Kuisma 06.04.2009 09:46:35 (muokattu 06.04.2009 10:33:48) | |
---|
Minulla on Pearlin VG-1450 Virgil Donati virveli, josta alakalvot tuppaa hajoamaan. Onko kenelläkään ollut samaa ongelmaa? Ostin siihen uuden matonkin (PEARL S-1420D) mutta sama ongelma. Voiko vika johtua siitä, että kiristän mattoa liikaa tai alakalvo on väärin viritetty? Edellisessä Taman halppis virvelissä ei alakalvo hajonnut koskaan, vaikka miten kiristeli ja viritteli. |
VJ 06.04.2009 09:57:00 | |
---|
Virvelin alakalvon kanssa on oltava todella tarkkana kiristys/viritysvaiheessa, sillä jos ei kiristystä tee tasaisesti ns.ristiin kiristelemällä, niin hajoaminen on erittäin todennäköistä. Tarkista myös vanteen kunto, lähinnä vanteen suoruus voi vaikuttaa, valuvanne on vielä siitä vaikea/mukava, että se ei anna periksi prässivanteen tavoin, vaan kiristää juuri siten miten kiristäjä kiristelee. Itse en ole alakalvoa rikki saanut, vaikka kuinka kireälle olen kiristänyt, todella tarkasti vaan, että joka ruuvi kiristyy saman verran ja oikeassa järjestyksessä, eikä liikaa kerrallaan. yykaakoonee |
Bacchus 06.04.2009 10:16:41 | |
---|
Itse olen kiristellyt välillä alakalvon melko summanmutikassa, eikä koskaan ole hajonnut. Ei kalvon kesto siitä ole kiinni, että alakalvo tarvitsisi virittää todella tarkasti tietyssä järjestyksessä hajoamisen pelossa. Virvelissä on joku muu ongelma, jos alakalvot pamahtelevat rikki. Halutun vireen saavuttamiseksi tarkka viritysprosessi on toki ehdoton. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
markkuliini 06.04.2009 10:19:11 (muokattu 06.04.2009 10:21:31) | |
---|
Tarkista myös rummun reunaviisteen tasaisuus. Ettei siihen vaan ole tullut lommoa, jonka kohdalta kalvo lähtee repeytymään? Kyllä epätasainen virityskin voi kalvon hajottaa, sen verran ohutta materiaalia nuo alakalvot on. Jos kalvo lähtee virittymään pahasti kieroon, niin kalvo voi irrota vanteesta. Itselläni ainoa rumpu jossa alakalvo on useamman kuin kerran hajonnut oli Dunnett:in titaanirunkoinen virveli, jossa ei ollut reunataitosta ollenkaan. Rummun runko oli siis täysin lieriön muotoinen ja kun runko oli niin ohut, oli kosketuspinta-ala kalvoon todella pieni, ja alakalvo ei aina kestänyt tätä kireällä vireellä. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Kuisma 06.04.2009 10:33:06 (muokattu 06.04.2009 10:33:34) | |
---|
markkuliini: Tarkista myös rummun reunaviisteen tasaisuus. Ettei siihen vaan ole tullut lommoa, jonka kohdalta kalvo lähtee repeytymään? Kyllä epätasainen virityskin voi kalvon hajottaa, sen verran ohutta materiaalia nuo alakalvot on. Jos kalvo lähtee virittymään pahasti kieroon, niin kalvo voi irrota vanteesta. Kiitos vastauksista. Reunaviiste vaikuttaa tasaiselta. Viritys ei ehkä tarkin mahdollinen ole ollut, joten pitää virittää paremmin. Luulen että kalvo lähtee aina hajoamaan maton päädyn kohdalta. Olisiko matto hyvä pitää aina kireällä niin ei tulisi turhaa kuluttavaa liikettä, kun maton pistää aina löysälle reenien lopuksi? |
markkuliini 06.04.2009 10:38:59 (muokattu 06.04.2009 10:39:38) | |
---|
Kuisma: Kiitos vastauksista. Reunaviiste vaikuttaa tasaiselta. Viritys ei ehkä tarkin mahdollinen ole ollut, joten pitää virittää paremmin. Luulen että kalvo lähtee aina hajoamaan maton päädyn kohdalta. Olisiko matto hyvä pitää aina kireällä niin ei tulisi turhaa kuluttavaa liikettä, kun maton pistää aina löysälle reenien lopuksi? Tarkista vielä maton päätyosien alaosat (ja onhan matto oikein päin?), ettei siinä ole mitään terävää joka kalvon särkisi. Maton langat on kuitenkin juotettu päihin kiinni, joten siihen voi tietenkin jäädä epätasaisuuksia. Millä sulla muuten on matto kiinni. Naruilla? Muoviliuskalla? Mä otan aina maton pois päältä kun lähden treenikseltä. Ei pitäis olla vaikutusta sillä. Kyllä alakalvon pitäis kestää aika kovaakin menoa, mä luulen että nyt jossain on jotain terävä joka ottaa kiinni. Eihän myöskään virvelitelineestä mikään kohta osu kalvoon? Niin ja minkä merkkinen kalvo? Eihän ole mikään halpismerkki? Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Ruutikallo 06.04.2009 10:59:09 | |
---|
markkuliini: Tarkista vielä maton päätyosien alaosat (ja onhan matto oikein päin?), ettei siinä ole mitään terävää joka kalvon särkisi. Maton langat on kuitenkin juotettu päihin kiinni, joten siihen voi tietenkin jäädä epätasaisuuksia. Tämä tuli itellekin mieleen, mutta jos mattokin on jo vaihdettu. Tosiaan tuo, että matto on oikein päin, kannattaa tsekata. Ja mahdollisimman keskelle optimaalisen resonoinnin takia. Otan myös treenin jälkeen maton pois päältä, ettei seijarit ole turhaan pännissä. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Speedy 06.04.2009 11:15:41 | |
---|
henydrum:Otan myös treenin jälkeen maton pois päältä, ettei seijarit ole turhaan pännissä. -H- Otatteko muuten maton pois päältä kun kuljetatte pussissa/casessa? Itse pidän, koska luulis maton kärsivän enemmän kotelossa heiluessaan ja hangatessaan jos se on vapaana.. Mistä tulikin mieleen, että eihän aloittaja kuljeta virveliään missään missä olisi jotain terävää? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Ruutikallo 06.04.2009 11:23:34 | |
---|
Speedy: Otatteko muuten maton pois päältä kun kuljetatte pussissa/casessa? Itse pidän, koska luulis maton kärsivän enemmän kotelossa heiluessaan ja hangatessaan jos se on vapaana.. Mistä tulikin mieleen, että eihän aloittaja kuljeta virveliään missään missä olisi jotain terävää? Signian brass snare ei mahdu SKB:n snarekeissiin kuin kahdessa asennossa ja maton on oltava päällä roudauksen ajan johtuen snarekoneistosta. Mutta kierrän säädön aika nollille aina. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Kuisma 06.04.2009 11:54:58 | |
---|
markkuliini: Tarkista vielä maton päätyosien alaosat (ja onhan matto oikein päin?), ettei siinä ole mitään terävää joka kalvon särkisi. Maton langat on kuitenkin juotettu päihin kiinni, joten siihen voi tietenkin jäädä epätasaisuuksia. Millä sulla muuten on matto kiinni. Naruilla? Muoviliuskalla? Mä otan aina maton pois päältä kun lähden treenikseltä. Ei pitäis olla vaikutusta sillä. Kyllä alakalvon pitäis kestää aika kovaakin menoa, mä luulen että nyt jossain on jotain terävä joka ottaa kiinni. Eihän myöskään virvelitelineestä mikään kohta osu kalvoon? Niin ja minkä merkkinen kalvo? Eihän ole mikään halpismerkki? Matto on naruilla kiinni ja luultavasti oikein päin :) eli noi juotokset on kalvoa vasten. Eilen pikaisesti maton päädyt tarkistin enkä epätasaisuuksia huomannut. Pitääpäs tuokin vielä paremmin katsoa ja samalla myös se ettei teline vastaa kalvoon. Kalvo joka viimeksi hajosi oli Aquarian classic clear resonanz. |
Kuisma 06.04.2009 11:56:08 | |
---|
Mistä tulikin mieleen, että eihän aloittaja kuljeta virveliään missään missä olisi jotain terävää? Hardcase-kotelossa kuljetan ja kalvo hajoaa aina reeniksellä ei kuljetuksessa. |
markkuliini 06.04.2009 11:58:08 (muokattu 06.04.2009 11:58:24) | |
---|
Kuisma: Matto on naruilla kiinni ja luultavasti oikein päin :) eli noi juotokset on kalvoa vasten. Eilen pikaisesti maton päädyt tarkistin enkä epätasaisuuksia huomannut. Pitääpäs tuokin vielä paremmin katsoa ja samalla myös se ettei teline vastaa kalvoon. Kalvo joka viimeksi hajosi oli Aquarian classic clear resonanz. Tuo telinekin kannattaa tsekata. Treenikselläni on nimittäin yksi toinen rumpusetti jonka vanha virveliteline ottaa keskeltä rumpua kiinni alakalvoon. Ne ulokkeet on niin vanhat ja väsyneet etteivät jaksa kannatella kokonaan virvelin painoa. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
dumbass 06.04.2009 22:13:06 | |
---|
markkuliini: Tuo telinekin kannattaa tsekata. Treenikselläni on nimittäin yksi toinen rumpusetti jonka vanha virveliteline ottaa keskeltä rumpua kiinni alakalvoon. Ne ulokkeet on niin vanhat ja väsyneet etteivät jaksa kannatella kokonaan virvelin painoa. Tekee muuten todella hallaa matolle tämä. |
Pacifig 07.04.2009 17:22:22 | |
---|
Ite kuljetan virveliä aina matto päällä. Ei pääse langat heilumaan ja huojumaan, ei ole koskaan hajonnut kalvo kuljetuksessa (Ludwigin ufo-case). Itse viritin alakalvon ennen aivan liian kireelle ja siten sain rikottua muutaman kalvon. Toinen mikä on ainakin halvemmissa virveleissä, että tietyt lugit löystyvät nopeammin kuin toiset (usein maton kohdalta). Voisiko kalvo vääntyä vinoon? Ja tosissaan ne maton langat kannattaa tarkistaa Laittaiskohan kamat myyntiin. |
Bobana 09.04.2009 23:37:05 | |
---|
En nyt kaikkia lukenut. Mutta onkos sulla liian lyhyt matto ja nartsat hinkkaa kalvon puhki? Varsinkin jos pidät mattoa kireellä? Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Kailis 14.04.2009 17:34:01 (muokattu 14.04.2009 17:36:22) | |
---|
|