Onkos kukaan tilannut tuolta Music123:sta peltejä? Ja mitäs niitä muita vastaavia jenkkilässä sijaitsevia puljuja oli? Euron ja dollarin suhdehan on nyt aika hyvä ajatellen ostoksia dollarilla varustetuilla hintalapuilla.. Yksi euro on vajaa 1,5 dollaria..=) Miten noissa menee verot/tullit? Onko käytäntö sama tilatessa kuin itse tuodessa.. Tuosta tuomisestahan oli jotain juttua joskus, mitä en nyt tosin läytänyt. Siinä muistaakseni puhuttiin jotain siitä että myyjä ilmoittaa tavaran olevan "lahja" jolloin vero olisi pienempi tai jotain.. Entä postit yms kulut? Zildjianithan tuolla näyttää olevan suht(?) halpoja.. joulua odotellessa..;) K-Custom 16" - 149€ K-Custom 18" - 173€ K dark 17" - 156€ Constantinople 20" ride - 282€ "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Tilatessa maksat tullin ja alvin (yhteensä 25,3 %) rahdillisesta hinnasta. Tullausmaksua veloitetaan parikymppiä, jos et itse mene tulliin. Jos pelti maksaa 150 ja rahti 50, niin vielä yli viisikymppiä pitää maksaa valtiolle. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Itse yritin saada USAn musaliikkeistä Trick-pedaaleita, jotka sitten lukuisten turhien sähköpostien jälkeen jouduin ostamaan viime perjantaina Soitin-Laineelta. Eivät ihan helpolla lähettele kamoja meren yli. Kannattaa tsekata ordering&shipping policies-linkki noilta sivuilta. Usein luettelevat merkit, joita shippaavat ulkomaille. Perustelevat asiaa takuuhommeleilla, minkä kyllä ymmärrän. MusiciansFriend.com luettelee sivuillaan merkit, joita lähettävät ulkomaille. Amazon.com:in tuotehakua käyttämällä saa kivasti vinkkiä eri liikkeistä. Muutenhan jenkkilästä kannattaa tilata kaikki, mikä mahdollista (poislukien autot, vesihanat ja lukot, ...vitsi...). Kurssi on todellakin edullinen. Tulli on joku 2% pintaan ja alv päälle. Kannattaa varmistaa, että lähettävät USPS:llä, eli tavallisella postilla, ettei tulli ja alv karkaa käsistä, ne kun lasketaan kokonaishinnasta Suomessa, eli ostohinta+rahti. Pedaaleille UPS olisi ollut 200$, USPS 50$, eli kannattaa olla tarkkana. Onnea tilauksiin! Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. |
Joo, mäki huomasin just mojovan Sabianin peltitarjouksen muutamassa jenkkilän nettikaupassa mm. Music123:ssa, mutta pettymys oli karvas kun selvisi etteivät lähetäkkään Suomeen. MusiciansFriend.com luettelee sivuillaan merkit, joita lähettävät ulkomaille Pystyks vihjaan missä tuolla sivuilla tommottis luettelo on? Itte olin supportiin pikasesti chat-yhteydes ja meinasivat, että Suomeen ei lähetellä. Kai se on uskottava... You suck, sanoo Hra Devin ja sillon muuten imetään! |