Aihe: Kehittyykö pöytärummutuksessa??
1 2
Keppis
05.08.2003 13:54:10
Aattelin kysästä tollasta kun on aina kauhee pakkomielle vetää jotain komppeja tai "virvelirummutuksia" pöytään. Joskus soittelen reenikämpälle ihan oikeella rumpusetillä (ehkä noin kerran viikossa). Ja tuntuu ainakin siltä että oon kehittyny. Mutta johtuuko se pöytä rummutuksesta vai siittä että soittelen silloin tällöin setillä?
Kyllä mies kivun kestää mutta ei häpeää!
Outkast
05.08.2003 15:10:49
Selaappas noita vanhoja aiheita niin sieltä kuule löytyy paljonkin keskustelua tästä aiheesta.
Mikko A
05.08.2003 16:00:28
Aattelin kysästä tollasta kun on aina kauhee pakkomielle vetää jotain komppeja tai "virvelirummutuksia" pöytään. Joskus soittelen reenikämpälle ihan oikeella rumpusetillä (ehkä noin kerran viikossa). Ja tuntuu ainakin siltä että oon kehittyny. Mutta johtuuko se pöytä rummutuksesta vai siittä että soittelen silloin tällöin setillä?

No ei siinä nyt niin kauheesti kehity. Opettelin mäkin ihan ensimmäiset biittini polviin, mutta ei se sitten setin kanssa sitten oikein heti onnistunnutkaan. Kyllä yks mun kaverikin vetää pöytään hirmusta settiä, mutta ei se rumpuja osaa soittaa.
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
LumPus
05.08.2003 16:17:22
....mutta kyllähän se nyt rytmitajua voi vähän kehittää...
Viekö elämä liikaa aikaasi?
Speedy
05.08.2003 16:19:01

No tuskin se varsinaisesti soittoa kehittää, rytmitajua ja motoriikkaa (jos harjottelet käsijärjestyksiä) ehkä kyllä, mutta sama kysymys, että osaako ajaa autoa jos pelaa tietokone peliä, ratilla ja polkimilla..=)
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
jussiohman
05.08.2003 18:05:51
Pöytärummutus on kehittävää. Independence harjotukset ym. vaikeat kompit esim. ovat setillä ihan yhtä vaikeita kuin pöydällä. Kaikki siis heti syksyn alusta opettajien hermoja rassaamaan.
Keep the beat going. Make the world a funkier place.
HCW
06.08.2003 13:12:44
Kyllä jalkojen polkeminen maahan ja treenipädin hakkaaminen on tuottanut tulosta.Käy siihen pöytäkin.
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda. Mitkä ovat kuukautiset? -"Kun siittiö ei löydä siemensyöksyä, niin kohtu tulee verenä ulos"
Joku vaa
06.08.2003 15:36:42

Kyllä siinä oppii ja kehittyy. Varsinaista soitto tatsi ei kehity mutta perus idea kyllä. Eli homma on hanskassa periaattessa ja käytännössakin pienen setti soiton jälkeen.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Hirvi
06.08.2003 23:14:18 (muokattu 06.08.2003 23:20:39)

En ole rumpali, joten en kolistele rumpuja kovinkaan usein. Tänään ja eilen huomasin, että olen kehittynyt pelkästään ilmarumpuja soittamalla kotona levyjen mukana. Nyt biitit ja fillit rullasi todella jouhevasti, vaikka edellisellä soittokerralla en osannut juuri mitään.

Tosin taisin saada lisää kiksejä siitä, että tällä kertaa pääsin naapurittoman ympäristön ansiosta rankaisemaan settiä oikein kovalla kädellä aikaisemman hissuttelun sijaan.
JeeVes
07.08.2003 00:37:03
Eipä siinä kehity... ainakaan kovin pitkälle. Rumpuja soitamalla oppii soittamaan rumpuja. Se on nyrkkisääntö.
-Join me in bed-
kampela
07.08.2003 11:03:31

no eipä siitä todellakaan mitään haittaa ole ainakaan rytmitajulla. jos haluaa harjoitella jotain itelleen uusia juttuja
esim. bossanova yms. ite treenailin yhteen aikaan semmosii
meshuggah stailisii päällekkäisii rytmijuttuja, ja jos en ois treenannu niitä käsi ja jalkapelillä ni enpä osais niitä varmaan vieläkään. TOTTAKAI KEHITTYY TIETYISSÄ ASIOISSA.
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
JanneO
08.08.2003 11:44:43
Kyllä tuossa kehittyy esim. käsijärjestysten osalta, sekä rytmiikkaa on äärimmäisen hyvä treenailla. Monesti jos yritän blokata jotain vaikeata rumpujuttua, naputtelen ensin sitä esim polviin ja sitten lähden katsomaan juttua koko setillä sen jälkeen...
jussiohman
08.08.2003 12:31:09
Mulla oli semmonen aika hankala neljän raajan jazz- juttu, johon mulla ei independence tahtonut riittä. Sit välitunnilla sitä tahkosin yks päivä kunnes sen opin polviin. Sitten setillä se menikin. Ihanaa.
Keep the beat going. Make the world a funkier place.
kampela
08.08.2003 12:53:42

Mulla oli semmonen aika hankala neljän raajan jazz- juttu, johon mulla ei independence tahtonut riittä. Sit välitunnilla sitä tahkosin yks päivä kunnes sen opin polviin. Sitten setillä se menikin. Ihanaa.

se palkitsee kyl aika mukavasti.
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
jms
08.08.2003 15:58:04

Joo, mulla oli sama homma kerran ja rumputunneilla ei millään onnistunu mutta sitten ku kotia lähin niin autossa istuin hakkasin polviin niin heti meni läpi :D
KTR
08.08.2003 21:36:45
Mä en osannut soittaa yhtä Billy Cobhamin biisiä, mut sitten naputtelin pari minuuttia pöydänreunaa ja soitin sen sen jälkeen rummuilla jopa paremmin kuin Cobham!!
halodrummer
11.08.2003 14:23:52
Voin sanoa kokemuksesta et Pöytärummutuksessa oppii kyl miten juttu teoriassa menee mut onhan se nyt ihan eri asia koska "rumpujen" etäisyydet eivät vastaa aitoa settiä. Vai kuinka paljon te levitätte jalkojanne? =)
lateq
11.08.2003 15:07:34
Kyllä tommosessa "kuivaharjottelusoitossa" oppii ainakin polkemaan tuplista nopeemmin, kunhan ei kantapäät maassa soita. Itelläni rupee ainakin väkisin jalat ja kädet käymään heti kun on hetkenki istunu paikoillaan :)
laavassa on ikävä saatanaa.
Speedy
11.08.2003 15:37:04 (muokattu 11.08.2003 15:37:15)

Kyllä tommosessa "kuivaharjottelusoitossa" oppii ainakin polkemaan tuplista nopeemmin, kunhan ei kantapäät maassa soita.

Mutta kyllähän kukavaan saa polettua nopeemmin pelkillä jaloilla lattiaan, kun ei ole mitään "vastusta", jopa semmonenkin, joka ei soita rumpuja..=I Pedaalissa onkuitenki ihan eri tuntuma kuin ilmassa..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
lateq
11.08.2003 22:08:21
Mutta kyllähän kukavaan saa polettua nopeemmin pelkillä jaloilla lattiaan, kun ei ole mitään "vastusta

Pitää paikkansa, mutta kehittää se silti ;)
laavassa on ikävä saatanaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)