hanipai 23.02.2003 11:07:53 | |
---|
Kerro kumpi itse olet tunneilla käynyt vai itseoppinut. Paljon tunnit maksaa. Kuinka kauan olet käynyt tunneilla? Jos olet itseoppinut, niin mitä opettelit aivan ensin? T:Hannu |
J. Cool 23.02.2003 12:46:35 | |
---|
sekä/että tunnit maksaa kaiketi jotain 40-200mk/kpl kestää yleensä 30min - 1h aluksi perusasioita kuten käden asennon hakua, perusrudimentteja (ovov, oovv, ovoo ja toisinpäin), ja peruskomppeja.. kannattaa olla opettaja. maksaahan se kohtuu kasan eeroja mutta esim kerran viikossa kun käy niin pääsee eteenpäin ja oikeille urille heti alusta.. |
Sgandalf 23.02.2003 13:00:27 | |
---|
En ole tunneilla käynyt, mutta sanoisin, että kannattaisi ehkä opetella kaikkein alkeellisimmat jutut itse kirjojen ja videoiden avulla ja ottaa vasta sitten tunteja. Selvää säästöä. |
welho 23.02.2003 14:16:55 | |
---|
Kerro kumpi itse olet tunneilla käynyt vai itseoppinut. Paljon tunnit maksaa. Kuinka kauan olet käynyt tunneilla? Jos olet itseoppinut, niin mitä opettelit aivan ensin? T:Hannu Nojoo. Sekäettä? Aika paljon on tullut otettua itse asioista selvää mutta, kyllä tuntejakin aina välillä. Viimeksi perjantaina olin hyvissä käsissä=) Aluksi oon opetellut varmaan beat- kompin=) kannattaisi ehkä opetella kaikkein alkeellisimmat jutut itse kirjojen ja videoiden avulla ja ottaa vasta sitten tunteja. Selvää säästöä. Tuossa kohtaa en itse säästelisi. Videoilta ja kirjoista ei näe välttämättä juttuja niinkuin pitäisi! Alkeet on koko homman perusta ja ne kun oppii "väärin" niin korjailemista myöhemmin riittää. Jos vain mahdollista niin joltain rumpalilta vähän ainakin alkuun opetusta. Kyllä se siitä sitten lähtee=) Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
Naq 23.02.2003 15:48:30 | |
---|
Itseoppinut. Teoriat käyny kuitenkin 3/3 eli en ihan alusta alkanu.. Ekaks opettelin peruskompit tasaseksi. -> Tama Rockstar |
Kulkunen 24.02.2003 13:25:35 | |
---|
Itseoppinut. Tunneista tosin olisi ollut ja olisi vieläkin hyötyä. Saa nähdä jos sitä vaikka kävisikin muutamilla. Aluksi opettelin beatin, sitten pari filliä, ja sitten kai Metallicaa Black -albumin tahdissa... Eli vähän väärät lähtökohdat soittamiseen. Mutta eihän sitä silloin tiennyt mitään paradiddleistä sun muista. "I was just down in the SPC kickin' it with some G's on the westsideeh" |
Tietäjä 24.02.2003 22:17:12 | |
---|
Itse opettelin hieaman naputtelemaan ja sitten tunneille oppimaan "oikeaa" soittotekniikkaa jne... Nyt käyn kerran viikossa tunnilla joka kestää n.45min. Käynyt jo joku reilu kolme vuotta. |
Dr. Funkenstein 24.02.2003 23:41:59 | |
---|
Ensin n. puol vuotta itseoppimista, sitten puoleksi vuodeksi tunneille. Sitten vuosi ilman opetusta ja nyt taasen puoltoista vuotta opetuksessa jälleen. Ja aion jatkaa, sillä pikkuhiljaa vasta alkaa tajuta miten noviisi sitä vielä onkaan... Suosittelen tunteja, jos on taipumusta ylimielisyyteen! (ei pahalla ketään kohtaan, mutta efekti on sama kuin olotila omaa soittoaan nauhalta kuunnellessa) |
welho 24.02.2003 23:50:54 | |
---|
pikkuhiljaa vasta alkaa tajuta miten noviisi sitä vielä onkaan... Jep. Mitä enemmän hommaa tutkii/opiskelee niin sitä enemmän tuntuu olevan uutta opittavaa! Ja sehän onkin yksi soittohomman parhaista puolista. Aina löytyy jotain uutta ja säväyttävää=) Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
ZetMatZ 25.02.2003 01:24:36 | |
---|
Muutaman vuoden olen itse kaikenlaista turhaa hinkannut ja väitän että olisin huomattavasti 'kehittynempi' jos heti alusta tunneille olisin pyrkinyt. Aluksi taisi tulla hakattua jotain aivan päätöntä mutta sittemmin aloitin rudimentteja hinkkailemaan. Paremmin sitä on yksin oppinut kun jos ei olisi koskaan kapuloihin tarttunutkaan. #rumpalit - http://rumpalit.cjb.net |
JJmagic 25.02.2003 08:39:07 | |
---|
Jos aiotte hankkia päänsärkyä, hankkikaa myös lääkettä! |
Triskal 25.02.2003 10:55:19 | |
---|
Olen täysin itseoppinut. Aloittelin soittamalla peruskomppeja, biitiä, puolitettua biittiä ja humppaa. Väliin yritin vetää mielettömiä fillejä... :) |
Tietäjä 25.02.2003 22:25:22 | |
---|
Missä muuten jengi käy tunneilla? Itse käyn Helsingin PJK:ssa |
afro 25.02.2003 22:29:22 | |
---|
Musiikkiopistossa ja itse tietty myös. http://www.afrotumza.tk |
Speedy 25.02.2003 22:43:07 | |
---|
Itse olen opiskellut alunpitään hyvin paljon (10v.) itseopiskeluna.. Viitisen vuotta olen tunneilla käyny nyt.. Ja opiskelen nyt konsalla rumpuja. Sinänsä asia on melkein sama opiskeleeko yksityis tunneilla, vai konsalla, jos ajattelee pelkkää rumpujen soittoa. Konsalla tulee kaikkee muutakin yleishyödyllistä tietoa musiikista, joka kyllä auttaa rumpujenki soitossa. Suosittelen kyllä ihan alusta aloitteleville tunteja, ainakin muutaman alussa. Tällöin oppii kaikki oikeat asennot ja tekniikat. Niin niitä ei tartte myöhemmin muuttaa.. Mulla oli hankalaa vaihtaa jotain pieniä virheitä, vaikka ne on pieniä, niin osaa en oo saanu vielkää täysin "oikeeks".. Joten auttaa asiaa huomattavasti, kun lähtökohdat on oikeat.. Miks ei myös kaikille muillekkin, on hyvä käydä tunnilla, hakemassa uusia ideoita ja uutta matskua, mistä voi itse lähteä jatkamaan, ja kehittämään itseään.. Ja nuotit kannattaa opetella ihan ehdottomasti.. Helpottaa elämää niin uusien asioiden "löytämisessä" ja oppimisessa, kun yleisessä soitossakin... "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
lkx 26.02.2003 14:49:14 | |
---|
Opin paljon itsekseni mm. levyjä lysnaamalla. Sitten jossain vaiheessa otin rummut sivuaineeks HML:n musiikkiopistossa. Se on kyllä aika tyyris paikka, mutta kyllä se kannattaa. There is no spoon... |
afro 26.02.2003 17:42:22 | |
---|
Speedy: Oot sitten varmaan joutunut tekemään tutkinnot ainakin 3/3 :seen asti, vai? Eihän Konsalle pääse, muuten opiskelemaan?!? http://www.afrotumza.tk |
Speedy 26.02.2003 21:59:23 | |
---|
Speedy: Oot sitten varmaan joutunut tekemään tutkinnot ainakin 3/3 :seen asti, vai? Eihän Konsalle pääse, muuten opiskelemaan?!? Pääsee, jos on vastaavat tiedot ja taidot.. Eli toisinsanoen en oo suorittanu mitään.. Suoritan ne nyt vaan virallisiks, teoriasta ja rummuista.. Mutta kyllä sinne pääsee, jos on kaikki tiedot kondiksessa.. Taitoja ne kattoo, ei papereita niinkää.. "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
afro 26.02.2003 22:26:51 | |
---|
Jees! Mulla on kans noi tutkinnot "vähä" kesken mut ei sitä taitookaan löydy ni eipä maha olla matskuja mut eipä se mittään. Kuha kysyin. tankke. http://www.afrotumza.tk |
jazz86 27.03.2003 16:09:02 | |
---|
3/3 tutkinnon olen suorittanut, mutta alkuaikoina en ollut opetuksessa. Kyllähän kaikki siitä batista lähti:) Tosin.. kannattaa harjoitella hirmuisesti ja tositositosi paljon erilaisia virvelijuttuja basari ja hihat mukana. Basari lyä ykkösiä ja kolomosia ja haikka kakkosia ja nelosia(jalalla). Virvelillä voi nuottien puuttessa soittaa mitä vain, kunhan basari ja haikka pysyvät kokoajan tempossa. Possu pomppii pellolla |