Aihe: Akustinen bassorumpu ja mesh -verkkokalvo
1
Peicco
13.10.2006 14:49:28 (muokattu 13.10.2006 14:57:39)
Löytyykö täältä ketään kenellä on käytössä tai on testannut tuollaista 20-22" bassorumpua varustettuna verkkokalvoilla ja triggerillä?
Olen kiinnostunut siitä kuinka akustinen kopina kasvaa kun rummun kehäkoko ja syvyys kasvaa.
Sähköpannuthan ovat basareita myöten aina maksimissaan jotain 12" ja syvyydeltään muistuttavat ennemminkin kasareita kuin kattiloita.

Ja sitten, kuinka suuri vaikutus sillä on samaan asiaan jos etukalvo (vai kutsutaanko sitä alakalvoksi basarissakin..) onkin perinteinen rumpukalvo eikä suinkaan verkkokalvoa?

EDIT: Ja kysymykseen "miksi kasvattaa sähkörummun syvyyttä kun ei sillä ole mitään tekemistä äänentuoton eikä soittomukavuuden kanssa?" - vastaan että puhtaasti tässä ollaan tekemisissä ulkonöllisten tekijöiden kanssa. Tilan tarve ei ole ongelma, eikä tässä mitään keikkaillakaan joten pönttöjen koko ei ole rasite tuossakaan suunnassa.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
Jakari
22.10.2006 10:04:33
Me laitettiin pändissä akustinen setti mesh setiksi, ja basari on 22" sonor. Basaria takoo tuplanuijat ja nuijien alle siihen mesh kalvoon laitettiin vielä semmonen perlin tarra.

Ääni mikä siitä ortoaa on sormen napsautusta vastaava. Ilman sitä tarralätkää ääni olisi suurimmaksi osaksi pedaalin kitinää. Se itse iskuääni on käytännössä täysin 0. Siihen ei vaikuta mitenkään rummun koko tai syvyys.

Sen mesh kalvon akustinen ääni on, ainakin minun mielestäni, niin hiljainen että se ei häiritse normaalilla äänellä käytyä keskustelua.
Peicco
22.10.2006 10:58:38
Me laitettiin pändissä akustinen setti mesh setiksi, ja basari on 22" sonor. Basaria takoo tuplanuijat ja nuijien alle siihen mesh kalvoon laitettiin vielä semmonen perlin tarra.

Ääni mikä siitä ortoaa on sormen napsautusta vastaava. Ilman sitä tarralätkää ääni olisi suurimmaksi osaksi pedaalin kitinää. Se itse iskuääni on käytännössä täysin 0. Siihen ei vaikuta mitenkään rummun koko tai syvyys.

Sen mesh kalvon akustinen ääni on, ainakin minun mielestäni, niin hiljainen että se ei häiritse normaalilla äänellä käytyä keskustelua.

Kiitos. Tämä vahvistaa suunnitelmaani sähköistää akustinen setti.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)