Aihe: Rumpujen vakuutus
1 2
Magiz
23.07.2006 00:15:12
"Kattaako joku yleisvakuutus (kotivakuutus, tapaturmavakuutus) tms. vakuutus rummut myös, vai pitäisikö rummuille ottaa ihan oma vakuutuksensa..? tuli vaan mieleen, kun olen tässä kohtapuoliin lähdössä eri orkestereiden kanssa eri puolille suomea kiertelemään ja keikkaa heittämään, enkä itse ole rumpujani roudaamassa. rumpujeni päällä on kyllä pussit, gewan sps sarjalaiset, mutta silti hirvittää hieman ajatus että jotain hajoaa, ja sehän ei tunnetusti ole roudarin vika."

terveisin hyvä ystäväni pete. hän kysyi sähköpostitse minulta tätä, enkä minä siihen osannut vastata. teksti oli toki paljon rumempaa ja säröisempää, joten siistin sen painokelpoiseksi. kiitokset niille jotka vaivautuvat asiaa kirjoittamaan. rölöilijät älköön vaivautuko.
Keep it Fresh
Alpha
23.07.2006 00:22:49
Kyllä ainakin mulla on pöntöille, hardwarelle sekä symbaaleille ihan kunnon vakuutus. Ikäväähän se tietty on, jos niille jotain sattuu, mutta saapahan vakuutuksesta.
ramzuz
23.07.2006 00:37:20
kyllä se on järkevä jos keikkailee paljon ja tulee roudattua. Kaverilla pöllittiin kiertueella peltilaukku. Meni reilun tonnin pellit. Vakuutuksesta tuli uudet:D
Magiz
23.07.2006 00:38:38
Kyllä ainakin mulla on pöntöille, hardwarelle sekä symbaaleille ihan kunnon vakuutus. Ikäväähän se tietty on, jos niille jotain sattuu, mutta saapahan vakuutuksesta.

mistä kannattaa vakuutusta hakea, ja minkämoinen nimi tuolla vakuutuksella on?
Keep it Fresh
Alpha
23.07.2006 01:13:04

Mä en niin tarkemmin tiedä tuosta, kun muut henkilöt sitä hoitavat, mutta IFissä on vakuutukset.
p.g.
23.07.2006 02:17:33

Itse kysyin tarjousta Tapiolasta,niillä on joku oma vakuutus soittimille/instrumenteille,nimeä en muista.

Muistaakseni saamani tarjous oli sillain,että vakuutti 10 tuhanteen egeen ja vuosimaksu oli 236 euroa,Tarkempia yksityiskohtia vakuutuksesta en tähän hätään muista.
sutikomppi
23.07.2006 07:41:48
"Kattaako joku yleisvakuutus (kotivakuutus, tapaturmavakuutus) tms. vakuutus rummut myös, vai pitäisikö rummuille ottaa ihan oma vakuutuksensa..? tuli vaan mieleen, kun olen tässä kohtapuoliin lähdössä eri orkestereiden kanssa eri puolille suomea kiertelemään ja keikkaa heittämään, enkä itse ole rumpujani roudaamassa. rumpujeni päällä on kyllä pussit, gewan sps sarjalaiset, mutta silti hirvittää hieman ajatus että jotain hajoaa, ja sehän ei tunnetusti ole roudarin vika."

terveisin hyvä ystäväni pete. hän kysyi sähköpostitse minulta tätä, enkä minä siihen osannut vastata. teksti oli toki paljon rumempaa ja säröisempää, joten siistin sen painokelpoiseksi. kiitokset niille jotka vaivautuvat asiaa kirjoittamaan. rölöilijät älköön vaivautuko.

Ymmärtäisin niin. että kotivakuutus kyllä korvaa keikallakin sattuneet vahingot, jos et ole saanut palkkaa keikasta. Jos taasen rahaa on tullut mikä on tietysti suotavaa niin se katsotaan ammatinharjoittamiseksi. Tällöin sinulla tulee olla laitevakuutus. Laitevakuutus ei niin hirveän kallis ole.

Tarkasta nämä asiat kuitenkin omasta vak.yhtiöstä. Kannattaa myös valokuvat rummut ja lautaset. Itse joskus kirjoitin ylös lautasissa olevan numerosarjankin.

Kyllä vakuutus kannattaa olla, jos settiään vähänkin kotoaan kuljettaa.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Youni
23.07.2006 08:29:56
Itse joskus kirjoitin ylös lautasissa olevan numerosarjankin.

Tämä kannattaa tehdä vaikka ei vakuutusta olisikaan. Jos symbaali ryöstetään voi laittaa sen sarjanumeron vaikka tänne MNettiin julki. Myyjän työ vaikeutuu heti.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
kamelisko
23.07.2006 09:00:04 (muokattu 23.07.2006 09:01:07)
Ja useasti asia on niin että autoon ei saa jättää mitään. Meijän kotivakuutus korvaa kotoa ja muualtakin mutta autosta vain 200€ arvosta. Tavara pitää siis olla lukitussa tilassa ja autoa ei lasketa sellaiseksi. Joku erityinen vakuutus varmaan saattaa korvata mutta hinta lienee toisenmoinen...
Speedy
23.07.2006 16:35:15

Näissä joissakin kotivakuutuksen piiriin kuuluvissa oli vielä se että vehkeiden täytyisi olla kuusi kuukautta kotona!

Itsellä on kotivakuutus Tapiolassa (17-25 vuotiaille, nimeä en muista) ja siihen kuuluu kaikki, ja kunhan kerran käy kotona niin riittää.. Korvaus rajakin oli ihan riittävä, oisko ollu kymppitonni.. Autosta ei korvaa, mutta treenikämpältä, keikalta jne korvaa itse- ja toisten aiheuttamat vahingot.. Tuota en sitten tiedä että jos keikasta saa palkkaa niin lasketaanko sitä..

Ja valokuvat on tosiaan hyvät varsinkin jos kuitteja ei löydy..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Analuuk
23.07.2006 20:42:56
Kysyin tuota pari kuukautta sitten Tapiolasta, kun hommasin Kumut. Sanoivat että ammattimuusikon kannattaa ottaa erillinen soitinvakuutus, mutta ns. harrastelijalla (tosin, mihin sen rajan sitten vetää...) kotivakuutus kattaa myös soittimet.

Mutta esim. varkaustapauksissa pitää olla murtojälkiä tai muita todisteita että kamat ovat olleet lukkojen takana. Autosta, backstagelta tai keikkapaikan pihalta vietyjä kamoja ei varmasti korvaa mikään vakuutus.
Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset!
p.g.
24.07.2006 00:03:29 (muokattu 24.07.2006 00:04:47)

kotivakuutus kattaa myös soittimet.

Luonnollisesti silloin kun ne kamat on kotona,mutta jos ne on treenikämpällä jossain muualla niin ei korvaa.Mulla oli aikanaan jonkun vuoden mukamas kotivakuutuksen piirissä soittimet ennenkuin vahingossa selvisi että rummut olikin muualla kuin kotona.Vakuutusta ottaessa ei kysytty ollenkaan missä kamat ovat,eikä itelle silloin tullut mieleen sanoa että en niillä kerrostaloasunnossa soittele.

Kannattaa kyllä ehdottomasti mainita jos soittimet on jossain muualla kuin kotona,varsinkin jos sanotaan että kuuluvat kotivakuutuksen piiriin.

Kyseessä oli nimenomaan Tapiola.
Paas
24.07.2006 08:16:12
Tuota en sitten tiedä että jos keikasta saa palkkaa niin lasketaanko sitä..

Olen ymmärtänyt että jos keikasta maksetaan palkkaa niin harrastaminen loppuu siihen. Siinä vaiheessa se on ammattitoimintaa. Eli kotivakuutukset ei enää korvaa vaan tarvitaan erillinen vakuutus.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Rockster
24.07.2006 11:01:52
Olen ymmärtänyt että jos keikasta maksetaan palkkaa niin harrastaminen loppuu siihen. Siinä vaiheessa se on ammattitoimintaa. Eli kotivakuutukset ei enää korvaa vaan tarvitaan erillinen vakuutus.

Saako täällä muka joku keikoista palkkaa. Kyllä ne on matkakorvauksina lähinnä tulleet. Joskus on jotain joutunuta palkkanakin vastaan ottamaan. Mutta eihän soittamisella rahaa noin yleisesti ottaen saa...
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
Alpha
24.07.2006 11:16:01
Mutta eihän soittamisella rahaa noin yleisesti ottaen saa...

Kyllä täällä on vaan porukka rahoittanut talot, autot, perheen elättämisen, yms soittamalla...
moderndrummer88
24.07.2006 21:27:53 (muokattu 24.07.2006 21:30:48)
Ite kävin just ottamassa kotivakuutuksen yhteyteen tulevan laitevakuutuksen, kun siirrettin treenikselle rummut. Kattaa oikeastaan kaiken tihutöistä luonnonkatastrofeihin , maksaa 9€ vuodessa ja kattaa täysin rumpujen arvon. Voi taas levollisin mielen nukkua yöt.

E: tuosta tosiaan kyselin, että miten ne suhtautuu siellä vakuutusyhtiössä kun ne on muualla päin maailmaa, kuin kotona niin sanoi, että vuoden saa olla väliaikaissäilytyksessa jossain muualla, mutta siinäkin oli semmonen koukku, että jos kolmen kuukauden sisällä, siirron jälkeen tietää, että tavara tulee pysymään pidempään siellä, ei vakuutus päde, kumma juttu, mutta näin vaan oli...

ja yhtiöhän oli If

E2: fiksailua
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
p.g.
24.07.2006 22:32:22

tuosta tosiaan kyselin, että miten ne suhtautuu siellä vakuutusyhtiössä kun ne on muualla päin maailmaa kuin kotona niin sanoi, että vuoden saa olla väliaikaissäilytyksessa jossain muualla, mutta siinäkin oli semmonen koukku, että jos kolmen kuukauden sisällä, siirron jälkeen tietää, että tavara tulee pysymään pidempään siellä, ei vakuutus päde

Niistä on kyllä hyvä kysellä,kun ei sitä välttämättä kerrota.

Mistä tuommosenkin "kolmenkuukauden säännön" olisi arvannut. : /
moderndrummer88
24.07.2006 22:34:41
Niistä on kyllä hyvä kysellä,kun ei sitä välttämättä kerrota.

jep

Mistä tuommosenkin "kolmenkuukauden säännön" olisi arvannut. : /

sanoppa muuta...
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
Hakki
25.07.2006 10:02:50 (muokattu 25.07.2006 10:03:21)
Mullakin on Tapiolan kotivakuutus, joka maksoi noin 60 e vuodessa muiden vakuutusten päälle, korvaa soittokamat 3300 euroon asti kunhan käyvät kotosalla silloin tällöin. Korvaussumma lasketaan osuutena vakuutuksen maksimikorvauksesta. Mulla oli rummut puoli vuotta komerossa ja aina silloin tällöin säilytän niitä himassa joten ehdot täyttyy. Korvaa myös jos joku muu kädettää tai kamat puhalletaan, mutta autosta pöllittyä ei korvata.

Which reminds me, mulla on takapaksissa symbaalikassi ja tuplapedaali. D'oh!
while(true) {play(metal);}
Magiz
30.07.2006 04:17:29
Saako täällä muka joku keikoista palkkaa. Kyllä ne on matkakorvauksina lähinnä tulleet. Joskus on jotain joutunuta palkkanakin vastaan ottamaan. Mutta eihän soittamisella rahaa noin yleisesti ottaen saa...

jopa minä saan about 50€/keikka, kun palkka on bändille yleensä 300-400€/keikka, ja kun jäseniä on 5. riippuu tietysti kokoonpanosta, mutta aika harvalta keikalta on jäänyt keikkapalkkio saamatta. tosin tietysti heitämme myös ilmaiskeikkaa esim. kehitysvammaisten kouluilla yms. joista ei ole varaa maksaa. niille ihmisille on kuitenkin aina niin kiva soittaa, että ihan mielellään sitä tekee. matkakorvaukset tulee kyllä aina, keikasta riippumatta.
Keep it Fresh
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)