Aihe: Metallirunkoista virveliä
1 2
fabarm
07.02.2008 23:00:07
Hej!

Nyt kun on uusi setti tilattu, tuumailin kärsiä samaan konkurssiin uuden virvelin nykyisten rinnalle.

Nyt kalustona Kumu 13*6 teräsvanteilla ja Pearl Ian Paice signature. Tykkään molemmista, Kumun lämmöstä,herkkyydestä ja napakkuudesta, saisi vaan olla potkua enemmän. Ian-pojan siknatuurissa potkua ja mulle riittävästi herkkyyttä, mutta ehkä liian tyly soundi (liikaa yläpäätä). Eli tohon välimaastoon pitäis osua. Yhdistelmä atakkia, projektiuunia ja lämpöä, kontrollia. Mahdotontako? Ja vielä jos alle 500e pintaan päästäs hinnassa.

Messinkiä? Alumiinia? Pronssia? Koko 14/13*6.

Noita pronssi/kuparivirveleitä olen kuolannut. Ludwigin Black Beayty on aikas hieno..ulkonäöltään, mites soundi? Hinta on ainakin juhlava. Pearlin UCA myös kiinnostava.

Onko kokemuksia, ideoita, joutanvanpäiväistä lätinää?

ps.Ian Paicesta voin luopua, jos joku ehdottaa jotain vaihtokaupan tapaista..
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
Tindrum
07.02.2008 23:05:37
Pikaviesti laitettu.
m© Harvinainen King Beat torilla!!!
Paas
07.02.2008 23:11:36
Kun kerta pääkaupunkiseudulla näytät asustelevan niin mene ajan kanssa kierrokselle hyvin varustettuihin soitinliikkeisiin ja kokeile erilaisia rumpuja. Aika vaikea kenenkään hatusta vetää jotain tiettyä mallia.
fabarm
07.02.2008 23:31:31
Kun kerta pääkaupunkiseudulla näytät asustelevan niin mene ajan kanssa kierrokselle hyvin varustettuihin soitinliikkeisiin ja kokeile erilaisia rumpuja. Aika vaikea kenenkään hatusta vetää jotain tiettyä mallia.

Niin teenkin, mutta haluaisin ensin vähän suosituksia rumpaliveljiltä. Lähinnä tuo materiaalivalinta askarruttaa. Onko kuparissa ja messingissä paljokaan eroja?

Hitto, jotenkin tuntuu, että tästä joutuu kierrokselle lähtemään. Onhan se aika vaikea kuvailla soundeja nettipostauksessa: "helmeilevä, hieman leikittelevä..."

Peltivalmistajien soundikuvaukset ovat kuin Alkon viinioppaasta.

"Messinkivirvelin soundi on hapokas, temmeltävä, ei kuitenkaan liian selkeä. Kuparin soundi on taas leikkisä, keväinen."

Joopa joo....
Paas
07.02.2008 23:37:21
Viinin maisteluksihan ne soundikuvaukset tuppaa menemään.

Tässä olis jotain vastaavaa juttua:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=141717&o=0&#p6826545
Tindrum
07.02.2008 23:50:17
Oak Customissa taas jälkimaku on jotenkin... tamminen, ja takaa-antava.
m© Harvinainen King Beat torilla!!!
markkuliini
08.02.2008 00:03:26

http://www.dunnett.com/images/shellfundamentals.mpg

Hauska video eri metallisista rungoista. Olen melko varma että materiaalit ovat (oikealta vasemmalle) titaani, messinki, kupari, pronssi, teräs.

Oma kokemukseni metallirungoista juurikin vastaava, kupari on kuivin, pronssi ja messinki ovat aika lähellä toisiaan (niin no mitäköhän pronsissa on iso osa...), teräs on kirkkain.
Alumiiniahan ei tuossa ole, erittäin hyvä materiaali rummulle. Kuivempi ja lämpimämpi kuin teräs, mutta soundi on aika puhdas, toisin kuin joskus messingissä/pronssissa.
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
fabarm
08.02.2008 00:30:20
Joo, kuiva on se sana jota hain. Alex Van Halenin virvelissä on sitä napakkuutta ja lämpöä, jota haen (alumiinia?).

Eli alumiini-, tai kuparivirveliä testaamaan. Pearlin Freefloater on aika kiinnostava malli, asettuu alle 500 euron hintaluokkaan, saa kupari/messinki/vaahterarungolla, kokemuksia?

Pearlilta on myös näköjään tullut Sensitonesta Elite-mallit. Hinnat sopuisia, ja ovat vissiin ihan laatupelejä. Materiaaleissakin löytyy alumiini/messinki/kupari. Käsittääkseni Ian Paice- snare perustuu Sensitoneen?
hollmi-5
08.02.2008 08:43:09 (muokattu 08.02.2008 09:04:32)
Noita pronssi/kuparivirveleitä olen kuolannut. Ludwigin Black Beayty on aikas hieno..ulkonäöltään, mites soundi? Hinta on ainakin juhlava.

Saattaisit tykätä Black Beautysta. Joko 5 tai 6,5 tuumikas ovat vaihtoehdot. Itse pidän molemmista. Toinen kiertää nykyisin keikoilla ja toinen on treenisetissä vakiona. Aika monesta virvelistä voin valita ja silti nyt mennään näin.

Viitosessa (2006) on tubelugit ja valuvanteet (alunperin peltivanteet). Kuuspuolikkaassa (-79) on Imperial lugit ja peltivanteet. Näillä seikoilla ei ole suurtakaan vaikutusta soundiin tai soitettavuuteen. Ulkonäköön ne vaikuttavat enemmän.

Molemmissa rummuissa on laaja sointi. Botnea ja yläpäätä löytyy, mutta joidenkin teräsrunkojen kirein (vinkaiseva) sointi on pois. Riisuttuna runko soi kuin kirkonkello. Kun vertaa alumiinirunkoon (joka soi riisuttuna tummemmin) on BB:n sointi rumpuna kuitenkin hiukan tummempi ja voimakkaampi.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Dr. Funkenstein
11.02.2008 20:00:39
Itse olen kovasti harkinnut Black beautya. 6,5" ehdottomasti. Harvinaisen kova virvelikuume päällä tässä kyllä...
Ramiok
11.02.2008 20:02:49
Itse olen kovasti harkinnut Black beautya. 6,5" ehdottomasti. Harvinaisen kova virvelikuume päällä tässä kyllä...

Suosittelen kovasti, siitä ei virveli paljon parane.
Dr. Funkenstein
11.02.2008 20:05:31
Heh, näinhän se taitaa olla. Pitää nyt vielä muutama tunti ansaita, että budjetti antaa periksi... Sijoituksenahan toi on kyllä hyvä, arvonsa pitää hyvin.
jtoi
12.02.2008 02:09:58
hollmi-5
12.02.2008 08:35:36 (muokattu 12.02.2008 08:38:26)
Tää:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=216125

tai:

http://cgi.ebay.de/SONOR-D-506-Snar … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

J.

Eli olet itse tarjonnut tuosta ebayn kohteesta?

Minulla oli tuollainen virveli. Ei siinä ollut mitään vikaa. Hyvä peli. Kiinteä ja topakka soundi. Hienosti tehty virveli ja omassanikin oli tunesafet. Joten jos viritystappien aukeaminen on ongelma, ei tuolla virvelillä ole sitä vaivaa.

EDIT: Siis Jukkatt sai sen Suomeen . Onnea vain.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jtoi
12.02.2008 11:04:12
Eli olet itse tarjonnut tuosta ebayn kohteesta?

Minulla oli tuollainen virveli. Ei siinä ollut mitään vikaa. Hyvä peli. Kiinteä ja topakka soundi. Hienosti tehty virveli ja omassanikin oli tunesafet. Joten jos viritystappien aukeaminen on ongelma, ei tuolla virvelillä ole sitä vaivaa.

EDIT: Siis Jukkatt sai sen Suomeen . Onnea vain.

No niinpä siinä pääsi käymään... D506 poltellut takaraivossa jonkin aikaa hankittuani erittäin oivan D500:n. Oli näemmä eilinen linkitys ja kuvien näkeminen liikaa :^) ...
Kailis
12.02.2008 11:38:32

No niinpä siinä pääsi käymään... D506 poltellut takaraivossa jonkin aikaa hankittuani erittäin oivan D500:n. Oli näemmä eilinen linkitys ja kuvien näkeminen liikaa :^) ...

Tuota MJK:n Sonoria johon sulla oli linkki pitelin käsissäni kun olin hakemassa Tempusta. Hienossa kunnossa sekin. Onnea vain upean hankinnan johdosta.
Youni
12.02.2008 19:38:24 (muokattu 12.02.2008 19:38:58)
Acrolite on myös kokeilemisen arvoinen. Tuo alumiini voisi olla juuri sitä mitä haet. Pakko Acroa hehkuttaa, kun sellaisen vastikään ostin. Herkkyys on kyllä mainio laajalla viritysskaalalla.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Ruutikallo
14.02.2008 11:03:53
Jachshop.fi ota yhteyttä, edullisia kotitekoisia.
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Youni
14.02.2008 17:23:45 (muokattu 14.02.2008 17:23:56)
http://www.jackshop.fi ota yhteyttä, edullisia kotitekoisia.

Linkin korjasin.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Ruutikallo
29.02.2008 18:38:59
Jachshop.fi ota yhteyttä, edullisia kotitekoisia.

siis, www.jackshop.fi
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)