Aihe: Alottelijan Pellit?
1 2 3 4
Querted
11.05.2004 11:33:12
Nyt tarttisin vähän apua. Elikkä, Oon just vähä aika sitten alkanu soittamaan rumpuja. En oo viel ostanu peltejä. Joten tarvitsisin vähän apua, että minkä laiset pellit ovat hyvät aloittelijalle Laadultaan ja hinnaltaan?.
miän vain
11.05.2004 12:18:45

Halvat pellit ovat huonoja. Jotkut ovat kuitenkin vähemmän huonoja kuin toiset. Seuraa silkkaa mielipidettä, ei absoluuttista totuutta:

Sabian B8 on hyvä sarja, samoin Zildjian ZBT. Ne soivat, vaikkakin kolkosti ja raa'asti. Tässä hintaluokassa ei voi valittaa kovin pienistä.

Paiste 302 on huono, ei soi, mutta 502 hyvä.

Paiste alpha on hyvä, joskin hieman tunkkainen. Eikä välttämättä kovin halpa.

Meinl MCS on huono, ei soi.

Milleniumin pelleistä ei kokemusta, eikä Tamankaan.

Royal ja Royce (käytännössä sama) on ihan kohtuullinen.

Camber on huono, ei soi.

Pearl (kyllä, tekee myös peltejä) on melko hyvä, jos ei ole muuttunut. Kokeile.

Stagg on hyvä, jopa loistava, mutta ei välttämättä kovin halpa.

Wuhan on hyvä, ihan pro-tasoa, mutta ei välttämättä kovin halpa.

Vertikaali (ent. hellas-piano) tuo maahan jotain peltejä, joita myydään setteinä. Se halvempi setti on ihan kelpo, kalliimpi vallan mainio.

Halpismerkkejä tulee ja menee kovaa tahtia. Kokeile ja kuuntele, ja valitse ne joista pidät. Soundi on henkilökohtainen juttu.

---

Älä osta kovin paksuja peltejä. Ohuempi soi paremmin, varsinkin nämä halvemmat sarjat. Unohda Power- ja rock-mallit. Niitä saa mättää hulluna, että soundia irtoaa - ja ääntä tulee paljon.

Käytettynäkin kannattaa tietenkin katsella. Löytöjä voi tehdä, tai sitten ostaa kallista kakkaa. Rikkinäisiä peltejä ei kannata ostaa. Tai maksaa niistä ainakaan paria euroa enempää.

Kaikkien peltejen ei tarvitse olla samaa sarjaa, tai edes samaa merkkiä. Yhteensopivuus on mielipideasia, siitä päättää jokainen itse.

Kokeile, katsele, tingi. Osta kaikki samasta paikasta ja kinua könttäalennusta. Laita ilmoitus Pörssiin. Muista, että halvoilla pelleillä ei ole käytettynä juuri minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa - ja iske kiinni.
Youni
11.05.2004 12:29:53
502 suosittelen, lue 502 vs B8 topicci.

Kyllähän noita peruspaketteja löytyy, niitä kannattaa kysellä.
JeeVes
11.05.2004 14:17:55
Kylläh minä noihin Staggeihin kaatuisin. Ei ne oikeasti ole paskemman kuuloisia kympaaleja :) En sitten tiedä, miten kestäviä ne on?!
Aika on rahaa, eikä minulla ole kumpaakaan.
Järvihirviö
11.05.2004 14:29:06
Pearlin pellit taitavat olla kyllä Sabianin seoksesta tehtyjä, eli ei ihme jos ovat hyviä. Muutamat haukut olen tosin noista kuullut.
Mutta näinhän se menee, ettei köyhän kannata aina halpaa ostaa.
AP
11.05.2004 15:07:45
Meneekö Paiste 802 jo yli budjetin. Mielestäni se on vielä 502:aa perkeleesti parempi.
AP
11.05.2004 15:14:56
JA kannattaa vähän tsekkailla myös toripalstaa. On Alphan thin crashia, Sabianin AAX rideä, Paisteen 2000-sarjan crashia ja ties häntä mitä kelpo kamaa kelpo hinnoin.
MoonDog
11.05.2004 16:59:15 (muokattu 11.05.2004 20:45:12)
Tosiaankin tuo Paisteen 502 tai 802 sarja on mainio aloittelijalle. Jos rahaa on mahdollista laittaa menemään hieman enemmän mutta ei silti järkyttäviä määriä niin Staggin DH sarja olisi hyvä valinta. Ammattilaistasoisia lautasia ja vielä täysin inhimilliseen hintaan. Saattavat tosin mennä hieman budjettisi yli, kun haitsu + crash + ride -paketti maksaa noin 300-350 euroa.

EDIT: Hupsista. Hinta siis 300-350 eikä 400-450.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
J. Cool
11.05.2004 17:12:46

Meneekö Paiste 802 jo yli budjetin. Mielestäni se on vielä 502:aa perkeleesti parempi.

totta. 502 on vielä aika perchéstä, 802 on jo siedettävä. kannattaa suhtautua suurella varauksella rumpu/kalvovalmistajien pelteihin. suurin osa täyttä roskaa. en tiiä noista pearleista, mut yleensä kokemukset on ollu huonot.

milleniumit on hintalaatusuhteessa hyvää tavaraa. huomio, että kyseessä on kuitenkin varmaanki halvimmat pellit. mut silti kirkkaasti paremmat ku joku 302.
aivan hirrveetä menoa!
Alpha
11.05.2004 17:31:52
Ei tää Querted mitään osaa soittaa...:o)
höpläkopra
11.05.2004 18:29:57 (muokattu 11.05.2004 18:33:19)

Itselläni on Zildjianin ZBT:t, ne on ihan kivat, mutta ei niitä jaksa, kun haluaa jo siirtyä kunnon peltien puolelle, eli voisit jopa harkita sitä parempien edes käytettyjen ostamista.

EDIT: Unohdimpa mainita että se ZBT 16" Crash meni vuodessa rikki joten eipä ole kestävyydessä kehumista,
NIIN JÜST!
helma29
11.05.2004 20:30:15

Makuasioista voi kiistellä ;)

Minä ainakin pidän Sabianit ja Zildjianit kattilankansina.

Soundaa kyllä hyvältä (omaan korvaan), jos soittaa ilman tulppia.

Siis menepä musakauppaan ja ota ne, jotka soundaa OMAAN korvaasi hyvältä, jätä muiden mielipiteet toisarvoisiksi; kantapään kautta oppii parhaiten ja jos toisten mielipiteitä kuuntelee ja katuu päätöstä; se vasta kyrpiikin!

/Isi
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista
Raakkis
18.05.2004 11:06:30

mulla on paisteen 802 (huoh...) ihan kohtalaiset ensimmäisiksi pelleiksi mutta silti..kannattaa yrittää ostaa paremmat. tosin tämä on vain mielipide, joskin kokemuksen syvällä viski basso äänellä sanottuna
Taika-Jim
18.05.2004 22:42:21
Itellänikin on just sama kysymys pyörinyt päässä. Soittokokemusta on takana 3 vuotta, jotka on on vietetty enemmän tai vähemmän passiivisesti (vuosi opetusta, vuosi ilman opetusta, vuosi opetusta). Nyt olisin sitten hommaamassa settiä, ja nuo pellit suurimmaksi ongelmaksi on tässä muodostunut (rummut saattais olla siinä Yamaha Stage Custom). Opettaja suositteli Zildjianeja, mutta hinta on hieman suolainen. Itse olin hieman katellu hi-hatiksi Zildjian ZBT:tä, crashiksi Istanbul Pro Artia ja rideksi jotain Staggia (malli ei muistu mieleen). Se mitä nyt tässä haen takaa on se, että kannataako panostaa kalliimpiin esim. Zildjianeihin, jos vain riittää rahat?
Mikko A
18.05.2004 23:58:11
Itellänikin on just sama kysymys pyörinyt päässä. Soittokokemusta on takana 3 vuotta, jotka on on vietetty enemmän tai vähemmän passiivisesti (vuosi opetusta, vuosi ilman opetusta, vuosi opetusta). Nyt olisin sitten hommaamassa settiä, ja nuo pellit suurimmaksi ongelmaksi on tässä muodostunut (rummut saattais olla siinä Yamaha Stage Custom). Opettaja suositteli Zildjianeja, mutta hinta on hieman suolainen. Itse olin hieman katellu hi-hatiksi Zildjian ZBT:tä, crashiksi Istanbul Pro Artia ja rideksi jotain Staggia (malli ei muistu mieleen). Se mitä nyt tässä haen takaa on se, että kannataako panostaa kalliimpiin esim. Zildjianeihin, jos vain riittää rahat?

Unohda se opettaja. Vaikka sun opettaja suosittelee Zildjiania, se ei välttämättä tarkota että ne olis edes hyviä. Siis sun mielestä. Unohda kaikki "osta sitä ja sitä merkkiä" ja änkeä kauppaan hakkailemaan peltejä jos suinkin mahdollista. Jos jäät kuuntelemaan muiden "suosituksia", joudut vaihtamaan peltimerkkiä kerran viikossa. Ainakin mun kokemukset sanoo että monet ns. pro-ukkelit on semmosta yhden merkin porukkaa jotka sanoo vaan "osta Zildjiania, mullakin on K istanbulit ja ne on hyviä". Itsekin kun ostin ekaa settiä, yks tuttu ammattimuusikko sano että Paisteella on hyvät pellit. No, etsin käytettyä settiä Keltaisesta pörssistä ja ostin sitten New Soundit Paisteen 302:silla. Nehän oli ihan perseestä. Tuli vaan etsittyä halvin mahdollinen setti jossa oli Paisteen pellit. Eikä se edes ollu halpa setti. Pahin temppu mitä tietämätön aloittelija voi tehdä, on olla merkkiuskollinen.
I hate your sex!
Groovi
19.05.2004 00:04:58
Se mitä nyt tässä haen takaa on se, että kannataako panostaa kalliimpiin esim. Zildjianeihin, jos vain riittää rahat?

kannattaa siinämielessä, että paskat pellit joudut vaihtamaan heti kohta. hyvät kamat tuo jo soittomotivaatiotakin lisää. eli, säästä fyrkkaa ja osta vaikka yks kerrallaan, mutta laatukamaa. ja tärkein vinkki: kokeile itse ja kuuntele. älä missään nimessä tuijota sitä merkkiä tai hintaa. ne pellit on just niin hyvät ku susta itsestä kuulostaa, ja jos se vaikka ride maksaa 30 egee ja on susta hyvä niin osta pois. mutta todennäköisesti se minkä haluat maksaa 350, mutta jos soundi miellyttää niin osta silti.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Antti1997
19.05.2004 07:07:17
Meinl Classics -sarja on suurinpiirtein Paisteen 802:n hintaluokkaa. Tässä jotain levytukun hintoja:
14" Hi-Hat 125€
16" Crash 89€
20" Ride 135€

Mullon noi haikka ja crash ja oon ollut ihan tyytyväinen. Kyllä niillä taidot saa karttumaan siinä missä jollain kalliimmilla pelleilläkin.
Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee]
Niskamies
19.05.2004 07:50:17

Mä oon vihdoin saanu vaihdettua kaikki pellit pro-pelleiksi, ja nyt on paljon kivampi soittaa, soittomotivaatio nous kivasti. Ainakin sun opettaja anto hyvän suosituksen ridesta. Staggin jazz ride on mulle maailmankaikkeuden paras ride, ja mullahan on niitä ollu: Zildjianilta K-Custom ja Avedis, Sabianilta B8, Paisteelta 302 ja muistaakseni pari muuta.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
J. Cool
20.05.2004 20:42:12

Itsekin kun ostin ekaa settiä, yks tuttu ammattimuusikko sano että Paisteella on hyvät pellit. No, etsin käytettyä settiä Keltaisesta pörssistä ja ostin sitten New Soundit Paisteen 302:silla. Nehän oli ihan perseestä. Tuli vaan etsittyä halvin mahdollinen setti jossa oli Paisteen pellit. Eikä se edes ollu halpa setti.

söin tässä samalla ku luin ja oli vaikeuksia pitää ruoka suussa :D harmi että noin meni mutta kyllä vaan naurattaa aika lahjakkaasti!
aivan hirrveetä menoa!
Joku vaa
04.06.2004 02:17:21

Mulla on tota 802:sta melkeen koko setti eikä valittamista. Oon soittanu myös 502:n ridellä ja se oli kans hyvä. Ei se aina niin oo että se mikää maksaa on hyvää ja toisinpäin, joskaan en mitää 302:sta menis hommaamaan (kokemusta on niistäkin).
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)