli nostaa soundin korkeutta vähän. K100 #7 |
AP 14.06.2004 09:48:39 (muokattu 14.06.2004 09:48:53) | |
---|
Oho. Oli tulla tuplana. K100 #7 |
Buusteri 14.06.2004 13:28:30 | |
---|
Tästäkin voisi joku urho vääntää FAQ:in.. Avustuksena voisi toimia tämä rumpuviritys-sivu, minkä linkki on pyörinyt täällä aina vähän väliä. Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi.. |
lkx 14.06.2004 14:03:01 (muokattu 14.06.2004 14:03:28) | |
---|
Tästäkin voisi joku urho vääntää FAQ:in.. Avustuksena voisi toimia tämä rumpuviritys-sivu, minkä linkki on pyörinyt täällä aina vähän väliä. Siis joku muusikko? Rumpaleista ei kyllä urhoja löydy.... :D Tarkotat vissiin niitä Kumu-Pekan tekstejä. www.kumu.fi :n kautta niitä löytää. Omassa bassarissa on Powerstroke 3 lyöntikalvona ja setin mukana tullut vastaavanlainen resokalvona. Molemmat kalvot on aikas löysällä - lyöntikalvon ruuvit ei just helise, resokalvo on vissiin inansa kireemmällä. Sisällä on n.20cm levee, kalvosta kalvoon just ulottuva vaahtomuovisuikale. Suojalätkänä Evanssin tuplille tarkoitettu, ja muovinuijat Iron Cobrassa - molemmat vaikuttaa soundiin. Kokonaistuloksena lätisevä, jytisevä, napsuva jne. soundi. There is no spoon... |
totomiettinen 14.06.2004 14:13:31 | |
---|
Itselläni lyöntikalvona evansin eq3 ja edessä se taman kalvo, joka nyt mukana tulee. Lyöntikalvo viritettynä niin, että rypyt juuri hävinneet. Ehkä vähän vielä korkeammalla. Ja edessä sitten etukalvo lyöntikalvoa hiukan korkeammalla. Suosittelen lyöntikalvoksi bassariin niitä evansin kalvoja. (eq1, eq2, eq3, eq4). Ovat kyllä pirun hyviä. Ehkä hieman kalliita, mutta niissä sitä vasta on soundia ajateltu. Yksinkertaisesti, helvetin hyviä ovat. (yhtään väheksymättä muiden valmistajien kalvoja) |
Alpha 14.06.2004 14:17:51 | |
---|
(yhtään väheksymättä muiden valmistajien kalvoja) Kyllä noi Powerstroketkin on ihan hyvää tavaraa... Itte vois yrittää viritellä basaria noilla alkuperäisillä(Evans made by Tama) kalvoilla, mut jos ei tule hyvä, niin hankin Powerstroken... |
totomiettinen 14.06.2004 14:54:36 | |
---|
Kyllä noi Powerstroketkin on ihan hyvää tavaraa... Kuten sanoin. Yhtään väheksymättä muiden valmistajien kalvoja. Minulle "ihan hyvä tavara" ei vaan ole kyllin hyvää :) ...Ainakaan puhuttaessa bassarin kalvoista... |
Alpha 14.06.2004 15:00:49 | |
---|
Kuten sanoin. Yhtään väheksymättä muiden valmistajien kalvoja. Minulle "ihan hyvä tavara" ei vaan ole kyllin hyvää :) ...Ainakaan puhuttaessa bassarin kalvoista... Jotenki taas tuntuu, et sulle ei mikään ole kyllin hyvää. Soitatko edes rumpuja? |
Remo 14.06.2004 16:24:07 | |
---|
PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
totomiettinen 14.06.2004 16:49:53 | |
---|
Jotenki taas tuntuu, et sulle ei mikään ole kyllin hyvää. Soitatko edes rumpuja? Mitäs tuo nyt on tuo "soitatko edes rumpuja-meininki?" Jos minä käytän evansin kalvoja, niin minä en varmaan soita rumpuja. No niinhän se tietysti menee. Jos powerstroke ei ole minulle riittävän hyvä bassarin kalvo, niin minä en varmaan soita rumpuja. Jos sinä ajat Toyotaa ja minä Audia, niin minä en silloin varmaan aja autoa. Näin justiinsa Alpha. On siinä kaverilla logiikka. |
Remo 14.06.2004 17:14:46 | |
---|
Kyllä totomiettinen saa keuhua evansia hyväksi ja alphan ei tarvitse puuttua siihen. Jokainen saa sanoa oman mielipiteensä hyvästä kalvon valmistajasta. Itse kannatan Remoa ja ne ovat aivan hyviä kalvoja. Jokainen valitkoon omat kalvonsa. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Blitz 14.06.2004 17:35:59 | |
---|
Älkää nyt Teemua kiusatko. Itsekin ymmärsin osittain tuon Alphan kommentin laadun. Ei välttämättä ole ihan tuon yhden vastauksen perusteella heitetty... :( |
eleeton 14.06.2004 17:38:38 | |
---|
|
Remo 14.06.2004 20:54:41 (muokattu 14.06.2004 21:03:33) | |
---|
Mutta ei uutta jäsentä kannata heti ruveta härnäämään. Kyllä toto tietää paljon asioita ja on hyvä, että on useampi asioista tietävä. Eikä vaan yksi anna niitä neuvoja. Kyllä kaikilla on oikeus sanoa oma mielipiteensä. Ja vaikka aluksi häneltä tuli pari erilailla kirjoitettua vastausta niin mitä sitte. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Alpha 14.06.2004 23:54:16 | |
---|
Sori...mulla on huono päivä, joten... Mutta ei uutta jäsentä kannata heti ruveta härnäämään. No ei uutta jäsentä, mutta jotenki tuntuu, että tämän Miettisen juttuja on luettu täällä jo useampi vuosi... Kyllä toto tietää paljon asioita ja on hyvä, että on useampi asioista tietävä. 5.6 lähtien on ehtinyt omaksua kummasti rumpu asiaa... |
totomiettinen 15.06.2004 10:51:53 | |
---|
jotenki tuntuu, että tämän Miettisen juttuja on luettu täällä jo useampi vuosi... ...? 5.6 lähtien on ehtinyt omaksua kummasti rumpu asiaa... No LOL! :) |