Aihe: Englannin kielen sanasta "original"
1
tml
06.08.2009 13:25:06
Englannin kielessä adjektiivi "original" voi tarkoittaa kolmea eri asiaa:

1 alkuperäinen, originaalinen, ensimmäinen: I stuck obstinately to my original plan = Pysyin itsepäisesti alkuperäisessä suunnitelmassani. the original owner of the house = talon ensimmäinen omistaja

2 omaperäinen, omalaatuinen, originelli: He never had an original idea in his life = Hän ei elämänsä aikana saanut yhtäkään omaperäistä ideaa. Aitken was an original thinker = Aitken oli omaperäinen ajattelija.

3 alkuperäinen, aito: Is this an original Rembrandt? = Onko tämä aito Rembrandtin maalaus?

Kun vintage-rummuista puhutaan, kyseessä on yleensä ensimmäinen tai kolmas vaihtoehto. Olen kuitenkin nähnyt ilmoituksia missä myydään "täysin originellejä" vintage-settejä. Mitäköhän tämä täydellinen omaperäisyys tarkoittaa?
Tindrum
06.08.2009 14:03:13
Tässä tapauksessa ymmärtäisin setin olen "One of a kind", eli ainoa laatuaan.
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson-
markkuliini
06.08.2009 14:50:44

tml:
Olen kuitenkin nähnyt ilmoituksia missä myydään "täysin originellejä" vintage-settejä. Mitäköhän tämä täydellinen omaperäisyys tarkoittaa?

Siis lukeeko suomeksi "täysin originelli"? Jos näin on niin silloin se tarkoittaa omaperäistä, ainutlaatuista. Esim. bassarin runkoon on piirretty tussilla vuokkoja. :)

Englanniksi 'original' sanalla tarkoitetaan vintage-soittimien yhteydessä yleensä 'alkuperäisessä kunnossa olevaa'.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hansakemanelius
08.08.2009 02:49:04

markkuliini: Siis lukeeko suomeksi "täysin originelli"? Jos näin on niin silloin se tarkoittaa omaperäistä, ainutlaatuista. Esim. bassarin runkoon on piirretty tussilla vuokkoja. :)

Englanniksi 'original' sanalla tarkoitetaan vintage-soittimien yhteydessä yleensä 'alkuperäisessä kunnossa olevaa'.

Tällä palstalla pyörii aika monta originellia rumpalia......
Jotkut soittavat jopa originaalikamoilla.
Twistkompilla pärjää pitkälle...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)