Renki 23.11.2008 15:39:48 | |
---|
Elikkä tarvisin sellaiset kuulosuojaimet, jotka toimisivat kuulokkeina samalla. Yhdet suljetut stereokuulokkeet mulla on mutta ne päästää ääntä liikaa läpi. Soitan siis djembeä. Oisko jollakin heittää suosituksia? Thomannilla näyttää olevan noita dj-luureja, mutta minkalainen eristys niissä on, onko riittävä? Satasenkin saa maksaa, mutta kivempi ois jos 50 eurolla selviäis. http://www.djemberenki.com/ |
Kailis 23.11.2008 15:42:54 (muokattu 23.11.2008 15:44:24) | |
---|
|
Renki 23.11.2008 15:57:39 | |
---|
Onko nuo nyt sitten huiput? Hinta on vielä ok, kun mun mielestä tämä on taas niitä asioita mistä ei kannata säästää. Eikös tämmöset luurit kuitenkin kestä kovassakin käytössä ihan useampia vuosia? http://www.djemberenki.com/ |
Deino 23.11.2008 16:03:39 | |
---|
|
Kailis 23.11.2008 16:17:25 (muokattu 23.11.2008 16:20:43) | |
---|
Onko nuo nyt sitten huiput? Hinta on vielä ok, kun mun mielestä tämä on taas niitä asioita mistä ei kannata säästää. Eikös tämmöset luurit kuitenkin kestä kovassakin käytössä ihan useampia vuosia? Noi on huiput. Olen käyttänyt studioissa, ja monitorointi ei vois miellyttävämpää olla. Kestävät ovat myös, ihan ammattiluurit. Eikä rasita pitemmänkään kuuntelun päälle, niinkuin aika usein tuppaa. Näillä kuuntelee mielellään himassakin, mitä epäilen noista Extreme hässäköistä. Itseasiassa rumpaleille on ihan oma mallinsa http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770m_monitorkopfhoerer.htm Mutta luulisin että pärjäät hyvin tuolla perusmallillakin. Ainakin minä ole ihan setin kanssa. |
Aazi 23.11.2008 23:39:33 | |
---|
Komppaan noita ylläolevia DT-770 M -luureja. Parhaat luurit mitä rumpuhommissa on vastaan tullut. Tosiaan kun djembeä soitat, niin pärjäät luultavasti noilla perusmalleilla, tossa M mallissa on sit jo aika kova vaimennus (35 dBA). |
Jeltz 24.11.2008 20:25:41 (muokattu 24.11.2008 20:26:19) | |
---|
Komppaan noita ylläolevia DT-770 M -luureja. Parhaat luurit mitä rumpuhommissa on vastaan tullut. Tosiaan kun djembeä soitat, niin pärjäät luultavasti noilla perusmalleilla, tossa M mallissa on sit jo aika kova vaimennus (35 dBA). Tuota noin, jos alussa todettiin tavallisten suljettujen kuulokkeiden vaimennus riittämättömäksi, niin lieköhän asia noin? Kuitenkaan nuo normimallit ei ääntä eristä sen kummemmin. DT-770 M on kyllä tosiaan mainiot luurit rumpukäytössä. Soundi, ergonomia ja vaimennus kohdallaan. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
Kailis 24.11.2008 21:12:45 | |
---|
Yhdet suljetut stereokuulokkeet mulla on Tästä on paha päätellä yhtikäs mitään. Kaikenmaailman kuulokkeita myydään suljettuina, se ei kerro vaimennuksesta juuri mitään. Ja voi käyttää älliä; Beyerdynamicin perusmallilla pärjää setin kanssa = pitäisi pärjätä djemben kera. |
Bobana 25.11.2008 12:32:27 | |
---|
Mulla on Kossin plugit ja normi kuppisuojaimet. Toimii todella hyvin ainakin normi rumpujen kanssa. Noihin plugeihin saa erilaisia pehmusteita jotka vaimentaa enemmän ja vähemmän. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Bobana 25.11.2008 12:35:23 (muokattu 25.11.2008 12:36:11) | |
---|
Olikohan se muuten Vic Firth joka on tehnyt sellaset kuulokkeet jotka on tehty järeisiin kuulosuojaimiin...? Soitin viime keväänä studiossa sellasilla ja olivat todella hyvät. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Niq 25.11.2008 12:39:03 | |
---|
Olikohan se muuten Vic Firth joka on tehnyt sellaset kuulokkeet jotka on tehty järeisiin kuulosuojaimiin...? Soitin viime keväänä studiossa sellasilla ja olivat todella hyvät. Moni on noita sanonut ihan paskoiksi soundeiltaan. Kossplug-Peltor -linjalla mennään täälläkin tyytyväisenä. Jos haluaa pro-meininkiä niin napeiksi vaikka Shuren napit. Niistä on hyötyä myös keikoilla monitoreina, ilman peltoreita tietenkin. Kuka nyt semmoset päässä kehtais keikkaa vääntää... ;) "I have a cunning plan" -Baldrick |
hemmo 25.11.2008 12:48:50 | |
---|
Moni on noita sanonut ihan paskoiksi soundeiltaan. Kossplug-Peltor -linjalla mennään täälläkin tyytyväisenä. Jos haluaa pro-meininkiä niin napeiksi vaikka Shuren napit. Niistä on hyötyä myös keikoilla monitoreina, ilman peltoreita tietenkin. Kuka nyt semmoset päässä kehtais keikkaa vääntää... ;) Siis teillä on tulpat JA kuulosuojaimet samaan aikaan? Ok. Jos vielä suojalasit, hengityssuojaimet ja huomioliivit päälle, niin keikkakunto on taattu. |
Kailis 25.11.2008 13:06:15 | |
---|
Siis teillä on tulpat JA kuulosuojaimet samaan aikaan? Ok. Jos vielä suojalasit, hengityssuojaimet ja huomioliivit päälle, niin keikkakunto on taattu. On joo, kun AKG:n napit ei vaimenna tarpeeksi. Hyvällä menestyksellä ollaan demoa väännetty kämpillä. Kunhan saa kuuntelun balanssin hyväksi niin ei mitään ongelmia. |
Kailis 25.11.2008 13:08:07 | |
---|
Olikohan se muuten Vic Firth joka on tehnyt sellaset kuulokkeet jotka on tehty järeisiin kuulosuojaimiin...? Soitin viime keväänä studiossa sellasilla ja olivat todella hyvät. Vaimennus on hyvä mutta soundi ei ole kovin hi-fi. |
markkuliini 25.11.2008 13:31:29 | |
---|
Vaimennus on hyvä mutta soundi ei ole kovin hi-fi. Juu, ei ole kovin raponen soundi, varsinkaan hintaansa nähden. Olen opetuskäytössä noiden kanssa puuhaillut ja soundi alkaa rasittamaan korvia melko pian. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Niq 25.11.2008 13:50:19 (muokattu 25.11.2008 13:51:06) | |
---|
Siis teillä on tulpat JA kuulosuojaimet samaan aikaan? Ok. Jos vielä suojalasit, hengityssuojaimet ja huomioliivit päälle, niin keikkakunto on taattu. Joo ei keikalla ihan ole. Ei edes korvanappeja. Äänittäessä on napit ja järeimmät peltorit mitä paperitehtaalta saa varastettua. Helpompi rakentaa itselle kuuntelubalanssi muiden soittajien, klikin ja rumpujen suhteen kun vuoto on minimissään. EDIT: Napit ja tulpat sekasin... "I have a cunning plan" -Baldrick |
Suleima 25.11.2008 15:24:31 (muokattu 25.11.2008 15:26:01) | |
---|
http://www.thomann.de/fi/shure_scl3gr.htm Tuollaiset on löytynyt vajaan 4 vuoden ajan enkä voisi olla tyytyväisempi. Tulee itseasiassa käytettyä ihan kuulosuojaimina keikoilla kuusitulppien sijaan silloin kun sattuu tulemaan mukaan. Edit: En tosin suosi levyjen kuuntelussa, mutta siihen hommaan on ihan eri vehkeet. |
Kailis 25.11.2008 17:17:29 (muokattu 25.11.2008 17:26:06) | |
---|
En tosin suosi levyjen kuuntelussa Mikä jottei? EDIT. Nää on muuten hintaisekseen superhyvät. Jostain syystä nää hopeanväriset CX 300 on tän hintaset, muut värit kalliimpia. Joutuu tosin tilaamaan, mutta hyvää kannattaa odottaa. Periaatteessa samat kuin mun AKG:t. Suosittelen. Parannus esim. Plugeihin on selvä. |
Strumbali 25.11.2008 19:55:46 | |
---|
Noissa on tainneet hinnat vähän tipahtaa. Mulla on ollut näitä jokunen pari: http://www.thomann.de/fi/shure_scl2cl.htm Viimeksi, kun hintaa olen tiedustellut ja kaivellut, niin se on ollut vähän alle satasen. Mulla näitä on hajonnut, kun keikalla piuhat tarttuu johonkin kiinni tai roudatessa ei ehdi ymmärrä roudata säädyllisesti kamoja pois lavalta tai lavalle. Jompikumpi luuri on alkanut pätkiä. Korjaaminen ei ole onnistunut, sen verran nakkisormi. Mun mielestä nuokin on jo paremmat, kuin KOSS:n (?) plugit tai muut halvemmat. Saa soittaa niilläkin, jos hyvältä tuntuu. Näillä oon treenannut: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd280pro_djkopfhoerer.htm Riittävästi vaimentaa, mutta alataajuuksissa ilmenee jonkinverran kuminaa. Soundipuoli itse luureissa on selkeä. Käyttötunteja on jo aika paljon ja ei ole ollut vikoja. Mun mielestä yks oleellinen seikka rumpujutskiin on riittävän pitkä piuha. 1,5 metrinen meinaa keikalla olla lyhyt. Saahan siihen sit jatkoa, toki. Muuta ei tullut nyt mieleen. ;) Aaap, Sennheiserissa on kierrejohto. Ei oo paras mahdollinen. tahdissa vaan.. ;) |
Kailis 25.11.2008 20:42:05 | |
---|
Olis kiva joskus testata noita suljettuja luureja ja nappeja. Kun samalla kuuntelulla samoissa olosuhteissa pistäis viivalle, ei olis ihan niin paljon mutu meininkiä. Taisin kuunnella nuo Senkun DJ-luurit Verkkokauppa.comissa, ja pistin ihan samat asiat merkille; selkeät, mutta korostettu basso. Ehkä ne on just siks DJ mallit =D Kandee muuten ostaa matalaimpedanssiset jos on tarkoituksena kuunnella mp3, MD tai CD soittimesta. |